רומניה- קרפטים , רכס הפגרש

תאריך הטיולSeptember 2016
עונה מומלצתאזור ספטמבר

אני וחמוטלי רצינו הרבה זמן לטוס יחדיו , לטיול טרק של כמה ימים.
ישר התחלנו לחפש יעדים, התיכנון היה לטוס באוגוסט, ספטמבר כיוון שזה העונה שהכי נעים לטייל מבחינת מזג האוויר
הדרישות שלנו שילבו - זול, יפה וקל להתנייד בלי אוטו
בין רומניה בולגריה וגיאורגיה החלטנו על רומניה רכס הרי הפגרש,
ישר התחלנו לחקור , האמת אין הרבה בכלל מידע באינטרנט ואחרי דיבור עם כמה אנשים גם מה שיש באינטרנט לא הכי נכון, שאלתי חפרתי ובקשתי כל עזרה ומידע שיש, לא התכוונו ללכת בול לפי התוכנית אבל עדיין שיהיה בסיס כלשהו,
בסוף הצלחנו לדלות קצת מידע מכל מיני אנשים שהכרנו והיו שם שמאוד עזר לנו.
אבל עצם זה שהמידע באינטרנט לא כלכך אקטואלי ומועט גרם לנו לרצות לשתף על המסלול שלנו!

תחילת הטיול ואיך הגענו לתחילת הטרק

נחתנו בערב בבוקרשט, נסענו ישר לדקטלון - חנות ציוד למטיילים מאוד זולה והמקום היחידי בערך שאפשר לקנות גז לבישול ! יש המון סניפים ככה שמאוד קל למצוא.
ישנו במלון ליד התחנה רכבת של בוקרשט יום למחרת יצאנו על הבוקר לנסיעה של כחמש שעות עם החלפה באמצע לעבר אזור הפגרש
תיכננו לרדת בתחנת רכבת voila ,שאלנו את האנשים ברכבת איזו תחנה הכי קרובה לנu כדי להגיע לתחילת המסלול,
אחרי שינוי קל בתוכניות בסוף ירדנו בתחנת ochea מקום שאין בו כלום חוץ ממיניבוס שלוקח אותך לעיירה victoria
שם איש נחמד הראה לנו לאן ללכת (כשעתיים לדבריו) כדי להגיע לעיירה vistisoara שנמצאת ממש בלמטה של הרכס ובגלל שהיה כבר מאוחר התכנון היה לישון שם ויום אחרי זה להתחיל לעלות למעלה.
בסוף הצלחנו למצוא טרמפ עם שתי בנות מקסימות שלקחנו אותנו מvictoria ללמעלה של ההר לתחילתו של המסלול ככה שנחסכה מאיתנו העלייה והרווחנו עוד יום של טיול.
בלי קשר אחר כך פגשנו שתי ישראליות במסלול שאמרנו לנו שהן הגיעו במונית ללמעלה של ההר, וכנראה שככה בדרך כלל עושים פשוט לא ידענו את זה.

היום הראשון

התחלנו את המסלול מאגם balea שזה גם המקום היחידי שאפשר להגיע אליו עם רכב, בגלל זה יש שם גם מין שוק נחמד של אוכל ומזכרות ורכבל וכמה מקומות לינה נחמדים, נפרדנו מהטרמפ שלנו והתחלנו ללכת במסלול האדום לעבר אגם capra , התחלנו את הדרך בעלייה מטורפת שמסביבנו רק עננים כך שהסתכלנו למטה ראינו רק לבן עד שהענן זז והתגלה הנוף, חוויה מדהימה.
הגענו לאגם אחרי 3 שעות בערך והתמקמנו שם , שמנו אוהל לאט לאט הצטרפו עוד כמה אוהלים מסביבנו , בישלנו אטריות לארוחת ערב והלכנו לישון

