חופי קניה

סקירה על החופים הנהדרים והמפתיעים של קניה

תאריך הטיולJune 2023
משך הטיולשבועיים
עונה מומלצתכדאי להגיע בחודשים הלא גשומים של קניה. אנחנו היינו בסוף העונה הרטובה (תחילת יוני) וירד עלינו קצת גשם שהפריע בעיקר בימים הראשונים, אבל עדיין היו ימים נהדרים לחופים. לא באמת קר באף עונה.

רקע

באופן לא מוכר, לקניה יש רצועת חוף גדולה, ארוכה ויפהפייה. אמנם אודה שהחופים בזנזיבר המפורסמת באמת יותר יפים, אך גם בקניה לא חסרים חופים מדהימים. היתרון של קניה הוא שהיא פחות מתויירת ולכן החופים גם יותר רגועים ופחות עמוסים.
בילינו כשבועיים בחופים של קניה, כשהתחלנו בחוף הדרומי בדיאני Diani ועלינו צפונה דרך קיליפי Kilifi, וואטמו Watamu עד לאי לאמו Lamu בצפון, משם חזרנו לניירובי בטיסה.

מבחינת תחבורה, בחופים יש גם הרבה טוקטוקים (כמו ריקשות) וזה היה תוספת נחמדה (אין ממש בשאר קניה).

הגעה לחופים - כללי

רצועת החוף יחסית מרוחקת מהאזורים המתויירים ולכן לרוב מגיעים אליה מניירובי ברכבת או בטיסה.
נחשב מאוד מסוכן לקחת אוטובוס או מונית. לחופים הצפוניים זה מפאת דרך לא בטוחה, ארגוני טרור סומאליים כמו אל שבאב; ולחופים הדרומיים זה מאחר שהכביש משובש ומסוכן, ידוע ככביש דמים.
אם רוצים להגיע לחוף הדרומי יש לקחת רכבת מניירובי לעיר הנמל הגדולה מומבסה Mombasa ומשם להסתדר בנסיעות.
אם רוצים להגיע לאי לאמו, יש לקחת טיסה, עולה כ 70 דולר מניירובי. הסיבה היא שמסביב לאזור יש שליטה גדולה של ארגון הטרור הסומלי אל שבאב, שהוא שלוחה של אל קעידה. כל כמה זמן יש חדשות על פיגועים שלו באזור. האי אמו עצמו בטוח יותר, ובכל זאת מומלץ להתייעץ עם מקומיים בהתאם לחדשות. (אזור צפון מזרח קניה מסווג על ידי משרד החוץ כאזור עם אזהרת מסע דרגה 3, חוץ מהאיים של לאמו.)

הגעה לחופים - רכבת

הרכבת לחופים יוצאת מתחנת הרכבת המרכזית בניירובי, שנמצאת לא רחוק משדה התעופה מחוץ לעיר - תחנת Syokimau ולמתחם קוראים Nairobi Terminus.
יש רכבות מספר פעמים ביום: רכבת רגילה ב-08:00 בבוקר, ורכבת אקספרס ב-15:00 בצהריים וב-22:00 בלילה. נסיעה ברכבת אורכת בין חמש לשש שעות.
תחנת הרכבת נמצאת במרחק נסיעה קצרה מהעיר המרכזית מומבסה, אך יוצאים ממנה מוניות ומטאטו לחופים מרכזיים אחרים כמו דיאני וקיליפי.

קניית כרטיסים לרכבת:
ניתן לעשות רק במקום או באתר האינטרנט של חברת הרכבות, שנקראת Madaraka. המסילה שייכת ל-SGR.
קישור לאתר לרכישה: https://kenyanbackpacker.com/t...
ניתן לשלם רק עם שירות התשלומים הטלפוני mpesa, אז כדאי שלפחות למישהו אחד בקבוצה יהיה כדי שיוכל לקנות לכולם (בכל מקרה כדאי שרק אדם אחד יקנה כדי שתשבו ביחד, המקומות מסומנים).
יש גם מחלקה ראשונה בלי ממש הבדל ביניהן חוץ מהמחיר ומתחם המתנה. כרטיס רגיל עולה 1,000 שילינג.
מומלץ לקנות כרטיסים כמה ימים מראש, כי הרבה פעמים נגמר המקום ברכבת, במיוחד לקראת סופי שבוע או חגים.
כל כרטיס הוא אישי וצריך מספר מזהה ודרכון/ת.ז, אותם מזינים בעמדה בתחנת הרכבת כדי לקבל כרטיס מודפס.
אם אין לכם mpesa אפשר לבקש ממקומי שיקנה ויעביר לכם את פרטי הכרטיס, אבל בכללי בקניה מאוד מומלץ להירשם לשירות דרך הסים של Safaricom.

דגשים נוספים ברכבת:
1. כדאי להתייחס לרכבת כמו עלייה למטוס - אי אפשר להעלות עליה סכינים, אולרים, חומרים מסוכנים, אלכוהול וכדומה. אפשר להסתכל באתר שלהם לוידוא. ראינו גם שאסור להעלות אוכל אבל לנו היה (כולל אבוקדו ולחם) ולא עשו בעיות.
אם אתם יוצאים מניירובי וחוזרים לניירובי אפשר להשאיר ציוד במחסן המטיילים של הקהילה היהודית. בכללי אמליץ להשאיר אצלם ציוד לפני החופים למקרה שתרצו לקחת טיסה, יש הגבלות משקל.

2. כדאי להגיע כשעה לפני, אפשר גם יותר אבל לא חובה, מאחר שיש שיקופים, בידוקים ביטחוניים וצריך להוציא את הכרטיסים ממכונה. יש מתחם המתנה שמזכיר שדה תעופה, וכל התנהלות הרכבת מאוד מסודרת ומודרנית באופן מפתיע. יש גם דוכני מזון במתחם המתנה וסרטי בטיחות משעשעים. על הרכבת מוכרים חטיפים ושתייה.

3. בדרך מניירובי למומבסה אפשר לראות חיות! הכי מעניין זה לקראת אמצע הדרך, מהחלון השמאלי ביחס לכיוון הנסיעה. ראינו פילים, ג'ירפות, גנו וזברות.

הגעה לחופים - טיסה

אנחנו הגענו לחופים ברכבת, אבל חזרנו לניירובי בטיסה מלאמו. מאחר שזו טיסת פנים לא צריך להגיע 3 שעות לפני מועד ההמראה. חשוב לוודא את תנאי הכרטיס מבחינת משקלים מותרים.
אנחנו טסנו עם Skyward Express שאפשרו 15 ק"ג לשלוח לתא מטען ועוד 5 ק"ג להעלות למטוס. טסנו איתם בשתי טיסות, כשבטיסה הראשונה לא עשו לנו בעיות על משקל עודף, אך בטיסה השנייה שקלו הכל בנפרד וחייבו אותנו על כל ק"ג עודף.

מומבסה Mombasa

מומבסה היא העיר השנייה בגודלה בניירובי. עיר נמל נחמדה עם היסטוריה. עיר מאוד מוסלמית וזה ניכר בבנייה ובאופי. פחות מומלץ ללכת לחופים שלה כי יש המון אוניות ורעש עירוני, אבל אפשר בכיף להעביר בה יום אם לא מסתדר להגיע או לחזור ישר מהחופים האחרים.
גם לה יש אחלה חופים, פשוט לנו פחות התאים הסביבה העירונית.
מומלץ לישון ב-Tuliahouse Backpackers, הוסטל נחמד באווירה טובה, גם למי שמגיע לבד.

דיאני Diani

לחוף דיאני רצועת חוף מאוד יפה, אך גם יחסית מתויירת בהשוואה לחופים אחרים. יש מסעדות רבות, אטרקציות ואופציות לינה שונות.

