צפון תאילנד מחוץ לשביל החומוס

שלושה שבועות קסומים בצפון תאילנד מחוץ לשביל המוכר בין הכפרים וההרים המדהימים של הצפון.

תאריך הטיולFebruary 2022
עונה מומלצתאוקטובר - מרץ

צ'יאנג מאי

לצ'יאנג מאי הגעתי מפוקט בטיסה לשדה התעופה בעיר.
לינה: אוגוסט הוסטל - הוסטל מומלץ מאוד נקי, מיקום מצוין, שירותים מקלחת נהדרים ובעלי המקום והעובדים נחמדים ביותר ותמיד שמחים לעזור.
יום 1: נסיעה בעזרת אופנועים למפלים הדביקים נקראים: namtok bua tong.
מפלים ממש מגניבים שאפשר לטפס עליהם אחלה מקום לטיול יום נסיעה של שעה מציאנג מאי.
יום 2: עליה להר doi pui . התחלנו דרך שביל שנקרא שביל הנזירים דרכו עוברים בשני מקדשים מקסימים. במקדש השני לקחנו טרמפ למעלה ההר לכפר של שבט המונג. הטיול בכפר מקסים והנופים לאורך כל הטיול מקסימים.

צאנג מאי עיר מגניבה ממש מלאה במקדשים ומסביבה המון אתרים לבקר. אני אישית ראיתי את צאינג מאי כתחנת מעבר ממנה יוצאים וחוזרים מהטיולים.
בימי ראשון יש שוק לילה מאוד מגניב ממליצה לא לפספס.

mae hong son loop

ביום השלישי בצאנג מאי יצאנו חבורה של שמונה חברים לעשות את הלופ המוכר של הצפון. השכרנו אופנועים ארזנו תיקים קטנים את הגדולים השארנו בהוסטל ויצאנו לדרך.
הלופ מתחיל בצאנג מאי ומסתים בצאנג מאי בדר"כ לוקח 4 ימים אך ממליצה להקדיש לפחות 6 ימים כדי להנות מהדרך.
* יום ראשון ציאנג מאי - פאי
הנסיעה מציאנג מאי לפאי מקסימה דרך ההרים והפיתולים ואורכת כשעתיים שלוש כולל עצירות.
פאי עיירה מדהימה וקטנה שמסביבה יש הרבה מקומות מעולים לבקר. האווירה במקום מאוד רגועה כולם מתניידים באמצעות קטנועים. בערב יש שוק לילה כיפי וברים מעולים.
אנחנו היינו בפאי לילה והמשכנו בגלל אילוצי זמנים אבל ממליצה להישאר שם כמה ימים טובים ואז להממשיך את הלופ.
לינה: up 2 you hostel הוסטל מאוד מבוקש בפאי ובצדק יש בו נוף מהמם ואווירה ממש רגועה שקטה וטובה ובמחיר מעולה.

*יום שני פאי - ban jabo
את היום השני התחלנו במסעדה צמחונית בפאי ממש מומלצת שנקראת earth tone.
לאחר ארוחת הבוקר נסענו למערת נטיפים מטורפת וענקית עם שייט ברפסודות במבוק בתוך המערה. חוויה ממש כיפית. המערה נקראת nam lod cave.
משם המשכנו את דרכנו לתצפית בכפר ban jabo לשקיעה. שהגענו לכפר ראינו שיש עוד לאן לעלות והגענו לכפר מטורף עם תצפית מטורפת לבורמה שם ראינו את השקיעה המדהימה וגם ישנו בבקתות שמשקיפות לנוף המדהים הזה.
כדי להגיע לכפר תרשמו homestaynuga.

*יום שלישי ban jabo - pang oung
pang oung אגם ממש יפה אליו נסענו ישירות בבוקר שם העברנו את חלק מהיום רק בציל ומנוחה.
בשלב מסוים נסענו לban rak thai כפר סיני מאוד מתויר ומרגיש לא אמיתי כאילו נבנה רק לתיירים פחות אהבנו את המקום אכלנו ארוחת ערב ונסענו חזרה לאגם שם השכרנו אוהלים במקום וישנו על האגם שהיה חוויה מגניבה.

