(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

רומניה במאי- טראקים חורפיים

בחרתם לעשות טיולי הרים ברומניה במאי? מצויין, עכשיו מה כדאי לדעת כדי להגיע מוכנים.

תאריך הטיולMay 2019
משך הטיולשבועיים
עונה מומלצתטיילנו במאי, אבל ממולץ יותר באזור יוני/ יולי

הכר את המטייל

אהלן,
אנחנו עופר ואדם, חברים מהצבא, כחצי שנה לאחר שיחרור התאים לשנינו לעשות טיול טראקים ברמה בינונית באירופה.
אני (עופר) בוגר חוגי סיירות וצלם, אדם מטפס שרירן.
שנינו ללא נסיון טראקים בחו"ל, מעט ציוד מתאים והרבה רצון לראות טבע במקומות שפחות נפוצים לתיירים.

למה מאי?
התאים לשנינו עם הלוזים בהמשך.

למה רומניה?
בעיקר אחרי מחקר תמונות זריז, השוואה בין רומניה לגאורגיה. בין השאר המטרה טיול כיפי בעלות מינימלית (קמצנות- שם המשחק).

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

אפליקציות

לינה:
- air b&b - נורא נוח וחוסך מזומנים (המחיר בשקלים, מה שחוסך עמלת המרות).
- booking- כשair b&b לא מצאנו משהו זול.

אוכל:
- google maps- מכולות ומסעדות מאד נוח למצוא באפליקציה של גוגל מפס

נסיעות:
- CFR trains- אפליקציה נהדרת שמציגה את כל הרכבות (לפחות באזורים שהיינו בהם) בצורה מאד נוחה. (קרה לנו פעם אחת שהיא לא דייקה).
-moovit- כן, גם להם יש, אבל לא בכל מקום. בהתחלה נמנענו מלהשתמש באוטובוסים אבל כשגילינו שמוביט עובד גם שם אז התחלנו להשתמש גם בהם.
- מומלץ להוריד את האפליקציות של חברות התעופה למקרה שתצטרכו לעשות צ'יק אין באיזה הר.
- האתר- autogari.ro מציג מידע על אוטובוסים באנגלית.
- uber- יחסית נוח ומאפשר תנועה מהירה ויחסית זולה.

- ניווט:
- Montii Nostri- אפליקציה נהדרת, מפות ברמה יחסית גבוהה (עוד לא מפות סמ"ש ישראליות), יש בה את הרבה מפות של שמורות טבע ברומניה ובמהלך הניווט היא ממקמת אתכם על המסלול באמצעות GPS (אין צורך בקליטה). חסרון- לא ניתן למדוד בה קילומטרים. ייתרון- היא מציגה גם מסלולים.
- Maprika- אפליקציה יחסית נוחה שמאפשרת לכם לצלם מפה שאתה רואים להציד אותה לגוגל מפס ולנווט בעזרתה. לא יצא לנו להשתמש אבל מומלץ להוריד לייתר בטחון
- maps.me- ניווט עירוני בערים באמצעות מפה לא מקוונת שמורידים מראש. קנינו סים ולכן פחות היינו צריכים אותה אבל גם כדאי להוריד.

ביטוח:
- האפליקציה של הביטוח אם יש

כדאי לדעת מראש

מזג האוויר ברומניה לא ידידותי במאי, הוא הפכפך מאד ולא מאפשר תכנון מראש.
התחזית ברומניה אל מדוייקת בצורה שאנחנו הישראלים לא מכירים, המעלות יחסית נכונות אבל גשם/ שמש? לא להסתמך על התחזית.

ציוד?
להתחיל לארוז בקמצנות משקל עוד מהארץ.
להשתדל לא להביא כפולים בציוד משותף (כדוגמת משחת שיניים ושמפו), יקל עליכם משמעותית את התיק.
מבחינת קור, באופן כללי, איפה שקר מדי לא ממולץ לטייל, בין אם מבחינת נוחות ובין אם מבחינת סכנה ממשית. לכן, הבאנו ציוד טרמי, כפפות (חשוב מאד), פליז (יחסית דק) מעיל גשם מתקפל. יש לציין שלא ממולץ להביא מעיל שגם מחמם וגם מגן מגשם, כי במהלך הטיול נהיה חם נורא ומספיק המעיל גשם.

חובה- מקלות הליכה, אתם עומדים לסחוב משקל שעולה על 12 קילו במקרה הטוב (אנחנו הגענו לסביב ה18). מקלות גם עוזרות בפיזור משקלים, גם עוזרות מנטלית, וגם היה שלב מסויים שבלעדיהם היינו חוזרים לארץ פצועים למדי.

מפות:
אין צורך לקנות בארץ (אם בכלל תמצאו) יש אפקליציה נהדרת, אבל צריך לקחת בחשבון שבניגוד למפות בארץ שמסומנות במרחק של 10 מ' בין קו גובה אחד לאחר (מלבד מפה 20) המפות ברומניה מסומנות במרחק של 50 מ' בין קו גובה אחד לאחר.

שקיעה- החושך מגיע רק באזור 20:30 מה שנותן קצת יותר זמן לטיול ולהנות מהמקום.
סימון השבילים- לא מתקרב לרמה של הארץ, אך הוא יחסית בסדר, קרה לנו מספר פעמים שסתינו ממנו בלי לשים לב, ואז אפליקציית הניווט מונטי נוסרטי באה לעזרתנו.

מידע- מרכזי המידע לתייר לא ממש רלוונטים לרוב, אך שמענו מספק לא קטן של פעמים מהמקומיים שהמליצו לנו להתקשר למספר של הסלוומונט (ארגון חילוץ הרים) שיוכלו לספק לנו עוד מידע ורלוונטיות מסלולים באנגלית. לא יצא לנו להתקשר אליהם, אבל המספר הוא-0725826668

ברחבי רומניה פרוסות מצלמות חיות רבות המשמשות בחורף את הגולשים, יכולות לשמש אתכם כדי לראות מזג אוויר לתכנון מסלול.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

יום 1- נחיתה ונסיעה לבראשוב

טסנו עם wizz, נחתנו באזור השעה 13:00 בבוקרשט. יצאנו מהנמל יחסית מהר, אדם קנה סים בחנות פרחים ביציאה במחיר יחסית גבוהה (55 ל') על מנת לקחת אובר לתחנת הרכבת.
אם יש לכם קצת יותר זמן מומלץ לרדת לקומה התחתונה ולקחת אוטובוס שמגיע גם הוא לתחנת הרכבת, בעלות של 10 ל' לאדם, יוצא כל שעה בערך ולוקח לו בערך שעה להגיע לתחנה.
הגענו קצת מוקדם, קנינו כרטיס לרכבת (48 ל) שתחנתה הסופית היא סיביו, במטרה להגיע לבראשוב, קנינו לנו ארוחת צהרים ונכנסנו לרכבת. הרכבות בנקודות ההתחלה שלהן מקדימות מאד.
נסיעה ברכבת בהתחלה לא ממש יפה וברגע שנכנסים להרים מתחילים לראות קצת נוף, כשעתיים וחצי נסיעה לבראשוב.
הגענו בשעות הערב והלכנו לair b&b שהזמנו עוד בארץ (הדירה של בני), מקום זול ומאד מאד נעים ונוח כ15 דקות הליכה מהרכבת.
באמצעות גוגל מפס חיפשנו מסעדה ומצאנו אחת במרחק של כ15 דקות הליכה.

יום 2- הצטיידות ונסיעה לזרנשט

אחרי התעוררות יחסית איטית לקחנו אובר לדקטלון (היחיד) בעיר (13 ל).
השלמנו ציוד, זה הזמן לקנות ציוד גשם ומקלות למי שאין.
חזרנו חזרה לדירה, התארגנו ויצאנו לכיוון מרכז העיר, הליכה מאד מייגעת וממומלץ לקחת אוטובוס.
בראשוב עצמה לא יפה במיוחד מלבד למרכז העיר שבצורה מצחיקה לא ממוקם במרכז.
משם יצאנו לתחנת רכבת, לקחנו רכבת לזרנשט (Zarnesti) שעלתה 4.4 ל לאדם.
אחרי שהגענו הלכנו ישר לair b&b שגם אותו עוד הזמנו בארץ, זרקנו את הדברים ויצאנו לסיבוב בעיר.
מדובר בעייריה שהיא מעט תיירותית אך מאד מאד נעימה, יש סופר אחד ומספר מכולות ולא חסרות מסעדות שפתוחות בעונה זו.
ארוחת צהרים הכנו אחרי סופר זריז בעיירה וארוחת ערב אכלנו באחת המסעדות שם, זול וטעים.

יום 3- עליה לקבנה קורמטורה

בשל חוסר הכרות עם ההרים הרומניים ועם היכולות שלנו העדפנו לצאת מוקדם ככל שניתן.
אך למרות זאת, יצאנו יחסית מאוחר בעיקר כי המרכז מידע לתייר (ממוקם במרכז יחסית קרוב לסופר) נפתח רק בשעה 9:00 והעדפנו ללכת על בטוח אחרי שיחה איתם.
בפועל, ישבה שם נציגה עם אנגלית טיפה רעועה שלא ידעה ממש להמליץ לנו מה לעשות.
קנינו את המפה של פיאטרה קריולואי (12 ל) והיא הפנתה אותנו לסניף הדואר הקרוב לקנות כרטיס כניסה לשמורה (5 ל) שפועל הרגיש שהיה מיותר.
מזרנשט יוצא שביל בצבע צהוב שתחילה מסומן על הכביש שהופך לשביל שטח. לאחר הליכה של כ4-5 קילומטר הוא מתחיל לעשות למעלה.
שימו לב- העליות תלולות ומייגעות אך לגמרה שוות את זה.
מדובר בעליה של 400 מטר בפרוסים על קילומטר. משמע- תלול. לקראת הסוף יש שולחן פיקניק ונקודת מילוי מים מצויינת לעצירה.
ממשיכים על השביל הצהוב ויוצאים מהיער, משם יש הליכה של עוד כ4-5 קילומטר עד לקבנה קורמטורה עם עליות וירידות יחסית מתונות.
הגענו לקבנה, שילמנו (35 ל לאדם ללילה) על שתי לילות אחרי התייעצות זריזה עם הבחורה מהקבנה שידעה די הרבה על השמורה. חשוב להביא מזומן כי הם לא מקבלים אשראי, בנוסף מומלץ להזמין מראש למרות שבמאי פחות קריטי.
במקור תכננו לעלות למחרת לכיוון הרפיוגי Ascutit אבל הבנו שעם הציוד והנסיון שלנו בעונה הזו זה לא רעיון טוב, לכן הורדנו ציוד והתחלנו לעלות לכיוון במטרה לראות קצת יותר נוף.
הגענו לנקודה שבה השביל מתחיל להיות תלול ובה יש נקודת תצפית יפה מאד.
ירדנו לכיוון הקבנה, ארוחת ערב (כ22 ל), הלינה היא בחדר יחסית גדול עם 12 מיטות, לא נורא בכלל במאי בגלל שזו לא העונה אבל כן חשוב להביא שק שינה כי הסמיכות שם מגרדות ולא מספיקות. השירותים במהרחק של כ15 מטר הליכה מהבנה והם בעצם חור באדמה. בגלל שאין מקלחת במקום, החלטנו לשתוף את הרגליים כטיפול מונע.
יש לציין שאין חשמל בקבנה מלבד בין השעות 20:00 עד 23:00 והקליטה הסלולרית דלה למדי, לכן תכנונית והזמנות מומלץ לעשות לפני או בנקודת התצפית.

יום 4 - טיול מעגלי בפיאטרה קריולואי

אכלנו ארוחת בוקר יחסית מינימלית (10 ל) בקבנה, השארנו ציוד מיותר וכבד בחדר ויצאנו על המשולש הצהוב.
הליכה יחסית יפה על דרך כורכר, עוברים ליד מספר בקתות נטושות מאד פוטוגניות. הגענו לפיצול עם הצלב האדום והלכנו איתו מזרחה. בשלב זה נכנסים קצת לנקיק נחל, יפה מאד עם אזור טיפה מורכב לירידה בייחוד עם ציוד, אבל לגמרה אפשרי.
בפיצול עם השביל הכחול התחלנו את העליה חזרה צפונה לכיוון הקבנה. שם השביל מתחיל לטפס בירידה תלולה שיחסית מקשה לעקוב אחר הסימונים. השביל מגיע ממש לקבנה, סיימנו יחסית מוקדם יחסית למה שציפינו (15:00). ביציאה בבוקר גילינו שיש מקלחת יחסית קרוב לשירותים (השביל הכחול מגיע ישר לשם), אז זרקנו את הציוד והתקלחנו (מקלחת המופעלת ממי ההר ולכן המים קפואים בלשון ההמעטה). לאחר מכן עלינו על השביל הכחול כ250 מטר בתקווה למצוא עוד נקודת תצפית, אבל גם כתוספת למסלול זה היה נחמד מאד.
חזרנו לקבנה, ארוחת ערב (22 ל בערך), והלכנו לישון.

יום 5- ירידה מפיאטרה קריולואי

קמנו יחסית מוקדם, אכלנו ארוחת בוקר באותו הרכב בערך.
ירדנו על הנקודה הצהובה, עד שבשביל עפר היא מצטרפת לשביל הכחול, ויחסית מהר הגענו חזרה לזרנשט.
הספקנו לעבור שוב במרכז מידע לתייר שהפעם היה בו מישהו שידע הרבה יותר טוב אנגלית ועזר לנו קצת לתכנן את המשך המסלול.
לקחנו רכבת חזרה לבראשוב, שמנו את התיקים בדירה (הדירה של בני) והחלטות לנסות מחדש את מרכז העיר בשל השעה המקודמת.
הפעם הארכנו את ההליכה, וגילינו עד כמה בראשוב באזור שהוא לא מרכז העיר אינה מעניינת.
אכלנו בKFC ועשינו את דרכנו חזרה.

יום 6- שבעת הסולמות (שפטה סקרה)

הלכנו לתחנת הרכבת, קנינו 2 כרטיסים, (5 ל לאחר), יש לקנות לפני כי באוטובוס לא ניתן לקנות. בדיעבד מסתבר שלא מוכרים כרטיסים בודדים, אלא כל כרטיס מתאים לשתי נסיעות אז אפשר לקנות כרטיס אחד לשני אנשים.
האוטובוס הוא 17B שיוצא מהתחנת הרכבת עד לעיירה Timisu de Jos, צריך לרדת בתחנה בשם- Dambul morii. ללכת מעט בכפר לכיוון ההרים (דרום) ודי מהר תראו את הסימון הצהוב שעולה למעלה.
יש לציין שמדובר במפה של Piatra Mare.
עולים כ5 קילומטר כאשר מעל הראש יש המון אומגות שלא פעילות בעונה זו, מגיעים לבקתת סלוומנות, ששם צריך לשלם 10 ל לאדם כניסה לסולמות.
הסולמות מאד נוחים ועוברים בצמוד למפלים, חוויה נחמדה בסהכ.
מקצה הסולמות יש שתי אופציות קצרות לחזור (הנקודה האדומה או המשולש בכחול). אנחנו בחרנו דרך קצת יותר ארוכה, עלינו במשולש הכחול ואז המשכנו עם הסימון האדום שירד ירידה ארוכה ותלולה עד תחילת המסלול. חזרה בשביל הצהוב הרגישה לנו מבאסת והגיוון היה מצויין ועזר לנו למלא יום שלם, אם כי העליה במשולש הכחול לא קלה.
מכאן תכננו להגיע לסיניאה, יש שלוש אופציות, או לקחת את האוטובוס 17B (בתקווה שהנהג יאפשר לנו לקנות כרטיס) מטמיסו דה ג'וס רכבת לסינאיה, או ללכת כעשרים דקות לתחנת רכבת או לקחת טרמפ. כמובן שניתן לחזור לבראשוב ומשם לקחת רכבת.
היה לנו זמן עד הרכבת הבאה, אז החלטנו שנרים יד ונקווה לטוב. תוך פחות מעשר דקות עצר לנו ג'וסף ולקח אותנו עד סיניאה. הנסיעה איתו הייתה חוויה נהדרת שענתה לנו על הרבה שאלות על החיים ברומניה.
המלצה אישית- גם אם אתם לא חייבים, נסו לקחת טרמפ, מאפשר להכיר את המדינה שבה אתם מבקרים בצורה יותר טובה.
ג'וסף סיפר על כך שיכול להיות שהוא יהודי וחלק איתנו את התסכול שלו מהפוליטיקה המקומית וכעסו על המשטר הקומוניסטי שמחק לרומניה את ההיסטוריה.
אחרי כחצי שעה נסיעה הגענו לסיניאיה בגשם.
הגענו למקום לינה שהזמנו ונשארנו שם בתקווה שהגשם יפסיק.
אחרי כמה שעות הוא נחלש ויצאנו לאכול במסעדת השלג- מחיר גבוהה, שירות גרוע ואוכל ממוצע.

יום 7- יום מנוחה בסינאיה

מתוך הבנה שהגוף שלנו הוא לא מכונה וכי צריך לתת לו גם הפסקה החלטנו לקחת את ההפסקה שלנו בסינאיה ומראש הזמנו שני לילות.
קמנו יחסית מאוחר ויצאנו לסיבוב בעיר, כולל הליכה לארמון ולמנזר.
הארמון מאד מאד תיירותי, לעומת המנזר שיחסית נעים עם פחות אנשים.
יש בארמון סיור קצר בארוך בעלויות שונות, סיור מבחינתנו לא היה אופציה כלל.
הלכנו לבדוק איפה נמצא הרכבל , שאלנו אם הוא יהיה פתוח למחרת וחזרנו לדירה.
העברנו את הזמן, יצאנו לאכול ולקנות סופר לקראת עליה לשלושה ימים לבוצץ (Bucegi).

יום 8- עליה להר הבוצ'ץ

התכנית הייתה לקום מוקדם, לעלות ברכבל ולישון בקבנה פאדינה (הזמנו בבוקר מקום).
יצאנו בגשם יחסית רציני, עם כל ציוד הגשם עלינו. הגענו לרכבל בעיר, עלות נסיעה לגובה 2,000 היא 25 ל לאדם.
כשהגענו לגובה 2,000 המתנו קצת בתוך המבנה בתקווה שהרוחות והסופה תרגע מעט, אך מהר מאד הבנו שזה לא יקרה.
במבנה פגשנו שני מטיילים רומנים שנראים מצויידים היטב, שאלו אותנו לאן אנחנו הולכים וענינו שלפדינה. הם עשו פרצוף והציעו שנזהר בדרך.
החלטנו לצאת ולהתחיל את המסלול, ממש מחוץ למבנה יש מפה של מסלולי שלג ומספר שלטי שבילים, אך השביל שתכננו לקחת (הצלב האדום) לא הופיע באף אחד מהם. הקור והרוח חייבה אותנו להוציא כפפות, גילינו שממש ליד המבנה של הרכבל יש קבנה סגורה (ככל הנראה) והסתתרנו ליד אחד הקירות שלה כשהוצאנו את הככפות.
משם התחלנו ללכת בקו ישר דרומה, עד שהגענו לרכבל סקי לא פעיל, שעפ המפה מגיע למסלול שאנחנו צריכים. התחלנו ללכת על הטוואי שלו בשלג קצת מעל הקרסול (נכנס טיפה לנעל).
נהיה תלול יותר ויותר, התקדמות מאד איטית, מתוך מחשבה שאנחנו לא רוצים להפעיל ביטוח החלטנו שזה לא רעיון טוב להמשיך וכי גם אם נגיע לפדינה, נצטרך אחר כך לחזור ובמזג אוויר כזה, גם ככה לא יפה במיוחד.
ירדנו חזרה לסיניאיה, התיישבנו בתחנת הרכבת המוגנת מגשם והתחלנו לחשוב מה לעשות הלאה.
החלטנו לקחת את הרכבת לאזוגה Azuga.

יום 9- אזוגה לפרידל

קמנו באזוגה, ובאמצעות המפה של Piatra Mare, מסלול מספר 10 (משולש כחול), יצאנו והתחלנו ללכת לפרידל.
מסלול נחמד, מילה לנו כמעט יום שלם, אם יש לכם כוח וזמן מומלץ לעלות לClabucetul Taurului משם יש נקודת תצפית יפה מאד על הבוצ'ץ, על ה- Postavarul (ההר שמעל פויאנה בראשוב)
למעוניינים, יש באזור אמצע הדרך קבנה יחסית גדולה שהייתה נראת פעילה כשעברנו שם.
ליד הקבנה יש כלבים לא ממש נחמדים אבל לא מפריעים יותר מדי.
בירידה לכיוון פרידל איבדנו באיזשהו שלב את המסלול והתחלנו לרדת בנקיק נחל עם זכרון מסויים לשביל, היה המון בוץ והיה חלק נורא אבל הגענו למטה מהר למדי.

יום 10- טיול מעגלי באזור פרידל

בעלי המלון הסכימו הציעו שנשאיר אצלם ציוד עודף וכך עשינו.
יצאנו עם הצלב הכחול, במטרה לא ללכת על הכביש יותר מדי, יש לשים לב שיש שלב שבוא הוא מתחיל ללכת מערבה, אז לקחת את הנתיב המזרחי שלו (לעקוב אחרי המפה באפליקציה).
חוזרים לכביש ולסימון הצהוב, כשהגענו למבנים בקצה הכביש החלטנו שלא מספיק לנו לחזור משם ולכן הארכנו קצת, הלכנו על המשלוש הכחול עד שהוא מתפצל- אחד צפונה ואחד דרום מזרח.
לקחנו את הסימון הדרום מזרחי וחזרנו לסימון הצהוב, עוברים ליד קבנה (שהייתה פעילה). מחליפים למשולש הצהוב עד שמגיעים חזרה לפרידל.
במסלול זה קרה לנו לא אחת שאיבדנו את המסלול, לפעמים זה קריטי ולפעמים זה לא. חשוב לעקוב כל הזמן אחרי המפה כי הסימונים לא עוקבים.
לקחנו רכבת לבראשוב, ומשם אוטובוס לאזור המדחוב. מהמדרחוב קו 20 מגיע למרכז פויאנה בראשוב ויוצא כל חצי שעה.

יום 11- עליה להר Postavarul וירידה לבראשוב

יצאנו מפויאנה בראשוב במסלול מספר 60 (צלב כחול). המסלול עולה עד קבנה פוסטאורו, לא קשה ויחסית נוח להליכה, אם כי בשלב שהוא נפגש עם מדרון הסקי הוא נהיה קצת מסובך למעקב, שוב אפליקציית המפות באה לעזרתנו.
מהקבנה החלטנו לעלות גבוהה יותר על מנת לראות עוד נוף.
עלינו עד הפסגה עם הצלב האדום, עליה קצת קשה בעונה זו כשיש שלג, אבל לא כדאי לוותר על הנוף.
יש באזור מספר נקודות תצפית יפות, ולמי שרוצה לקצר דרך יש רכבל שפועל במאי.
מהפסגה יש מספר מסלולי ירידה, אבל בגלל שרצינו לרדת לבראשוב לא היו לנו המון אופציות. חזרנו לקבנה ומשם התחלנו ללכת על הסימון הצהוב, עברנו לנקודה הכחולה, חזנרו לצהוב משם למשולש הכחול והשתלבנו עם הסימון הכחול (46) שיורד לבראשוב.
בירידה זו יש תנועה ערה של רוכבי אופניים, נראה מסלול לא קל אבל מדהים לרכיבה, קצת מסוכן להולכי הרגל.
הגענו לעוקף בו יש פיצול, המאפשר לעלות לשלט של בראשוב עם המשולש הצהוב.
אחרי השלט יש ירידה מאד נוחה אם כי חלקה מבוץ מסלול נחשי של 2 קילומטר שיורד עד למרכז בראשוב.
אכלנו ארוחת ערב ולקחנו אוטובוס לדירה שהזמנו (אותה דירה מהיום הראשון).

יום 12- בראשוב סצ'לה

לקחנו אוטובוס שקריב אותנו לנקודת היציאה (עפ מוביט).
יציאה בצלב הצהוב (32) עליה לא קשה יותר משאר העליות שעשינו עד שלב זה.
התכנון היה להגיע לפיצול עם השביל הכחול (49) ולרדת איתו עד לסצ'לה.
בהסתכלות על המפה אפשר לראות שהם יחסית קרובים (כמו קונוס) לכן חשבתי שיהיה ניתן לקצר ולחסוך קצת עליה.
התחלנו לקצר והגענו לזווית של כ60 מעלות בהר, בשלב זה הבאנו שזו הייתה טעות חמורה והתחלנו לעשות את דרכנו למעלה. חזרנו לשביל בריאים ושלמים, מקלות קצת עקומים ושרירים תפוסים.
אל תחשבו שאתם יודעים יותר טוב ממסמני השביל, בניגוד לשטח בארץ שבו ניתן קצת לראות אם ניתן או לא לקצר, שם העצים מסתירים את הדרך. לכן- אל תרדו מהשביל.
ירדנו לאיתנו לכיוון סצלה, אזור בלי הרבה מסעדות ומכולות, הלכנו לאזור שיחסית קרוב לרכבת שם היו גם מסעדה וגם מכולת.

יום 13- סצ'לה טמיסו דה ג'וס

יצאנו מסצ'לה ביום חורפי על המשולש האדום עד להרישות קבנה בונלוק (שהקבנה החדשה נבתנה פחות מקילומטר מעל נקודה זו).
עליה לא קשה אך פחות מיוערת מקודמותיה, התחיל גשם ולא היה לנו לאן לברוח ממש.
אחרי הפסקה בהריסות הקבנה הבנו שאין לנו מה להמשיך למעלה ולעלות כי העננים שם היו נראים עצבניים במיוחד.
החלטנו להעביר את הזמן באזור ההוא ולבנות מחסה מגשם. לקח לנו בערך שעתיים והייתה חוויה כיפית במיוחד.
ירדנו לכיוון טמיסו דה ג'וס, הלכנו על פסי הרכבת עד תחנת הרכבת של טמיסו דה ג'וס ולקחנו את הרכבת לבושטן שלקחה כ40 דקות (4.4 ל).

יום 14- חזרה לארץ

קמנו לאיטנו בבושטן, לקחנו את רכבת שנסיעתה ערכה כשעתיים (40 ל).
בבוקרשט היה לנו עוד קצת זמן אז התחלנו לעשות את דרכינו לכיוון נמל התעופה דרך פארק הרסטראו.
הפארק והרחובות סביבו נעימים למדי ולידו יש את שער הנצחון של בוקרשט. עשינו תה ואכלנו ארוחת צהרים בפארק והזמנו אובר לנמל תעופה (30 ל).
בשלב זה גילינו שיש הבדל במחירים באובר בין שעה לשעה.
התהליך בנמל תעופה קצר למדי וזריז, הגענו שלוש שעות לפני ההמראה אבל היינו יכולים להגיע גם שעה וחצי-שעתיים לפני.

טיפים

  • לחלק משקלים בתיק כמו שצריך
  • להתקמצן מבחינת משקל כבר בארץ
  • להיות פתוחים לחידושים ולשינוי מסלול
  • לקחת טרמפ מאפשר הכרות עם התרבות המקומית ואם הנהג נחמד, הוא גם יענה לכם על שאלות וישתף על פוליטיקה מקומית.
  • ברחבי רומניה פרוסות מצלמות חיות רבות המשמשות בחורף את הגולשים, יכולות לשמש אתכם כדי לראות מזג אוויר לתכנון מסלול.

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )