קפריסין בחופש הגדול 21 יום באוגוסט . זוג + 2 ילדים (3+6)

מטיילים רבים חושבים שקפריסין זה יעד ל4 ימים ואין מה לעשות שם מעבר לזה. אפשר להגיד שהטיול שלנו מורכב מ 5 טיולים של 4 ימים כל אחד . ישנו במקומות מרכזים ומשם יצאנו לטיולי כוכב באיזור .

תאריך הטיולAugust 2023
משך הטיול3 שבועות
עונה מומלצתמאי- ספטמבר

רקע כללי והקדמה

אחלק את הטיול ל6 חלקים - לפי אזורים שישנו וטיילנו בהם .
עשינו 1-3 פעילויות ליום ממה שרשום. מומזמנים להעזר בתכנון הטיול שלכם.

כמה נקודות לתכנון הטיול ועלויות:

טלפון וסים- חבילת 300 דקות מהארץ + 50 GB גלישה (נגמר תוך 6 ימים )
לאחר מכן הוספתי חבילת אינטרנט של 100GB+ שיחות מקומיות ב 20$.
בעזרת ESIM חברת PERMINENTAL הייתה קליטה טובה לרוב- כדאי מאוד לעשות ושיהיה אפשר לעשות שיחות מקומיות.

טיסות- נחיתה בפאפוס (RYANAIR)המראה חזרה מלרנקה (TUS)
* חובה לעשות צ'ק אין לפני ההגעה לשדה! לא לשכוח. אחרת תשלמו על צ'ק אין בשדה כמה מאות יורו על זה.
* הזמנו בפברואר דרך Skyscanner .
כל תאריך הלוך/חזור קצר יותר אחר היה יקר משמעותית והעדפנו לשלם את הכסף לעוד כמה ימים ולא על טיסות.

רכב (שידרגו אותנו לפיאט טיפו אוטומט)- סגרנו דרך רענן ברנובר 052-7066366 היה שירותי ומחיר טוב .
לשים לב שנוהגים בשמאל. כדאי בגלל זה לקחת רכב אוטומט.
עשה לנו דרך חברה קפריסאית מקומית בשם PETSAS, היו מצויינים
*לרכבים שכורים יש לוחית רישוי בצבע אחר ולכן המקומיים יודעים להיות יותר סבלניים.
עלה לנו 1300 יורו ל 22 יום (59 יורו ליום)
ביטוח ביטול השתתפות עצמית- עשיתי דרך הביטוח נסיעות עלה 450 ש"ח (היה זול בכ 100$ מדרך הסוכנות ישירות).
נסענו סה"כ ב3 שבועות האילו 1,371 ק"מ. נצרך 113 ליטר דיזל.
עלות ממוצעת לליטר כ 1.6 יורו (המחירים כמעט זהים בכל התחנות בכל האיזורים).
* בדר"כ אני לא סוגר דרך סוכנים ישראלים, בגלל שהדעות היו חלוקות על החברות השכרה בקפריסין, והנהיגה בצד שמאל הרגשתי יותר בנח לסגור דרכו.

קצת מספרים ועלויות:
סה"כ הטיול ל 22 יום עלה לנו 32,000 ש"ח. (ממוצע 1,321 ש"ח ליום בניכוי טיסות)
טיסות הלון ריינר 440 יורו (4 כרטיסים, 2 מזוודות גדולות ו2 מזוודות יד)
טיסות חזור טוס 597 יורו (4 כרטיסים, 2 מזוודות גדולות ו2 מזוודות יד)
מלונות 2,410 יורו סה"כ ל 22 ימים (ממוצע 80-100 יורו ללילה למלונות "הרגילים", מלונות המפנקים יותר 170-190 יורו)
רוב המלונות היו סטייל guest house ללינה בלבד.
רכב 1,300 יורו (59 יורו ליום)
ביטוח רפואי דרך "כלל" 1,385 ש"ח
ביטוח ביטול השתתפות עצמית 450 ש"ח
שוטף ובזבוזים 10,400 ש"ח

עוד קצת עלויות
* אין כבישי אגרה
* עלות כביסה 6 יורו למכונה
* ארוחה ממוצעת למשפחה במסעדה סטנדרטית תעלה בין 40-60 יורו בלי "להתפרע".
מנה עיקרית כ 12-15 יורו.

* היינו שנה שעברה ביוון, דיי התאכזבנו לגלות שהאוכל לא כמו יוון (פחות טוב), והמחירים גבוהים יותר.

ימים 1-5: נחיתה בפאפוס. חצי האי אקמס.

לינה ב Studio with view in Polis area-
10 דקות נסיעה מהעייריה POLIS.
אחלה מקום לכמה ימים, יש נוף מדהים מהחדר והמיקום קלאסי לטיולי כוכב.
לא הצימר/מלון הכי מפנק.. אבל הנוף מימנו זה משהו מדהים ומיוחד.

