שלושה שבועות בתאילנד זוג + תינוק (בן שנה)

טיילנו בספטמבר באיים המזרחיים- קוסמוי, קופנגן, קו טאו, בנגקוק

תאריך הטיולSeptember 2018
משך הטיול3 שבועות
עונה מומלצתבתאילנד אפשר לטייל כל השנה כשחודשים המומלצים בין נובמבר- אפריל , בין יולי- אוקטובר לא מומלץ לטייל באיים במערבים משום שזאת שיא עונת המונסונים והסיכוי לגשם גבוה בהרבה, האלטרנטיבה לכך היא איים המזרחיים ששם יותר יבש באותה תקופה.

הקדמה- תכנון כללי

אתחיל וארשום שיש אין ספור אתרים שניתן לשאוב מהם מידע על תאילנד, ושבסוף ניתן לטייל בתאילנד גם בלי סיפור דרך כלל.
מטרת הסיפור דרך שלי זה לעשות סדר למי שפעם ראשונה טס (כמוני) ורוצה לעשות סדר בראש לפני שמתחיל לתכנן לעומק את הטיול.

אנחנו זוג + תינוק בן שנה.
מראש ידענו שיש לא מעט אטרקציות שלא נוכל לעשות, אבל המטרה בגדול הייתה לבוא לנוח .
יש לא מעט מטיילים שב21 יום תופרים את כל תאילנד, אנחנו החלטנו להיות יותר זמן בכל מקום גם כדי לחסוך בהעברות וטיסות שלוקחות חצי יום לכל מקום לפחות וגם כי יש כלכך הרבה מקומות בכל אי שחבל לנסות לטרוף את כל תאילנד בטיול אחד, לפעם הבאה יש כבר מסלול מוכן עם איים ומקומות אחרים שלא היינו בפעם הזאת.

עלות הכוללת של הטיול לנו הייתה 25,000 ש"ח כולל הכל:
כרטיסים עלו 750$ לכרטיס דרך אירופלוט הרוסים (נסגר דרך סקיי סקנר כחצי שנה מראש).
(המחיר לא נחשב גבוהה במיוחד אך אם היינו טסים חודש אחרי אז באותו מחיר אפשר היה לסגור טיסה ישירה של אלעל לתאילנד המחיר תלוי בחגים וכמה זמן מראש סוגרים)
כרטיסים טיסת פנים בנגקוק-קוסמוי 310$ לכרטיס(תלוי בשעות שלוקחים) .
* דרך נוספת וזולה משמעותית להגיע לקוסמוי: לטוס לסורט טאני (Surat Thani) מבנגקוק , משם מונית לרציף ומשם מעבורת מהירה של שעתיים לקוסמוי. כשאני עשיתי חישוב יצא שזה יותר כ500 שקל זול יותר לכיוון ומוסיף כ 6 שעות להגעה לקוסמוי מבנגקוק אז אם יש לכם זמן תעשו את החישוב ואם זה משתלם לכם, יש חברה שדרכה קונים כרטיס לכל כולל איסוף מהמלון , ומעבורת -lomprayah (לינק לאתר מצורף בסוף)

עלות מלונות : 9000 ש"ח . (מתוכם 5,500 ש"ח מלונות יוקרה ל9 לילות )

שערי המרה: 1 שקל = 9 באט, 1000 באט = 110 שקל.
עמלת המרה דרך הכרטיסי אשראי (לאומי) היא 3% על גיהוץ/משיכת מזומן.

תינוק בתאילנד טיפים ותכנון מראש

אתחיל ואומר שתאילנדים מתים על תינוקות ככה שהיה מאוד נעים כל פעם איך שקיבלו את פנינו והתייחסו לנעם הקטן.