הגעה לדיאני:
אנחנו הגענו לדיאני ישירות מתחנת הרכבת במטאטו. עלה לנו 700 שילינג כולל הורדה בהוסטל ולא בתחנה מרכזית. ניתן להגיע גם ממומבסה עצמה.
אם מגיעים ממומבסה, צריך לקחת מטאטו למעבורת (יש מפרץ שחוצה את מומבסה לשתיים ואין גשר מעליו). יש מטאטואים שיעבירו אתכם את המעבורת (היא גם לרכבים וגם להולכי רגל, ככה אנחנו עשינו בהלוך) אבל לרוב פשוט יורדים לפני המעבורת, עולים עליה ברגל, ומהצד השני לוקחים מטאטו נוסף לדיאני עצמה.
התחנה המרכזית של המטאטואים בדיאני נמצאת ליד הסניף הגדול של הסופרמרקט Naivas בעיירה Ukunda שממש ליד החוף. בחזור נסענו לשם בטוקטוק ומשם לקחנו מטאטו חזרה למומבסה (אחרי שהיינו צריכים פיזית לדחוף מאיתנו את כל המוכרים והכרטיסנים שרצו לקחת אותנו למטאטו שלהם וכבר התחילו להעמיס לנו את התיקים).

לינה בדיאני:
יש מלונות ואפשרות לשכור דירות Airbnb. אנחנו ישנו בהוסטל מומלץ בשם Diani Backpackers. יש להם גם מעונות וגם חדרים, המחיר משתנה לפי העונה (ביוני שילמנו 1,500 שילינג ללילה במעונות).
יש בהוסטל בריכה נחמדה, מיטות טובות עם כילות ותמיד יש בו אנשים. יש בו גם "מתנדבים" שלנים בו בחינם ובתמורה משווקים אותו, עוזרים למטיילים למצוא פעילויות וגם הולכים ומבלים ביחד איתם. לי זה בהתחלה נשמע קצת מוזר, אבל בילינו הרבה עם שתי מתנדבות, לא הרגשנו איזשהו זיוף והן באמת עזרו לנו והוסיפו לחוויה.
יש אווירה טובה וצעירה בהוסטל והוא מציע מדי פעם פעילויות (קריוקי, ערב סרט וכדומה). אוסיף שבהוסטל הזה יש מדי פעם מסיבות והרבה מוזיקה שבסופ"ש ובימים מיוחדים יכולה להימשך גם עד מאוחר בלילה. הוא מעין מוקד גם לתיירים ולמקומיים שלא ישנים בו. אנחנו פחות התחברנו לקטע הזה (בהיותנו די זקנים באווירה בכל מה שקשור למסיבות) אבל עדיין הצלחנו ליהנות שם. אפשר גם להשתמש במטבח שלהם בעיקרון אבל זה לא ממש נוח כי יש שם טבח ויש להם גם מסעדה.
אין מים חמים במקלחות, אבל זה לא משהו חריג בחופים. רק במקום אחד ב-Watamu התאכסנו במקום בו ביו מים חמים במקלחת. מספיק חם בחופים כדי שגם בלילה זה יהיה בסדר להתקלח.

דברים לעשות:
רצועת החוף - אפשר ללכת אליה ברגל מ Diani Backpackers, ואפשר לנסוע לאזורים סמוכים. כמו בכל מקום יהיו מסאי מציקים ו-Beach Boys שינסו למכור דברים ואטרקציות.

חוף Congo Beach: חוף שבו יש מועדון גלישה בשם Estuary שמציע השכרת גלשנים וגם שיעור גלישה. החוף ממוקם ממש איפה שנהר נשפך לים. אני עשיתי אצלם שיעור גלישה ב- 3,000 שילינג ולא הרגשתי שהיה מאוד מקצועי, אבל הם נתנו לי אחר כך להשתמש בגלשן גם בהמשך היום. השכרת גלשן בלבד לחצי יום עולה 3,000 שילינג גם כן (אין באמת הגבלת שעות) ובכללי המקום מנוהל על ידי אדם נחמד ומסביר פנים.

סיורי שנורקלים, דולפינים וכו' - על החוף יש המון מקומיים שינסו לצוד אתכם ולמכור לכם סיורים שונים. המומלץ זה שיט לאי Wasini שבו עושים שנורקלים. כדאי לוודא שזו באמת עונה לראות דולפינים לפני שיוצאים לסיור. לנו לא יצא לעשות.

בריכת אפריקה - יש בריכה טבעית באזור שנראית בדיוק כמו היבשת אפריקה. אטרקציה קצת תיירותית שלא עשינו, אבל כמה אנשים שעשו המליצו בחום.

