שלושה ימים בפארק cerro castillo

לדעתי, הטרק היפה ביותר בצ'ילה. שלושה ימים בפארק יוצא דופן ביופיו. כולל הוראות הגעה (לטרמפיסטים) ואופציות נוספות לטרק

תאריך הטיולMarch 2022
עונה מומלצתעונת הקיץ של צ'ילה (נובמבר עד אפריל כולל) מומלץ ביותר בחודשים ינואר פברואר

אני טיילתי בקראטרה אוסטרל בטרמפים אז הוספתי מידע על ההגעה לטרק בשביל הטרמפיסטים.
פארק לאומי סרו קסטילו מאפשר מגוון דיי רחב של מסלולים, בין יום לארבעה. אני בחרתי במסלול של שלושה ימים שעובר ברוב נקודות העניין של הפארק ולדעתי המומלץ ביותר. הנוף לאורך הדרך הוא מהיפים שראיתי בפטגוניה אבל הוא מאוד מאוד תלוי בראות ומזג האוויר ולכן חשוב לוודא את מזג האוויר לפני היציאה לטרק ולראות שהוא מאפשר (היום הראשון כשעולים ללגונה דוף והשני כשעוברים את הפס הראות קריטית להנאה מהנוף). בנוסף חשוב להדגיש שלפארק מספר כניסות, מי שיבחר במסלול של 4 ימים יצטרך כנראה להתחיל או לסיים בנקודת כניסה שונה לפארק, נקודה דיי מבודדת על המפה. את הטרק ניתן לעשות לשני הצדדים כלומר ניתן גם להפוך את כיוון ההליכה שעשיתי.
הטרק מתחיל מהעיירה ויה סרו קסטילו, עיירה קטנה וחמודה שבגדול אין בה הרבה, פגשתי אנשים (עם רכב) שהיו שם גם בסיור סוסים, נקודת תצפית וקורס טיפוס קצר אבל לא הייתי בהם בעצמי.
את ההצטיידות לטרק מומלץ לעשות בקוייקה העיר הגדולה בקראטרה שבה יש סופר גדול ובגדול כל דבר שתצטרכו. בעיירה יש מכולת לא בהכרח עם הדברים שאתם רוצים. שימו לב שהטרק עצמו עולה כסף ומזומן בלבד!!! בקוייקה יש בנק scotiabank שהוא בנק ללא עמלות לזרים.
לפארק יש מספר טלפון להתייעצות לפני היציאה, מומלץ לוודא איתם לפני ההגעה לפארק.

הגעה לטרק

כמובן שלהגיע לטרק מומלץ יום קודם לכן. טרמפיסטים שימו לב שרוב הנהגים יסעו ל"אל בלנקו" עיירה קטנה שממנה פונים מכביש 7 לבלמסדה והיא ממוקמת בערך באמצע הדרך לסרו קסטילו ולכן מומלץ להתחיל את מסע הטרמפים יחסית מוקדם. בכל מקרה ישנם אוטובוסים מקוייקה לסרו קסטילו, הראשון יוצא ב8 בבוקר והאחרון יוצא ב16 בצהריים, שימו לב שאני לא בטוח האם יש יותר משני האוטובוסים האלה והשעות תלויות יום בשבוע (ביום ראשון יהיה פחות אוטובוסים אם בכלל). הכרטיסים לאוטובוס הזה דיי נחטפים ומומלץ לקנות אותם בתחנה המרכזית בערב שלפני כדי להבטיח את מקומכם על האוטובוס. כרטיס האוטובוס עולה בין 7,000 ל8,000 פזו, תלוי חברה. ואני מדגיש שוב, אם רוצים להתחיל בנקודת התחלה שונה בפארק יש להגיד על כך לנהג מראש כדי שיעצור בכניסה. הנסיעה לוקחת באזור השעה וחצי ומגיעה לסרו קסטילו.

יום ראשון

מתחילים את היום מהעיירה עצמה היום הוא בגדול יום של עלייה. מתחילים בהליכה כדי להגיע לתחילת המסלול, מומלץ מאוד לקחת טרמפ בחלק הזה. שימו לב שישנן 2 עליות, הראשונה היא העלייה ללגונה קסטילו והשנייה היא העלייה ללגונה דוף, ההתחלה של המסלול שלי היא בעליה השנייה ללגונה דוף. ממש בתחילת העלייה ישנו מן אוהל גדול שמהווה תחנת קליטה ותשלום. הכניסה עולה 29,000 פזו לאדם במזומן בלבד, שימו לב שתקבלו כרטיסים אותם בסבירות מאוד גבוה יבדקו בהמשך. מקבלים גם מפה ויוצאים לדרך. העלייה הראשונה לא ארוכה אך בהחלט לא פשוטה ולוקחת באזור השעתיים עד לחניון הלילה התחתון מבין השניים. שם השארנו את התיקים, אכלנו ארוחת צהריים ועלינו עם ביגוד חם, פק"ל קפה ומים בלבד. החניון העליון פחות מומלץ לשינה, קר בו והוא מקשה ומאריך את היום של מחרת. העלייה מהחניון לילה שבו השארנו את התיקים ללגונה לקחה באזור השעתיים לכיוון כלומר בערך 4 שעות הלוך חזור. לגונה דוף מהממת אך היה דיי קר בה. חזרנו לחניון לילה, ארוחת ערב ולישון.

יום שני

אז אחרי לילה קפוא התחלנו את היום השני שבו עוברים את הפס, בכניסה לפארק יגידו לכם שצריך להתחיל סופר מוקדם כדי לעבור את הפס לפני שמתחילות הרוחות אבל כמו בפטגוניה אין לדעת אף פעם, בכך מקרה אני ממליץ להתחיל את היום מוקדם כדי לא להיות בלחץ. התחלנו ללכת באזור 8 (לפני הצ'יליאנים באופן מפתיע) העלייה לפס לוקחת בערך 3, 3 וחצי שעות עם עצירות וברובה יש קליטה, הדרך מסומנת בעזרת עמודים שמכווינים את הדרך, לא הכי טוב אבל מבינים לאן ללכת. הנוף מהפס מטורף, בצד אחד העמק ומהצד השני הר קסטילו המושלג, עצרנו לארוחת צהריים מתחת לסלע והמשכנו לחניון אל בוסקה. הירידה מהפס בתחילתה דיי ברורה עד לעמק קטן ליד לגונת קסטילו ומשם המסלול מתפצל למספר שבילים, אחד פונה ימינה לכיוון העיירה שממנו נחזור בהמשך והמסלול שלנו שהולך על בולדרים ויורד לכיוון הלגונה (מסומן בעמודים גם כן) הקטע הזה מעט מורכב אבל קצר. משם הולכים לפי הסימונים ומגיעים לחניון הלילה. בחניון השארנו את התיקים וכמו ביום הראשון יצאנו ללגונה שנמצאת מעל לחניון הלילה, ההתחלה של העלייה היא מאחורי השירותים, העלייה והירידה לוקחות כחצי שעה לכיוון, הדרך אינה רשמית ומסומנת ברוג'ומים. הלגונה למעלה קפואה ומלאה בקרחונים מה שכמובן לא עצר אותנו מלהיכנס. חזרנו לחניון, אכלנו והלכנו לישון.

יום שלישי

היום השלישי בגדול תכליתו היא חזרה לעיר. שימו לב שהאוטובוס שחוזר לקוייקה עובר בעיירה באזור 12.30 (לא תחנה ראשונה) אז קצת מהרנו חזרה. כשאנחנו טיילנו היה ענן ערפל שכיסה את כל ההר ולכן שמחנו מאוד שיצאנו במזג אוויר טוב ביומיים הראשונים שאפשרו לנו לראות את הנוף. העליה מהחניון חזרה לעמק שליד לגונת קסטילו לקחה באזור השעה ורבע. ומשם עולים עליונת ומתחילים את הירידה לעיירה, בכמה מאות מטרים הראשונים השביל מסומן בצורה לא הכי ברורה אבל ברגע שעולים על השביל הוא מדוייק וברור עד ללמטה. הירידה לא קשה במיוחד אך מעט ארוכה. בזמן הירידה אחד מעובדי הפארק בדק את הכרטיסים שלנו. אנחנו ירדנו בדרך שכן מסומנת במפה ומובילה ישירות לעיירה אך לטענת הריינגר היא לא רשמית, לא היה שום בעיה עם השביל והירידה לקחה כשעתיים וחצי עד ללמטה. בכל מקרה ניתן ללכת על השביל הרשמי ופשוט ללכת קצת על דרך העפר למטה חזרה לעיירה. עלינו על אוטובוס חזרה לקוייקה באזור 12.

מסלולים נוספים

כפי שאמרתי ניתן לחלק את הטרק באופן שונה. רוב המטיילים יעשו טיול יומי, שגם יעלה פחות 18,000 פזו, שעולה ללגונה קסטילו ויורד חזרה. אפשר לעשות טרק של יומיים בכמה וריאציות, להתחיל את הטרק כמו שאנחנו התחלנו ובמקום ללכת לקמפ השני לרדת ישר מהפס חזרה לעיירה. אופציה נוספת תהיה לעלות ללגונה קסטילו ומשם להמשיך לקמפ השני (בוסקטו) ואז למחרת או לעלות לפס ולרדת למטה או ישירות לרדת. כמובן האופציה של ה4 ימים שהיא מתחילה בנקודה אחרת בפארק. הנקודה העיקרית היא שניתן לשחק עם המסלול בחופשיות.

• הצטיידות של אוכל לעשות בקוייקה
  • הטרק עצמו עולה כסף 18,000 פזו לטיול יום ו29,000 פזו לטיול של יותר מיום מזומן בלבד! ניתן להוציא כסף בקוייקה