שבועיים בהרי הקרפטים ברומניה ברגל ועל אופנוע

תיאור דרך המתמקד במסלול הנסיעה ובכבישים המדהימים שנסענו בהם בהרי הקרפטים ובשני טרקים קצרים ברכס בוצ'ץ- Bucegi ופאגראש- Fagaras. לינה באכסניות פשוטות ובקתות, ואוכל וכוסית צויקה במסעדות מקומיות.

תאריך הטיולSeptember 2021
משך הטיולשבועיים
עונה מומלצתהקיץ הרומני

בקצרה עלינו: לרגל חגיגות ה-50 של חבר טוב שלי הוא החליט לקחת פסק זמן של 50 יום מהעבודה המשפחה ומהחיים ולקנות אופנוע ישן ומשופץ בגרמניה ולחצות איתו את אירופה לסלוניקי ולשלוח אותו לארץ. הצטרפתי אליו לשבועיים ברומניה כשאני יושב מאחוריו באופנוע. אנחנו בכושר די טוב וכמי שאוהב ללכת ברגל המשימה שלי הייתה להוריד אותנו מהאופנוע כמה שיותר. האמת שבסוף הופתעתי שנהניתי מאוד גם לטייל על האופנוע.

מזג האויר כל השבועיים היה מדהים לא ירד גשם אפילו יום אחד והטמפרטורות היו 20-23 רק בהרים היה קר יותר אבל היינו מצוידים. בגדול לקחנו נעליים טובות מעיל קל חולצה טרמית כובע כפפות וחליפת סערה אבל רוב הזמן היינו עם חולצות קצרות. מבחינה כספית יצא לי הטיול בממוצע של 50 יורו ליום הכוללים: לינה, אוכל במסעדות, אטרקציות, בירות בלי סוף ודלק לאופנוע.
מבחינת אפליקציות ניווט השתמשנו ב maps.me המצוינת וב google maps לגבי השבילים בהרים מצאנו בחור רומני צעיר שהמליץ לנו על אפליקציה אדירה של כל הטרקים ברומניה בשם Muntii Nostri . אני עשיתי חבילת חו"ל מהארץ (לא משתלם) ולחבר שלי היה סים של וודפון שקנה בגרמניה. את המידע לטיול השגתי בעיקר פה מהאתר סיפור דרך!!! (מנסה קצת להחזיר בחזרה 😊) ומידע לגבי ענייני קורונה וטפסים בפייסבוק בקבוצת בוקרשט רומניה מסלולים אתרים ואטרקציות.
אני טסתי לבוקרשט עם ריינאייר הגעתי באחת בלילה ולקחתי אוטובוס 783 לעיר (6 ליי) ישנתי במקום סתמי בשם hotel sir gara de nord שקרוב לרכבת. למחרת קצת הסתובבתי בעיר העתיקה של בוקרשט והחלפתי כסף שם (1 יורו= 4.95 ליי) ולקחתי רכבת בצהריים ל- Pitesti שם קבעתי להיפגש עם החבר שלי שהגיע מסרביה על האופנוע. קבענו להיפגש אחר הצהריים ב Pavo hotel- בעיר ומפה מתחיל הטיול המשותף שלנו.

הטרנספגרשאן- כביש DN7C

קמנו בבוקר ונסענו להצטייד במקלות הליכה בדקטלון ב- pitesti (כ- 50 ליי) אכלנו ארוחת בוהריים ונסענו ל curtea de argas משם מתחיל הכביש המפורסם ברומניה הטרנספרגרשאן. הנסיעה לאורכו היא אכן מרשימה מאוד ויש הרבה מקומות יפים לעצירה והכנת קפה. יצא לנו לראות דובים לאורך הדרך והנוף מקסים. הכביש המוביל לרכס הקרפטים מגיע לנקודה הגבוהה שלו באגם בלאה - balea lac מקום קצת יותר מידי תיירותי לטעמנו ולכן לא נשארנו בו הרבה זמן. ממנו הכביש יורד בעיקולים מרהיבים לצד הצפוני של הקרפטים וירדנו איתו עד ל casc monika מקום לינה מומלץ מאוד בכפר Dragus כ-7 ק"מ מהעיירה ויקטוריה משם התחלנו את הטרק שלנו למחרת. בערב יצאנו אפילו לקלאב מקומי עם להקה מקומית בויקטוריה במקום שנקרא saga