טיסה
* טיסה עד גיל שנתיים היא ללא עלות, קיימת עלות סימלית על ביטוח ומיסים שיש לשלם (עלה לנו כ 50$ לצטרף את נעם לטיסה).
* עד גיל שנה ניתן לשריין מקום במטוס מקדימה עבור פעוטות ומגיע גם כן עריסה שנתלת מקדימה למושב , העריסה הזאת עד 10.5 קילו ככה שאם הילד מעבר לזה אז הוא בקושי יכנס ולא יהיה לו נח, עדיין יש בכיסאות אילו המון מקום לרגליים שזה מאוד נח.
* ילדים שמעל גיל שנה לא ישרמו עבורם המקום מקדימה (למרות שאפשר לנסות ולבקש) ואז השאיפה היא לשריין את שתי המקומות בקיצוניים בשורה של 3 כיסאות ולקוות שלא יהיה אדם בודד שיתיישב לידכם.
* קנינו כרית כזאת מתנפחת מאמזון לטיסה שבמידת הצורך הייתה אמורה לסגור את הרווח בין הרצפה למושב ולייצר כמו משטח אחיד לשינה של התינוק, בסוף השימוש היחיד היה שהנחנו על זה רגליים. אצטרף קישור למוצר בסוף.
* המראה נחיתה- לנסות לסנכרן את הארוחות בקבוק איתם כדי שהלחץ באוזניים לא יכאיב, לא תמיד זה הסתנכרן וכנראה שהמוצץ עשה עבודה טובה.

* חיתולים/מגבונים- יש ב 7/11 ובסופרים הגדולים בקוסמוי (TESCO, LOTUS)חיתולים אבל הם דיי יקרים תביאו מהארץ כמות נכבדת כמה שאפשר לדחוף למזוודה ואם נגמר אז לא כזה נורא וקונים. המגבונים סופר יקרים בתאילנד כ15-20 שקל לחבילה אחת! תביאו מהארץ שיספיק לכם.
*חיתולים ייעודים לים/בריכה חובה להביא (אין בתאילנד) ממש נח וחוסך מלא חיתולים.
* לתינוקות שאוכלים תחליף -תביאו כמות יפה שתספיק לכם כי באיים הקטנים אין איפה לקנות, בקוסמוי יש אבל לא בהכרח מה שאתם רגילים לתת (אנחנו מצאנו רק סימילאק).
* תרופות- אצלנו התינוק היה חולה כמה ימים טובים מזל שלקחנו מהארץ חלק ומה שלא קנינו בבתי מרקחת שם.
חשוב בעיקר להביא: נובימול, נורופן, סירופ לשיעול ילדים, אנטיביוטיקה ומדחום. מניח ששכחתי כמה דברים אבל אפשר לקנות שם הכל.
* להביא קרם הגנה מהארץ- מאוד יקר בתאילנד.

יום 1-4 : נוחתים בבנגקוק + Chaweng Beach

טסנו עם חברת aero flot הרוסים - המטוס חדיש ומרווח יחסית ויש מסכים עם אפליקצית תוכן טובה, האוכל היה לא משהו אז תתכוננו לכך מהבית.
טיסה של 4 שעות עד למוסקבה, קונקשין של שעתיים (זה מספיק זמן) ואז עוד 8 שעות לבנגקוק.
בבנגקוק היה לנו קונקשין של שעתיים עד טיסת ההמשך לקוסמוי, בגלל שעיכבו אותנו בביקורת דרכונים לא הספקנו להגיעה לטיסת המשך, למזלנו היה מקום פנוי בטיסה שאחרי ועליה עלינו- בשאיפה תסגרו טיסה לפחות עם 3 שעות קונקשין! השדה גדול ולוקח זמן עד שעושים ביקורת דרכונים, לוקחים מזוודות, עולים קומה לעשות צ'ק אין מחדש והולכים לשער הטיסה.

בשאיפה בשדה בבנגקוק אם יש זמן:
לקנות כרטיס סים - מומלץ של חברת TRUE היה לנו כל הטיול קליטה מצויינת והספיקה החבילה של 6 גי'גה (ניצלנו רק 4) עולה 600 באט, את הסים קונים בקומה הראשית יש דוכן אדום גדול של החברה.
להמיר דולרים לבאטים- בקומה B יש צ'אנג' הכי זול שראיתי ב33 לדולר. (תשאלו בדוכן של TRUE איפה הצ'אנג' הכי זול בשדה וישר יכווינו אתכם אליו).
*ראיתי שרשמו שאפשר לקנות סים ובהט גם בשדה בקוסמוי בשער טוב אז אם לא הספקתם לא כזה נורא.

לאחר טיסה של שעה נחתנו בקוסמוי ולקחנו מונית 400 באט למלון (המוניות בקוסמוי יקרות ביחס לשאר תאילנד).
לינה במלון CASA DEL MAR נמצא בקצה של חוף צ'אוונג המרכזי (100 דולר ללילה).
מלון נהדר ושקט עם ארוחות בוקר מדהימות מול הים, גם הבריכה מדהימה- לא ארחיב כאן מעבר רק אגיד שמומלץ מאוד. החיסרון היחיד שזה לא ממש על בית חב"ד למי שמתעניין להיות קרוב לשם (הליכה של 15 דקות על החוף) ובערב יש גאות שחוסמת את החוף להליכה דרומית למלון, עם עגלת תינוק צריך להרים 50 מטר את העגלה לא כזה נח אבל אפשר להסתדר.

חוף Chaweng הוא כמה ק"מ יש חלקים יפים יותר ויפים פחות, נחמד שהולכים רוכלים עם החוף ומציעים אוכל וכל מיני שטויות לקנות.
זה החוף היותר מרכזי של קוסמוי, באיזור של בית חב"ד יש גם מועדונים ומקומות לצאת ומלא מסעדות ברים וסוכנויות טיולים .
Central Festival Samui זה קניון גם באיזור המרכזי לא הייתי אומרים שיש מחירים דיי דומים לארץ של מותגים מקוריים.
לכל אורך החוף והרחוב יש מלא מסאג'ים ומסעדות מקומיות טובות.
אנחנו לא זזנו יותר מידי ב4 הימים הראשונים מהחוף והמלון, את שאר האטרקציות של קוסמוי השארנו לביקור הבא כשנחזור לקומסוי בסוף הטיול לפני שהקח טיסה חזרה לבנגקוק.
בהמשך אפרט על חופים ואטרקציות נוספות לעשות בקוסמוי.

יום 5-8 קו טאו (Ko Tao): צלילות, החוף המרכזי, מפרץ הכרישים .

המשכנו לקו טאו דרך (Lomprayah Samui Maenam (Pralan Pier
**גם אנחנו קראנו שנרצחו תיירים באי הזה וכו' , בהתחלה חששנו מעט להגיע וברגע שדרכנו על האי הזה הבנו כמה הוא לא מסוכן, הטיילת המרכזית סופר מתויירת והאנשים נחמדים, אותו דבר גם בחלק הדרומי של האי. מי שעושה שטויות זה משו אחר או הולך למקומות מבודדים .
מה גם שאחד מהמדריכי צלילה דיבר איתי על זה ואמר שזה בכלל לא נכון שנרצחו שם תיירים (תבחרו אם להאמין).

מצרף את הלו"ז של המעבורת בתמונה.
זאת מעבורת מהירה שעוברת בין קוסמוי- קופנגן- קו טאו (ועוד מקומות) כמה פעמים ביום.
קנינו כרטיסים דרך המלון שכללו איסוף מהמלון ב600 באט לאדם .
סה"כ הפלגה מקוסמוי לקו- טאו : שעתיים. מפה לשם הולך חצי יום על המעבר בין האיים.

קו טאו- אי מגניב ומיוחד מאוד מגיעים בעיקר בשביל לצלול אבל לדעתי שווה להגיע לכמה ימים גם מי שלא צולל . באי יש מלא מועדוני צלילה (חופשית ומכשירים), חנויות קעקועים, מסעדות עם נוף לשקיעה, וטיילת ממש נחמדה. הרבה פחות המוני מקוסמוי וקופנגן ולא תיראו את אותה כמות ישראלים שתיראו שם.

התחלנו ביומיים במלון Simple Life Cliff View Resort, בחרתי במלון זה כי הוא קרוב לטיילת, לאיזור המרכזי ולמועדוני הצלילה באי, הוא גם היה יחסית זול (60$ ללילה) עם אחלה חדרים (מומלץ) .

ביום הראשון- בקוטאו זה היה בעיקר המעבר בין האיים וסיבוב היכרות באי.

ביום השני- לקחנו הפלגה של 20 דק' בTAXI BOAT לאי Koh Nang Yuan - זה האי ממנו עושים את התמונה המפורסמת של קוטאו.
האי מפוצץ בתיירים אבל יש חוף יפה, אתר ממש יפה לצלילת שנורקלים עם מלא דגים ושוניות אלמוגים, ונקודת תצפית יפה מאוד גם כן.
השארנו את העגלה של התינוק ליד המסעדה והלכנו עם מנשא לנקודת תצפית, ממליץ לקחת אתכם בקבוק מים, ולהימרח בספריי נגד יתושים לפני העליה שלוקחת כ 20 דק ובסופה יש נוף יפה מאוד של האי.
יש באי מסעדה ומקום להזמין שייקים ואוכל מהיר. אסור להכניס לשם בקבוקים מים מפלסטיק אז או שתסתירו אותם כשאתם מגיעים או שתקנו באי ביקר יחסית.

ביום השלישי -הלכתי על הבוקר ב7:00 לצלילה דרך מועדון BENZ .
* ברוב המועדונים עולה 800 באט לצלילה כפול 2 צלילות. ביקרים עולה 900 באט לצלילה.
חשוב להביא לפחות את הרישיון צלילה, בחלק מהמועדונים הם לא קטנונים לגבי הפנקס צלילות.
אני צוללן עם ניסיון רב כך שהיה לי חשוב להדגיש בסוכנות לפני שסגרתי לא להיות עם קבוצה של צוללנים לא מנוסים ולרדת כבר בצלילה הראשונה לשרידי הספינה הטבועה Shipwreck, צלילה שאמורה להיות יפה מאוד ב30 מטר .
בבוקר קיבלתי מדריך שצלל איתי לבד בזוג (קורים לו axe והוא מצויין) , הבעיה הייתה שבספינה היו עוד 20 צוללנים מהמועדון שהיו ללא ניסיון , בנוסף היה ים קצת גבוה שבעקבותיו הקפטן החליט שנלך לצלול באתרים פחות מסוכנים ובסוף צללנו ב2 אתרים בינוניים שהיו נחמדים אבל ממש לא תאמו למה שציפיתי.

אחרי הצלילה המשכנו למלון Haadtien Beach Resort למשך יומיים שנמצא בחלק הדרומי של קו-טאו, בלי קטנוע דיי קשה להתנייד משם כי המלון דיי ממוקדם בקצה האי למרות שאין סיבה באמת לצאת מאיזור המלון.
מלון מפנק ביותר עם בריכה מוקפת בעצי קוקוס על הים .. מדהים! (160 דולר ללילה).
המלון נמצא על מפרץ שנקרא shark bay שאומרים שיש בו כרישים מוקדם בבוקר,
ולכן הייתי חייב לבדוק זאת וקמתי למחרת וב7:00 (עדיף ב6:30) בבוקר כבר הייתי במים עם שנורקל וראיתי 2 כרישים מסוג black tip הם לא אמורים להיות מסוכנים.
יש אחלה נקודת תצפית ששווה להגיע אליה בשקיעה על החלק הדרומי של האי קרוב למלון John-Suwan Viewpoint.
מומלץ להשכיר קטנוע עד תחילת העליה/או לעשות לשם ריצה מהמלון .
*מסעדה מומלצת מקומית וזולה נמצאת ביציאה של המלון בכביש, אפשר לעשות הזמנות עד הכניסה למלון, סוגר את הפינה מצויין לצהריים.
* מסעדה מומלצת נוספת Eagle view צריך להגיע אליה עם קטנוע מהמלון , אנחנו לא היינו אבל שמעתי שהיא טובה.

דרך המלון סגרנו הסעה בחינם לרציף של המעבורות והמשכנו לקופנגן.

יום 9 -12 קופנגן (Koh Phangan) : איזור Ao Thong Nai Pan, Haad Rin

הגענו לקופנגן למזח (Thong Sala Pier).
משם לקחנו מונית ב300 באט לאדם למלון Panviman שנמצא במפרץ Ao Thong Nai Pan בצפון מזרח האי.
*שימו לב שהנסיעה דיי ארוכה כ40 דקות, ככל שתהיו יותר אנשים לאותו מלון/אזור ככה אפשר יהיה להוריד במחיר לאדם.
בקו אווירי החופים בקופנגן לא רחוקים אחד מהשני כלכך, אבל בגלל שרוב האי מוקף ג'ונגל והרים אז הנסיעות דיי ארוכות ממקום למקום בצפון האי.