שקיעה מתצפית Shimba Hills - נקודת תצפית כארבעים דקות נסיעה מדיאני עצמה. ממש מומלץ להגיע לפני השקיעה ולראות אותה משם. התצפית היא על עמק רחב, נהר הקונגו ואפשר לראות אפילו את מומבסה. אנחנו נסענו לשם במטאטו שארגנו לנו המתנדבות מההוסטל ביחד עם חבורת מטיילים.

לא חסר, מרכז כמה המלצות, אם כי רובן לא זולות:
1. מסעדה אתיופית טבעונית TribeEarth. ממליץ להזמין גם את הסינמון רול שלהם.
2. בית קפה Pallet Caffe - נמצא ממש על החוף, גם באזור יותר שקט ופחות עמוס. יש לו סניף גם בניירובי, והקטע שלו הוא להעסיק חירשים. היינו שם פעמיים: גם נכנסנו לים והיינו על החוף וגם אכלנו אצלם.
3. מסעדת Havana - מסעדת אוכל איטלקי באזור יחסית מרכזי עם עוד מסעדות וכספומטים.
4. מסעדה מקומית Coast Dishes - נמצאת ליד סניף Cafrefeure.

קיליפי Kilifi

חוף יחסית פחות מתוייר, והתקופה שהעברנו בו הייתה החביבה עלינו בשהות בחופים. נמצא במפרץ גדול שנקרא Kilifi Creek. בנוסף למפרץ יש גם רצועת חוף יפה מצפון לאיפה שהמפרץ נשפך לאוקיינוס, ובמפרץ עצמו אפשר לראות פלנקטונים זוהרים בלילה.

הגעה:
מהתחנה המרכזית בדיאני (שאליה הגענו בטוקטוק מההוסטל) לקחנו מטאטו למומבסה שהוריד אותנו לפני המעבורת, עלה 100 שילינג. חצינו את המעבורת ברגל ומשם אפשר לקחת מטאטו או טוקטוק גם לקיליפי. היינו קבוצה של ארבעה ולא מצאנו מטאטו מזדמן אז לקחנו מונית.
כדי לצאת מקיליפי אפשר לקחת תחבורה פרטית או לקחת מטאטו מהתחנה שבאזור המרכזי, בשם Kiabobi Bus Station.

לינה:
כמו בדיאני, יש מבחר. יש מלונות טובים ממש על החוף, הוסטל טוב בשם Distant Relatives (מחיר משתנה לפי עונה, ביוני עלה 1,000 שילינג ללילה במעונות) וגם דירות. ההוסטל דומה בקונספט ל-Diani Backpackers בדיאני, ונמצא בחלק הפנימי של הערוץ, ולא של האוקיינוס.
אנחנו ישנו בדירת airbnb שקיבלנו חדשה מהניילונים, בבניין חדש באזור כפרי מדרום למפרץ (5 דקות נסיעה) והיה לנו נחמד מאוד.
איש קשר לדירה:
Contact +254725895542

גם בקיליפי לא היו מים חמים בדירות או בהוסטל, אולי במלונות.

דברים לעשות:
חוף Bofa Beach: חוף יפה ודי שקט. אנחנו הלכנו פעמיים למקום בשם Bofa Beach Club שזה פשוט מסעדה מקומית קטנה על החוף. השתמשנו להם בשולחנות ובציליות ובתמורה הזמנו גם שתייה ונשנושים.

מועדון Salty's Kitesurf: קיליפי נחשב למקום טוב לעשות בו קיט, והמועדון מציע שירותים נחמדים. אם חוצים את המועדון מגיעים לחוף ים רגוע ודי בתולי. יש במקום גם כסאות וציליות, ומאיתנו גבו 100 שילינג ליום כדי לשבת. היה גם בחור ממסעדה שנמצאת לא רחוק שממנו הזמנו מנות והוא הביא אותן לחוף, מסעדת Mizizi Bistro.

פלנקטונים זוהרים במים: בלילות חשוכים אפשר לראות במי הערוץ Kilifi Creek פלנקטונים זוהרים בזמן שעושים תנועות במים. כתבתי על זה סיפור דרך נפרד, ממש מגניב.

