(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

שלושה ימי רכיבה משפחתית בעמק הרון בשוויץ

מסע אופניים בעמק הרון מVevey לSierre לאורך אגם ז׳נבה ונהר הרון. המסלול מישורי ומופרד מהכביש ברובו, והאתגר העיקרי הוא אורך המסלול (כ100 ק״מ)

תאריך הטיולAugust 2024
משך הטיול3 ימים
עונה מומלצתכנראה שאפשר לעשות את המסלול במרבית השנה מלבד בשיא החורף, אבל הסיכוי הכי קטן לגשם הוא בחודשי הקיץ (אבל אז די חם)

תכנון הטיול

באוגוסט 2024 טסנו משפחה של שני הורים ושתי מתבגרות (13 ו 15), אוהבי הרים וטיולים, לז׳נבה. התכנון היה להיות שבוע באזור שאמוני באלפים הצרפתים, 3 ימי טיול אופניים ואז שבוע באלפים השווצרים, כך שטיול האופניים תוכנן כ״מרענן חך״. בנות המשפחה רוכבות מדי פעם באופניים בעיר, ולכן המטרה היתה למצוא טיול מישורי, עם כ40 קילומטרים ביום. אחרי קצת מחקר של רשת שבילי האופניים המרשימה של שוויץ באתר Swiss Mobility, התברר שמה שבאמת מתאים לנו אלו שבילי הסקטים (skate route), שהם גם מישוריים יחסית (בניגוד לשבילי האופניים שבכיף עולים ויורדים מאות מטרים ביום) וגם מופרדים מהכביש ברובם. מכיוון שכיוונו לטיול של שלושה ימים (אחרי יומיים מהנים בעמק Wachau באוסטריה שנה קודם), קרוב לז׳נבה, הבחירה הברורה היתה National skate route 2.
לפני הנסיעה עשינו רכיבת אימון אחת של כ 20 ק״מ (לא פשוט ביולי בארץ), מה שכנראה היה טוב יותר מכלום, אבל מומלץ להוסיף עוד רכיבה או שתיים.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

השכרת האופניים

את האופניים שכרנו בתחנת הרכבת של לוזאן. לפי בירורים שעשיתי המחירים (הלא נמוכים) של אופני הרכבת היו טובים יותר מחנויות השכרה, ואיכות האופניים (הפשוטים ביותר) היא מספיקה ביותר עבור המסלול שעשינו. יתרון נוסף של השכרה מהרכבת הוא שאפשר להעלות את האופניים לרכבת ללא עלות (לא בטוח מה העלות לאופניים אחרת). עלות ההשכרה היתה 94 פראנק לאדם לשלושה ימי השכרה + 12 פראנק לקסדה.

אחרי ששכרנו את האופניים עלינו על הרכבת לווה (Vevey) שממנה מתחיל המסלול. עקרונית יש שביל אופניים גם מלוזאן לווה (לאורך שביל האופניים הלאומי מספר 1), אבל נראה שהוא עולה כ500 מטרים מעל האגם…

המסלול

אורכו של המסלול הוא 100 ק״מ לפי האתר, אבל לנו יצא בסך הכל 110 ק״מ בגלל סטיות לתוך עיירות לצורך אוכל ולינה. המסלול הוא בגדול מישורי - עליה כוללת של כ300 מטר לאורך 100 ק״מ. אפשר כמובן לרכוב הפוך ואז זו ״ירידה״. בSt Maurice יש גרם מדרגות שצריך לסחוב את האופניים במורדן (כשנוסעים בכיוון שמתואר), אבל מעבר לזה המסלול קל לרכיבה והאתגר היחיד הוא המרחק.

