טיולי יום ברכס פוסטבארו

משך הטיוליומיים
עונה מומלצתיוני-אוקטובר

טיפוס להר טמפה ופסגת פוסטבארו וירידה לפויאנה בראשוב

עלינו לחלק העליון של מרכז הטניס והתחלנו לטפס במסלול פס כחול לעבר פסגת הר טמפה.
לאחר כשעה של טיפוס מגיעים לפסגה – זוהי קרחת ויש בה מקומות לשבת. המסלול כולו מסומן בצורה מצויינת.
השביל ברור ויש שילוטים בכל פיצול שבילים, קשה מאוד לטעות. המשכנו במסלול פס כחול לכיוון פסגת הר
פוסטבארו.
השביל נמצא באופן רציף בעליה, יש לזכור שבראשוב נמצאת בגובה 500 מטר ופסגת הפוסטבארו בגובה 1800 מטר.

בשלב מסויים מגיעים לפיצול עם צלב כחול שהולך ימינה וחוזר לבראשוב.
המשכנו בפס הכחול, פגשנו רומני מבוגר שעולה כל בוקר לפסגת טמפה בתור התעמלות בוקר.
היום הוא חרג ממנהגו והמשיך איתנו עוד קצת למעלה כי "מעניין לדבר איתנו", ורק אז חזר לבראשוב.
ממשיכים כל הזמן במגמת עליה ובשלב מסוים מתאחדים עם מסלול משולש כחול המצטרף אלינו משמאל (גם הוא מגיע מבראשוב) ולאחר כמה מאות מטרים שוב מתפצל מאיתנו ימינה – יורד לכיוון פויאנה בראשוב (Poiana Brasov).
כל הפיצולים כאמור משולטים היטב, כולל הערכות זמנים להגעה לכל יעד.

המשכנו במסלול פס כחול שבשלב מסויים מתאחד עם פס צהוב וביחד הם מטפסים ומטפסים.
פגשנו בדרך רופא שוויצרי שניצל יומיים חופש וקפץ לרומניה לטיולון וכעבור שלוש שעות בסה"כ מאז היציאה מבראשוב הגענו למקום בו השביל עובר מתחת לכבלי הרכבל המקשר בין פויאנה בראשוב להר פוסטבארו. מעט לפני המעבר הזה יש פיצול ימינה במסלול משולש צהוב, היורד לפויאנה בראשוב. המשכנו במסלול
המאוחד פס כחול-פס צהוב, עד שהגענו ל-Cabana Postavarul, שם גבו מאיתנו מחיר מופקע על מרק ובירה (14.50 רון לכל אחד), אבל אחרי הליכה של שלוש שעות וחצי בתוך יער בלי נוף בכלל, היה נחמד לשבת על צלע ההר עם נוף כל כך יפה לעמק.

עוד טיפוס של רבע שעה והגענו לתחנת הרכבל העליונה, אך למרבה הצער, מסתבר שבשעה שלוש בדיוק נועלים כל עובדי הרכבל את הדלתות מבפנים ויורדים ברכבל לפויאנה בראשוב.
אנחנו פספסנו אותם בחמש דקות וממש ראינו את הקרון יורד מעלינו. זה היה מאוד מאוד מתסכל. אחרי שביכינו את מר גורלנו חזרנו במסלול המאוחד פס צהוב-פס כחול, חלפנו שוב מתחת לכבלי הרכבל והגענו לנקודת הפיצול עם מסלול משולש צהוב.
פנינו שמאלה וירדנו כחצי שעה בירידה משמעותית עד לפויאנה בראשוב. מעט מתחת לתחנת הרכבל התחתונה מצאנו סוף סוף את מה שאנחנו מחפשים כבר שבועיים ברומניה – מאפה הונגרי טעים מאוד מאוד שאכלנו לפני כמה שנים בבודפשט – קורטוש קולש (Kurtos Kalacs). זהו בצק המגולגל בצורת גליל חלול ועטוף בסוכר. כיוון ששמים אותו על האש, הוא נהיה פריך מבחוץ.
ניתן לקבל אותו בטעמים שונים (אגוזים, קוקוס, שוקולד וכו'). חוץ מזה שמדובר במאפה טעים במיוחד, העובדה שמכינים לנו אותו מול העיניים העצימה את החוויה – מדובר בדוכן בו עובדים מספר אנשים, אחד מכין את הבצק, אחד מגלגל אותו על גליל עץ ותוחב שיפוד במרכזו.
השלישי שם אותו על המנגל ולבסוף אישה ששמה את התוספות. הקורטוש קולש הזה היה הרבה יותר גדול ממה שראינו בהונגריה – הוא היה ענק ולא הצלחנו לסיים אותו שנינו.
התענוג עולה 10 רון ובהחלט שווה את זה – התעקשו לקבל אחד שיצא הרגע מהמנגל.

אחרי שאכלנו (לא יכולתי להפסיק לחשוב על הקורטוש הטעים הזה כל היום) הסתובבנו קצת בפויאנה בראשוב ואז לקחנו אוטובוס קו 20 (3.5 רון לכרטיס, יוצא כל חצי שעה עד חצות) בחזרה לבראשוב.

מ-פויאנה בראשוב ל-רשנוב

יצאנו מבראשוב לפויאנה בראשוב (אוטובוס מספר 20 מליבאדה פושטיי). בפויאנה בראשוב המשכנו מעט על הכביש, עברנו מגרש חניה + חנויות מזכרות מצד ימין, ופנינו ימינה בכביש שהופך להיות שביל עם סימון מאוחד של צלב צהוב ופס כחול, לכיוון רשנוב (Rasnov).
החלק הראשון של הדרך היה בוצי למדי – הליכה בתוך ערוץ נחל ללא ניקוז.

לאחר כשעה של הליכה פונים ימינה עם הצלב הצהוב עד שמגיעים לכביש – זהו הכביש המקשר בין פויאנה
בראשוב לרשנוב.
הלכנו עם הכביש בסימון הצלב הצהוב כמה מאות מטרים עד לעיקול חד שמאלה בכביש.
בעיקול זה מתפצל מסלול פס כחול שמאלה, ונכנס לתוך דרך יפה ביער.
השביל עולה על גבעה ואז יורד ממנה, פונה ימינה ולאחר מספר דקות נעלם – צריך להמשיך למטה בשביל הצר עד הגעה לפיצול Y.
הימני יורד לתוך יער ושובר ימינה לכיוון הכביש, השמאלי ממשיך ישר בין שיחים – זהו השביל הנכון – אפשר לזהות אותו לפי התעלה הצרה החפורה במרכזו.
לאחר מספר דקות הליכה הסימון חוזר. ממשיכים עוד כשעתיים בסימון פס כחול, בדרך עוברים פיצול עם משולש צהוב ועם צלב כחול – כל הפיצולים משולטים היטב.
ההליכה כולה בשטח מיוער, כאשר העצים הצהובים-אדומים משילים כל הזמן את עליהם ומזכירים לנו שזהו הסתיו. קרני שמש חודרות בין הצמרות לתוך היער ויוצרות שלל מראות ססגוני.

בסך הכל שלוש שעות מהיציאה מפויאנה בראשוב והגענו לרשנוב, שם אכלנו ארוחת צהרים ולקחנו אוטובוס בחזרה לבראשוב (2.5 רון לכרטיס, 20 דקות נסיעה).