ירח דבש בתאילנד

נסענו לחגוג את ירח הדבש שלנו בטיול חלומי בתאילנד- 10 ימים בצפון המדינה, ועוד 10 ימים באיים. גן עדן עלי אדמות

תאריך הטיולSeptember 2023
משך הטיול3 שבועות
עונה מומלצתכל השנה אפשר לטייל בתאילנד- לעיתים גשום יותר או פחות, לחלוטין עניין של מזל

לפני שנוסעים

טסנו בעלי היקר והטרי ואני (זוג בגילאי ה30) לירח דבש מהחלומות בתאילנד. טיילנו במשך 3 שבועות- 10 ימים מתוכם בצפון תאילנד ואת שאר הזמן בילינו באיים. חיפשנו בעיקר לעשות כיף, לראות טבע ונופים, לאכול טוב, לישון טוב ולהתפנק איפה שאפשר. נסענו בתקופת החגים- סוף ספטמבר עד אמצע אוקטובר.

קצת פרטים חשובים לפני שנוסעים:
1. טיסות עם חברת גולף אייר בהלוך, עצירה בבחריין. הכל הלך ממש חלק וטוב. בחזור- טיסה מתוכננת עם איתיחד שהתבטלה בעקבות המלחמה. לגבי שירות הלקוחות של איתיחד, עדכנו ממש בדקה ה90 שהטיסה בוטלה מה שהקשה על ההתארגנות שלנו, אבל מצד שני החזירו לנו את עלות הכרטיס במלואו בשניות ובלי בעיות.

2. מוניות וטוקטוקים – בצפון תאילנד- שווה איפה שאפשר לבקש מהמונית נסיעה לפי מונה (meter), כמעט תמיד יוצא הרבה יותר זול ומשתלם מאשר לקבוע איתם מחיר מראש. נסיעה מהשדה תעופה למרכז העיר אמורה לעלות בין 450-500 באהט. לרוב בתוך בנגקוק נעזרנו בטוקטוקים- שהיו גם הרבה יותר זולים וגם הרבה יותר מהירים- עוקפים את פקקי הענק בקלות. להתמקח להתמקח להתמקח- זה כבר ממש חלק מהמשחק. המוניות באיים יקרות הרבה יותר מאשר בצפון תאילנד, להיות מוכנים לזה (הכל יותר יקר באיים באופן כללי).

3. סים- הצטיידנו בסים מקומי מסבן אילבן בבנגקוק. עברנו כמה סניפים כדי למצוא את החבילה המדוברת עליה כולם ממליצים ולבסוף מצאנו. 200 באהט (20₪), לחבילת 15g למשך חודש שלם. לנו זה הספיק לגמרי לטיול של 3 שבועות- כלל שיחות כמובן שזה היה נחמד לתקשורת בֶתוך תאילנד מול מלונות ואחרים.

4. טיסות פנימיות- הזמנו טיסה אחת בלבד מהארץ, מבנגקוק לצאנג מאי, ואת כל שאר הטיסות הזמנו תוך כדי. בדיעבד אני ממליצה לתכנן מראש את הטיול ולהזמין מראש את הטיסות- הרבה יוצר פשוט והרבה יותר זול בעיקר. טסנו בעיקר עם חברת בנגקוק אירוויז את הטיסות הפנימיות. ממליצה להזמין מאתר החברה.

5. אפליקציות שימושיות- גוגל מפס כמובן חברנו הטוב ביותר, וגם אפליקציית בולט- הרבה ישראלים ממליצים להשתמש בה, ואני מודה שאנחנו השתמשנו בה מעט מאוד, וכמעט תמיד הסתדרנו עם מוניות/טוקטוקים בקלות ובמחירים ממש טובים. במידה ומורידים בולט- לעשות את זה מהארץ כדי שתוכלו לקבל קוד אימות באסמס, מבלי להסתבך עם הסים המקומי בתאילנד.

6. נהיגה בתאילנד- רוב החופשה שלנו התניידנו בטוסטוסים. בכל מקום שאליו הגענו (למעט בנגקוק כמובן), זו הייתה האופציה הנוחה, הזמינה והזולה ביותר. כמובן שבטיחותית כל אחד יעשה את שיקוליו- אבל הנהיגה בטוסטוס הייתה ממש נעימה ונוחה, ולדעתנו לא מסוכנת או מפחידה. כן חשוב לדעת שבעת השכרת הטוסטוס רוב החברות לא מעניקות ביטוח, ולכן רק במקרה שיש לכם רישיון נהיגה ישראלי לאופנוע אתם מכוסים ביטוחית (אם רכשתם ביטוח נסיעות לחול מותאם). במקרה שלנו לי יש רישיון לאופנוע ככה שזה התאים לנו מאוד. יצא לנו גם להשכיר רכב מדי פעם, לטיולים יותר רחוקים וארוכים- וגם כאן, זה היה כיף חיים והעצים את חוויית החקירה של המדינה. הנהיגה מתבצעת בצד שמאל של הכביש, ותהיו מופתעים לדעת עד כמה מהר מתרגלים לזה. אין שום ספק שהתאילנדים נוהגים הרבה יותר נחמד ורגוע מהישראלים- והשוס הגדול הוא שאף אחד לא צופר!

7. כביסה- תמיד תמצאו איפה לעשות כביסה, יש מכבסות בצפון ממש בכל פינה, וגם באיים. גם המלונות תמיד יציעו שירותי כביסה- שגם תמיד יהיו יקרים יותר מאשר ללכת לחפש מכבסה ברחוב.

8. קניות ושופינג- שנינו לא אנשים של שופינג היסטרי, וזה לא ממש העסיק אותנו במהלך הטיול. אבל כן אם רוצים ומתכננים לעשות קניות- כדאי בהחלט לעשות אותם בבנגקוק ובצפון תאילנד. באיים הכל הרבה יותר יקר באופן משמעותי. השווקים בצ'אנג מאי שווים מאוד אם רוצים לקנות פיצ'יפקעס ודברים קטנים, וכמובן הקניונים הענקיים בבנגקוק שבסוף תמצאו בהם כל מה שתצטרכו. קניונים שבעיני מומלצים: icon siam, siam paragon.

9. כסף- הדרך המשתלמת ביותר היא להצטייד בדולרים, ולהחליף לבאהט בתאילנד. השער טוב להמרה וזו הדרך הטובה ביותר לדעתנו. אבל, יש גם בנקים מסוימים בהם תוכלו למשוך כסף בכרטיס אשראי מבלי לשלם כלל עמלה. בכספומטים העמלה על כל משיכה , לא משנה באיזה סכום, היא של 260 באהט. כדאי לוודא שאתם מתנהלים עם כרטיס אשראי שעמלת ההמרה שלו עומדת על אחוז אחד ולא יותר.

10. מזג אוויר- אף על פי שידענו שלנסוע לתאילנד בסוף ספטמבר נחשב למזג אוויר טריקי וידוע כעונה הגשימה, לא היו לנו יותר מדי אופציוֶת אחרות (אילוצי עבודה). מזג האוויר רוב הזמן היה פשוט מושלם! גשם לעיתים ממש רחוקות, וגם כשיורד לא השפיע לנו כמעט בכלל על התוכניות. לדעתי זמני הנסיעה הם קצת בגדר הימור- וצריך לקוות לטוב. לנוסעים בעונה הזו של השנה- ההמלצה שלי היא כן לנסוע לצד של האיים קוסמוי, קופנגן וקו טאו, שם לפי מה שאנחנו היינו עדים ירד הרבה פחות גשם מאשר בצד השני של פוקט, קראבי והסביבה.

11. מלונות- כמעט את כל המלונות הזמנו דרך בוקינג. ממליצה תמיד לבדוק את המלון שאתם רוצים גם באגודה וגם באתר המלון, כדי לעשות השוואת מחירים ולקחת את האופציה הטובה ביותר. כמעט את כל המלונות סגרנו רק יומיים קודם. לפעמים מחיר הספונטניות יקר וגם יכול לעלות בזה שלא יהיה מקום במקומות הטובים, אבל כמעט תמיד לגמרי הסתדרנו.

תכנון הטיול ממבט על:
⁃ יום 1-3: בנגקוק
⁃ יום 3-5: צ’אנג מאי
⁃ יום 5-9: פאי
⁃ יום 9-10: צ’אנג מאי
⁃ יום 10-14: קופנגן
⁃ יום 14-17: קו טאו
⁃ יום 17- 20: קוסמוי

יום 1- בנגקוק

בטיול הבת מצווש שלי נסענו כל המשפחה לתאילנד, ומה שזכרתי מבנגקוק היה חום גדול וסירחון גדול. הופתענו לגלות שהמצב ממש לא ככה! אולי עדיין חם (אפילו מאוד), אבל בנגקוק מאירת פנים, נקייה מאוד וסופר נחמדה! ישנו במלון חביב ליד נהר הצ׳או פריאה, סמוך לקניון אייקון סיאם. בעיני מיקום ממש לא מומלץ, שחייב אותנו כל פעם לחצות את הנהר ולהשתמש הרבה במוניות וטוקטוקים. המלון עצמו כן היה נחמד- The Quarter Chao Phraya by UHG. הגענו למלון אחרי טיסת לילה ארוכה, והלכנו לישון. את ארוחת הצהריים של אותו היום אכלנו בשוק האוכל המטריף של קניון אייקון סיאם- ממליצה בחום על דוכן הגיוזות (תמצאו אותו בקלות). בקומת הקרקע של הקניון משתרע שוק אוכל יפייפה שיש בו הכל מהכל, חוץ מהאוכל זו פשוט חוויה להסתובב ולראות את המקום (ואת הקניון המהמם כולו). המחירים קצת יותר יקרים מאשר האוכל ברחובות, אבל שווה. משם המשכנו לסיבוב אחהצ/ערב בבנגקוק- דפוס המזג אוויר שהיה בתקופת הטיול שלנו הוא שמש וחום אדיר במהלך היום, ומשעת השקיעה גשם (לעיתים מבול ורוב הזמן טפטוף קל מאוד). קצת הלכנו לאיבוד ברחובות, בקטע הכי טוב, והגענו לבית קפה מקסים על גדות הנהר: Hong Sieng Kong. טעים מאוד ויקר מאוד. משם המשכנו בהליכה כיפית לכיוון הצ'יינה טאון . רחוב שבמהלך היום אין כל כך מה לעשות בו, אבל הוא מתעורר לחיים בלילה והופך לחגיגהההה לחיך! הכל טעים, כל מה שטעמנו, כל מה שניסינו. משם בנסיעת טוקטוק קצרה לרחוב הקווסאן, לפוט מסאג' מדהים ב- Ruamm Spa, ועוד איזה פד תאי ברחוב ומנגו סטיקי רייס כי איך אפשר בלי. הקווסאן- רחוב קצר וסואן מאוד, המון ברים, מסיבות, דוכנים ומוזיקה.

יום 2- בנגקוק

התעוררנו לבוקר חם חם חם מאוד, והתכנון היה ללכת לבקר במקדש המלך- בעקבות החום החלטנו לוותר (למרות שזו נשמעת חוויה מגניבה ומומלצת), ויצאנו לטיול באזור פארק לומפיני. פארק חמוד ויפה, את האמת שקצת ציפינו ליותר. היינו בפארק זמן מה, שתינו קפה ונחנו על גדת האגם. משם המשכנו להסתובב ברחובות הסמוכים, גילינו כל מיני שווקי אוכל חמודים בשוטטות בעיר (הכל בעזרת גוגל מפס הקוסם) ובשעת הצהריים הרותחת הגענו לקניון הMBK. קניון ענק שמוכר כבר בכל רחבי הגוגל והבלוגים. לדעתנו ממש לא מציאה גדולה, היה נחמד להעביר שם קצת זמן ממוזג ולקנות מזכרות קטנות וזולות, אבל מעבר לזה לא להגיע עם ציפיות. יש בקניון מתחם אוכל חמוד וממש זול. מהביקור בMBK חזרה למנוחת צהריים במלון וזמן בריכה, ובערב נסענו לפגוש חברים בקצה מרוחק יותר של העיר והלא מתוייר בכלל. נעזרנו ברכבת- שהייתה סופר מהירה ויעילה. אם אתם מגיעים לאזור, אכלנו במסעדה טובה שנקראת Kaiyang Ratchada, ולאחר מכן הסתובבנו בשוק המקסים שנמצא ממש ליד ושמו The One Ratchada – יש פה הכל, ואם לא היה יורד מבול כשהגענו מניחה שהרבה יותר מהדוכנים היו פתוחים. בצמוד לשוק יש קניון, עם באולינג ענקי וכיפי מאוד שם העברנו כמה שעות טובות ומצחיקות.

יום 3- נפרדים מבנגקוק ונוסעים לצ'אנג מאי

נפרדים מהמלון ומבנגקוק (לא לפני שאוכלים עוד גיוזה טעימה) ויוצאים לשדה תעופה לכיוון צ'אנג מאי. את הטיסה הזמנו עם Bangkok airways, שיוצאת מהשדה תעופה הראשי הבינלאומי של בנגקוק. מומלץ להגיע שעתיים לפני הטיסה לשדה. בהיגיעכם לצ'אנג מאי, תיתקלו בשדה התעופה בקרטל מוניות ונשים צורחות שמנסות לשכנע אותכם לקחת את המונית. אין מה לנסות להיות חכמים- כל המוניות ברחבי השדה לוקחות את אותו המחיר לנסיעה למרכז העיר העתיקה (150 באהט). בצ'אנג מאי ישנו במלון שנקרא: Nap in chiang mai. מלון פשוט שממוקם ממש קרוב לשוק הלילה (דקה הליכה), חדרים מצוינים עם זרם מקלחת מעולה! אין במלון שום מתקנים, אז הוא מתאים למי שמגיע למלון ממש רק כדי לישון. למרות הקרבה שלו לשוק הלילה הוא ממש שקט. בצ'אנג מאי עשינו טיול ברגל בכל אזור העיר העתיקה והחמודה, טעמנו מכל הבא ליד והסתובבנו במקדשים השונים בעיר. אחד יפה במיוחד היה Wat Phra Singh Woramahawihan. המשכנו בשוטטות, והחלטנו שיותר מדי זמן כבר לא עשינו מסאז'- ומצאנו את גן עדן. במקום הזה עשינו את המסאז' הכי הכי הכי טוב שעשינו בכל הטיול בתאילנד! זה מקום חובה! הוא אומנם כנראה יקר פי 2 מכל המקומות האחרים בעיר, אבל הוא שווה כל שקל. ספא מושקע, נקי ונעים- חדר עיסוי זוגי עם מיטות עיסוי אמיתיות, נהנו מכל שנייה ואם היה אפשר להאריך בעוד שעה היינו מאריכים. הספא נקרא Calm massage and Spa . בערב יצאנו כמובן לשוק הלילה הכיפי והטעים של צ'אנג מאי. אווירה מהממת, מלא דוכני אוכל, מוזיקה חיה, ובעיקר אפשר להסתובב שעות בין הסמטאות והדוכנים הקטנים וכל פעם לטעום משהו אחר.

יום 4- צ'אנג מאי

פתחנו את הבוקר בבית קפה חמוד שמגיש ארוחות בוקר טעימות במחיר טוב, שנקרא: Caffe Siam. החלטנו להשכיר אוטו, ולצאת לטייל. הנסיעה שתכננו הייתה ארוכה, ובגלל זה לקחנו אוטו ולא טוסטוסים (החלטה נבונה מאוד). את האוטו השכרנו מהסוכנות KPD Car Rent and Travel, הם היו אחלה והרכב היה מצוין. המלצה שלנו היא לא להשאיר את הדרכונים כפיקדון אף פעם, ותמיד להשאיר כסף מזומן. במקרה הזה הם גבו מאיתנו 5000 באהט פיקדון. השכרת הרכב ל24 שעות עלתה לנו 1000 באהט. יצאנו לדרך- הנקודה הראשונה בדרך שלנו הייתה מפלי Mae Klang waterfall. המקום מהמם, ומומלץ להצטייד כמובן בבגדי ים וספריי נגד יתושים! עלינו למפל העליון המהמם, השתכשכנו במים, ירדנו אחר כך גם לבריכות למטה. מדהים! במקום היו כמה מסעדות קטנות שהיו סגורות- בכל מקרה שווה להצטייד בנשנושים. משם המשכנו לפסגת דוי אינתנון. הנסיעה לפסגה מאוד מפותלת, וכדאי לעלות ולרדת אותה בשעות היום ולא בלילה. במידה ויורד גשם הכביש הופך חלק בטירוף וממש צריך להיזהר. השמורה מפורסמת מאוד ויש בה הרבה נקודות עניין- באופן מאוד מפתיע, קצת קריר שם אז כדאי להצטייד במשהו עליון קליל וחם. התחלנו בשביל מעגלי חמוד בתוך היער שנקרא Ang Ka Nature Trail, משם למרות שחשבנו שנקודות העניין יהיו בפסגה, גילינו שלא- יורדים מעט חזרה למטה בכביש עם הרכב, עד שתיתקלו בחניית אפר גדולה לצד הכביש. מחנים את הרכב ועולים על השאטל שיקח אתכם לפגודת המלך והמלכה. הנקודה נקראת Pra Mahatat Noppamethanedon and Pra Mahatat Nopphonphusiri. המקדשים מהממים ביופיים, באופן יוצא דופן! ממש ממש מקום קסום ויפייפה. צריך להגיע בבגדים צנועים- לא במכנסיים קצרים, אז כדאי להיערך לזה מראש. אפשר להסתובב ב"שמורה" הזאת, ולעבור בין הגנים היפים, ולשבת ולצפות בנוף המטורף שנגלה מהתצפית. משם ירדנו חזרה בכביש המפותל למפל הבא: .Wachirathan Waterfall. מקום וואו עם מפל עוצמתי בטירוף. כשהגענו כבר היה קריר אבל לגמרי אפשר להכנס בתחתית המפל ולהשתכשך. אחרי המפל התחלנו להתקדם חזרה באיטיות לכיוון צ'אנג מאי. בדרך עצרנו במקום מתוק עם עגלת קפה - น้ำขม coffee (ככה נקרא בגוגל). חזרנו חזרה לצ'אנג מאי, התאוששנו מעט ויצאנו לשוק הלילה של יום שבת! אז כבר בטח שמעתם שבערך לכל יום בצ'אנג מאי יש את השוק שלו. שוק יום שבת הוא פשוט שום עצום ובלתי נגמר. התחלנו בשוק האוכל- שהיה מושלם וטעים כרגיל, ומשם המשכנו לשוק הפיצ'יפקעס המטורף שמשתרע לאורך קילומטרים. כשנמאס לנו, הלכנו לחפש בר לשתות משהו ומצאנו מן חצר כזאת עם כמה פאבים, מועדונים פתוחים ומלא מוסיקה ואנשים. לכו לכיוון 48 Garage. ממש ממש כיף, וחם אימים.