שיט: לא חסרים אנשים שמציעים לעשות שיט. דולפינים, שנורקלים, שיט שקיעה בסירת Dhow האופיינית לחופים. אנחנו לקחנו שיט שקיעה בערוץ שהזמנו מההוסטל Distant Relatives והיה מוצלח, ראינו גם את הפלנקטונים.
שנורקלים אין מה לעשות באזור.

אזור הכפר: בחלק הדרומי של הערוץ יש כפר מוסלמי קטן שנחמד להסתובב בו. אנחנו ישנו בחלקו הדרומי והסתובבנו בו לקניות ופעם כדי לראות שקיעה. רחובות קטנים, מקומיים ושווקים ואווירה רגועה, מקומית ולא מתויירת. נמצא ליד מתחם עתיקות בשם Mnarani ruins שגם בו אפשר לבקר, אבל הכניסה בתשלום.

מסיבות: מי שזה הקטע שלו, Distant Relatives עושים לפעמים מסיבות וכשאנחנו היינו היה גם פסטיבל בחוף. יש גם מתחם שנקרא Under the Baobab Tree מחוץ לעיר.

אוכל:
יש שתי מסעדות טבעוניות מוצלחות בקיליפי שגם יש להן שייק נחמד.
1. מסעדת Mizizi Bistro - נמצאת די קרוב לחוף.
2. מסעדת Vegan Basket - נמצאת במרכז, די קרוב לסופר Naivas.
לשתיהן תפריט די דומה, אנחנו אהבנו יותר את Vegan Basket.

המסעדה של Distant Relatives - להוסטל יש מסעדה שפתוחה עד אזור 21:00, לא רק למי שמתארח אצלם. באנו לשם פעמיים כדי לפגוש חברים ולאכול ארוחת ערב. תפריט די מגוון וטעים.

יש גם עוד מסעדות נחשבות באזור בדגש על מאכלי ים, אבל לא ניסינו אז אני לא יודע לומר.

וואטאמו Watamu

חוף וואטאמו נמצא יחסית במרכז רצועת החוף, והעיירה שסביבו די מפותחת. יש אזור מול החוף עם איים יפהפיים. היינו פה רק שני לילות כי כבר היינו קצת לחוצים בזמנים, אבל בכיף היינו נשארים לעוד לילה.

הגעה:
אנחנו הגענו מקיליפי בטוקטוק שהוריד אותנו במקום הלינה, אבל יש גם מטאטואים שנוסעים בין התחנות המרכזיות. נסיעה של כשעה וחצי.

לינה:
רוב הישראלים (ואנחנו ביניהם) ישנים בוילה של אפי. אפי היא ישראלית שפתחה מקום אירוח ממש טוב בוואטאמו לפני כמה שנים. יש בריכה, טבח במקום שלימדו אותו להכין מאכלים ישראליים, מטבח שאפשר לבשל בו וחדרים עם אופציות שונות (גם מעונות קטנים וגם רגילים).
המקום נקרא Watamu Sunrise Villa.
כשאנחנו הגענו לא היה מקום בוילה, אבל יש לאפי גם דירה נחמדה במתחם דירות בשם Manasha Apartmens, כחמש דקות הליכה מהוילה. בדירה יש שני חדרים עם מיטה זוגית, שני שירוקלחת, מטבח נחמד וסלון עם טלוויזיה וספה שאפשר לישון עליה.
ישנו ב 1,000¥ לאחד ארבעה אנשים בדירה.
אצל אפי הייתה המקלחת היחידה בחופים שבה היו לנו מים חמים! והאווירה והאירוח בכללי ממש טובים.
אפי +972542040970

דברים לעשות:
חוף 7 Islands : אני לא בטוח שזה השם של החוף, אבל הוא נמצא ליד המלון בשם הזה וממש איפה שהוילה של אפי. יש איים מצוקיים במרחק של כמה מאות מטרים מהחוף שיוצרים מחזה מדהים.
בנוסף המים לא עמוקים ובזמני שפל אפשר ללכת בהם או לשחות עד לאיים עצמם, וכשיש שפל משמעותי אפילו ללכת על החול אליהם. לנו לא יצא ללכת אליהם ביבשה, אבל כן במים לא עמוקים.

חוף Garoda Beach: חוף שקט ונחמד לא רחוק מהמרכז. אין בו ממש מסעדות אבל יש מוכרים מקומיים של קוקוס ושתייה.

חוף Short Beach: חוף שנמצא יותר דרומי לגרודה. מעליו יש מלונות ומסעדות וגם הוא נחמד. אנחנו הגענו אליו בהליכה על קו החוף מ-Garoda, ובשלב מסוים היינו צריכים ללכת על סלעים ולעלות למעלה.

עוד אטרקציות שלא עשינו:
חוות נחשים Snake Farm
טיול ליער Arabuko עם שרידים להתיישבות
שנורקלים/סיורי דולפינים.

מסעדה מקומית Swahili Cafe
גלידריית Non Solo Gelato - גלידרייה/קונדיטוריה מעולה עם פינה נוחה לשבת (בפנים יש אפילו מזגן).
מסעדת Kokomo - מסעדה לבנונית ליד ה-Short Beach, די יקרה.

לאמו Lamu

אי שבו ההתיישבות הסוואהילית העתיקה בעולם, מוכרז כאתר מורשת של אונסק"ו. מעבר לעיר המוסלמית העתיקה בעלת הבנייה המרתקת, יש חופים נקיים וריקים מאדם, מלונות רגועים על החוף וכל השהות היא חוויה מיוחדת במינה.

הגעה ותחבורה:
אך ורק בטיסה, בגלל הבעיות שפירטתי למעלה. שדה התעופה לא נמצא על האי אמו עצמו, אלא באי סמוך בשם Manda. משדה התעופה צריך לקחת סירה לאן שאתם צריכים לפי המקום בו תשהו.
בדרך חזרה אין צורך להגיע יותר משעה לפני זמן ההמראה.
ההתניידות ברחבי לאמו היא בעיקר בסירה, על חמורים או באופנועים. אין ממש רכבים באי ולרוב כדי להגיע מאזור אחד לשני לוקחים סירה (לפעמים הגאות לא מאפשרת מעבר רגלי). באזור המיושב עצמו לא צריך רכב ואפשר ללכת ברגל את הכל, האזור לא גדול.

לינה:
המקום הוא יעד נופש גם של קנייתיים, ויש בו הרבה אופציות. אנחנו ישנו בדירת Airbnb ממש מעל Mangrove Cafe באזור של העיר העתיקה קרוב למזח. חוץ מקולות המואזין ומועדון סמוך בלילה היה נהדר.
היה צריך ללכת למלון שליד ה-Mangrove ושם לקחו אותנו לחדר.

יש גם הוסטל באי ומלונות יותר יוקרתיים באזור הכפר Shela או באי Manda הסמוך.

דברים לעשות:
סיור בעיר העתיקה. אני ממליץ לקחת מקומי שיעשה לכם סיור מודרך ברחבי הסמטאות ויספר על ההיסטוריה של המקום, כי זה חלק בלתי נפרד מהחוויה.
מצרף מספר של בחור חביב שעשה לנו את הסיור, אבל בטוח הוא או אחרים כבר ימצאו אתכם על המזח.
Babo +254768049638
אם פחות מתחברים, עדיין אפשר בכיף ללכת לאיבוד בסמטאות הצרות בין המקומיים והחמורים, ולהתרשם מהבנייה המשתמשת באבני אלמוגים ומשומרת עד היום.
למרות שהאי מוסלמי וצפוף, האווירה היא מאוד בטוחה ונעימה, ורק זה חוויה בפני עצמה. אין שום בעיה להזדהות כישראלי, והם כבר מזהים אותנו עם חיוך.
עדיין לא הייתי מסתובב יותר מדי בלילה. בכל זאת אפריקה.

סיור בכפר Shela: האזור המיושב השני על האי, ונמצא בדרומו. אזור יותר מתויר ויש בו חנויות חמודות, מלונות ועוד סמטאות יפות לשוטט בהן.
אני ממליץ לפחות פעם אחת ללכת על הטיילת בין העיר העתיקה בלאמו לשילה, טיילת Corniche Path, אם כי בשיאי הגאות זה לא תמיד אפשרי.

חופי לאמו: החופים לרחצה לא נמצאים באזור העיר לאמו (שם כל הגישה לים היא בצורת מזח) אלא באזור שילה ומדרומה. אם עוקפים את שילה מדרום ומתחילים ללכת דרום מערבה נפרש בפניכם חוף עצום, עם דיונות שעולות בגובה לתוך פנים האי ושהוא ריק ושקט.
בהמשך מערבה יש גם בית מלון קטן בשם The Fort of Shela. אין מה לעשות בו אבל אנחנו ישבנו לא רחוק ממנו תחת אחת הסככות.
בגלל שהחופים בתוליים אין הרבה צל. המים גם נהיים עמוקים יחסית מהר.

לקום לראות את הזריחה: במיוחד אם גרים בדירה בגובה אבל לא רק. המזח בעיר העתיקה, בדומה לשאר חופי קניה, פונה למזרח ולכן בהיעדר שקיעה יש זריחות מדהימות. בנוסף בזמן השחר אפשר לראות איך כל הדייגים ועובדי השוק והמזח מתעוררים ומתחילים את יום העבודה.
אני עשיתי סיור בריצת בוקר לאורך טיילת Conriche אחרי שקמתי לראות את הזריחה וקינחתי בקפה קר ב La Dulce Turo. היה מדהים אבל זו רק המלצה.
כל חופי קניה לא יצא לי לקום לזריחה (לדעתי זה משהו שווה בכללי) ובלאמו קמתי פעמיים. שווה לגמרי.

האי Manda: האי שממול ללאמו, ובו רוב הריזורטים היוקרתיים. כדאי לקחת אליו סירה (מרחק לא גדול בכלל), לשבת לאכול או לשתות באחד הריזורטים ולראות משם את השקיעה יורדת על לאמו לפני שלוקחים סירה חזרה.
כדאי לקבוע עם מי שלוקח אתכם מלאמו שגם יחזיר אתכם חזרה.

בנוסף גם פה יש רבים שמציעים שיט שקיעה כזה או אחר.

אוכל:
מסעדת Mangrove Café - נמצאת ממש קרוב לאיפה שמורידה הסירה בעיר העתיקה של לאמו. מסעדה מקומית אבל יש להם כל מיני דברים ומאכלי ים, ובבוקר גם כל מיני מאפים - היה להם גם פנקייק אמתי ומעולה.

בית קפה La Dulce Toro Café - בית קפה קטן וחמוד בעיר העתיקה שמציע בעיקר קפה ומאפים. קפה מעולה, במיוחד החליטה הקרה, אבל גם המחיר בהתאם.

מסעדה מקומית Rangaleni Shop Shela - מסעדה מקומית באזור שילה. אחלה אוכל מקומי ואחלה מחירים.

מסעדה של מלון Palace Hotel - מסעדה בעיר העתיקה של לאמו לאוכל מערבי. לא זול. אכלנו פיצה והיה נחמד מאוד.

מסעדת The Majlis Restaurant - ריזורט על האי מנדה שישבנו בו לשתות ולנשנש. היה שירות טוב (פינקו בפיצוחים על חשבון הבית). אישית הזמנתי פינה קולדה שלא הייתה מאוד מוצלחת, אבל השאר שהזמינו דברים אחרים נהנו. לא זולה אבל גם לא מאוד יקרה.

חטיפים מקומיים - יש כל מיני דוכנים ברחוב שמוכרים חטיפי שומשום או בוטנים, עוגות אורז וכו'. כדאי לנסות למי שמתעניין.

סיכום

לאורך רצועת החוף אפשר להעביר גם חודשים וקל להישאב לקסם של המקום. גם אם מוגבלים בזמן, מומלץ להגיע לפחות לשני אזורים שונים כדי לחוות את המקום.

כן אציין שמבחינת שנורקלים וצלילות, קניה היא לא המקום האידיאלי ואין המון מה לראות.
אבל כמו שראיתם, לחופים יש עוד כל כך הרבה מה להציע!
אז תתארגנו על מטאטו, ועל בגד ים וצאו לתפוס את השמש - לא לשכוח מלא קרם הגנה ולוודא שהוא עמיד נגד מים (מניסיון כואב של קרם הגנה מקומי), הקרינה בחופים יכולה להיות חזקה יותר ממה שאנחנו רגילים, גם כשמעונן; אפילו בהשוואה לקרינה של הארץ.