ספארי צלילות באיי הסימילאן שבתאילנד

3 ימי צלילות מסירה לאורך רצועת האיים סימילאן שבתאלינד.

תאריך הטיולOctober 2016
עונה מומלצתנובמבר עד מרץ

איי הסימילאן שבתאילנד ממוקמים בים אנדאמן והם רצועה של איים הנחשבים מהיפים ביותר לצלילות באיזור תאילנד.
בתקופה בה אנחנו הגענו לשמורת הסימילאן לצלילות היה ניתן לצלול לצד חלק מן האיים מתוך 11 האיים כיוון שהיה צורך בשיקום חלק מהם בעקבות נזקי הצונאמי. זה לא הורגש כלל כיוון שהיה לנו רק 3 ימי צלילות והשמורה עם כלל האיים היא עצומה.

התארגנות ויציאה לים

לאחר נסיעה לקאו-לאק חצי האי ממנו יצאה ההפלגה הגענו לסוכנות שאיתה סגרנו את השייט והצלילות - wicked diving. עלה לנו כ500 דולר לאדם ל3 ימים כולל ציוד, לינה בסירה, מדריכי צלילה ואוכל.
מכיוון שהגענו לפני תחילת העונה היתה זו אחת ההפלגות הראשונות שיצאו לאיזור איי הסימילאן. את שבוע הצלילות הזה סגרנו מראש עוד מהארץ כי רצינו מקום ל4 ולא היינו מאוד גמישים בזמן.
בבוקר המאוחר הלכנו לסוכנות ומדדנו ציוד - חליפות, נעליים, סנפירים, מאזנים, גודל מיכלים ואת המסכות שלבסוף קנינו. בנוסף היה עלינו למלא מגוון טפסים, להראות רישיון צלילה וביטוח ולהתעדכן בכלל הפרטים על ההפלגה.
מכיוון שהתעניינו בקניית מסכות ציידו אותנו במספר מסכות לניסיון במהלך ההפלגה ולבסוף רכשנו את מה שהיה לנו הכי נוח בצלילות.
ההפלגה יצאה רק בערב ולכן בזמן הזה הסתובבנו בעיר, אכלנו במסעדה מומלצת מהטריפ אדוויזר והתארגנו ליציאה.
כשהגענו בערב לסירה, קיבלו את פנינו כל הצוות עם קוקוסים טריים.
לאחר קבלת הפנים הראו לכל אחד את חדר השינה שלו (אנחנו קיבלנו את אחד מבין 2 החדרים עם מיטה זוגית) ולאחר מכן הסבירו לנו איך הולכת להתנהל ההפלגה - מהן שעות הארוחות, מהן שעות הצלילות, היכן נמצא ציוד הצלילה וכו'.
הסירה היתה בנויה כך שבמפלס התחתון נמצא ציוד הצלילה כולל מדחס למיכלים כשלכל אחד סל בו הוא יכול להניח את הציוד. באותו המפלס ישנם חדרים עם מיטות קומותיים ומקלחות ושירותים ובמפלס שמעל יש 2 חדרים עם מיטה זוגית ואת הרחבה עם השולחנות לארוחות. מעל מפלס זה היה מפלס הגג עם מזרונים סתם לשבת להרגע בין הצלילות ולהשתזף.
לאחר קבלת הפנים וההסברים יצאנו לדרך לים שהיה מעט לא נוח וקצת לאחר מכן פנינו לישון לפני ההשקמה המוקדמת לצלילה הראשונה למחרת.

ימי הצלילות

בכל יום תוכננו 3 צלילות עם הפרשי זמנים שיתאימו על פי העומקים וכן להפסקות מספיק ארוכות למנוחה וארוחות.
לפני כל צלילה אספו את כלל הצוללים לתדרוך ע"י אחד ממדריכי הצלילה בו פרטו כמה זמן היא תמשך, מה יהיה אופי השטח, אילו חיות נוכל לראות ובכללי פרטים רלוונטיים לצלילה. כל תדרוך כזה נעשה עם לוח בו מציורים בחביבות כל הפרטים. איתנו בקבוצה היתה גם בחורה אחת שאינה צוללת והיא שנירקלה בכל הימים - היא היתה היחידה שזכתה לראות כריש במהלך 3 ימי הצלילות ומאז התבדחו עליה בתדרוכים וחדי העין יוכלו לראות שעל לוח הציור ציירו אותה בקטן (שמה היה שארלוט).
ב2 מן הימים היו אלה 3 צלילות יום וביום אחד הייתה גם צלילה אחת בלילה - שבה באופן מפתיע ראינו את החיה הכי מעניינת - תמנון.
למרות שהובטח לנו כי זהו איזור עם כרישים בכלל הצלילות לא ראינו אף לא אחד אם כי השוניות, הדגים והחיות שראינו היו מדהימים ביופיים ושווים את הטיול.
בכל צלילה קופצים מהמפלס בו נמצא ציוד הצלילה (הוא מאוד
האוכל בכלל הימים היה מצויין ולא כלל בכלל מאכלי ים - צוות הסירה התעקש שמכיוון שאנחנו מתארחים בשמורה זה לא לגיטימי לאכול מהחיים בה ולכן בשבילי זה היה מצויין והארוחות כללו מגוון של אוכל צמחוני (יחד עם זאת הוגש מידי פעם בשר בארוחות).
הצוות ובייחוד מדריכי הצלילה היו מנוסים מאוד - דוברי אנגלית מצויין ומדהימים ביחסם החם ובאווירה הטובה שהם הוסיפו לצלילות ולהפלגה כולה.

ביטול המשך ההפלגה שתוכנן וההשלכות

בתכנון ההפלגה שלנו תוכננה לשבוע שלם.
בפועל בשבוע שבו יצאנו הכה בויאטנם הוריקן שגרם לכך שמצב הים באיזור הסימילאן בפרט ותאילנד בכלל יהיה לא טוב. בצלילה האחרונה בה ניסינו עוד להמשיך את הטיול לא הצלחנו לראות מעבר למטר וחצי קדימה ובגלל הסכנה שבכך המדריך הפסיק את הצלילה לאחר כ10 דקות. שם הוחלט על חזרה לחוף וביטול חלקו השני של ההפלגה.
ההשלכות היו שנצטרך להתעסק בהחזרת הכסף שכן שילמנו מראש. נדרשנו למלא מספר תפסים ולשלוח מספר מיילים ולאחר התעסקות בירוקרטית כחודש לאחר מכן קיבלנו את הכסף חזרה על החלק הזה של הטיול. ב3 הימים שהתפנו להם לפתע בחרנו לברוח מאיזור הסערה ולהגיע לאיים בדרום על זה מסופר בסיפור דרך נפרד של נווה לב.