יום 5- צ'אנג מאי ונסיעה לפאי

קמנו בבוקר ונסענו למקדש המפורסם והיפה דוי סטופ. אני מודה שבאיזשהו שלב מרוב מקדשים ההתלהבות קצת פוחתת, אבל זה באמת מקום מקסים ויפה עם נוף מהמם על כל צ'אנג מאי. גם שם- צריך להגיע בלבוש צנוע כמובן. יש אופציה לעלות במדרגות ברגל או ברכבל. למגיעים ברכב, יש חניה גדולה קצת מתחת למקדש, ומשם מתקדמים ברגל. בדרך חזרה מהמקדש לצ'אנג מאי עצרנו במפל מהמם- Wang Bua Ban Pha Ngoep. צריך לרדת במין שביל צדדי כזה, לבריכות התחתונות של המפל. שם התרחצנו והיה מושלם. חזרנו חזרה למלון, התארגנו ויצאנו בנסיעה לכיוון פאי. את הנסיעה לפאי סגרנו מראש דרך המלון שלנו- הסוכנות המארגנת נקראת איה. הבהילו אותנו שהנסיעה לפאי קשוחה מאוד, מפותלת ובחילתית מאוד. בתור מישהי שסובלת מאוד מנסיעות, הצטיידתי בכדורי בחילה (שאפשר לקנות בסבן אילבן בשקל וחצי!) והנסיעה עברה בצורה ממש חלקה וטובה. לוקח 3 שעות להגיע מצ'אנג מאי לפאי, יש עצירה אחת אחרי שעה וחצי להתרעננות ושירותים. ממליצה לא לקחת נסיעת לילה. הגענו לפאי בשקיעה מושלמת, והלכנו לשתות קפה על גדת הנהר. מה לא נאמר עוד על פאי, וכל מה שאמרו עליה נכון! מגיעים לגן עדן קטן, שאפשר להוריד בו הילוך, ולהנות מהשקט והקסם של המקום. בפאי ישנו במלון Pai village resort שהיה מדהים ממש! לקחנו את הבונגלוס הסטנדרטי, שהיה קצת קטן אבל מספק. המלון עצמו יפייפה ברמות, ומגישים בו ארוחת בוקר טעימה ומשובחת! מלא מבחר! צוות מהממם, בריכה חמודה, והוא ממוקם ממש על שוק הלילה של פאי אבל עדיין במיקום צדדי ושקט. מה שכן צריך לקחת בחשבון שהמלון נמצא מול בר/מועדון שפעיל בלילה ובחלק מהחדרים שומעים את הבומים של הבאסים עד מאוחר וזה יכול להיות קצת מעצבן. בקשו חדר רחוק מהרחוב. בכל מקרה, רוב הלילות המוזיקה מסתיימת סביב 00:00/1:00. המחיר ללילה עומד על בערך 260 ₪ לזוג כולל ארוחת בוקר. בערב הראשון בפאי יצאנו כמובן להסתובב בשוק ואכלנו מכל הבא ליד. הכל טעים, באמת. לא טעמתי משהו אחד מאכזב. הסנדוויץ הויאטנמי, הפאד תאי, הקאו סוי, הגיוזות, הכל הכל הכל טעים. שוק הלילה קטן בהרבה מצאנג מאי ומשתרע על פני רחוב אחד חמוד. ברחוב יש גם כל מיני ברים ומסעדות שכיף לשבת בהם אחרי שמסיימים לבלוס בדוכנים.

יום 6- פאי

קמנו בבוקר, לשמש מושלמת ויום מהמם, ובילינו את הבוקר בבריכה במלון. אחרי זה הלכנו לרחוב הראשי של השוק לשכור טוסטוסים, גם הפעם מסוכנות איה (שאיתה עשינו את הנסיעה לפאי). השכרנו שני טוסטוסים אחד לכל אחד, במחיר של 100 באהט ליום לטוסטוס. הכל עבד מעולה, וגם פה השארנו פיקדון של 4000 באהט. שימו לב, שבד"כ סוכנויות ההשכרה לא מוסיפות ביטוח, זו לא אופציה, שם הייתה אפשרות לשלם על ביטוח נזקים בנוסף. אם יש לכם רישיון ישראלי לאופנוע, אז אתם מכוסים ביטוחית (במידה ועשיתם ביטוח נסיעות לחו"ל). השכרנו את הטוסטוסים ויצאנו לחקור את פאי- הנקודה הראשונה שלנו הייתה מפל Mo Pang Waterfall המהממםםם ביופיו. היינו שם שעות, נכנסנו למים, עלינו למעלה, ירדנו למטה, התגלשנו במגלשת האבן הטבעית והיה באמת מושלם. לכיוון היציאה יש דוכן פד תאי טעים בהיסטריה, אכלנו שם צהריים והמשכנו (כדאי לעלות לשבת למעלה איפה שהדוכנים משקיפים על הנוף). משם התקדמנו לכפר הסיני, Santichon Village שזה מקום חמוד ויפה, יש בו כל מיני אטרקציות קטנות וחמודות (קצת יותר לילדים אולי), ונקודת תצפית מאוד יפה. חזרנו למלון להתרענן, ולקראת שקיעה נסענו לבית הקפה המושלם Two Huts. בטח כבר תשמעו על זה לבד, כי כולם נוהרים לשם בשקיעה. קפה מתוק שצופה לנוף מהמם של השדות של פאי. באיזשהו שלב גם מתחיל ג'אם כיפי ובכלל יש שם אווירה אדירה וצעירה. כמובן שגם את הערב הזה בילינו בשוק האוכל, וישבנו בגג המהמם של הבר Spirit Bar.