פעילויות באיזור:
1. פארק מים אפרודיטה- היה מצויין יש מה לעשות גם לקטנים וגם לגדולים נהננו מאוד.
יש הנחה של 20% למזמינים דרך האתר (תחפשו את הקוד בפייסבוק של קפריסין).

2. שייט ללגונה הכחולה . 20 יורו לבוגר. לילד 10 יורו מגיל 3. יש 3 יציאות. ב 10:00, ב14:00 ו ב 17:00 (שיט שקיעה).
היה נחמד מאוד, מדובר על הפלגה של 40 דק לאיזור הלגונה, עם הסברים בדרך . בלגונה עוצרים לשעה קופצים למים, יש מגלצ'ה מהאוניה למים ועוד 40 דק הפלגה חזרה.
בעונה העמוסה כדאי להזמין מראש יום לפני. השיט יוצא ממרינת POLIS.

3. Kritou Tera- מעיין נחמד. לא נכנסים לתוכו. נחמד לעצור על הדרך לא מעבר לזה.

4. חוף- aphrodite's beach- מומלץ מאוד. רדוד , יפה ואפשר לשנרקל.

5. טיול שקיעה בטיילת של POLIS ליד המרינה- הרבה מסעדות וגלידה טובה.

6. קפיצה לאגם מתחת למלון Evretou lake- אדם טורקיז מהמם, מים מתוקים היה ממש נחמד להיכנס פנימה. יש הרבה דייגים שדגים שם, ניתן להגיע ממש עם הרכב .

7. יום טיול בפאפוס והסביבה:
- The Edro III Shipwreck + sea caves - אונייה טרופה על החוף. נחמד מאוד שווה לעצור
ליד הספינה יש מסעדה מומלצת Oniro By The Sea. (אנחנו לא היינו)
- טירת פאפוס והטיילת- נחמד עולים לגג ויש אחלה נוף של הים .
- קניון פאפוס- קניון סטנדרטי לא משהו מיוחד. מחירים רגילים.
- העיר העתיקה בפאפוס- הגענו בערב היה שומם. ככל הנראה בשעות היום אמור להיות יותר נחמד עם חנויות מסעדות וכו.

8. טיול ל Avakas Gorge- מצריך גישה עם רכב גבוה או 4X4 . הגענו קרוב לשם בנסיעה על דרך כורכר שהפכה לקשה ולא עבירה לרכב רגיל כק"מ משם וויתרנו בסוף, יש ירידה רצינית שבסוף צריך לעלות חזרה.
לזוג ללא ילדים שרוצים הליכה מאתגרת בהחלט זה אפשרי ויכולים להנות מהטיול מאוד, אנחנו ויתרנו על התענוג עם ילדים.

9. lara beach- צריך רכב גבוה גם כן.

*מסעדה מקומית "טברנה" נחמדה מאוד בפוליס Moustakallis Tavern . מומלץ.

ימים 6-8 אתנחתא בהרי הטורודוס במלון בוטיק

לינה ב Casale Panayiotis בעיירת Kalopanayiotis.
מלון בוטיק מפנק. ממוקם בלב הרי הטורודוס. (מתאים ליומיים שלושה לא מעבר)

פעילויות באיזור:
1.ביקור ביקב- Marathasa Wines- נוף יפה מאוד של ההרים. יין מצויין תקחו את המסלול טעימות .

2. טיולון בנהר ליד המלון

3. טיולון בעייריה ועליה עם ה"מעלית" לחלקו העליון של הכפר

עיירת Pedoulas- אחלה מסעדה מקומית mountain rose.
בעיירה יש תחנת דלק, התחנה היחידה באיזור (!!!)
מדובר על נסיעה של כשעתיים בהרים כדי להגיע לשם מפוליס, ולכן אם צריכים לתדלק עדיף לעשות זאת לפני כן בPOLIS.

4. מנזר Throni- מנזר ממש מיוחד ומרשים באמצע ההרים מומלץ להגיע בדרך נסיעה דרומה לכיוון לימסול.
תשימו לב מתי הוא פתוח דרך גוגל כי גם פנים המנגר מרשים מאוד.

ימים 9-11 המשך טיולים בהרי הטורודוס

לינה ב AYIOS NICOLAOS RIVER PARK
דירת סטודיו עם חצר קטנה. מאוד נקי בעלי הבית מקסימים. מומלץ מאוד.

