רומניה - טיול אופנועים

טיול אופנועים עצמאי בטרסילבניה, קרפטים ודרום רומניה

תאריך הטיולOctober 2019
עונה מומלצתמאי - אוקטובר

יום 1- ישראל - בוקרשט

נחתנו בבוקרשט בשעה 14:00. אותו זמן כמו בארץ.
מזג אוויר מעט סתווי. מעיל דק.
לקחנו Uber למלון villa Tamara שעלה לנו 50 לאי לכולנו.
התמקמנו במלון ויצאנו לכיוון כיכר unirii. לצערנו פספסנו את הסיור החינמי של חברת walkabout שיוצא כל יום בשעה 1500 מהמרכז.
חיפשנו לעשות סים וכל החניות היו סגורות, בשבת סוגרות מוקדם ובראשון סגורות לחלוטין. לבסוף מצאנו עמדה אוטומטית בסמוך לקניון המרכזי השחור שבכיכר שנראת כבתמונה. לקחנו סים של 5 יורו וקיבלנו 60gb ועוד מלא דקות וסמסים בתוך רומניה. מעל ומעבר. מעט מסובך לנחש מה החבילות כי הכל ברומנית על המכונה.
מעט הסתובבות בקניון ובעיר העתיקה ובשעה 20:00 חזרנו לכיכר unirii למופע מזרקות. ימי המופע הם - חמישי עד ראשון בחודשי הקיץ עד אוקטובר (בימי גשם המידע מבוטל).
אכלנו ארוחת ערב במסעדה מקומית מאוד מוצלחת עם טעמים באמת מקומיים וחוויה אותנטית של תרבות רומנית - ריקודים, מוזיקה וכו' בשם Caru' cu bere. היה מאוד עמוס במסעדה אבל הצלחנו להתיישב די במהירות.
המנות היו גדולות מאוד (כמו שנהוג ברומינה) והספיק לנו להתחלק 4 אנשים במנה של 2 על פי התפריט (מנת הבית). השירות מעצבן אבל ככה זה ברומניה.

יום 2 - בוקרשט טרנספאגרסאן

לאחר ארוחת צנועה במלון שכרנו את האופנועים ב Rent4Ride.
לכבוד מי שלא ממשיך לקרוא עד הסוף נקפוץ לבוטום ליין - לא ממליץ לשכור אופנועים במקום הזה! הבחור ינסה לגנוב אתכם בהחזרה של האופנוע והציוד ברמה בינונית ומטה. נוכל.
ובחזרה לסיפור..
שני אופנועים של 270 יורו לאופנוע 650 סמ"ק של BMW.
אופנוע נוסף בעלות 500 יורו של 700 סמ"ק.
הזמנו אותם עם אקסטרה תאי אחסון (3 סה"כ) ללא תשלום.
החלטנו להוסיף גם ציוד רכיבה (קסדה, כפפות ומעיל רכיבה) בתוספת תשלום של 50 יורו לאדם לשבוע.
האופנועים בסדר, אך לעומתם הציוד הנלווה במצב מגעיל והמבחר קטן.
החלטנו באומץ לא לקחת ביטוח מקיף שעולה 30 יורו לאופנוע ליום וכולל השתתפות עצמית של 500 יורו במקרה ומפעילים את הביטוח.
כשיצאנו התחיל טפטוף קל שגרם לנו להפוך את הכיוון המתכונן של הטיול.
במקום לחצות את הקרפטים דרך מעבר Cheia לכיוון Brasov, החלטנו ללכת מערבה קודם ולהתחמק ממערכת מזג האוויר של היומיים הקרובים.
עלינו על הכביש המהיר לכיוון Pitesti ועצרנו בדרך בדקתלון להשלמת הציוד החסר.
עצרנו לאכול צהריים ממש בצמוד במסעדת Restaurant La Butoaie והזמנו 4 מרקים שהיו הצלחה מסחררת. ממליצים בחום על המרק עגבניות עם המוצרלה.
מומלץ לעצור לתדלק באזור הזה לפני שעולים להרים לכיוון ה Transfăgărășan כי עד אזור sibiu לא יהיו עוד תחנות דלק.
ירדנו מהכביש המהיר והתחלנו בנסיעה יפיפה בכבישים מתפתלים בין הכפרים לכיון הקרפטים.
בסביבות השעה 18:30 כשהתחיל להחשיך (כמו בארץ) כבר מזג האוויר היה מעולה ונעים ועצרנו במלון Belvedere La Cristina. חדרים חמודים מאוד ומאובזרים בכל מה שצריך.
נהגנו במשך כל הטיול לעבור בסופר הקרוב ישר אחרי העצירה לקניות חלב ומצרכים לבוקר. הבעלים הנחמדים הצביע לנו על הצרכניה הקרובה שהיתה בסמוך במרחק הליכה.
בערב הלכנו למסעדת Pensiunea La Cetate שהיתה סבירה.

יום 3 - טרנספאגרסאן סיביו

התחלנו את הבוקר בארוחה וקפה שהכנו במטבחון הנחמד של המקום. יש שם את כל הכלים שצריך.
עלינו על האופנועים ובסביבות 10:00 כבר התחלנו נסיעה.
עלינו לTransfăgărășan בנסיעה שמתחילה דרך אגם מלכותי וסכר. נסיעה של בערך כשעתיים בין כפרים, יערות, נופים, מפלים ושלג מביאות אותנו אל הצד השני של הקרפטים.
בדרך אפילו ראינו דובים על הכביש.
בגלל סוף העונה כבר כל בתי הקפה ובתי הארחה בדרך היו סגורים ככה שהתאפקנו עם הקפה שלנו עד לפסגה.
זהו אחד הימים היפים ביותר של הנסיעה ככה ששווה להשקיע בו את הזמן לעצור ולהנות מהנוף.
בפסגה, מיד בחציית המנהרה, יש דוכנים.
עצרנו ושתינו את היין החם מקומי שלהם וקנינו קצת נקניקים ופינוקים לדרך.
היה מאוד קר ככה שלא נשארנו הרבה ומיד המשכנו בירידה למטה.
החלק השני של הרכס - יפה כמו הראשון. גם פה שווה לעצור ולהשקיע.
ירדנו למטה לאכול צהריים במסעדה נחמדה בדרך לsibiu. לא משהו מיוחד אבל גם לא נוראי.
הגענו לסיביו בסביבות השעה 17:00 ונכנסו לדירה שלנו ב1501 Wergass 18.
מיד יצאנו לסיבוב בעיר העתיקה המקסימה.
העיר העתיקה מאוד יפה בלילה וגם היה נעים מאוד להסתובב בין בתי הקפה והפאבים הפתוחים.

יום 4 - סיביו סיגישוארה

השכמנו קום בכדי להנות משלל המוזיאונים בסיביו.
הגענו ב07:30 לטוריסט אינפורמיישן שבכיכר המרכזית, שם פגשנו אישה חמוצה ולא נעימה שלא עזרה לנו בכלל.
הסתובבנו קצת בתוך המבנה של הטרוריסט אינפורמיישן שם מוצגות מידי פעם תערוכות שונות בחינם.
הלכנו לטוריסט אינפורמיישן נוסף שנמצא ממש ליד 'גשר השקרים', שם היו חברה צעירים ונחמדים שעזרו לנו המון והסבירו לנו שמסיבה כלשהי כל המוזיאונים בסיביו סגורים בשני ושלישי. אבל, יש מחוץ לסיביו מוזיאון חוץ שניתן. להסתובב בין המייצגים החיצונים ומבלי להכנס לתוך התערוכות הסגורות.
מאוכזבים מעט נסענו למוזיאון החיצוני astra.
שילמנו כניסה 20RON למבוגר ו8 לסטודנט. בכללי מאוד שווה להגיע עם תעודת סטודנט ולחפש הטבות לסטודנטים.
הסתובבנו במוזיאון בין הרבה מאוד מייצגים באמת יפים בשימור מעולה. תחנות רוח ישנות שעוד באמת עובדות, תחנות מים, בתי דייגים, בית מלאכה וכו.
הכל במין מעגל מסביב לאגם שמזכיר את החוויה של הטיול באגמון החולה.
בשעה 11:00 כבר היינו בדרכנו הלאה לעיר Sighisoara. נסענו בכביש שנקרא "דרך האיכרים" שחיברה בין שלושת הערים המרכזיות בעמק הטרסילבניה - סיביו, סיגהישוארה וברסוב. השביל (היום כבר כביש) עובר בין מלא כפרים עתיקים ואותנטים, אבל מצריך ירידה מהכביש הסלול להסתובבות קצרה, שווה לחבר את זה עם עצירת קפה או תה קטן בחנויות בכפר. המקומיים היו מאוד נרגשים לראות אותנו בכפר על אופנועים, מה שמעיד על כמות התיירים הקטנה שמגיעה לכפר.
הכפר בנויים בסגנון סקסוני - שווה לקרוא על זה באינטרנט לפני קצת בשביל להכיר ולדעת מה לראות בסגנון הזה.
עצרנו לאכול במסעדה מקומית נהדרת בעיירה המתויירת ביותר מבין הכפרים Restaurant La Prut שב Agnita.
הגענו לSighisoara בשעה 18:00 ממש עם השקיעה ומיהרנו למבצר למעלה לראות את השקיעה מהתצפית.
העיר העתיקה מאוד יפה וצבעי השקיעה החמיאו לה בחלט.
ישנו בדירה בשם Smart Apartments שהיתה בהחלט בסדר.

יום 5 - סיגישוארה ברסוב

פתחנו את הבוקר בסיבוב קצר בשוק המקומי בין הדוכנים ונהנו מהמאכלים של המקומיים.
תירס שרוף, מין גליל מתוק כזה מצופה סוכר ומיני מטעמים - דווקא הכל היה טעים.
השתוקקנו להמשיך את הנסיעה ב"דרך האיכרים" לכיוון העיר ברסוב.
עלינו על האופנועים אחרי ארוחת בוקר עצמאית בשעה 10:00 דרך הכפרים הסקסונים.
עשינו עצירה ראשונה בעיירה Viscri שהתפרסמה בעקבות הנסיך צארלס שהתאהב במקום וקנה שם חלקה שמאז הפכה לאטרקציה תיירותית. יש שם בית קפה שהיה סגור כשהגענו אז עצרנו למעלה בנקודת תצפית על כל הכפר ועל המצודה תחת עצי פרי ואגוזים שסיפקו לנו עיסוק.
המשכנו על הדרך עד לעיר בראסוב.
הדרך בחלקה היתה משובשת מעט מפני שבדיוק היתה בתיקונים. ניתן היה לעבור בקלות עם האופנוע, אך לגבי רכב אני לא בטוח אם היינו מצליחים.
מיהרנו לבראסוב בכדי להספיק להגיע לסיור החינמי של חברת Walkabout שיוצא כל יום ממרכז העיר ב שעה 15:00.
הגענו למרכז, חנינו בסמוך, קנינו צ'יפס בחנות מקומית מטורפת שמתמחה בציפסים והגענו בול לסיור.
המדריכה הייתה מקסימה והסיור היה מאוד מעניין.
לאחר כשעה וחצי בסיור נשברנו מהרעב וחתכנו באמצע, השארנו טיפ והלכנו לאכול במסעדת פסטות Cucinio Pasta Bar שהייתה בינונית.
חזרנו לדירה Historic center apartment שהיתה מרווחת בהחלט ונעימה. המקלחת היתה מעט מוזרה ולא נוחה.

יום 6 - ברסוב קמפינה

החלטנו היום להתפנק דווקא בארוחת בוקר.
הלכנו למסעדה מאוד מאוד מאוד מומלצת לארוחת בוקר בשם la birou. פשוט הכל היה טעים וזול.
שבעים ומרוצים התחלנו נסיעה לעיירה Bran לארמון של דרקולה. נסיעה של כ30 דקות בכבישים מהירים והגענו לאזור המתוייר ביותר במדינה.
אנשים שגובים מחירים לא נורמלים על חניות באזור הצמוד למבצר לא יספרו לכם שאם תתרחקו שתי רחובות לתוך העיר תגלו מלא חניה חינמית.
נכנסו לארמון, גם פה - הנחת סטודנט.
הצטרפנו לאחד ממאות הסיורים המודרכים של קבוצות שמגיעות לשם. שמענו הרבה, בעיקר על המלכה מארי שחייה שם בחלקו העליון והבאמת יפה של המנזר.
רק לאחר שעה וחצי של סיור בעקבות המלכה הופתענו לגלות שהכניסה לאזור של דרקולה עוד כסף.
החלטנו שלא להכנס כי כבר היינו מותשים, כועסים ובהחלט היה מעניין בחלקה של המלכה.
אכלנו מחוץ לארמון באחת מתוך מיני מלכודות התיירים שיש שם. היה דוכן מפנק מאוד של נקניקיה בלחמניה כמעט כמו גרמניה שמאוד שימח אותנו.
המשכנו את הנסיעה לכיוון העיר הבאה - Campina.
נסיעה מאוד יפה ונעימה, חצינו את רכס הקרפטים בגובה יחסית נמוך בכבישים מתפתלים כשלפנינו דמדומי ערב.
הגענו אל אחד המקומות היותר יפים שינו בהם - עיירה שקטה, על שפת אגם, בין עצים ואל מול נוף הרים מושלגים. יצאנו לנו טוב שסוף העונה ולא היו כמעט אנשים ככה שקיבלנו את כל הבית העצום של Pensiunea Poarta Lacului. בית מאובזר בכל מה שצריך, מטבח, סלון, חדרים נוחים ומשירותים טובים עם פרטית והכל.

יום 7 - קמפינה בוקרשט

קמנו בבית לנוף עוצר נשימה והכנו לעצמנו ארוחת בוקר בעזרת המכולת הקרובה שהיתה במרחק נסיעה קצרה.
יומו האחרון של הטיול ורצינו להספיק להגיע לבוקרשט בשעות הצריים להחזיר את האופנועים.
התחנה הראשונה היתה THEREME שזה מין ספה\סאונה\מסאגים . מאוד מפורסם בקרב הישראלים. אנחנו אישית משפחה שלא כלכך טובה בהתפנקויות שכאלה ככה שמיצינו את המקום תוך שעתיים בערך. הכניסה עולה סביב 88 לאי לאדם לשלוש שעות וכוללת בריכות מחוממות, כמה סוגי סאונות, מסאגים ופארק מים לילדים. באמת מקום נחמד למי שאוהב את הדברים האלה.
המשכנו לעיר להחזיר את האופנועים לRent4Ride אחרי שביקרנו במוסך לבדוק איזה תופעה מוזרה שקרתה לנו באופנוע הזוגי - בלם הזעזועים של האופנוע, שנשכר מבעוד לטובת שני אנשים, לא מכוייל מספיק טוב מה שגורם לברזלים של תיקי הצד לגעת בגלגל האחורי ולשחוק אותו. דיברנו עם בעלי העסק לעדכנו שזה המצב ולשאול מה לעשות. הוא מצידו - היה מאוד לא נחמד, אמר שיחייב אותנו בתיקון על גרימת הנזק, האשים אותנו בהריסת האופנוע ולבסוף גם חסם אותנו בווצאפ כי נמאס לו לדבר איתנו.
במוסך אמרו לנו שזה פשוט הכנה לא טובה של האופנוע ושאין מה לחשוש וגם אין מה לתקן.
חזרנו להחזיר את האופנועים כשאנחנו מנסים כמה שיותר לא להעמיס על האופנוע התקול.
כשהגענו להחזיר, פגשנו את אחד העובדים של הבעלים שיודע מעט מאוד אנגלית והבעלים אפילו לא טרח לבוא לפגוש אותנו ולדבר איתנו על מה הפעולות הבאות עם האופנוע.
נאלצנו לעזוב את האופנועים ולקוות שלא ייקח לנו את הפיקדון שהשארנו.
הגענו לדירה Del Conte House במיקום די טוב בעיר. הדירה עצמה היתה קצת מוזנחת עם ריח לא טוב במבואה. שירותים ומקלחת מאוד לא נוחים.
יצאנו להסתובב בעיר בלילה בעזרת LIME (קורקינט חשמלי בהשכרה כמו בתל אביב).
אכלנו ארוחת ערב במסעדת La Mama שהייתה חוויה טובה ומסמכת לארוחות של רומניה. לרוב מתאפיינות באוכל טוב עם מעט טעם של חימום במיקרו במחירים מצחיקים.
עשינו קצת קניות בקניון הגדול בכיכר המרכזית שהמחירים בו מאוד דומים לארץ.
חזרנו לישון מעט לפני הטיסה שלנו בלילה והזמנו מבעוד UBER ללילה שייקח אותנו לשדה ב50 לאי.

• השכרה - בשום פנים ואופן אין לשכור אצל Rent4Ride. המחיר שלו לעומת השאר כמעט זהה והשירות שהוא מציע זוועתי עד מבייש. שלא נדבר על זה שהוא רק מחפש סיבות לחייב אתכם ולקחת לכם את הפיקדון.
  • תכנון מזג האוויר - אנחנו השתמשנו באפליקציה WINDY לטובת תכנון הטיול אל מול תמונת מזג האוויר. מאוד מומלץ לא להסתפק בחיזוי שרואים באייפון ולפתוח רגע תמונה של תנועת העננים. מאוד עזר לנו לתכנן איך לעקוף, מאיפה כדאי ומתי.
  • אוזניות - הנסיעה עצמה מאוד יפה וכיף לשקוע בנופים. הרעש של הרוח בקסדה ואופנוע די נמאסים אחרי כמה שעות רכיבה. אנחנו שמנו אוזניות עם שירים, פודקאסטים ונהנו גם מתוכן וגם לא סבלנו מהרעש. אם הנסיעה במקביל לשמיעת מוזיקה מורכבת מידי, אפשר להסתפק באטמי אוזניים.
  • לבוש - מזג האוויר הקריר מתעצם במיוחד בנסיעה מהירה על אופנוע. מומלץ להתלבש היטב בבגדים תרמים וחליפות רכיבה נגד גשם ורטיבות. אנחנו לבשנו מכנסי סקי, מעיל רכיבה וחם צוואר גם בטמפ' של 25 מעלות.
  • תדלוק - מומלץ לתדלק פעם ביום בתחנה הקרובה. משום מה הרומנים מרכזים את התחנות שלהם צמוד אחד לשני ככה שאפשר למצוא את עצמך נוסע 100 KM בלי לראות תחנת דלק.
  • אוכל - האוכל ברומניה ברובו בינוני, במיוחד בהגשה שלו. מזכיר טעם של מיקרו. וארוחות בוקר הן הצד המאוד חלש שלהם. מומלץ להצטייד במצרכים למקרה חירום.
  • כבישים - הכבישים ברמה מאוד גבוהה. הנהגים בכביש היו מאוד אדיבים אלנו כרוכבי אופנועים. בניגוד מוחלט ל'חמיצות' של המקומיים שלא על הכביש.