יום 7- פאי

אז גם את הבוקר הזה לקחנו באיזי כיאה לפאי, ועשינו סיבוב בטוסטוס לחקור עוד חלקים בפאי שעוד לא הגענו אליהם. ישבנו בקפה מתוק, שממש מתאים ללפטופיסטים, Pai coffee Studio, אין ממש מה לאכול בעיקר לשתות. משם המשכנו למקדש הבודהה הלבן wat mae yan. מטפסים מדרגות (לא נורא כמו שאומרים, 5 דקות עליה) ומגיעים למעלה למקדש- ממש יפה ונוף שנפתח לכל האזור. גם שם צריך לעלות בלבוש צנוע. מתחת לבודהה ישבנו לאכול במסעדה טעימה והסתתרנו מהגשם שהגיע פתאום- Sunset View Pai. פסק הגשם והמשכנו לכיוון כפר הבמקבוק- Bamboo village. הנסיעה לכפר הזה בטוסטוס היא מאתגרת וחשוב לדעת את זה. באיזשהו שלב מתחיל שביל עפר מאוד רעוע עם הרבה מאוד בורות, חול וכו'. פשוט סעו בזהירות, במיוחד אם רטוב. הנסיעה שווה את זה כי המקום פשוט מהמםםם מהמם. הכניסה עולה 35 באהט, ופשוט מסתובבים בכל הכפר שבנוי כולו מגשר במבוק עם כל מיני פינות תצפית חמודות בכל מקום. יש קפה ואוכל במקום. אחרי הביקור בבמבוק המשכנו ונסענו לפאי קניון Pai canyon. קניון טבעי ומיוחד בטירוף, אחרי טיפוס קצר מגיעים ומסתובבים בין כל הנקיקים וצופים בשקיעה. מקום מהמם ביופיו! הלכנו בערב לעשות מסאז' בספא שצמוד למלון- חוויה לא טובה בכלל.

יום 8- פאי

כחובבי אוכל תאילנדי, החלטנו להקדיש את היום לסדנת בישול! יום סופר חוויתי, מעשיר, כיפי וטעים מאוד. את הסדנת בישול עשינו עם תום, שהיא מאוד מפורסמת בקרב הישראלים והסדנה שלה ממוקמת קרוב מאוד למלון בו ישנו. המקום נקרא BeBe Spice Indian Restaurant and Wok 'N Roll Thai Cooking Course. אפשר להכנס לקרוא המלצות, וכדאי לשריין מקום יום/יומיים קודם. בסדנה יש מקום ל8 אנשים בסה"כ. למדנו להכין 4 מנות מהמטבח התאילנד, והיה באמת יום אדיר! תום לקחה אותנו לסיור בשוק וקניות של הירקות, הדריכה על כל הרטבים, המנות, והסודות הקטנים, והייתה שירותית ונחמדה מאוד. נהנינו מכל רגע! מדובר על יום שלם, שמתחיל בשעה 10:30 ומסתיים ב16:30. אנחנו חזרנו לתום בערב כדי לאכול את המנה שהכנו וכבר היינו מפוצצים מדי כדי לאכול, אז היא הזמינה את כל מי שהשתתף לסדנה לחזור בערב כדי לאכול ביחד והיה כיף ממש. עלות הסדנה היא 1100 באהט לאדם.

יום 9- פאי ונסיעה לצ'אנג מאי

קמנו לבוקר קצת סגרירי, והחלטנו לבלות את החצי הראשון של היום במעיינות החמים המושלמים של פאי- Tha Pai Hot Spring. המקום הזה הוא שמורת טבע, שיש בה אוסף של מעיינות חמים, בטמפרטורות שונות. מקום בלב הג'ונגל יפייפה וכיף מאוד! הכניסה עולה 300 באהט לאדם. שווה להביא מים כי אין שם איפה לקנות. אחרי הביקור במעיינות החמים התחלנו את דרכנו חזרה לצ'אנג מאי. כמו בהלוך גם בחזור שריינו נסיעה עם סוכנות איה והייתה נסיעה מצוינת. כדאי לשריין יום קודם את הנסיעה. הגענו לצ'אנג מאי למלון קטן ובוטיקי מקסים מקסים שנקרא Los locals. המלון ממוקם גם בקרבת שוק הלילה, הצוות בו מהמם, החדרים גדולים, והמיטה הכי נוחה שישנו עליה בכל תאילנד! שתינו קפה במקום שנקרא stories שהיה חמוד ויקר מדי, ושוב בילינו את הערב בשוק הלילה. עשינו מסאז' ממש בשוק ליד דוכני האוכל, שאין לו שם לצערי חוץ מthai massage – אז חפשו משהו שנראה לכם טוב.