פעילויות באיזור:
1. מפל יפה מאוד, מים קרים Millomeris Waterfall .
יש 2 דרכים להגיע אליו:
הראשונה בטיול שלא מתאים לילדים קטנים ופחות מומלץ.
מתחיל בחלק העליו של הנחל , בגוגל Millomeris Waterfall Trail.
מדובר בירידה לנחל והליכה עד החלק העליון של המפל, לא פשוט בכלל למצוא את הדרך לירדה למפל עצמו. אנחנו לא מצאנו וחזרנו יבשים :/
מצרף הסבר בגוגל- "יש לשים לב לחץ הצהוב שעולה למעלה , כאילו יוצאים מהחורש אבל יש להמשיך לעלות בשביל. בשלב מסוים יש מדרגות, לרדת לאט לכו בעקבות השביל ליד המבנה שמשופץ"

השנייה והמומלצת
להגיע לחניון ממש 200 מטר מהמפל בגוגל Milomeris Waterfall carpark (הגוגל לא מוביל לשם כברירת מחדל אבל יש גישה מאוד נוחה עם רכב).

2. Caledonian Waterfall- אמור להיות גם מפל יפה, 3 ק"מ הליכה מהרכב. לא עשינו בגלל המרחק.

3. Chantara Waterfall- מומלץ, ניתן להגיע קרוב עם הרכב. לא היינו.

4. Mesa Potamos Falls- מפל אחד גדול ועוד כמה קטנים עם מגלשה טבעית. מגיעים ממש קרוב עם הרכב. היינו שם איזה שעתיים מאוד נהנינו. תשימו לב שמצד ימין יש מדרגות לעלות למפלים הנוספים לא לוותר על זה!

5. פארק אתגרי Sparti Platres Rope- מאוד נחמד ומומלץ .
יש מספר מסלולים. מתאים לילדים לכמה שעות. הילד הגדול שלנו (6) מאוד נהנה.
עולה 25-45 יורו לילד לפי מסלול. יש מסלולים גם למבוגרים שם המחיר מגיע ל 75 יורו.

6. יקב Tsiakkas Winery- ממש יפה. יש נוף מדהים של טרסות גפנים. כדאי לעשות סיור . להתעדכן בגוגל מתי יש.

7. THE ROSE FACTORY בעיירה AGROS. מפעל שמייצרים בו מלא מוצרים מוורדים . מומלץ להגיע במאי בשעות הבוקר- שיא הפריחה.

8. עיירת OMODOS והמנזר Timios Stavros Monastery.
ביום ראשון רחוב ראשי מלא אנשים ובתי קפה נחמד מאוד.

9. kato mylos- אגם שבחורף אמור להיות מלא דגי זהב . (כשאחנו היינו בקיץ לא היה בכלל)

10. הר אולימפוס- יופי של תצפית -Northwest view point .
יוצאים משם כמה מסלולי טיול ביערות, זה אחד מהם- Artemis Trail (לא עשינו)

ימים 12-15 : לימסול והאיזור

לינה ב Niki's House
אחלה guest house, חייב רכב כי הוא לא במרכז העיר, תמורה טובה לכסף.

פעילויות באיזור:
1. בדרך ללימסול עוצרים בכפר Laneia- סמטאות יפות מאוד. מומלץ להחנות ולעשות סיבוב בכפר הציורי.

2. עצירה בAlassa. יש מנזר יפה נטוש על האגם מאוד פוטוגני מגיעים ממש עם הרכב Old Church of Saint Nicholas.

3. חוף Governor's Beach- מפרץ חוף קטן נהדר בין ההרים, בימי חול לא עמוס מידי. יש סלעים יפים לבנים בצדדים. מים נקיים . מומלץ מאוד.

4. חוף Columbia Sun- חוף מהממם "חולי". מים רדודים . היה מתקן מתנפח במים לילדים שמאוד נהנו (משעה 16:00 ללא עלות, לפני כן 10 יורו לילד לכל היום).
מקבלים 2 כיסאות ים מפנקים + שמשיה+ בקבוק מים קרים ו2 מגבות חוף גדולות . העלות 20 יורו באמצ"ש ו40 יורו בסופש.
יש מציל, מקלחות, שירותים מאוד מסודר. ומסעדה ברמה.
* ברוב המקומות העלות של כסא ים ושמשמיה הם 2.5 יורו ליחידה. (כאן יקר יותר אבל שווה את התמורה)

5. אזור המרינה+העיר העתיקה בלימסול- החננו קרוב ופשוט מסתובבים באזור. מלא מסעדות מכל הסוגים, ברים מומלץ מאוד, אנחנו היינו בערב.

6. חוות הגמלים - ממש נחמד לילדים. מקבלים שקית עם ירקות ומכילים גמלית ועוד חיות . יש גן משחקים ובריכה בחווה .