*יום רביעי pang oung - mae hong son - khun yuam
מהאגם יצאנו בבוקר לכיוון מאונגסון בדרך עצרנו במפלים חמודים namtok pha suea. במאונגסון נסענו לגשר הנזירים su tong pae bridge בסוף הגשר יש מקדש יפה ואותנטי. ממליצה להגיע לגשר בשעות הבוקר אחרי הזריחה בשעה הזאת הנזירים הולכים על הגשר. לאחר מכן המשכנו למקום של ספא להירגע ולהתפנק קצת ואחרי זה נסענו לעיירה khun yuam שם ישנו בבית מלון מקסים לנוף מהמם הכל מאוד אותנטי ובמקום יש להם חווה בה הם מגדלים את הצמחים והאוכל שלהם. מוסיפה קישור למקום: https://goo.gl/maps/KF5Yg87k5h...

*יום חמישי khun yuam - mae chaem
הבוקר בבית המלון היה קסום משם יצאנו לארוחת בוקר בעיירה בבית קפה אל מול שדות האורז. משם התחלנו את הדרך לעיירה הבאה ובאמצע עצרנו בכפרים מקסימים שראינו ובמפל חמוד באזור. התחלנו לנסוע למקום החלומי שישנו בו המקום הכי מטורף שיש ממש בלב הטרסות הירוקות. הנסיעה למקום לא פשוטה ואף מאתגרת אבל שווה כל רגע . מצרפת קישור של המיקום: https://goo.gl/maps/fm4wEubYvU...

*יום שישי mae chaem - doi intanon -chiang mai
נסענו בבוקר לדוי אינטנון שנחשב להר הגבוה בתאילנד. באזור של ההר יש כמה שבילים שאפשר לעשות חוץ מלהגיע לפסגה לשם אפשר להגיע בקלות עם האופנוע . השביל שלקנו Kew Mae Pan nature trail לדעתי השביל הטוב מבניהם. מסלול של כשעה לכיוון עם עצירות והליכה איטית. המסלול מתחיל בתוך יער קסום שמרגיש כאילו חלק מסרט וממשיך להליכה על צלע ההר לנוף מטורף של כל האזור. לאחר השביל נסענו לפסגה של ההר שם נמצאים שני מקדשים פגודות מרשימים ביותר עם גני פרחים וכמובן נוף מטורף גם כן. משם התחלנו את הנסיעה חזרה לציאנג מאי וסיימנו את הלופ.

המסלול של הלופ דינמי ואפשר לשחק איתו מבחינת ימים, מבחינת מקומות לינה ומקומות בהם אתם רוצים לעבור בדרך. אבל ללא ספק זו דרך מצוינת לגלות את תאילנד האמיתית והאותנטית ולהיחשף נופים המטורפים שיש לה להציע.

פאי

לאחר הלופ הרגשתי שיום אחד בפאי לא הספיק לי והחלטתי לחזור לכמה ימים לחוות את המקום לנוח ולהירגע. בפאי הדרך להתנייד זה באמצעות השכרת אופנוע, אין צורך ברישיון והעלות היא בדרכ 100 באט ליום שזה 10 שקלים. אני למדתי לנהוג בפאי וקלטתי את זה תוך חצי שעה וכבר נהגתי חופשי בעיירה.
מקומות מומלצים בפאי:
Pai Canyon - מקום מעולה לראות שקיעה. אפשר גם לעשות מסלול של שעה וחצי שעתיים באזור ולסיים בשקיעה.
the pai hot spring - מעיינות חמים מעולים, ממליצה להגיע בשעות הבוקר המוקדמות לפני שמתחיל להיות חם כי המעיינות ממש חמים.
Mae Yen Waterfall - מפל עצום שאפשר להיכנס אליו אך ההליכה לשם שעתיים לכיוון כך שיש להתארגן על זה מראש ולחשב את השעות כך שלא תיכנסו לחשיכה. ההליכה ממש כיפית לאורך הנחל מלבד עליה אחת קשוחה מעט.
שוק הלילה- את שוק הלילה אין מצב שתפספסו הוא נמצא לאורך הרחוב המרכזי של פאי והוא היעד הקבוע בערבים בפאי שם תראו את כולם.
פרדייס בר - מקום מעולה על הנהר עם שטח ענק לישיבה ובר צמוד הרבה פעמים לאחר השקיעה יש שם מופעי אש . אנחנו העברנו שם יום שלם מהבוקר הבאנו משחקים גיטרות והעברנו שם את היום בכיף.