יום 10- צ'אנג מאי ונסיעה לסוראט תאני

את היום העברנו בביקור בכל מיני שווקים, נסענו בטוקטוק מבלי יותר מדי להסתכל לאיזה שוק, והלכנו ממקום למקום ברגל. באיזשהו שלב גם הגענו לסניף ענקי של דקטלון – שהיה ממש שווה ובמחירים טובים. לקראת שעות הצהריים יצאנו לטיסה שלנו לסורט-תאני. בגלל שנזכרנו ברגע האחרון לרכוש כרטיסי טיסה מצ'אנג מאי לאיים- המחירים כבר היו גבוהים מאוד, והחלטנו לעשות דרך קצת יותר מסורבלת אבל זולה בהרבה. מצ'אנג מאי טסנו לסוראט תאני, ומשם מעבורת לקופנגן. נחתנו בלילה בסוראט תאני, ועל אף שזוהי עיר גדולה השדה תעופה ממוקם במרחק של 40 דקות ממרכז העיר. הזמנו מראש כרטיסים למעבורת לקופנגן- ולא ידענו שהמעבורת הספציפית שאנחנו הזמנו יוצאת מפיר מאוד מרוחק ממרכז העיר. שימו לב כשאתם מזמינים מעבורת קודם כל דרך איזו חברה? ומאיזה פיר היא יוצאת? החברה המומלצת והמהירה ביותר היא לומפרייה Lumprayah, שהמעבורת שלה יוצאת ממרכז העיר- ואז במקרה הזה בנחיתה בסוראט תאני כדאי לישון במרכז העיר. במקרה שלנו, הזמנו מעבורת דרך Rajah, שיוצאת מפיר שנקרא דונסאק. את המעבורת כדאי להזמין כמה ימים מראש- הרבה פעמים יום קודם כבר לא נשארים כרטיסים למעבורות. אפשר גם לקנות במקום בהגעה למעבורת- אבל אז לוקחים את הסיכון שלא ישארו כרטיסים. הכרטיסים שאנחנו קנינו עלו 400 באהט לאדם. הפיר נמצא כשעה וחצי נסיעה משדה התעופה. כיוון שהגענו בלילה, העדפנו לעשות את הנסיעה בלילה ולישון ממש בסמוך לפיר. המוניות מהשדה מאוד יקרות, וכמובן שכדאי לחלוק עם אנשים נוספים. הגענו מאוחר בלילה למלון קטן צמוד למקום ממנו יוצאת המעבורת- The Rest Donsak Resort. מלון מאוד מאוד בסיסי, רק לשים את הראש. 70 ₪ ללילה. כשהגענו כבר רוב המסעדות היו סגורות- אבל במזל מצאנו את המקום המתוק הזה שהיה מעולה וטעים- Longroy Restaurant.

יום 11- נסיעה לקופנגן

קמנו מוקדם בבוקר ועלינו על המעבורת של שעה 8:30 לקופנגן. המעבורת יצאה ממש בזמן, לא הייתה מפוצצת והנסיעה הייתה חלקה לגמרי! תוך שעתיים היינו בקופנגן והתחלנו את פרק האיים של הטיול שלנו! בהגעה לנמל בקופנגן, יצאנו החוצה לרחוב הראשי ואכלנו ארוחת בוקר במקום מדהים וטעים מאודדד- Nira's home bakery. משם לקחנו מונית למלון שלנו- Santhiya. חשוב לומר, שכל נושא ההתניידות במוניות, ובכלל באופן כללי- באיים הכל יותר יקר. מונית מהמעבורת למלון, בטנדר פתוח שיתופי עלה לנו 500 באהט לזוג. המונית הורידה אותנו בסנתייה ואז הבנו שהגענו לגן עדן. כנראה המלון הכי מיוחד שהייתי בו אי פעם, פשוט חוויה שאסור לפספס! המלון יושב במפרץ יחסית מבודד, אבל לנו זה בכלל לא הפריע אחרי שהבנו שפשוט אין מה לצאת מהמלון. חוף הים מרהיב, הבריכה מושלמת, המלון עצמו פשוט יפייפה והכל היה פשוט בול. המפרץ בו יושב המלון נקרא Thong Nai Pan Noi, אבל לסנתיה חוף פרטי משלה. יש רצועת חוף בהמשך שאותה חולקים עוד כמה מלונות יוקרה מהממים. במהלך היום מבלים במלון, בים, ועוברים מטוב לטוב, ובצהריים הולכים לכפר הסמוך, בהליכה של 10 דקות ברגל, שנמצא ממש מאחורי מלון בורי ראסה. יש שם דוכני אוכל קטנים וכמה מסעדות מעולות! כמובן גם סופר, סבן אילבן, ומסאז'ים. בערב אכלנו במסעדה המעולה (והיקרה) של המלון- מומלץ! הקצב באיים הוא אחר מהצפון, והוא הרבה יותר בטן גב כמובן, סתלבט ופינוקים. זה היה כל כך כיף להגיע לשלב הזה בטיול, ומבחינתנו באמת חיפשנו פחות אטרקציות ויותר מנוחה.

יום 12- קופנגן

גם היום קמנו לגן עדן, למחזה שבאמת לא מתרגלים אליו! ופשוט עשינו עוד ועוד מאותו הדבר- שמש, ים, סאפ, קאייקים, אוכל, מנוחה ובריכה. שלמות. מסאז' ואו במלון בורי ראסה- ממש על החוף, כדאי מאוד להזמין מקום יום קודם לפחות! בערב אכלנו בכפר הקטן במסעדה מדהימה- Krua Thai Restaurant. מגישים דגים טריים מושלמים, וקארי מסמאמן וואו!

יום 13- קופנגן

כשהגענו לקופנגן, סגרנו רק 2 לילות בסנתייה, ושרצינו להאריך בעוד לילה כבר לא היה מקום, ולכן בשעת הצהריים היינו צריכים להיפרד מהמלון המושלם הזה, והחלטנו לעבור לצד השני של האי ולראות מה הדיבור שם. הגענו למלון בשם Varivana Resort שהוא מלון מהמם , מודרני וחדיש- שונה שנות אור מהסנתייה המסורתית אבל בהחלט עם שיק ייחודי משלו. אני חטפתי קלקול קיבה שקלקל לנו את התוכניות לאותו היום, אז הכל הלך יותר באיזי. המלון נמצא יחסית על ההר ולא ממש על החוף, ולכן מחייב טוסטוס. השכרנו טוסטוס מהמלון במחיר של 300 באהט ליום ונסענו להסתובב. ממש ליד המלון יש קפה חמוד שלפעמים עושה מכירות יד שנייה שוות- Tropicalove Restaurant & Shop. נסענו לחוף Koh Ma המהמם! שבעצם מחבר בלשון חוף קטנה בין האי לעוד אי קטן. מקום ממש מיוחד ויפה מאוד! לקראת אחהצ נסענו להסתובב באזור החוף Zen Beach וצפינו בשקיעה שלא הייתה. בערב יצאנו לאכול במסעדה מעוולה Romanzo Tropicale אוכל איטלקי מעולה, פיצות ולזנייה שלמות.

יום 14- קופנגן ונסיעה לקוטאו

קמנו בבוקר ובילינו במלון. אחר כך שמנו פעמינו לכיוון חוף Malibu Beach- חוף חולי מהמם ביופיו, במן מפרץ סירות קטן. מקום מקסים ממש. משם חזרנו להתארגן במלון ויצאנו למעבורת לכיוון קו-טאו. גם כאן, לא הזמנו מספיק בזמן מעבורת דרך לומפרייה (המעבורת המהירה) ונאלצנו לקנות מעבורת אחרת מעט איטית יותר, דרך songserm. עלות הכרטיס היא 500 באהט לאדם, והמעבורת לוקחת בערך שעה וקצת. הכל עבר ממש בטוב והנסיעה הייתה חלקה ונוחה. הגענו לקוטאו שמיד הסבירה לנו פנים! והתיישבנו לאכול במקום בשם Long Thai Food שהגיש מרקים מדהימים. ליד המסעדה שכרנו טוסטוס, במקום שנקרא je jee. לא קראנו את הביקורות על המקום מראש, וכנראה שאם היינו קוראים לא היינו משכירים- אבל בדיעבד הכל היה מעולה ולא היו לנו שום תקלות. טוסטוס ל24 שעות עולה 170 באהט. אחרי שהשכרנו את הטוסטוס, נסענו למלון שלנו Jamahkiri Dive Resort & SPA. המלון ממוקם בראש הר, בנקודה הכי גבוהה שלו, ממש על מפרץ הכרישים, וזה בטוח המלון עם הנוף הכי יפה שהיינו בו בכל תאילנד, פשוט ואו, עוצר נשימה. באופן כללי האי קו-טאו קטן מאוד, ואופציות הלינה בו מוגבלות כשמחפשים משהו ברמה טובה ומפנקת. אנחנו ידענו שאנחנו לא רוצים לישון ממש למטה במרכז העיר והבלאגן, והמלון הזה ענה לנו על כל הדרישות- הוא מרוחק מרחק של 10 דקות נסיעה ממרכז האי. חשוב לדעת- שהמלון מלא מלא במדרגות- כדאי לבקש חדר בקומות הגבוהות. לנו זה בכלל לא הפריע, אבל כן שמענו הרבה שהתלוננו על זה. הגענו למלון וישר יצאנו לעשות שנורקלים במפרץ המדהים! ובערב יצאנו להסתובב במרכז- ישבנו ב Lotus Barושתינו קוקטיילים, ושם גם היה מופע אש מהמם. משם הלכנו לאכול במסעדה איטלקית מצוינת שנקראת La Pizzeria da Claudio (פיצה בולונז מעולה). הסתובבנו עוד קצת במרכז, שמלא בחנויות קטנות ומתוקות ובכלל האווירה באי הזה צעירה, כיפית ואדירה.

יום 15- קוטאו

קמנו ליום שטוף שמש, ואחרי שהתפננו במלון לקחנו קיאק מהמלון ויצאנו לשוט באזור מפרץ הכרישים. צמוד לחוף של המלון יש חוף של מלון אחר בשם Haad Tien Beach Resort, הגענו לחוף החולי הלבן והמושלם עם הקיאק ובילינו שם. המשכנו לשוט עם הקיאק בין החופים הקטנים ועוצרי הנשימה של המפרץ הזה, ובאיזשהו שלב חנינו את הקיאק בין האבנים, ועלינו לנקודת התצפית שנקראת John suwan viewpont. הנקודה הכי יפה בכל האי לדעתי! עלייה טיפה מאתגרת למעלה אבל לא משהו רציני. התצפית צופה על שני החלקים של האי, בו זמנית, פשוט מרהיב. ירדנו למטה מהתצפית והלכנו ברגל לחוף Freedom beach עוד מקום קסום שיצא מקטלוג של גן עדן. יש שם מסאז' על החוף שהיה נראה מדהים, מסעדה קטנה וכיסאות כיפים לשבת. חזרנו לקיאק שלנו ושטנו חזרה למלון לקראת אחה"צ. לקראת שקיעה עלינו ל Secret Bar שזה מין בר/בית קפה עם תצפית לא נורמליתתת, ושקיעות מדהימות. מקום מומלץ מאוד! בערב יצאנו לאכול באזור קצת אחר של האי שעוד לא היינו בו, והגענו למסעדה המושלמת מכולם שנקראת Ananas Restaurant- ואוו או ואו! סיימנו מפוצצים ושמחי לבב והלכנו לעשות מסאז' במקום חמוד ליד.

יום 16- קוטאו

עוד בוקר מושלם בקוטאו המושלמת שתמיד יש בה שמש. יצאנו ליום טיול ושנרקול על סירה- דרך חברת oxygen. הם בעצם מארגנים את כל היום מקצה לקצה- אוספים מהמלון לפיר, ומשם עולים על סירה גדולה שלוקחת אותנו בין 5 נקודות שונות מסביב לאי, לשנרקל ולהנות. הם מספקים את כל הציוד, נשנושים למהלך היום, מים וארוחת צהריים. זה היה מאורגן בצורה מושלמת, ובכלל יום מדהים! מדובר על סירה גדולה, של בערך 50 אנשים- כולם צעירים ובאווירה כיפית. הנקודה בעיני הכי יפה של הטיול הזה היא באי הקטן שנמצא מול קוטאו שנקרא Koh Nang Yuan. אפשר להגיע אליו גם במונית מים, אם לא רוצים להצטרף לטיול כזה של יום שלם. גן עדן של שנרקולים, ושל חופים. היום הזה היה אדיר וכיפי, מומלץ מאוד! מי שסובל ממחלות ים ובחילות כדאי בחום להצטייד בכדורי בחילה. סיימנו את היום גמורים ומרוצים, ואחרי מנוחה חזרנו למסעדת אננס מהערב קודם, והלכנו שוב להסתובב קצת בעיר. עשינו מסאז' מעולההה במקום שנקרא IMPRESS Massage.

יום 17- קוטאו ונסיעה לקוסמוי

קמנו והעברנו את הבוקר והצהריים במלון, ובחוף של המלון. בצהריים ירדנו למעבורת לכיוון קוסמוי. הפעם כן הזמנו בזמן דרך המלון את המעבורת עם לומפרייה ויצאנו לכיוון קוסמוי. הים היה גבוה וסוער מאוד וזו הייתה נסיעה מטלטלת פשוטו כמשמעו. כדורי בחילה! מצילי חיים.. (ומאוד מרדימים). הגענו לקוסמוי אחה"צ ונסענו למלון שלנו: Garrya Tongsai Bay. על המעבורת עצמה נציגים של לומפרייה מציעים לקנות כרטיסי נסיעה עם המוניות שלהם- זה יוצא זול ומשתלם. ביציאה מהמעבורת יש המון ואנים, וכל אחד עולה על וואן משותף עם נוסעים שנוסעים לאותו האזור. הגענו למלון שבאמת כבר לא היו מילים לתאר את שלמותו. פאר ושיק ברמה לא נתפסת.. חלום, גן עדן, שלמות ועוד מילים שמתארות תדהמה הכי טובה שיש. בילינו את כל אחהצ והערב במלון, כי באמת לא ראינו שום סיבה לצאת ממנו! הצוות הכי שירותי שיש, החדרים הכי הכי הכי, אוכל מושלם, חוף פרטי ומבודד- הכל היה פשוט מושלם.

יום 18- קוסמוי

קמנו בבוקר והעברנו את כל היום במלון ובסביבתו- בים, בבריכה ובחופים הסמוכים. לקראת אחהצ הלכנו להשכיר טוסטוס במקום בשם JP Rental group- היה מעולה ובמחיר ממש טוב! . נסענו לקראת שקיעה לבית קפה עם תצפית מדהימה- THE COCOON - SAMUI VIEWPOINT מקום מהמם עם וויב אדיר ואוכל טעים מאוד. בערב יצאנו לאכול במסעדה הודית טעימה מאוד מאוד- Akbar. הם גם עושים משלוחים למלונות, שזו יכולה להיות אופציה נחמדה, כי המקום שלהם טיפה עלוב.

יום 19- קוסמוי

הבוקר התחיל כרגיל בטוב, כי מה יכול להיות רע בגן עדן. ולאט לאט התחילו להגיע אלינו החדשות על פרוץ המלחמה בישראל. אתם יכולים לתאר לעצמכם את התחושות, ובעצם מהרגע הזה היינו דבוקים לטלפון ולחדשות בארץ. לא יכולנו כמובן לעשות כלום, ונשארנו כל היום בחדר במלון, עצובים המומים וכואבים. כאן נגמר הלכה למעשה הטיול שלנו, לא בילינו יותר ולא חקרנו בכלל את קוסמוי.

יום 20- קוסמוי ונסיעה לבנגקוק

המלחמה ממשיכה, ואנחנו מתעסקים בלהצליח לחזור לישראל. לקחנו טיסה לבנגקוק ומבנגקוק היינו אמורים לנסוע הביתה לישראל. שדה התעופה בקוסמוי הוא מקום קטן וקסום בפני עצמו- מומלץ להגיע לא יותר משעה וחצי לפני כן. את הטיסה מקוסמוי לבנגקוק הזמנו בערך 10 ימים מראש, ככל שממתינים המחירים עולים- השדה הוא בבעלותו הבלעדית של Bangkok airways ולכן גם המחירים היקרים כיאה למונופול. מרגע ההגעה לבנגקוק התחלנו במסע חזרה לארץ שלקח לנו עוד כמה ימים טובים עקב ביטולי הטיסות.

• ספונטניות בטיול- אנחנו מאוד רצינו לא להיות תלויים בתוכנית סדורה מראש, כדי לזרום ולהנות ממה שיש, כמה זמן שנרצה. יש לזה כמובן יתרונות וחסרונות- היתרונות הן שבאמת שום דבר לא כובל אותנו, וזה לגמרי מה שבא לנו באותו הרגע. החסרונות הם שהרבה פעמים מרוב שרוצים להיות ספונטניים, נתקעים ומזבזים הרבה זמן של מחשבות ותכנונים על הצעד הבא, בגלל שהוא לא מתוכנן מראש. הטיפ שלי הוא דווקא כן לתכנן ולהזמין מראש, במחיר של לאבד את הספונטניות. עדיף לעזוב בעיני מקום אהוב מאוד בשיא, במקום להיתקע בו כמה ימים מעבר למה שתכננת כי לא הספקת לקנות נסיעה/טיסה ליעד הבא ולצאת בתחושה קצת חמוצה.
  • כל מי שמטייל בירח דבש- בהזמנת המלונות ציינו את זה! התאילנדים מפנקים ברמות, ובכל חדר בכל מלון חיכתה לנו תמיד הפתעה כיפית, והחדר היה תמיד ערוך מדהים. זה פשוט עושה כיף בלב
  • קחו בחשבון שהאוכל בתאילנד חריף כנקודת מוצא- אם קשה עם חריף, לבקש מראש בלי!
  • להצטייד לכל מקום בתרסיס נגד יתושים!
  • כמעט הכל אפשר למצוא בסבן אילבן, שנמצאים בכל חור ובכל פינה. החל מכדורים נגד בחילה, ועד מנות מוכנות לאכילה באוטובוס. יש שם באמת הכל, וזה תמיד יהיה במחירים הכי טובים.
  • לא להשאיר פיקדון של דרכון- תמיד רק כסף מזומן.
  • אם משכירים טוסטוס- לא לחשוב על לנסוע בלי קסדה! יש הרבה מטיילים, וישראלים בפרט שחושבים שאולי בתאילנד הראש שלהם שווה פחות ונוסעים בלי קסדה, למה? לא ברור. קחו קסדה תמיד
  • לא להסתכל על תחזית מזג האוויר! היא פשוט לא תשקף כלום. בטח שלא להסתכל עליה יום קודם, וגם לא במהלך היום עצמו. הכל יכול להשתנות כל הזמן, וגם אם כתוב גשם כל היום, הוא בד"כ יהיה חצי שעה ויחלוף. המזג אוויר הוא הרבה מזל, וזה סתם יכול לבאס אתכם אם תסתכלו על המזג אוויר הרבה מראש ולפי התחזית תתכננו. גם אם יורד גשם- הוא לא משבש את התוכניות, הוא חלק מהעניין ואף אחד לא מתרגש מזה. תמשיכו כמתוכנן, תצטיידו במטריות ובפונצ'ו והכל יהיה מושלם
  • קרם הגנה- ממש כדאי להביא הרבה מהארץ (למרות שכמובן מוכרים בכל מקום בתאילנד), זה פשוט הרבה יותר יקר מכל קרם הגנה שתקנו בארץ.