המלון הוא מלון מדהים על צלע הר בקצה המפרץ, בריכה מטורפת עם נוף לים, ארוחות בוקר מדהימה וחדר מפנק יש גם אחלה חוף קטן ופינתי שניתן לקחת קייקים ללא עלות.
היינו במלון 3 לילות כשבעקרון לא זזנו יותר מידי מהמלון והבריכה שלו.
ממש מחוץ למלון יש 7/11 שזה מאוד נח, ולכל מקום במלון ניתן להזמין טוקטוק שמגיע תוך כמה דקות שלוקח אותך לבריכה, לחוף ולכניסת המלון - בגלל שהמלון על צלע יש הרבה מדרגות/עליות/ירידות זה לא הפריעה למרות שהיינו עם עגלה בכל מקום (קיפלנו אותה לתוך הטוקטוק).
אפשר לקחת TAXI BOAT לחוף BOTTLE BEACH , אמור להיות חוף ממש יפה לא היינו.
יש רחוב ממש נחמד עם מסאג'ים ומסעדות איך שיוצאים מהמלון ימינה.
* היינו במסעדה שהמטבח פתוח לגמרי ורואים איך התיאלנדית מבשלת, והכל ממש טעים! מומלץ אפילו עזרתי לה לבשל כדי שתוציא את המנות שלנו יותר מהר.

לאחר 4 ימים המשכנו דרומה באי לHAAD RIN לעוד יומיים , זה השפיץ הדרומי של קופנגן .
איזור סופר מתוייר מלא מסעדות, אחלה חוף (ללא צל), מסאגים והמון המון ישראלים, שם יש את מסיבות הפול מון.
עשיתי שם אופנוע ים עלה 1100 באט ל15 דקות - יקר, אבל עם האופנוע הכי כבד, היה ממש כיף.
מסעדות מומלצות בהאד רין : זה NO NAME, מאמא שניצל, my friends, I Sapori .
יש שם ברחוב הראשי את החנות בגדי ים "אמזונס- AMAZONAS" ,אישתי קנתה בה לא מעט בגדי ים ב 100 באט לסט.
חוף מומלץ גם כן - Malibu Beach , secret beach(ללכת לBAR 360 מקום טוב ללכת לאכול ולשתות ולראות הופעה חייה, מי שרוצה לעשות וייק בורד יש מקום מצויין בשם wakeup boarding בחוף מאליבו).
* מקום שאמור להיות נחמד שלא היינו The Challenge Phangan- מסלול מתקנים על המים כמו וייפ אאוט .

בחזור לקחנו שייט ישירות ממזח haad rin לקוסמוי למזח של הבודהה (לשאול במלון לגבי שעות ההפלגה).

יום 13- 16 חזרה לקוסמוי : טיול מסביב לאי , כפר הדייגים

בקוסמוי ישנו את שאר הלילות בכפר הדייגים מלון בשם
Samui Palm Beach Resort עלה 55 דולר ללילה- מלון בקצה המערבי של החוף, חדרים ענקיים ארוחות בוקר מצויינת ובריכה חיצונית שאמורה להיות מדהימה שהייתה בשיפוץ.
המלון במרחק קילומטר על החוף מכפר הדייגים עצמו ו 1.5 ק"מ דרך הרחוב, אנחנו בערבים כשיצאנו להסתובב בכפר הדייגים הלכנו ברגל בהלוך וחזרנו במונית 200 באט בחזור.
סגרנו את המלון דרך אגודה ולא דרך בוקינג להבדיל מכל שאר הפעמים.
(צריך צריך להשוות בין שתי האפליקציות בדרך כלל המחירים היו דיי דומים או שבוקינג קצת יותר זולים במלון הזה ספציפי אגודה היו זולים ב40 אחוז מבוקינג).

שוק לילה בכפר הדייגים בסופ"ש- ממש חוויה מומלץ בחום, יש המון דוכני אוכל ושתייה , פשוט לטעום קצת מכל דבר עד שמתפוצצים ועוד מלא דוכני מזכרות ושטויות לקנות.
לא בסופ"ש - אין דוכנים אבל כן יש עוד מלא חנויות, מסעדות מאכלי ים ולא רק, מקומות לעשות מסאג', לתפור חליפות ופשוט נעים להסתובב שם.

טיול סובב קוסמוי - אנחנו לקחנו נהג מונית שעלה לנו 1200 באט ל4 שעות ו1500 ל5 שעות.
שם הנהג הוא PAO והטלפון שלו 0898755832 (הוא יכול לקשר אתכם לנהגים נוספים)
נהג נוסף הוא NUM והטלפון שלו 0928379708
-הנזיר החנוט
-מפל Na Mueang
-חוף סילבר ביץ' או למאי ביץ'

סילבר ביץ'- חוף מיוחד, קטן יחסית וממש יפה עם סלעים במים - מומלץ .
למאי ביץ'- רצועת חוף ארוכה עם מגוון מסעדות החוף גם יפה ומומלץ.
לא הייתי הולך לכפר הדייגים בשביל החוף יש חופים אחרים הרבה יותר מומלצים ^^.
גן הפרפרים- היינו, נמצא בחלק הדרומי של האי- היה מאכזב העלות דיי גבוה כ500 באט לאדם.
רוב הפרפרים מאותו סוג בגודל בינוני - קטן, לא צבעונים ולא מיוחדים בקיצור ממש לא מה שציפינו (יכול להיות שפשוט לא היינו בעונה שיש הרבה פרפרים אז שווה לבדוק לפני).