טרק יומיים בפאגראש- FAGARAS

בבוקר קמנו ונסענו שוב לויקטוריה ושמנו את האופנוע עם הציוד בחניה של saga אחרי שביקשנו מבעל הבית רשות להחנות אותו ליומיים. משם בחור חביב הקפיץ אותנו ל- Energy park sumerna וחסך לנו הליכה של 3 קילומטר על הכביש לתחילת הטרק (לבעלי רכב שווה להחנות ישר בפארק האנרגיה הנראה בטוח לחניה). קצת היינו באיזי בבוקר כך שהתחלנו את ההליכה קרוב ל 12 בצהריים. מ- Energy park sumerna יוצאים 2 שבילים לכיוון Cabana podregau אחד מסומן בכחול ואחד מסומן במשולש לבן שבמרכזו משולש אדום. אנחנו טיפסנו בסימון הכחול שמציין בשילוט 7 שעות הליכה. חייב לציין שהעלייה הייתה קשה ולא היינו מוכנים לעלייה תלולה כל כך. בדיעבד הבנו שעלינו כ- 1650 מטר שזה די קשוח ביום ההליכה הראשון שלנו. הדרך קשה ומקסימה הנופים מדהימים ומגיעים איתה עד לגובה של 2,200 (70 מטר מעל בקתת פודרגו) אכלנו בלי סוף משיחי פטל ואוכמניות שהיו בדרך ולבסוף ירדנו משיא הגובה והגענו ב 18.30 ל Cabana podregau. חשוב לציין שמצאנו כי שעות ההליכה שמצוינות בשלטי הכוונה בהרים די מדויקים. על הבקתה אין הרבה מה לספר זו בקתה בסיסית עם אוכל בסיסי שממוקמת במקום מדהים ולידו אגם מדהים. למחרת קמנו והחלטנו שבמקום ללכת לאגם בלאה ומשם לתפוס טרמפים לויקטוריה נעשה מסלול סיבובי ונרד בסימון המשולש לבן אדום חזרה לויקטוריה ולא נהיה תלויים בטרמפים. ירדנו בשביל המשולש לאורך הנחל ופשוט היה מקסים מאוד. בדרך עברנו ב Cabana uniri לדעתנו מקום שווה ביותר ללינה שמנוהל על ידי זיגי שחי בהרים כבר 22 שנה וכיבד אותנו בצויקה (ברנדי שזיפים מקומי) ומתברר שיש לו גם אוכל בבקתה עבור מטיילים. המשכנו ללכת וירדנו מההר בסוף הייתה לנו הליכה של עוד 7 ק"מ על שביל עפר עד Energy park sumerna חזרנו מרוצים ותפוסים 😊

הדרך לסיביו והפאב המדהים בעיר

אחרי הטרק חזרנו ל Casa Monika בכפר Dragus ולמחרת יצאנו לכיוון סיביו נסענו ל Voila ומשם נסענו בכביש 105 צפונה ל Cincu המשכנו בכביש 105 ל- Agnita המקסימה ובכביש 106 לסיביו. הדרך מקסימה שזורה בכפרי צוענים ובכנסיות יפהפיות. בסיביו הלכנו ל pangea hostel מקום מדליק צמוד לעיר העתיקה. בכלל מאוד אהבנו את sibiu עיר קטנה ומדליקה. חובה חובה חובה ללכת לפאב שנמצא בתוך pangea hostel הוא פשוט מדהים הן מבחינת העיצוב הרהיטים הישנים והכי מרשים זה יצירות האומנות התלויות בכל חדרי הפאב השונים שצייר בעל המקום... פשוט הפאב הכי יפה שיצא לי לראות.

נסיעה לאלבה יוליה וקלוז' נפוקה

יום של נסיעות בעיקר על כבישים מרכזיים. נסענו לאלבה יוליה כדי לראות את המקום שהיה מאוד משמעותי בתקופה הרומית. המקום בהחלט יפה ומעניין ואם אתם באזור בהחלט שווה ביקור. ישבנו באיזו מסעדה בשם Pub 13 שמעוצבת בסגנון ימי ביינימי בקיצור היה מוזר לחלוטין. משם המשכנו לקלוז' אזור עמק הסיליקון של רומניה. העיר הכי מודרנית ממה שראיתי ברומניה אבל לא בהכרח מאוד מעניינת.

נסיעה לקניון טורדה ולביירטאן

בבוקר נסענו מקלוז' לקניון טורדה שנקרא קאילה טורזי- Cheile turzii. בכניסה לקניון יש מפה המפרטת את כל המסלולים באזור הקניון. אנחנו מאוד נהנו ללכת לאורך הקניון ולעלות לעוד כמה נקודות תצפית מעליו ואחר כך לחזור באותה הדרך לאורך הקניון בילינו כ 4 שעות בהליכה באזור אבל כל אחד יכול לבנות לו את המסלול המבוקש. המקום גם מעולה לטיפוס מצוקים האבן גיר מעולה ויש שם מסלולי סלב שנראים מדהים מעיון מהיר בגיידבוק שמטפס במקום הראה לי נראה שיש גם מגוון דירוגים במקום מ 5 עד 7 גבוה. אנחנו לא באנו עם ציוד מתאים כך שלא יצא לנו לטפס בפועל.
מטורדה- Turda נסענו מזרחה בכביש 15 עד Iernut ומשם דרומה בכביש A14 למדיאש-Medias משם המשכנו מזרחה בכביש 14 לכיוון סיגושארה ואחרי כ-10 ק"מ נסענו דרומה לביירטאן- Biertan בכביש B141 כל האזור היה בשליטה גרמנית והכנסיות והטירות ממש יפות בכפר ישנו ב casa anna הצופה לטירה. בערב שוב אכלנו בכפר במסעדה שמעוצבת בסגנון ימי ביניימי וירדנו על קנקן יין של ליטר והרגשנו לרגע אבירים 😊 החלטנו ששבענו מטירות וכנסיות אז ויתרנו על סיגישוארה ששמענו עליה דברים טובים והמשכנו לבראשוב.

נסיעה לבראשוב

הנסיעה מביירטאן לבראשוב הייתה די מאתגרת כיוון שסתם בחרנו כבישים קטנים במפה שהתברר שחלקם לא סלולים לגמרי ועם אופנוע כביש היו קצת מורכבים לרכיבה (לא בעייתי לרכב רגיל) וכיוון שכך יצא לנו לראות לא מעט כפרי צוענים קטנים הרבה עגלות סוסים ומקומות שהזמן קצת עצר בהם. נסענו דרומה מביירטאן והגענו שוב לעיירה המקסימה Agnita. ממנה המשכנו צפון מזרח לכביש 106 עד ל Bradeni מכאן לקחנו דרומה בכביש המאתגר D104 עד ל Fagaras ומשם נסענו לבראשוב שם ישנו במקום מיוחד ומקסים שנקרא Dragonfly שנמצא 3 ק"מ מהמרכז והלינה בתוך עגלות ששיפץ יאנוש הבעלים של המקום שפזורות בחצר. ללא ספק זאת היה מקום הלינה הכי מיוחד שישנו בו ברומניה.

טרק יומיים בבוצ'ץ- BUCEGI

יצאנו בבוקר מבראשוב לעיירה Busteni לחניה לרכבל שעולה ל- Cabana Babela. שמנו את האופנוע בחניה של הרכבל (15 ליי) וחיכינו לרכבל. התור לרכבל היה מאוד ארוך ופתאום הגיע מישהו שהציע לקחת אותנו ברכב למקום שהוא חצי שעה הליכה ל- Cabana Babela במחיר של רכבל (75 ליי לאדם) החלטנו לעלות איתו ואחרי נסיעה של 45 דקות ירדנו לתחילת ההליכה שלנו. הלכנו חצי שעה ל Cabana Babelaומשם המשכנו ללכת עוד כשעתיים בשביל הצהוב ל- Cabana umo שנמצאת על שיא ההר בגובה של 2507 שהוא ההר השני בגובהה ברומניה אחרי המולדבנו. הייתה ראות מצוינת והנוף מהפסגה פשוט יפהיפה. נשארנו ללון בקבנה שהיא די בסיסית אבל לפחות היה חימום בחדר כי בערב על הפסגה מאוד קר. למחרת קמנו בבוקר וירדנו בשביל צהוב אחר עד ל Busteni הליכה מקסימה בתוך היער עד שחזרנו לאופנוע. משם נסענו בכביש יפה לכיוון Rasnov לתצפית על המצודה וללינה ב Maria apartment הנמצאת בעיירה Cristian הצמודה.

נסיעה לקניון זרנסטי ולקמפלונג דרך הכביש הכי יפה ברומניה

בבוקר נסענו לבראשוב לסידורים ומשם נסענו לעיירה Zarnesti ולקניון שנמצא 5 ק"מ דרומית לה בדרך ל Magura . אפשר להגיע עם רכב עד המחסום בכניסה לשמורה. הלכנו לאורך הקניון הלוך וחזור כשעה הליכה וגם בו פגשנו מספר מטפסים רומנים. האבן פה היא גרניט ונראה שהטיפוס יותר קשוח. הקניון עצמו מאוד נחמד ונראה כי הוא אתר טיול פופולרי אצל המקומיים (אולי כי היינו שם בסופ"ש שימשי). אחרי הטיול בקניון נסענו לכיוון Campulung דרך טירת בראן – Bran וכביש E574 . הכביש פשוט מדהים ביופיו ואז 2 ק"מ אחרי Drumul Carului פנינו ימינה לכביש DJ730 שהנסיעה בו לדעתנו הייתה הכי יפה שנסענו בה ברומניה . הרגשנו כאילו אנחנו נוסעים בתוך ציור. הדרך צרה ולא תמיד סלולה אבל שווה כל רגע. בסופה היא חוזרת לכביש E574 צמוד לנהר דמבוביצה. בקמפלונג שהיא עיר מאוד עתיקה ונחשבה בעבר כבירת רומניה ישנו ב Casa Alina עם שער לנהר בחצר האחורית ומקום פשוט וזול עם בעלים סופר נחמדים.

נסיעה חזרה ל pitesti דרך corbi

מ Campulung נסענו ל Corbi למקום שיש בו כנסיה חצובה בסלע. האמת שאני כבר דמיינתי את המנזרים שבסלע שבמדבר יהודה ודי התאכזבתי. בכל מקרה המקום נחמד ויש בו תצפית יפה על כל אזור Corbi. משם נסענו בכבישים קטנים ויפים בחזרה ל Pavo hotel- בעיר pitesti (מלון סופר מעולה ושירות מקסים) שם השארנו חלק מהציוד ובה הסתיים טיולנו המשותף. יצאנו לארוחת שחיתות ב kally pub ושתינו מבקבוק הצויקה שלנו וחגגנו את סיום המסע. למחרת חזרתי ברכבת לבוקרשט ונשאר לי עוד חצי יום לשוטטות עד הטיסה לפנות בוקר.