פארק לאומי קאו סוק (Khao sok)

יומיים טיול בשמורה. היה יום סיור מגוון באיזור האגם, טיול יום בג׳ונגל וספארי לילה.

משך הטיוליומיים

נסענו זוג חברים תרמילאים, הגענו לכפר בערב 12.1.24.
כפר קטן וחמוד עם דרך ראשית אחת שמלאה במסעדות והוסטלים. מקצה לקצה 20 דק הליכה.

קאו סוק מורכב מהאיזור של הכפר והאיזור של האגם. המרחק ביניהם שעה נסיעה בערך.
באיזור האגם עושים את השיט המפורסם וצמוד לאיזור הכפר נמצאת נקודת הכניסה לג׳ונגל וקניית כרטיסים (https://maps.app.goo.gl/BXxLwU...), באיזור הג׳ונגל עושים טיולי יום, ספארי לילה, סדנאות הישרדות כו׳.

לינה

לא סגרנו הוסטל מראש והיה מאוד קשה למצוא מעכשיו לעכשיו מקום פנוי לשני לילות. ממליץ לסגור מראש בשיא העונה (אנחנו הגענו בתחילת ינואר) כי כמעט כל המקומות תפוסים יומיים קדימה. עוד סיבה לסגור מראש היא שההוסטל מספק הסעה מנקודת ההורדה של האוטובוס בכניסה לכפר עד להוסטל, חוסך רבע שעה הליכה עם המוצ׳ילה.

בסוף הצלחנו למצוא מקום פנוי ב Inn hostel, שרחוק בכמה דק הליכה מהמרכז אבל חדרים ומיטות מעולות, במחיר של 300 באט ללילה.

אטרקציות

רוב ההוסטלים מציעים לסגור את האטרקציות מולם ויש להם קטלוג לבחור ממנו (מצרף תמונה).
ההוסטל שתסגרו איתו יהיו האנשים שתבלו איתם את האטרקציות שבחרתם (במידה והן בקבוצה ולא אישיות, כמו השיט).

אנחנו בחרנו לעשות יום באגם, יום טיול מלא בג׳ונגל וספארי לילה.

רצינו לעשות גם טיול שמוביל לפרח הכי גדול בעולם, אבל הגענו כמה ימים מאוחר מדי והוא כבר נבל.

יום באגם

קמים בבוקר, מגיעים להוסטל ב 8:30 ועולים על הסעה מההוסטל לנמל באגם. פותחים בשייט בסירת עץ מהירה באגם, בערך שעתיים, בדרך עוברים ליד צוקי אבן יפיפיים.
אחרי שעתיים מגיעים למערת נטיפים, קטנה יחסית ונחמדה, לא שמורה ויפה כמו בארץ אבל אחלה חוויה. אחר כך מגיעים לאיזור של בקתות עץ על המים שם יש לנו בערך שעה ורבע לאכול מבופה (כלול) ולשחות באיזור, אפשר גם לקחת קיאק בחינם (צריך לשים deposit של 100 בהט על משוט, ואז פשוט הולכים לאיזור הבקתות ולוקחים לבד קיאק). הנקודה הזו מהממת ושקטה, אפשר לשוט בין האיים ולראות ציפורים מיוחדות. אישית הרגשתי שחבל שהיה כל כך מעט זמן, אולי כדאי לקחת אטרקציה לאגם בנפרד למי שלא ממהר. אחרי זה יש אופציה להשאר עוד שעה וחצי באגם או הצטרף לטיול בג׳ונגל על אי מבודד. הטיול היה מהמם וכיף מאוד, מסלול קצר של שעה ליד נחל. ראינו עכבישים ענקיים ועצי בונזאי עצומים. אחרי זה שטים בחזרה לנמל ולוקחים את ההסעה בחזרה להוסטל. מחיר 1500 בהט.

טיול יום

אפשר לבחור בין חצי יום טיול ליום מלא. מי שבוחר יום מלא יכול להחליט בין מסלולים שונים, בהתאם לעונה מסלולים שונים יפים יותר. כולם יוצאים מאותה נקודת ההתחלה וממשיכים ביחד עד שמתפצלים בנקודות שונות. אנחנו היינו בעונה היבשה ובחרנו את המסלול Tang nam. מסלול הלוך חזור, לבריכה גדולה, עמוקה ומהממת. פיסת טבע מדהימה באמצע הג׳ונגל. בתוך הבריכה יש מערה קטנה שאפשר להכנס אליה. כמעט ולא ראינו אנשים בדרך ובבריכה היינו לגמרי לבד. כשהגענו המדריך הביא לנו את ארוחת הצהריים, fried rice מעולה.

