קמבודיה משפחתי עם ילדה

קראנו, חשדנו , ראינו , התאהבנו - ללא ספק מהמדינות הנעימות והרגועות שביקרנו תוכנית - קמפוט - פנום פן - קו רונג סנלואם אריזה - מוצ׳ילה אחת 48 ליטר + 10 , תיק גב 35 ליטר וטיולון - קיץץץץ

תאריך הטיולDecember 2019
עונה מומלצתחודש דצמבר, בדרום 30 מעלות , בפנום פן - קריר בלילות , טמפרטורת מים נוחה אני מעריך שינואר יותר חם ונעים

כניסה לקמבודיה דרך סיהנוקוויל

נחתנו בסיהנוקוויל בשעה 15:30 - טיסה מבנגקוק
ויזה - 30$ לדרכון- הם מקצרים תור למשפחה עם ילדה בידיים - רק לבקש...
סים קארד (9$ - 100gb metfone ) ( יש עוד חברה שיש לה קליטה טובה יותר באזור מסויים של קו רונג סנלואם - lazy beach - למי שחשוב כדאי לברר)
ויצאנו לדרך עם מונית ( 45$) לקמפוט

קמפוט - Kampot

קמפוט - עיר כפרית קטנה , מתויירת אבל לא צפופה , הזמנו מראש מקום 3 לילות ונשארנו 4 בבונגלו שממוקם 2 קמ מהדאון טאון (טוק טוק 3$ לכיוון)- שלווה צרופה , בריכה קטנה , מזא מדהים - לא היה צריך יותר מזה לנחיתה רגועה עם ילדה בת 3 .
הדאון טאון שופע במקומות אוכל מדהימים - מכל הסוגים
ההיי לייט היה ביקור בחוות הפלפלים וארוחת צהריים בקמר רוט קפה (מונית צמודה הלוך חזור 40$) - פונדק באמצע הדרך של זוג בשלנים שמכינים אוכל מקומי ברמה של מסעדת פיוז׳ן מערבית - חוויה קולינריות מעולה
ספא בנות - מבנה טבעי על הנהר , מחירים הוגנים וחווית שקט יוצאת דופן - נקי ומקצועי
ימים רגועים מאד - לחובבי הז׳אנר , מתאים אך ורק לבנות - נינה ואני חיכינו בבית קפה של המקום
קל מאד ״להסתדר״ ולארגן אטרקציות - התרשמנו שאין הרבה רמאים ....

טיפ קמפוט - רוב הדרכים לאטרקציות לא סלולות - ולכן עם ילדים מומלץ לקחת מונית ולא טוקטוק - מאחר שנוסעים בתוך עננת אבק... הבדלי המחירים ( 20$ טוקטוק > 40$ מונית לכל היום )

פנום פן - Phnom Penh

נסיעה - טיפ ילדה אחרי גמילה - צריכה לשירותים כל שעה ולא ממש מצליחה להתאפק - לכן לקחנו סיר מתקפל עם גליל שקיות - אפשר לפתוח אותו בכל מקום
יש רכבת רק בסופש ולא תמיד ..7$ מקמפוט לפנום פן - אבל הרכבת התבטלה באותו יום
לקחנו מונית - 45$ דלת לדלת - זמן הנסיעה היה כ 5 שעות , כבישים במצב סביר מינוס - פקקים מטורפים בכניסה לעיר
כדאי מאד להזמין נהג מסודר מחברת מוניות ולא לסגור נסיעה ברחוב - קשר ישיר לאיכות הרכב, נהג עם רישיון ואמינות.

מלון בפנום פן - ישנו ב king garden boutique
מלון צנוע מאד ונקי עם מיקום מטורף - מומלץ מאד

טיפ התניידות בתוך העיר - להוריד Grab - אפליקציה לטוקטוקים ומוניות - חוסך מלא ויכוחים מיותרים

אנחנו אוהבים את השהייה בערי בירה סואנות - במיוחד במזרח , ולכן תכננו 4 לילות.