*2 סופרים ענקיים שעברנו בהם בעיקר בשביל לקנות חיתולים ואוכל לתינוקות שנגמר (סימילאק):
Big C Samui , Tesco Lotus Samui.
חיתולים יש בכל 7/11 שנמצא בכל פינת רחוב, רק שהמחירים שם דיי יקרים.

יום 17-21 בנגקוק: ארמון המלך, עולם המים, ASIATIQUE, וקניונים.

ישנו במלון Tower Club At lebua לקחנו חדר בקומה גבוה עם כניסה לטרקלין ושודרגנו לקומה 58- מדהים! המלון הוא פשוט מלון יוקרתי בטירוף עם שירות מדהים וארוחת בוקר מטורפת, חדר ענק עם נוף לעיר -ממש חוויה! הבריכה של המלון חצי כח- בקומה נמוכה ודיי קטנה.
חסרון נוסף של המלון שהוא רחוק מהמרכזים של הקניות MBK וכו' ככה שכל נסיעה לכיוון של הקניונים לוקחת כ20 דקות עד 40 דקות תלוי בעומס שזה באסה למי שמגיע רק בשביל קניות.

מה שעשינו בבנגקוק:
1. ביקור בארמון המלך - ביקור בחצר המלך שם יש מספר מבנים מעוצבים בסגנון בודהה, כל מי שלא שבע ממקדשים ומבודהה אז אחרי ביקור בארמון בטוח שזה יספיק לו.
המקום מפוצץ בתיירים לקחת את זה בחשבון, חובה להיכנס עם מכנס ארוך (למי שאין ניתן לקנות בכניסה ב200 באט) - סה"כ חוויה מומלץ לטיול של שעתיים ככה.

2. עולם המים SEA WORLD - נמצא בקניון SIAM PARAGON שליד הMBK .
ממש מתחם ענק שהפכו לאקווריום ראינו שם מלא דגים, סרטנים, כרישים ועוד חיות ים מיוחדות . סה"כ ממש נהנינו בילוי נהדר ל3 שעות, באמצע יש מופעי האכלה של כרישים פינגווינים וכו'!
שימו לב! קניית כרטיס כניסה במקום עולה כ1000 באט לעומת דרך הסוכנויות ששם עולה 650 באט .

3. ASIATIQUE- שוק לילה ליד הנהר הדוכנים נפתחים רק מ 18:00, מלא חנויות דוכנים ומסעדות . יש גלגל ענק שצופה על העיר שניראה נחמד (אנחנו לא עשינו), הרבה מסעדות אסיאתיות יש שם. רוב מה שמוכרים בדוכנים זה שטויות ככה שלא לבוא בציפיות לעשות שם שופינג .

4.קניון MBK- קניון ענק שהלכנו בו לאיבוד דיי מהר, מה גם שלא מצאנו שום "מציאה" לקנות. הכל תלוי בכמה זמן וסבלנות יש לכם לחפש דברים שווים לקנות, יש קומה שלמה של מוצרי אלקטרוניקה מי שמחפש לקנות גא'דטים.

5. קניון Platinum Fashion Mall - קניון שרובו המוחלט בגדי נשים, הבעיה העיקרית שהתאילנדים לא מאפשרים למדוד ! אז זה דיי מקשה על הקנייה מה גם שהמחירים של מה שנראה נורמלי לא כזה זול בסוף אישתי לא קנתה שם כמעט כלום.
יש שם גם קומה לבגדי ילדים וגברים.

*בכל הסיבובים בקניונים היינו עם פעוט בעגלה שנגמרה לו כבר הסבלנות אז אי אפשר להגיד שבאמת מיצינו את כל הקניונים - דיי מהר חתכנו מכל אחד.
* באתרים אומרים שהחנויות בקניונים פתוחות עד 22:00, בפועל כבר ב 20:00 סוגרים עליך כמעט הכל (לפחות בפלאטינום), בקיצור מי שבא לעשות שופינג לא לחכות לסוף היום.

6. Above Eleven- מקום סופר מומלץ לאכול ולשתות על הגג של מלון אומנם לא ה ROOF TOP הכי גבוה אבל בהחלט יש שתייה ואוכל מצויין במחיר סביר גם המוסיקה והאווירה ממש נעימה.
* אפשר להיכנס עם עגלות/ילדים אצלנו התינוק ישן כל הזמן שהיינו שם למזלנו .
*הכניסה בלבוש מכובד- ללא גופיות/כפכפים.

7. הROOF TOP במלון Lebua - טוב זה הבר על הגג מספר אחד בבנגקוק, נמצא בקומה 64 .
הנוף מהגג משוגע! יש להקה שמנגנת בלייב והכל מואר ויוקרתי .
כניסה מעל גיל 7 (לא לתינוקות), והמחירים שם יקרים בהתאם ! כוס יין עולה כ 800 באט.
נחמד להכיר- על הגג הזה ובמלון בכלל צילמו את הסרט "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק".
*הכניסה בלבוש מכובד- ללא גופיות/כפכפים.

8. Khao San- הקאוואסן רחוב מרכזי ליד בית חב"ד, מלא מסעדות ברים ומסאז'ים הכל בלילה מתעורר שם .

9. Chatuchak Market- שוק סוף שבוע מטורף בגודלו לא היינו אבל מומלץ

10.השוק הצף- כשעתיים נסיעה מבנגקוק אמור להיות חוויה תכננו ללכת בסוף רצינו לנוח ביום האחרון לטיול אז וויתרנו.

11. יש בית קפה עם מלא כלבי האסקי מסתובבים בשם TRUE LOVE CAFE, האמת שרצינו ללכת אבל זה היה רחוק מהמרכז וצריך להגיע הרבה לפני השעה 12:00 (זה הזמן שפותחים), בזמן זה כבר יש תור ענק ויש הגבלה של אנשים שניתן להכניס. בקיצור אמור להיות מגניב למי שאוהב כלבים שווה לבדוק .

לגבי בנגקוק יש כלכך הרבה מידע בכל מקום אז אין מצב לפרט פה הכל . זה על קצה המזלג מה שאנחנו עשינו .
אני כן אגיד שאנחנו היינו 3 וחצי ימים בבנגקוק והיינו יכולים בכיף לעביר שם עוד יומיים, אז כן תתנו לעצמכם תזמן להינות מהעיר הזאת ולא רק יומיים לפני הטיסה חזרה הביתה.
* אפליקציית GRAB - עובדת נהדר בבנגקוק השתמשנו בעיקר כדי להבין כמה אמורה לעלות כל נסיעה ולפי זה הסכנו לשלם לנהגי מוניות.
* תאלכס עדיף לקחת מונית רגילות בבנגקוק , יש מזגן ואפשר לשבת בנוחות וגם לא נחשפים לכל הזיהום אוויר, העלות היא כמו לסוע בתוקתוק.

• יש 2 קבוצות עיקריות בפייסבוק שהשתמנו בהם בטיול: הראשונה- זה תאילנד שלנו OUR THAILAND השנייה -תאילנד למשפחות החופשה המושלמת. מציע לעיין שם ולבצע "חיפוש" מצד ימין למעלה עבור מילות מפתח מאוד עוזר
  • לאחר שמוצאים פוסטים טובים של מסעדות, מלונות וכו לעשות "שמור פוסט" וליצור תיקיות של פוסטים לכל אי ככה שיהיה מסודר שתוכלי להשתמש בעת הצורך במקום לחפש בין מיליון עמודים.
  • יש קליטה בכל מקום שהיינו עם חברת TRUE אז אין מה לדאוג לאינטרנט, גם במלונות שהוויפיי חלש הקליטה בפלאפון הייתה סבבה (ניתן גם לשדר למחשב למי שצריך)
  • אני אוהב לטוס עם מחשב נייד ולסגור דרך שם מלונות ולעשות שיעורי בית תוך כדי, בתאילנד זה פשוט לא נחוץ! האפליקציה של בוקינג ושל אגודה מאוד נוחות, אפילו יותר מהמחשב. בסוף כמעט שלא פתחנו אותו.