ציאנג ראי

מחוז ציאנג ראי הוא אזור הרבה הרבה פחות מתויר ממחוז ציאנג מאי, רוב המטיילים מגיעים לציאנג ראי כחלק מיום טיול לראות את המקדשים בעיר ואת משולש הגבולות. החוויה שלי מהמקום הייתה שונה לגמרי. בילינו במחוז שבוע שלם בו התניידו עם אופנועים והופתעתי לגלות כמה האזור מהמם ביופיו כל כך הרבה סוגי נוף שונים, הכל כל כך ירוק וכל כך אותנטי.

*יום ראשון טיול בעיר
את היום הראשון הקדשנו למקדשים המטורפיהמיוחדים שיש לעיר להציע המקדש הכחול, הבודהה הגדולה והמקדש הלבן שלדעתי הוא הכוכב מבין השלושה הוא עצום ומיוחד ביופיו משלב מודרניזציה עם העולם הבודהיסטי ע"י שילוב של דמויות מסרטים בעיצוב המקדש אין איך להסביר חוץ מלהגיע ולראות.
אחרי המקדשים נסענו למפל מים Khun Korn Forest Park Waterfall קרוב מאוד לעיר הנסיעה אליו מהממת וההליכה למפל קצרה ויפה גם כן. הגענו למפל ולא ציפינו לקבל כזאת עוצמה מטורפת. המפל עצום וזרם המים שמגיע ממנו הכי עוצמתי שיצא לי לחוות ברמה שאתה לא צריך להיכנס למים כדי להירטב מספיק תתקרב מעט למפל ותמצא את עצמך ספוג במים.
בערב יצאנו לעיר יש לציין שהעיר די מתה אחרי הקורונה הרבה מקומות די ריקים וחלק אף סגורים. יש שוק לילה קטן מאוד אבל חמוד ואזור ברים נחמד.

ציאנג ראי - גבול לאוס

* שלושה ימים בגבול לאוס
למחרת בבוקר השכרנו אופנוע ויצאנו לאזור הגבול עם לאוס נסיעה של שעה וחצי. האזור הוא אזור הררי שהגבול עובר על קו הרכס כך שנקודות התצפית ממנו ללאוס מטורפות וממש אפשר לראות חלק נרחב ממנה.
ישנם שלושה נקודות תצפית ידועות באזור שמשולבות עם מסלולים קצרים ונחמדים.
doi pha tang - התצפית הראשונה אליה הגענו מומלצת לשקיעה. מהתצפית אפשר להמשיך ללכת על קו הרכס ולעלות לעוד כמה תצפיות שמכל אחת מהן מתגלה נוף יותר ויותר יפה מצד אחד לאוס ומצד שני תאילנד. ההליכה ממש קלילה .

Phu Chi Dao- לתצפית הזאת הגענו ביום השני. יש שתי אפרויות להגיע הראשונה זה לשלם לטנדר שיקח אותכם לחניון למעלה ומשם ההליכה די קלילה וקצרה. והאופציה השניה היא לעשות את כל הדרך ברגל מה שאנחנו עשינו כי לא ידענו שקיים האפשרות הראשונה. לקח לנו 45 דק להגיע למעלה אך ללא ספק היה שווה כל דקה של עליה. גם כאן יש אפשרות להמשיך מהתצפית לאורך קו הרכס לנקודות תצפית נוספות גבוהות יותר.

Phu Chi Fa - לתצפית הגענו ביום השלישי בזריחה ממליצה להשקיע ולהגיע בזריחה שווה כל רגע. הגענו בחושך כך שהיה אפשר לראות את הכוכבים ואת אור הירח בצורה מדהימה. לאט לאט עלתה השמש השמים התמלאו בצבעים מדהימים וניתן היה לראות את ערפל העננים למטה, ממש להיות מעל העננים. כשהשמש עלתה הערפל נעלם והנוף של לאוס התגלה והיה מושלם.
לאחר התצפית אכלנו בוקר ונסענוו חזרה לציאנג ראי.
לינה ואוכל: בצמוד לנקודות התצפית יש כפרים שבהם תוכלו למצוא בקלות מסעדות ומקומות לינה מקסימים לנוף המדהים הזה.

ציאנג ראי - שדות התה וגבול בורמה

לאחר יום מנוחה בעיר עם בריכה ומסאז טוב ארזנו שוב תיקים קטנים לקחנו אופנוע ויצאנו לדרך.
ביום הראשון נסענו לאזור שנקרא Mae Salong אזור שידוע בשדות התה הרבים שבו. אזור מהמם ומאוד אותנטי ניתן לראות את השדות וחוות התה במורד ההרים נוף מדהים. מומלץ לעצור באחת החוות בדרך לסיור וטעימות תה. בכפר יש מסעדה מקומית ומומלצת מאוד של דמפליג וונטו וגיוזה Yunnan Chinese Noodle and Gyoza Orange House Restauran. יש לציין כי האזור הצפוני לציאנג ראי עשיר בתרבות הסינית, לפי מה שהבנו הרבה סינים ברחו לצפון תאילנד ונשארו שם עד היום.
אחרי ביקור בכפר ובחוות התה התחלנו לנסוע צפונה לכפר הנמצא על ההרים בגבול עם בורמה Pha Hee. הנסיעה הייתה מדהימה בעלייה להרים בין הכפרים הקטנים והגונגל הפראי. הנוף בין הצד של בורמה לצד של לאוס שונה לגמרי ומזכיר יותר נוף טרופי. הגענו לקו הרכס לאורכו עובר הגבול והנוף היה מדהים ניתן היה לראות את בורמה מצד אחד ותאילנד מצד שני.

הגענו לכפר שהיה מקסים אבל לצערנו בעונה זו של השנה בין ממרץ הם סגורים לתיירים ולכן המשכנו מעט צפונה לכפר שכן ולא פחות יפה Pha Mi Village שם העברנו את הלילה.
ביום השני החלטנו להישאר באזור, טיילנו בבוקר בכפר pha hee בגשר הבמבוק ולאחר מכן נסענו למערה שבה היה את מקרה הילדים שנתקעו במערה כאשר היא התמלאה במים . מבצע החילוץ היה מוצלח ופורסם בכל העולם Tham Luang - Khun Nam Nang Non National Park.
בבוקר היום השלישי נסענו למשולש הגבולות שלטעמי לא כל כך מיוחד והאזור היה דיי מת כנראה בגלל הקורונה.

• הדרך הטובה ביותר להתנייד בתאילנד זה באופנוע. מצליצה לפני הטיסה להתנסות קצת בארץ ואף להוציא רישיון לאופנוע קל כדי שתיהיו מבוטחים. הוצאת הרישיון ממש קלילה לבעלי רישיון לרכב ודורשת רק מבחן שליטה. במידה ואתם לא רוצים לקחת אופנוע ממליצה לקחת רכב.
  • אל תוותרו על האזור של ציאנג ראי! זה אזור פחות מתויר מאוד אותנטי ומיוחד ביופיו לא פחות ואף יותר מאזור ציאנג מאי ופאי.