טיול מגוון בשוויץ וצרפת

בסיפור זה אתאר טיול קצר ומגוון לשוויץ וצרפת: נסיעה מהפנטת לאורך אגם מרהיב, רכיבת אופניים עוצרת נשימה בין שלושה אגמים, טרק רגלי באגם הלבן וטיול אורבני בעיר אנסי.

תאריך הטיולJuly 2017
עונה מומלצתיולי אוגוסט

שנה קודם לטיול הזה, הייתי בעיצומן של הכנות לטיול אופניים סובב מון בלאן, אבל אז נולד לי הבן השני (שאותו אני מאוד אוהב) מכיוון שלא הבנתי טוב מספיק את המשמעויות והקושי שכרוך בכך, ביטלתי את הטיול. כמובן שהחלום לא נעלם ובשל אילוצים יצאתי לגרסה שונה ומקוצרת.

איזור המון בלאן נראה בתמונות כמו גלויה מכל זווית שמסתכלים עליו ואיזור La Fouly נראה כאילו צילמו בו את היידי בת ההרים, אז הייתי חייב לנסוע... והמציאות עולה על כל דמיון!!! מדובר בטיול של 4 ימים סה"כ שלגמרי הספיקו בכדי להבין שצריך לחזור לשם שוב.

היום הראשון - נחיתה והגעה ללה פולי

נחתנו בג'נבה ביום הראשון בבוקר, אספנו את הרכב שהזמנו מראש ויצאנו לכיוון העיירה Verbier בה נמצאת החנות ממנה שכרנו אופני הרים. נסיעה של כשעתיים שעוברת דרך אגם ג'נבה המרהיב, ירדנו מהכביש הראשי לעבר עיירה ששוכנת על גדות האגם, נופים יפייפים, כרמים לגידול גפנים, טרסות, מסעדות רחוב ואווירה מיוחדת. לאחר ארוחת הצהריים והמון צילומי תמונות, המשכנו לעבר Verbier בעליה לעבר העיירה מתגלה נוף שלא ניתן להסביר במילים לכן לא אסביר, פשוט אעלה תמונה.
הגענו לחנות, העמסנו את האופניים על מנשא שהבאנו מהארץ וירדנו לעבר העיירה הקסומה La Fouly בה ישנו.

היום השני - Pointe de Drône

התעוררנו בבוקר, רכשנו במלון שקית אוכל לדרך - סנדוויץ, פרי, חטיף וכאלה. אפשר ומומלץ לקנות גבינות שנמכרות שם. העמסנו את האופניים לאוטובוס שמגיע לGrand St.Bernard Hospice museum כשעה וחצי נסיעה יפה באוטובוס. מקום יפה עם אגם מרשים שנמצא ממש על גבול שוויץ איטליה. משם עולים כשעה וחצי על השביל שמוביל לפס ממנו מתחילים לרכב במורד ההר בין 3 אגמים, המקום נקרא Pointe de Drône.
העליה מתבצעת עם האופניים על הגב, עליה לא קלה. מהפס מתגלה נוף עוצר נשימה של הרים מושלגים ואחד משלושת האגמים.חשוב לציין שהרכיבה בטרק היא סופר טכנית ומיועדת לרוכבים מאוד מנוסים, לי היא ממש לא התאימה וחלק מהזמן האופניים רכבו עלי ולא אני עליהם. אפשר ומומלץ לעשות את הטרק ברגל ולא באופניים. אז יורדים מהפס ולאט לאט מתגלים להם עוד 2 אגמים שמתגבשים לתמונת מסך מעולה למחשב. זה המקום לפתוח את הארוחה שארזתם ולהנות מנוף בל יתואר. לאחר מכן ממשיכים לרדת עם השביל, הנוף ממשיך להיות מדהים לאורך כל הסינגל\ טרק ויש מקומות בהם ניתן להתגלגל במורד ההר במהירות גבוהה מאוד ולהנות מהנוף. המשכנו לרכב עד שהגענו חזרה לעיירה La Fouly סה"כ כ 4-5 שעות מהרגע שהגענו לGrand St.Bernard Hospice museum ועד החזרה ל La Fouly. היום הזה הוא ללא ספק היום היפה ביותר בטיול. משם העמסנו את האופניים על הרכב וחזרנו לחנות בVerbier בכדי להזדכות על האופניים, שם גם נשארנו לישון. מדובר בעיירת סקי שבקיץ די נמצאת בתרדמת, המחירים זולים בהתאם לכך. היו מספר מסעדות וברים פתוחים להעביר בהם את הערב.

היום השלישי - מלה פולי לשאמוני

קמנו בבוקר ונסענו לעבר שאמוני שבצרפת, בעצם קיבלנו 3 ב 1, טיול אחד קצר בו עברנו בשלוש מדינות - שוויץ, איטליה וצרפת.
לפני שנסענו למלון בשאמוני, יצאנו לטרק יומי באגם הלבן (lac blanc) המקום נמצא על TMB ויש בו הרבה תיירים. בכדי להגיע לנקודת ההתחלה לקחנו רכבל, משם עוד רכבל והלכנו לאורך רכס שמשקיף למון בלאן ולשמוני, לאחר הליכה של כשעה הגענו לאגם יפייפה האגם הלבן. אחרי שנחנו והצטלמנו ירדנו חזרה לרכבל, ממליץ מאוד להגיע עם מקלות הליכה, היו לנו כאבי ברכיים מאוד חזקים, הירידה מאוד תלולה. משם המשכנו למלון, ולאיזור הבילויים בשאמוני הכולל מסעדות, ברים וחנויות.

יום רביעי - משאמוני לאנסי והביתה

בבוקר יצאנו לסיבוב בשוק הצבעוני של שאמוני, הרבה גבינות ופירות יער צבעוניים. משם המשכנו לעיר הנסי לסיור אורבני בסמטאות העיר, מקום מאוד יפה עם מסעדות, מבנים עתיקים ואגם סטייל כנרת קטנה.
בסוף היום חזרנו לג'נבה וחזרה הביתה.

עלויות

אומנם מדובר במדינות יקרות אבל כשמדובר בטיול כל כך קצר, זה פחות מורגש.
קל למצוא מלונות בבוקינג או כל אתר אחר אליו אתם רגילים, המגוון גדול, טווח המחירים רחב.
הטיול כולו עלה לי כ 5,000 ש"ח כולל הכל (טיסה, מלון, אוכל, השכרת רכב, אופניים, דלק, ביטוח וכו')

• מזג האוויר היה נעים מאוד, בפס ב Pointe de Drône היה קר מאוד, צריך מעיל רוח. באגם הלבן היה קר מאוד, ממליץ להביא בגדים חמים גם כשלמטה חם מאוד.
  • את השכרת האופניים סגרתי עוד מהארץ, מצאתי את החנות דרך גוגל, הם גם סיפקו לנו ציוד נלווה של קסדות, ערכת תיקון וכו', מנשא לרכב הבאתי מהארץ.
  • בשוויץ משלמים בפרנק ולא ביורו כמו בצרפת.
  • כמו שרשמתי, אם אתם לא רוכבים ברמה טכנית מאוד גבוהה, ממליץ לעשות את הטרק של Pointe de Drône ברגל.