אוכל - כל מכל - המועדף עלינו davids noodles
יש לבחון דירוגים של טריפאדוויזור - יש גם מלכודות ... אנחנו נפלנו על הודית גרועה במיוחד - מס 1 בטריפ.
דיוויד נודלס - אכלנו פעמיים - עם צמחוני לא הייתה בעיה כשניסיתי בשר - חטפתי

חשוב - ההתנהלות עם עגלת ילדים בעיר היא לא ידידותית, כלומר אין מדרכות פנויות , לחצות כביש זה האתגר היומי - מצד שני אחרי יום בעיר נכנסנו לקצב שלהם וזה נראה לנו סבבה ללכת עם העגלה בשוליים של הכביש מתייחסים בכבוד.

שלושת האתרים שאהבנו -
פגודה בודהיסטית שממוקמת על הטיילת - מרשים ביותר - חינם לגמרי, אפשר להיכנס ואפילו לקבל צמיד אדום למזל טוב ...
מוזיאון רצח עם - לדעתי אתר חובה - סיור עם אוזניות שעה וחצי - עשינו את זה שהילדה ישנה בעגלה - יצא בול ( 8$ לאדם כולל אוזניות )
טיילת הנהר - מלאה במטעמי רחוב מגניבים - פירות טריים, קוקוס טרי לשתייה , ערמונים , בוטנים וכו

מקום ״סודי״ בעיר - בית קפה חתולים - לאוהבי הזאנר - אחד המקומות המושקעים - כולנו אוהבי חתולים והרבה זמן לא נהנתי מהקפה ככה - מומלץ בחם. Chhoma catfe

יש קניון חדש וענק - יש פוד קורט עשיר ביותר

סיהנוקוויל - תחנת מעבר לאי

מפנום פן המשכנו לסיהנוקוויל - עיר לא מומלצת לשהייה - אפשר לומר בכלל לא מומלצת , אבל....
מונית מפנום פן לסיהנוקוויל 65$ - נסיעה ארוכה - כ 6 שעות ( פקקים...)
העיר הרוסה לגמרי בתקופה הזו ומלא אבק באויר ורעש בניה בכל מקום
ישנו ב-אוטרס ביץ - בsew view resorts - מקום מקסים - לא אשמתם שהעיר בשיפוצים
לא מומלץ - אבל לא רצינו לקחת סיכון ולפספס את הסירה לאיים ולכן העברנו יום אחד - והיה נחמד

המשכנו מסיהנוקוויל בספיד פרי ל koh rong sanloem

koh rong sanloem

טיפ - כדאי להגיע לספיד פרי עם בגד ים וכפכפים - כי המעבר לסירה קטנה והירידה לאי היא דרך הים.
לינה - sara resort - מומלץ מאד
בגדול מדובר באי שרוב השטח שלו הוא ג׳ונגל מהמם וההתנהלות התיירית נעשת על קו החוף
מגיעים עם הספיד פרי לנקודה מסויימת ומשם הפיזור נעשה עם סירות דייגים קטנות
יש באי כל מה שצריך בשביל להנות, אוכל מעולה , מכולת קטנה , ויי פיי וקליטה סלולארית רק בצד אחד ( הצד היותר עמוס )
לגבי כספומט - ניתן למשוך כסף עבור עמלה במקומות אירוח

החוף בצד של שרה ריזורט - האמת לא משהו לרחצה - יש הרבה לכלוך שנפלט מהים, אבל...
הליכה של 20 דק ( אין אופציה אחרת ) מובילה ל Lazy beach שזה אחד החופים הנקיים והשמורים ביותר שאנחנו ראינו עד כה . יש שם מקום אירוח עם מסעדה פשוט מעולה !
כמעט כל יום בשבוע שהיינו שם צעדנו לחוף עם חיוך וחזרנו אחרי כמה שעות
בחוף יש מקום להשכרת ציוד ספורט ימי צנוע - סאפ מתנפח , שנורקלים

כל יום לקראת ארוחת ערב - רוב הגסט האוסים מכינים את המקום למנגל מקומי - ואפשר להסתובב ולבחור מקום מגניב.

שהינו 7 לילות באי - ויכולנו להישאר עוד הרבה יותר

ממשיכים מכאן לשבוע בבנגקוק - אין מה להרחיב ...

תהנוווו

• טיפ כספים שקיבלנו והוא מצויין - התשלום הוא בדולר ארהב - מומלץ להגיע עם פריטה מטורפת של אחדות , חמישיות , עשיריות ועשרים.