כל השביל סלול, ורובו מופרד לחלוטין מכביש, כלומר - או שבילים לכלי רכב לא ממונעים, או לכל היותר חולקים את הדרך עם רכבים חקלאיים נדירים מאוד, ורק חלקים קטנים הם על שביל אופניים לאורך כביש. הנסיעה מאוד נעימה, רוב הזמן לאורך נהר או בתוך יער (לאחר שעוזבים את אגם ז׳נבה), לעיתים עם נופים של הרים מושלגים או צוקים מוריקים. השילוט הוא בגדול טוב, למרות שעדיף להעזר באפליקציית swiss mobility עם מיקום בזמן אמת כדי לוודא שלא פספסתם שלט פניה.

את המסלול חילקנו לשלושה ימים שונים מעט ממה שמתואר באתר swiss mobility

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

מVevey לMonthey

כ38 ק״מ, התחלנו בסביבות 14:00 וסיימנו ב19:00 עם הרבה הפסקות. החלק הכי ״בעייתי״ הוא מVevey לMontreux ליד אגם ז׳נבה - הנסיעה היא על שביל אופניים לאורך דרך די ראשית, ובזמן שנסענו היו שיפוצים בכביש שהקשו על המעבר והפכו את הנסיעה ללא נעימה. אבל מMontreux הנסיעה היא נסיעה מקסימה לאורך האגם, אם כי היא לעיתים עמוסה בהולכי רגל. מדי פעם ישנם חופים סלעיים ואפשר לטבול באגם. לאחר מספר קילומטרים נוספים עוזבים את אגם ז׳נבה ונוסעים בתוך יער שלו, חוויה מאוד נעימה.

מMonthey לConthey/Sion

כ50 ק״מ, שלקחו לנו את כל היום ועייפו כהוגן את הבנות. נראה שהאטרקציה המרכזית במקטע הזה היא המבצר ומערת הפיות (Groto aux Fees) בSaint Maurice, אבל זה לא נראה לנו מספיק מעניין וויתרנו על טיפוס של כ100 מטרים…
לצורך ארוחת צהריים סטינו לתוך Martingy, שהיא עיירה חביבה ויפה. נראה שמרבית המסעדות עושות הפסקה בין אחת או שתיים בצהריים עד אחר הצהריים, אבל מצאנו מסעדה איטלקית טובה (ולא זולה, כמו כל המסעדות בשוויץ).
ה״מלון״ בו ישנו בסיון - Relais du Simplon - הוכתר כאחד המקומות הטובים בטיול כולו (לא רק בטיול האופניים), בין השאר כי לבנות היה חדר משלהם, אבל גם כי החדרים היו מאוד מוצלחים ויפים. זו למעשה מסעדה עם שלושה חדרי ארוח שמנוהלת על ידי זוג ברזילאי חביב.

מSion לSierre

כ22 ק״מ, שלקחו קצת יותר משעתיים. נסיעה נעימה לאורך הנהר. Sierre עצמה היא עיירה יפה, והקדשנו לה כשעה של הסתובבות וליקוק גלידה לפני שעלינו על הרכבת חזרה ללוזאן (שעברה בשעה ורבע את הדרך שרכבנו בשלושה ימים…).

טיפים

  • אפשרות נוספת לתכנון המסלול היא לשלם לחברה שתוביל את הציוד למלון בכל ערב, ותיקח את האופניים בסוף הטיול. העלות של חבילה כזו היתה יקרה מדי לטעמנו, מה גם שארזנו את כל הציוד שהיינו צריכים (מים, קצת אוכל, כלי רחצה וקצת בגדים להחלפה) בשני תיקים
  • המסלול הזה הוא חלק מדרך הלאומית לאופניים מספר 1, וגם חלק מeurovelo 17, ולכן אפשר להרחיב אותו בשני הכיוונים. עם זאת נראה שחלקים אחרים הם פחות מישוריים, וגם פחות מופרדים מהכביש.
  • בגדול היה די חם, אבל גם ירד עלינו קצת גשם (אבל לא מספיק כדי ללבוש את מעילי הגשם שלנו), כך שצריך להערך לשונות במזג האוויר.

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )