רומניה - Roadtrip

Raodtrip של חמישה ימים באזור הדרום מערבי של רומניה. הרים יערות דובים ונהר הדונבה. מסלול יחודי לא מתויר ברובו. מוקדש באהבה לאחי הגיבור שגב שוורץ ז''ל לוחם נחל שנהרג ב7.10 ולא הספיק לטייל במסלול זה

תאריך הטיולAugust 2023
עונה מומלצתיולי אוגוסט

בוקרשט -> סיביו - כביש טרנספארגשן

- השכרת רכב רנו קליאו ל6 ימים סוכנות קלאסוואגן, ביטוח מלא , סד''ג 1000 שח

- יום ארוך צאו מוקדם

- עצירות בסכרים במפל שקרוב לפסגה ובפסגה לתמונות וקצת נשנושים

- סבירות מאוד גבוהה לראות דובים, אחרי היום הזה לא ראינו ( תעצרו ותהנו מהחיות המרשימות האלו)

-א. צהריים (מאוחרת) באחרי הירידה מההר בדרך לסיביו

- יש את בקתות הפיות בכפר בדרך לסיביו Castelul de Lut Valea Zânelor, אחרי הירידה מההר, הגענו באיחור (נסגר ב17:00 ) אבל אולי היה שווה לנסות להקדים, זה היה נראה נחמד.

- שווה לצאת מוקדם בבוקר במטרה להספיק להגיע לסיביו ולהסתובב שם, עיר ממש נחמדה, מס' מקומות לראות מהם את השקיעה.

- שינה בEndlich zuhause ( לא היה מזגן אז קצת באסה אבל לא נורא ) מרחק הליכה ממרכז העיר

סיביו -> Bumbasti Jiu - כביש טראנסאלפין

- חובה לנסוע דרך DJ106E , כפרים ציוריים, מקומות תצפית, נופים משתנים עד שמתאחדים עם הכביש הראשי של הטרנסאלפין

- עצירת צהריים ב Obarsia Lotrului - לפני העלייה הרצינית לפסגות

- לעשות עצירות למעלה בכמה מקומות , נופים מדהימים.

- אחרי הכביש , מגיעים לרומניה קצת יותר אפלה, בניינים אפורים ושבורים אופייניים למזרח אירופה.

-Bumbasti Jiu עיירה קטנה ומשעממת, ישנו בApartament Delora View דירה פגז אבל בבניין קצת מלחיץ. במקור רציתי לנסוע צפון לחצות את Jiului ואז מערב לחצות את Retezat, אך בניגוד לגוגל מפות המקומיים אמרו שהדרך לא מתאימה לרכב פרייבט ( אני לא יודע להגיד בדיוק אבל העדפתי לא לקחת סיכון ) . לשם כך מלכתחילה לא ישנו ב Targu Jiu אולם בדיעבד אולי כן היה כדאי.

Bumbasti Jiu -> לorsova חציית retezat

- בגלל השינוי בתוכנית הקפנו את Retezat מדרום ואז חצינו את החלק המערבי שגם היה ממש נחמד וירוק.
הייתי עייף ולכן לא נסענו הרבה ועצרנו בorsova המפגש הראשון עם הדנובה.

- עצירת צהריים בBăile Herculane , עיירת נופש מזכירה קצת את האווירה של הטיילת באילת.

- בorsova עלינו למנזר שהיה נחמד, טיילנו בטיילת על גדות הדנובה ( מזרח אירופה לא לצפות לטיילת תל אביב )

- לינה ב Casa Anna&Criss היה סביר , קצת מלוכלך אבל לא נורא.

Orsova -> ל Văliug - דנובה וBeusnita

- יצאנו מוקדם בבוקר כיוון שגם יום זה הוא יום ארוך. היה יום קריר בהרים ירד גשם. חם באזור הדנובה באוגוסט לכן יום קריר זה דווקא מקל.

- עצירה בדצ'באל (פסל ענק חצוב בסלע), הנוף לאורך הדנובה וניתן לראות טירה בשטח של סרביה

- החלטתי לאתגר את הרכב ונסענו בדרך לא סלולה 571c במשך שעה וחצי, מMoldova Nouă ל oravita, היינו לבד ביער והיה ממש קסום, בדרך זו ניתן לנסוע במהירות 20-30 קמש. לא חייב לנסוע משם- לבחירתכם.

- המשכנו ל Bigar Cascade falls מפל נחמד שנופל מסלע ונשפך לאורך ההיקף שלו, סביר לא בטוח ששוה את העבודה שזה מעריך בשעה את הנסיעה.

- המשכנו צפונה וחצינו את Cheile Carasului שמורה גם מאוד יפה, עד שהגענו ל Vailug עיירת סקי הממוקמת בתוך היער, רצינו לישון בתוך היער אבל מכיוון שהיה גשום זה לא באמת שינה.

- ישנו בFranzdorf Alpin מקום אחלה הוא ממש באמצע היער, אם יש יום גשום תשנו בחלק התחתון של Vailug

Vailug -> בוקרשט - טירת Corvinilor

ביום הזה בעיקר נסענו חזרה לבוקרשט יום למחרת החזרנו את הרכב בבוקר

עשינו היקוף בשביל הטירה Castelul Corvinilor (Corvins' Castle) , טירה ממש יפה, אכלנו אחריה במקום מטורף מטורף Restaurant La Fontaine הכי טוב שאכלנו ברומניה אל תתפשרו.
שימו לב לשעות פעילות.

עדיף לא לנסוע בכבישים המהירים לכיוון בוקרשט כי הם פקוקים, ממליץ מהטירה לנסוע דרומה לחצות את Defileul Jiului ומשם לבוקשרט.
במידה ויש זמן אפשר לנסוע דרומה לחצות דרך כביש 7A (דרך יותר יפה אבל יותר ארוכה )

יש המון פקקים בדרך אז צאו מוקדם

שאר הטיול היה באזורים תיירותיים sinaia Brasov , התניידות עם רכבות ו Uber - לא אפרט כי יש אינסוף מידע.

• - עשינו יום לפני סים של vodaphone - פשוט קונים בקיוסק ב25 לאי ואם יש בעיה יש סניפים שלהם בכל מיני מקומות ( ללירון אישתי היו בעיות עם הסים שהם הצליחו לפתור - תשמרו קבלה !! )