היום השני

בבוקר קמנו בסביבות 8 והחלטנו ללכת לאגם buda התחלנו את המסלול הכחול , אחרי כשעה בערך פגשנו שתי ישראליות דיברנו איתן קצת והן אמרו לנו שזה מקום שלא כלכך הולכים עליו כי יש הרבה דובים באזור וגם שעדיף לנו ללכת לאגם podragu יש שם cabana נחמדה לישון בה ויש שתי אופציות לעשות את הדרך לשם ומאוד נחמד. זרמנו ואמרנו יאללה נעשה את זה, האופציות היו או מסלול כחול או אדום החלטנו להמשיך עם הכחול,
המסלול לקחת לנו כ6 שעות הוא מאוד יפה אבל קצת מתיש כי אתה הוא עובר לפחות בארבעה הרים גבוהים שצריך לעלות עד לפסגה שלהם ואז לרדת את כולו, בדרך ראינו המון כבשים , היה גם נחלים שזרמו ונוף מדהים, אחרי שהיינו גמורות בהר האחרון ראינו את הבקתה מלמעלה מה שגרם לאושר רב
הגענו אליה בסביבות 6
שתינו שם מרק חם וטעים והתמקמנו במיטות , הלכנו קצת לאגם ועשינו תה חם. המקום היה בלי קליטה בכלל והם הדליקו את הגנרטור לחשמל רק שהגיעו הרבה מטיילים.

היום השלישי

קמנו בבוקר אכלנו ארוחת בוקר ושתינו משהו חם, היה יותר קר מהימים הקודמים והעננים היו קצת אפורים,
התלבטנו אם לחזור לbalea בדרך האדומה או לרדת מההר רגלית לכיוון victoria הליכה של בערך שבע שעות
בסוף החלטנו שלא באלנו לסיים עדיין והחלטנו לחזור בדרך האדומה,
מכיוון שהיה גם קר וגם הדרך האדומה היא הרבה יותר אקסטרימית ממה שעשינו עד כה היה לנו קצת יותר קשה אבל מאתגר
הלכנו על הקצה של הרכס היו מקומות שלא היה אפשר כלכך לעבור אז צריך לעבור אותם עם חבלים ממתכת שיש שם , קצת מסוכן כי היינו עם תיק מאוד כבר וגדול והייתה רוח חזקה אבל שרדנו
המסלול האדום לקח לנו כ8 שעות הגענו עם שרירים גמורים לאגם balea והתפנקנו בcabana הכי מפוארת שם שהיה מקלחת וויפי ! כמובן שהמחיר היה בדיחה , 200 שקל לשתינו ללילה כולל ארוחת בוקר.

היום הרביעי

קמנו בבוקר ואכלנו תיכננו להסתובב קצת באזור האגם אבל המזג אוויר רק הלך ונהיה יותר קריר אפילו אמרו שיהיה גשם לכן בסביבות 12 החלטנו לזוז רצינו להזמין מונית אבל משום מה אף תחנת מוניות לא הסכימה לבוא
אז חזרנו לטרמפים בסוף תפסנו טרמפ לsibiu עיר נחמדה שם לקחנו רכבת ישירה לבוקרשט ואחרי 6 שעות הגענו לבירה.
אחרי המשכנו לעוד יומיים של הסתובבות בבוקרשט וחזרנו לארץ.

לסיכום ולעניין

רומניה מאוד כיפית לטייל בה, הנופים עוצרי נשימה, האנשים נחמדים ועוזרים ורוב מי שפגשנו דיבר אנגלית, קל יחסית להגיע לאזור המסלול בתחבורה ציבורית והיא מאוד מאוד זולה, כל הטיול 8 ימים כולל טיסה, אוכל, שלושה לילות בבוקרשט ושתי לילות בהם לא ישנו באוהל בהרים וכל מיני הוצאות כאלה ואחרות יצא לנו 2500 ש"ח...
הסימנים במסלולים מאוד ברורים והמסלולים לא מתויירים מידי ומצד שני גם לא מבודדים מידי,
המזג אוויר שהיינו היה מושלם כמעט כל הימים ( העונה המומלצת היא סוף הקיץ תחילת הסתיו אנחנו היינו בתחילת ספטמבר שזה בול)
בקיצור, ממליצות בחום!!

• אנחנו יצאנו למסלול עם אוכל שקנינו בארץ שזה בעיקר אורז,קוסקוס ואטריות מגיק כאלה, אגוזים וחטיפי אנרגיה. הכול היה אחלה אבל מאוד מאוד כבד כל תיק שלנו שקל 17 קילו וזה היה מוגזם אחרי יום העפנו חצי מהאוכל והסתדרנו מצוין ופחות כאב לנו הגב
  • אין למה לסחוב הרבה מים, מספיק בקבוק אחד ובכל נחל ואגם שנתקלים אפשר למלא , המים הכי טעימים שתטעמו
  • חשוב לשמור על ראש פתוח, אנחנו שינינו את המסלול שלנו הרבה פעמים וכל הפעמים זה היה לטובתנו, ממש כי לשאול אנשים להתייעץ ולא להתקבע.