7. כפר דייגים ZYGI- מלא מסעדות עם מאכלי ים. שווה לעצור לצהריים.
אנחנו אכלנו במסעדת Captain's Table. המיקום שלה מצויין ממש בצד של הים. האוכל היה טוב , המחיר קצת גבוה.

ימים 16-18: איה נאפה ופרוטארס

לינה ב Euronapa Hotel Apartments.
מלון במיקום מצויין, אחלה בריכה מרכזית ובריכה לילדים מומלץ מאוד.

פעילויות באזור פרוטארס Protaras:
1. Sea Caves- מאוד יפה! חובה לעצור שם , לאמיצים אפשר לקפוץ למים (מלא אנשים עושים זאת).
2. קייפ גרקו- שמורת טבע בקצה המזרחי של האי עם מפרצים יפים. שווה לעבור בדרך.
3. Konnos Beach- יופי של חוף. היינו ונהננו מאוד. יש בחוף סירות פדלים שאפשר להשכיר .
4. Green Bay Beach ו Cavo maris beach- עוד חוף קטן ויפה גם היינו והיה מוצלח.
5.מפרץ עץ התאנה- לא היינו
6. טיילת Protaras- לא היינו
* היינו יותר בחופים באיזור Protaras מחופים בנאפה. גם בגלל שבנאפה החופים ממש המוניים וגם בגלל שהיתה רוח חזקה בחופים בנאפה ובחופים בProtaras לא היה רוח כי הם ממוקמים במפרצים קטנים וההרים מגינים מהרוח.

פעילויות בנאפה
1. Parko Paliatso Luna Park- מומלץ לפעילות בערב.
נפתח מ 1800 בערב. יש מלא מתקנים לקטנים וגדולים כל מתקן עולה 2-5 אסימונים.
בקומה קונים ב 10 יורו 12 אסימונים.
* כל הרחוב המרכזי בדרך ללונה פארק מפוצץ במסעדות. שנפתחות בחלקן רק אחה"צ.
2. ניסי ביץ'- חוף יפה אבל מפוצץץץ. בעונה, בחלק המרכזי משעה 9:00 כבר אין מיטות פנויות.
אנחנו ויתרנו על הצפיפות שם והלכנו לחופים אחרים שרשמתי למעלה, יש לא מעט אפשרויות למי שלא רוצה את הצפיפות המטורפת של הניסי ביץ.
3. הצוללת הצהובה- לא היינו. אמור להיות מגניב מאוד.
4. WaterWorld Themed Waterpark Ayia Napa- לא היינו.

מסעדות:
1. מסעדה של המלון Robinson's Food & Bar- המבורגרים מצויינים !!!!
2. מסעדה מקסיקנית מצויינת -Los Bandidos Restaurant
3. Little Panda Chinese & Sushi- מסעדה "סינית" לא מומלץ בכלל. כל קשר בינה לבין סין מקרי בהחלט (מהניסיון שלנו לקחנו נודלס שהיו בטעם של מנה חמה)

ימים 18-21 : לרנקה

לינה ב Lebay Beach Hotel.
אחלה מלון, בריכה נחמדה מאוד וחוף צמוד.
יש בקרבת מקום JUMBO- סטוק ענק עם מחירים טובים.

הגענו לסוף הטיול ותיכננו כמה ימים של "בטן גב" בלי יותר מידי אטרקציות .
* החופים של לרנקה ממש לא כמו של לימסול/נאפה וכו.. ולכן לקחנו מלון עם בריכה מפנקת בלי יותר מידי אטרקציות בחוץ.

אוכל:
1. מסעדה סינית בלרנק- Mulan- מסעדה פצצה!!!! לא ברחוב הראשי . מאוד מאוד טעים ומחירים סבירים.
2. Umami- רשת מסעדות, מומלץ מאוד. יש משלוחים.
2. טיילת של לרנקה מלא מסעדות ומקומות לשבת.

• לא לשכוח להביא זרוע לפלאפון לרכב, ומטען לרכב.
  • ארשום זאת שוב- לפני שנכנסים לנסיעות להרים צפונה תתדלקו מיכל מלא בערים הגדולות.
  • רוב הטיול שלנו היה "מחוץ" למלון ולכן התאמנו את המקומות לינה בהתאם, יש מלונות מאוד מפנקים בכל עיר אבל חבל להשקיע על מלון במחיר גבוה באיזור שרוב היום מטיילים מחוץ למלון.
  • את הטיול עשינו ממערב למזרח, אפשר לעשות גם הפוך. בחלק המערבי יש יותר טיולים והרים ובמזרחי יותר חופים יפים ואטרקציות.
  • לא הכנסתי במפה כאן את כל הנקודות שהיינו בהן, אבל מוזמנים לעשות חיפוש במפות גוגול לפי השם זה ימצא לכם בקלות את הנקודות.