טרק הקרקול ב5 ימים

טרק הקרקול מKyzyl suu עד ל Altyn Arashan וסיום במעיין חם בחינם.

תאריך הטיולJune 2023
עונה מומלצתיולי- אוגוסט

יום ראשון- הגעה והתאקלמות לגובה

קמנו ביום ראשון בבוקר עשינו קניות לשבוע ונסענו לKyzyl suu.
כדי להגיע לשם צריך לקחת מרשרוטקה מהתחנה ליד שוק אק טילק(משם לוקחים גם מרשרוטקה לג׳ירגלן) ופשוט לשאול מי מגיע לכפר ולעלות איתו.
ירדנו בכפר(נק מופיעה במפה) ותפסנו מונית לתוך הוואדי.
הנהג הוריד אותנו כ-2 קילומטר לפני תחילת העלייה לפס ליד גסטהאוס וגשר שלטענתו הוא לא יכול לעבור, שילמנו 1000 סום והמשכנו משם ברגל.
עד תחילת העלייה הולכים על שביל ג׳יפים בתוך העצים במקביל לנחל, חוצים גשר לצד השני ולאחר כמה דקות מגיעים לתחילת העלייה.
מתחילת העלייה אין סימון או שביל פשוט הולכים בתוך הנחל על שבילי לרות אקראיים ומוודאים במפה שאנחנו בדרך הנכונה.
שהגענו לגובה 3200 מטר החלטנו לעצור לעשות את הלילה כי לא היינו מאוקלמים לגובה אז מצאנו מקום יחסית ישר ליד הנחל ועשינו שם את הלילה.

יום שני- חציית הפס ושינה בעמק jeti-ögüz

קמנו בבוקר קיפלנו את הציוד והמשכנו לטפס.
בערך ב3500 מטר יש אגם קטן מימין.
הטיפוס לפאס לא פשוט וכלל טיפוס בשלג ובאבנים מדרדרות ללא שביל אז מומלץ לוודא מדי פעם במפה שאתם במסלול/בכיוון הנכון.
מהפס יש נוף משוגע של הקרחון אבל אין שביל ברור לירידה ממנו.
אנחנו ירדנו דרך הצד השמאלי דרך הדרדרת כדי לא ללכת על השלג והקרחון שבמרכז הוואדי עד שעברנו את הקרחון והגענו לאגם קטן.
משם ירדנו בצד שמאל של הוואדי במקביל לנחל עד שהגענו לוואדי המרכזי של ג׳טי אוגוז(חשוב לשים לב שבערך קילומטר לפני סיום הירידה צריך לעבור לצד הימני של הנחל בשביל ירידה בטוחה ונוחה).
שהגענו לוואדי המרכזי פנינו שמאלה עד לנק שמסומנת במפה שם הלכנו לישו

יום שלישי- מוואדי ג ׳טי אוגוז-פס תליתי- עמק קרקול

בבוקר של יום שלישי הבנו שאין דרך לחצות את הנחל מבלי להירטב אז קראנו למקומיים שהיו באיזור שילמנו להם 2000 סום והם העבירו אותנו עם סוסים את הנחל ולקחו אותנו עד תחילת העלייה לפס תליתי(בערך שעתיים של רכיבה עד להתחלה).
חצינו את הנחל ופנינו ימינה לשביל ג׳יפים שנכנס לוואדי ומגיע לתחילת העלייה.
מרגע זה בעצם ועד סיום המסלול ביום חמישי ההליכה מאוד ברורה על שבילים ויש מלא רוג׳ומים וחיצים על אבנים.
העלייה לפס לקחה לנו כשעה וחצי/שעתיים על שביל נוח ומאוד ברור.
לאחר חציית הפס יש בערך כ200 מטר של שלג שפשוט התגלשנו עליו כדי לחסוך בזמן וגם כי זה יותר כיף ככה.
לאחר מכן פשוט ממשיכים על השביל ועוקבים אחרי הרוג׳ומים עד שמסיימים לרדת ומגיעים לעמק קרקול.
ברגע שמגיעים לעמק פונים שמאלה וממשיכים על השביל עד שמגיעים ממש 100 מטר לפני תחילת העלייה לאגם אלא קול למקום בו יש מדשאה גדולה עם יורטים שם עשינו את הלילה.

יום רביעי- אגם אלא קול וחציית פס אלא קול

מנק השינה ממשיכים צפונה ולאחר 100 מטר חוצים גשר מעל הנחל המרכזי ומתחילים את העלייה לאגם.
העלייה עצמה לא קשה ועל שביל שקשה לטעות בו והמון רוג׳ומים וחצים שמראים את הדרך.
העלייה לוקחת בערך 3.5 שעות עד לאגם ומהאגם עוד שעה וחצי בערך עד לפס(חשוב לציין שאין מים עד אחרי שעה של עלייה אז חשוב למלא בקבוקים בבסיס העלייה)
הירידה מהפס תלולה מאוד ובגלל שהיה המון שלג לא ראינו את השביל מלמעלה אז פשוט ירדנו בזהירות לא דרך השביל(ספציפית לא הפריע לנו אבל ממליץ להשקיע ולחפש את השביל שיורד מהפס).
לאחר הירידה מהפס עוברים דרך יורטים של מקומיים וממשיכים על השביל(כמו שאמרתי כבר קשה לפספס אותו).
בגלל שיצאנו מאוחר והלכנו בנחת הגיע החושך לפני שסיימנו לצאת מהוואדי אז לאחר חציית הנחל(חוצים על אבנים ואז על סירה מעץ) הקמנו את האוהל והלכנו לישון כקילומטר וחצי בערך מסיום הירידה.

יום חמישי- מעיינות חמים וחזרה לקרקול

בבוקר המשכנו לרדת על השביל עד שהגענו לנחל הראשי ופנינו שמאלה על שביל ג׳יפים רחב.
אחרי 10-15 דק של הליכה מגיעים ל Altyn Arashan שם יש גסטהאוסים למי שרוצה להישאר לישון.
אנחנו חצינו את הנחל והמשכנו על השביל לכיוון היציאה לak suu ולאחר הגוש גסטהאוסים/יורטים פנינו שמאלה מהכביש לכיוון הנחל על שביל קטן שמוביל למעיינות חמים בחינם(לא ניסינו אבל הבנו שלחלק מהגסטהאוסים יש מעיינות חמים שניתן להיכנס אליהם בתשלום).
לאחר מכן פשוט עלינו לציר הראשי וניסינו לתפוס טרמפים לכיוון Ak suu/קרקול לאחר שדיברנו עם מקומיים ולא הסכמנו לשלם את הסכום שהם רצו למונית.
בסוף עלינו על סוג של תובלתית שלקחה אותנו עד לקרקול ב1500 סום לאדם.

• שימוש באפליקציית מפות אופליין מקל מאוד על הניווט והבנה אם אתה בכיוון הנכון.