המסלול עצמו הוא כ 6 קילומטר לכיוון, סהכ 12. יצאנו מההוסטל ב 8:30 וחזרנו בסביבות 17:00. עובר בתוואי צפוף של צמחים ועצים, עליות וירידות תלולות, קצת טיפוסים והרבה שבילים צרים. כדאי להגיע עם נעלי טיולים טובות ולהיות עם נסיון בטיולים או כושר סביר, לא מסלול קשה אבל גם לא טיול שנתי. כל המסלול מוצל חלקית או לגמרי. רצוי להביא בגד ים, לא צריך נעלי מים.

במסלול עצמו ראינו הרבה חיות. סוגים שונים של קופים, סוגי עכבישים ענקיים, חרקים שונים, פרפרים, נחשים קטנים, ציפורים יפות, סוגי פטריות מהממות וכו׳. המדריך שלנו היה מעולה בלמצוא את החיות ובלעדיו היינו רואים הרבה פחות.

ממליץ מאוד על המסלול לאנשים שאוהבים לטייל, בשבילנו זה היה ההיילייט של קאו סוק.
מחיר 1500 בהט.

ראינו בסיפורי דרך אחרים אנשים שקנו לבד כרטיס לשמורה (200 בהט) ועשו מסלול בלי מדריך, אפשר לעשות את זה אבל אחרי בערך שעה הליכה בשביל מסודר מגיעים לשפת נחל מקסימה שאפשר להשתכשך, אחריה אי אפשר להמשיך בלי מדריך (שער נעול) ודווקא משם מתחיל הג׳ונגל האמיתי.

ספארי לילה

היה לנו כמה שעות פנויות בערב אחרי הטיול בג׳ונגל והחלטנו לנצל את היום האחרון. הפעילות עצמה די קצרה 19:00-21:00 וההליכה קלה. רואים סוגי חיות שיוצאות רק בלילה וגם חיות שרואים ביום. ראינו נחשים קטנים, סוגי חרקים, טרנטולות, עקרבים, צפרדעים ועוד. ממליץ להביא פנס טוב למי שיש, למי שאין מחלקים שם. בניגוד לטיול ביום, פה המדריך דיבר אנגלית מאוד לא ברורה והיה בכללי לא טוב, אבל עדיין היה נחמד. ממליץ מאוד למי שלא עושה טיול יום.

נסיעה לבנקוק

ההסעה לבנקוק מקאו סוק יצאה בסביבות 16:00. אפשר להספיק עוד אטרקציות לפני היציאה למי שרוצה. יכול להיות שבימים שונים ההסעה יוצאת בשעות אחרות, כדאי לבדוק.

ההסעה מתחילה בואן שיוצא מההוסטל ומגיע ל Surat thani. משם חיכינו שעתיים בתחנת אוטובוסים גדולה ואחר כך יצאנו לבנקוק. האוטובוס עם מושבים שהולכים מאוד אחורה (סמי סליפר) ומשענת קטנה לרגליים. מקבלים שמיכה, בקבוק מים, מאפה עם טונה ומאפין.

באיזור 1:30 בלילה האוטובוס עצר בתחנת התרעננות, אפשר לקנות אוכל מדוכנים.

הגענו לבנקוק בסביבות 6:30 בבוקר. האוטובוס עצר בתחנת אוטובוסים גדולה, משם לקחנו אוטובוס ישיר לאיזור ההוסטל.

סיכום

ממליץ מאוד לבקר, אנחנו נהננו מאוד. מתאים לאוהבי טיולים וגם לאנשים שמחפשים יותר צ׳יל.

• אם מגיעים מוקדם לכפר אפשר עוד להספיק לעשות ספארי לילה באותו היום. שאר האטרקציות מתחילות מוקדם אז אפשר לעשות אותן רק יום אחרי. כלומר צריך שלושה לילות בשביל יומיים מלאים של טיול, לחלק מהאנשים יספיק שני לילות.