(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

TMB - Tour Of Mont Blanc - סובב המון בלאן

בתאריכים 20.08.2010 - 05.09.2010 טיילתי במסלול סובב המון בלאן עם מספר חברים שהכרתי על המסלול ולאחר מכן ביקרתי בשאמוני, מספר אטרקציות מרכזיות במקום ובעיר ג'נבה

תאריך הטיולAugust 2010
משך הטיולשבועיים
עונה מומלצתאמצע יוני - סוף ספטמבר בהתאם לכמות השלגים

הכנה , איסוף מידע והשוואתו לשטח

התכנון:
המסלול משתרע על פני שלוש מדינות: צרפת, איטליה ושווייץ ועוקף את רכס המון בלאן . ניתן לעשות את המסלול בשני הכיוונים אך לרוב עושים אותו נגד כיוון השעון. כעיקרון יש שני נקודות מרכזיות ונוחות מהן ניתן להתחיל , Les Houches בחלק הצרפתי ו Courmayeur בחלק האיטלקי אך מעשית ישנן הרבה נקודות גישה של כביש ורכבת להרבה חלקים במסלול כך שניתן להתחיל ולעזוב כמעט בכל מקום. העונה המועדפת עבור מסלול זה היא אמצע יולי עד אמצע ספטמבר כאשר רוב מקומות הלינה והאוכל פתוחים.
אני התחלתי את המסלול "סטנדרתי" ב Les Houches ועשיתי אותו נגד כיוון השעון בתאריכים 22.08 – 01.09 ואז המשכתי לטייל ב Chamonix וג'נבה.

דרכי הגעה ועזיבה עיקריות:
מטוס מישראל לgeneva או Milano וחזרה ובהתאם נסיעה באוטובוס/רכבת/מונית ל Les Houches או Courmayeur.
פה מפורטים הרבה דרכי גישה מג'נבה ל les houches/Chamonix והסביבה:
האתר הרשמי של שאמוני - http://www.chamonix.net/englis...

אני טסתי לג'נבה ומשם לקחתי מונית משותפת שהזמנתי מראש באינטרנט דרך האתר חברת מוניות
ישירות לתחילת המסלול ב Les Houches.
www.mountaindropoffs.com

יתרון המונית הוא נסיעה מותאמת מראש לזמן שלך וגם הקפצה למקום המבוקש (וגם איסוף ממקום מבוקש בנסיעה חזרה)
בחזרה קפצתי למשרד שלהם ב Chamonix והזמנתי הסעה לנמל תעופה ליום הבא (כדאי להזמין לפחות יום לפני אם רוצים מקום במונית משותפת ).

עלויות וזמן:
1) טיסה מתל אביב לג'נבה –טסתי ב 560$ לטיסה סדירה עם תחנת ביניים בFrankfurt דרך הזמנה באינטרנט בחברת דיזנהויז : הטיסה הייתה כ 3:30 שעות עד Frankfurt ועוד 1:10 שעות עד ג'נבה. בחזרה היו פחות או יותר אותם זמנים אך דרך brussel
כעיקרון טיסה ישירה לוקחת כ 4 שעות.
2) העברה (shuttle) לקחתי העברה משותפת מג'נבה ל Les Houches - 40 euro (בגלל שעות לילה) וחזרה מ Chamonix לג'נבה – 30 euro. זמן נסיעה היה בשני המקרים כשעה ורבע. העברה פרטית עולה כ 140 euro , נסיעה באוטובוס (נוסע 3 פעמים ביום ) כ 33 euro ונסיעה של 1:30 שעות. נסיעה ברכבת לפי הבירורים שלי עושה עיקוף רציני ומגיעה אחרי 2:30-4 שעות בעלות סביב ה 50 euro.
3) מגורים ואוכל – בממוצע ברפיוג'ים לינה בלבד כ 20 euro וחצי פנסיון (ארוחת צהריים-ערב ב 19:00 וארוחת בוקר ב 7:00 ) עולה בסביבות 42 euro בממוצע. לינה באתרי קמפינג עולה בסביבות 7-11 euro ללילה. לינה במלונות כוכב אחד (pension) עם ארוחת בוקר עולה בסביבות ה 60 euro לחדר של שניים ויותר מזה לא בדקתי.

ישנתי ברוב המקומות הנמוכים (עמקים ) בקמפינג, במקומות גבוהים ברפיוגים , ב courmayeur בפנסיון.
ברפיוגים הייתי על חצי פנסיון, בקמפינגים אכלתי אוכל שנקנה בחלקו בסופרמרקטים מקומיים ובחלקו הבאתי מהארץ כמנות חרום. ארוחות צהריים כללו בדרך כלל סנדוויצים מוכנים מהבוקר , ארוחות חרום או מסעדות בדרך. מחירי האוכל בחנויות דומה לארץ חוץ ממיצים פירות וירקות שהרבה יותר יקרים.

עלות הלינה והאוכל הסתכמה עבורי בערך ב 600 euro כולל לינה בג'נבה בהוסטל ללילה אחד, סה"כ עבור 17 יום של טיול.
*מניסיון של אחרים הסתמכות מלאה על לינה ואוכל מקומיים מקפיצה את העלות במאות יורו.

דרגת קושי:
אורך המסלול המעגלי המלא הוא בממוצע כ 180 ק"מ אך זה משתנה בהתאם לאופציות שבוחרים לגבי כל שלב ואכן יש הרבה. הבדלי גובה מצטברים במקורות ברשת ובספרים רשומים בממוצע כ 10 ק"מ אך לי יצא אחרי מדידה כמעט מלאה של ה GPS הצטברות של 12350 מטר ירידות ועליות כל אחד. תנאי השטח חוץ משלב אחד היו די נוחים ולא מסוכנים ללא אבנים או בולדרים בדרך ובעיקר שבילים צרים ורחבים. רוב הימים בנויים משינויי גובה של 1000 עד 2500 מטר כאשר הנקודה הגבוהה ביותר על המסלול הרשמי היא 2700 מטר.

ציוד ומפות:
הציוד משתנה מאוד בהתאם לתכנון אך לרוב אנשים לוקחים רק ביגוד, ציוד אישי ומקלות הליכה כדי להוריד את משקל התיק למינימום .
לגבי מפות , אני השתמשתי בסרטוטי מפות כלליים מאוד של ספר ה ספר Tour of Mont Blanc – A Trekking Guide בהוצאת Cicerone מהדורה שנייה וההסברים המפורטים לגבי מה שאמורים לראות בכל שלב . בנוסף לקחתי GPS עם מפות תמונה טופוגרפיות סרוקות של השטח שכוללות את סימון ה TMB וגם סימנתי מראש את כל השלבים והווריאציות לפי ההסברים בספר .
בעיקרון הסימונים בשטח מאוד ברורים ברוב המקומות בצרפת אך היו מקומות באיטליה ושוויץ שהGPS עזר מאוד .
אחרים השתמשו במפות נייר רגילות אך לפי מה שאמרו לי מפות צרפתיות בצרפתית היו הרבה יותר ברורות ומעודכנות מאשר מפות באנגלית.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

הפתעה על היום הראשון - LES HOUCHES to CHAMONIX.

ב 21.08.2010 הגעתי בסביבות 00:00 במונית ל LES HOUCHES לקמפינג ואחרי שהקמתי את האוהל והתחלתי להתארגן , גיליתי כי הפאלפון נאבד. השתמשתי בו לפני העלייה למונית ולכן הייתי בטוח שהוא נשאר בתוכה, אך בלילה כבר לא היה עם מי/מאיפה לדבר ולכן החלטתי להישאר במקום ובבוקר לקפוץ למרכז התיירות המקומי. כאשר הגעתי לשם, פתחתי את המייל ובו היה רשום הנייד של הנהג וכך דרך החברה הנדיבים במרכז התיירות יצרתי קשר עם הנהג וקיבלתי מידע שהוא מצא אותו מתחת לכסא ושיהיה בשאמוני לקראת הערב בנסיעה אחרת. היה בוקר מושלם והיה צריך לנצל את הזמן לטיול ולכן במקום נסיעה ברכבת/אוטובוסים לשאמוני, לקחתי את המפה ובעזרתה הלכתי בכיוון המנוגד לתכנון המקורי לכיוון שאמוני דרך הרכס.
הייתה זו הזדמנות מעולה להתרגל להליכה עם משקל במסלול קל יחסית עם נופים מדהימים.

סטטיסטיקה:
מרחק: 17.5 ק"מ
שינויי גובה: 750 מטר עליות ו 650 מטר ירידות.
זמן: כ 9 שעות.

שלב 1 - Les Houches – Les Contamines

מתחילים ב Les Houches בגובה כ 1000 מטר ועולים ל Col de Voza בגובה 1650 מטר. משם יש שני מסלולים אפשריים , המסלול הרגיל והנמוך יותר דרך Le Champel שלוקחים אותו בתנאי מזג אוויר גרועים ומסלול אחר דרך Col de Tricot בגובה 2100 מטר שאותו עשיתי. בתחילת השלב פגשתי ישראלי נוסף בשם יותם ואיתו בעצם המשכנו עד סוף המסלול כאשר במהלכו פגשנו והלכנו ביחד עם שני אנגלים –בוב ואנדריו, אמריקאית -פינג וצרפתי -ג'ון. במהלך הירידה מ Col de Tricot עברנו דרך רפיוג' De Miage ו Auberge Du Truc עד שהגענו ל Les Contamines בגובה 1167 מטר. החברה נשארו ברפיוג' ואני המשכתי כ 2 ק"מ נוספים לעבר קמפינג Le Pontet על השביל הרשמי ונפגשנו יום למחרת .


סטטיסטיקה:
לפי הספר: המרחק הוא כ 18ק"מ , זמן ההליכה בלי הפסקות כ 7:30 שעות ושינויי הגובה המצטברים: עליה – 1478 מטר וירידה – 1318 .

נעשה בפועל:
מרחק: 21.5 ק"מ
שינויי גובה: 1800 מטר עליות ו 750 מטר ירידות.
זמן: כ 11 שעות.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

שלב 2 - Les Contamines – Ref Du Bonhomme

שלב 2 הרגיל: Les Contamines – Les Chapieux
מתחילים ב Les Contamines בגובה 1167 מטר ועולים לעבר Col Du Bonhomme בגובה 2329 ובדרך עוברים דרך 2 רפיוג'ים La Balme ו Nant Borrant וממשיכים ל Col De La Croix בגובה 2483. לאחר מכן יש פיצול שמאפשר להמשיך ל Les Chapieux בדרך הרגילה או לחתוך ישירות ל Ville Des Glaciers דרך אחד הנקודות הגבוהות במסלול Col Des Fours בגובה 2605 אך זה מומלץ לפי הספר רק בתנאי מזג אוויר טובים. אנחנו המשכנו כ 10 דקות בדרך הרגילה ועצרנו ב Ref Du Bonhomme ללינה ומנוחה . בגדול בכל רפיוג' או עיר שעוברים בדרך תולים דף במקום נראה לעין אם תחזית של המזג אוויר לימים הקרובים וכך ניתן לדעת כיצד לבחור את השלב הבא (METEO ).

*מכיוון שעשינו רק חלק מהשלב 2 אז הנתונים בספר לא ממש מתאימים חוץ מהערכת זמן הליכה בלי הפסקות של 5:30 שעות ואת הערכים שנקלטו ב GPS .
*המטרה הייתה לעבור קרוב יותר להרים הגבוהים וגם לחסוך הליכה של כ 4 ק"מ בכביש מ Les Chapieux עד Ville Des Glaciers

נעשה בפועל:
מרחק: 11.5 ק"מ
שינויי גובה: 1350 מטר עליות ו 100 מטר ירידות.
זמן: כ 7 שעות.

שלב 3 - Ref Du Bonhomme - Ref Elisabetta

בשלב זה מתחילים בגובה 2443 ועוברים דרך Cos Des Fours בגובה 2605 מטר ואז מתחילים לרדת לעיירה קטנה Ville Des Glaciers בגובה 1789. ממנה ממשיכים במסלול הרשמי דרך Res Des Mottets ועולים עד ל Col De La Seigne בגובה 2516 ואז יורדים שוב לעבר Ref Elisabetta בגובה 2195 .

*ניתן היה באופן חופשי להקים אוהלים בשדה מתחת לרפיוג' אך המקום כולו נמצא בגובה 2195 מטר ולכן הרוחות מאוד חזקות וביחד עם טמפרטורה נמוכה גורמים לקור קיצוני, כך שאם אין אוהל וביגוד מתאימים עדיף להישאר ברפיוג' כמו עשינו.

נעשה בפועל:
מרחק: 18 ק"מ
שינויי גובה: 950 מטר עליות ו 1200 מטר ירידות.
זמן: כ 8 שעות.

שלב 4 Ref Elisabetta - Courmayeur

בשלב זה מתחילים בגובה 2195 וממשיכים על ה TMB הרשמי עד שמגיעים לפיצול שבו ניתן לבחור לעבור בנתיב השמאלי דרך עמק Val Veni (כאופציה של מזג אוויר גרוע) או לבחור בנתיב הימני ולהגיע עד לרפיוג' ל Rif Maison Vielle בגובה 1956 דרך מעבר הרים בגובה 2303 מטר. לצערי פספסנו את הפיצול לאחר הליכה די ארוכה ומהירה על הכביש וגילינו את זה רק כ 2 ק"מ בירידה. ג'יון החליט לחזור לפיצול, אחרים רצו להמשיך ולנסות לעלות בהמשך בסימון צדדי עד לרפיוג' (כאשר בסופו של דבר פספסו גם אותו והגיעו מאוד מוקדם ל Courmayeur) ואני החלטתי לשנות קצת את המסלול ולנסות להגיע לתצפית ושביל מצידו השמאלי והגבוה של עמק ה Vel Veni דרך שביל צדדי בעזרת GPS. בדיעבד זה התגלה כטעות לאחר התברברות של 3 שעות ליד נחל שמופיע על המסלול אך הסתבר שאין שם גשר לחצות אותו. אומנם רוחבו היה במקומות צרים כ 3 מטר אך הזרימה הייתה מאוד חזקה ועומק שמדדתי במספר נקודות היה כ 0.5-1 מטר לפחות כך שהחלטתי לא להמשיך וחזרתי עד לכביש. לאחר מכן המשכתי ומצאתי את שביל עליה שמתחבר למסלול הרגיל בעזרת GPS בלבד כי בשטח הוא לא היה מסומן משום מה וכך האחרים פספסו אותו. עברתי דרך Rif Monte Bianco בגובה 1666 ולאחר מכן ב Rif Maison Veille בגובה 1956 מטר. שם התחיל להיות שוני בין הסימונים בשטח לבין ה GPS אך הכיוון היה נכון בשניהם (הלכתי לפי ה GPS )– ירידה תלולה מאוד של 800 מטר רצופים עד ל Courmayeur כאשר שם נפגשנו עם החברה שוב .

*העיר האיטלקית Courmayeur להערכתי הכי יקרה במסלול .

נעשה בפועל:
מרחק: 23 ק"מ
שינויי גובה: 750 מטר עליות ו 1700 מטר ירידות.
זמן: כ 11.5 שעות.

שלב 5 Courmayeur – Rifugio Bonatti

בשלב זה מתחילים בגובה 1226 , עוברים דרך עיירה קטנה Villair עד ואז עולים במהירות עד אשר שמגיעים ל Rif Bertoni בגובה 1989 מטר. משם המסלול מתפצל לשני נתיבים , נתיב שמאלי נמוך יותר ונתיב ימני שדרכו עברנו עובר דרך Col Sapin בגובה 2436 מטר . לאחר מכן הייתה ירידה לגובה 2200 מטר שבה היה פיצול נוסף כאשר המסלול הרשמי המשיך ימינה והיה קיצור דרך לRif Bonatti שמאלה . החברה החליטו לקצר כדי שפינג תספיק לתפוס אוטובוס (הייתה צריכה לחזור) אך אני וג'ון המשכנו במסלול הרגיל ועלינו עד Pas Entre-Deux בגובה 2524 מטר ואז ירדנו עד ל Rif Binatti
ונשארנו לישון שם. לא היה קמפינג בסביבה .

לפי הספר:
המרחק הוא כ 16ק"מ , זמן ההליכה בלי הפסקות כ 7:00 שעות ושינויי הגובה המצטברים: עליה – 1597 מטר וירידה – 698 מטר.

נעשה בפועל:
מרחק: 21.5 ק"מ
שינויי גובה: 1750 מטר עליות ו 1050 מטר ירידות.
זמן: כ 9 שעות.

שלב 6 Rifugio Bonatti – La Fouly

בשלב זה מתחילים בגובה 2025 , עוברים דרך Chalet Val Ferret ו Rif Elena שנמצא על הגבול בין איטליה לשוויץ. לאחר מכן מתחילים לעלות על Grand col ferret בגובה 2537 ואז יורדים לעמק Val Ferret. עוברים דרך מספר עיירות קטנות La peule , Les Ars , Ferret ואז דרך רפיוג' La Lechere עד שמגיעים ל La Fouly. פה התפצלנו, אני הלכתי לקמפינג (מאוד מפואר צריך לציין שהכיל חדר משחקים, אוכל , טלוויזיה , אינטרנט, כביסה, מקלחות) ואחרים הלכו לרפיוג'. ג'ון נאלץ לפרוש מהמסלול בגלל אילוצי זמן. בסביבות 13:00 בצהריים פגשנו את ראשוני הרצים של ה UT-Ultra Trail שמקיפים את כל ה 180 ק"מ של המון בלאן בריצה ב 24-48 שעות ללא הפסקה . יום לפני ראינו אנשים אם מגרפות שניקו את השביל מאבנים והפרעות אחרות ובנוסך המסלול סומן בדגלים זוהרים כדי לעזור לרצים .

לפי הספר:
המרחק הוא כ 20ק"מ , זמן ההליכה בלי הפסקות כ 6:30 שעות ושינויי הגובה המצטברים: עליה – 895 מטר וירידה – 1410 מטר.

נעשה בפועל:
מרחק: 18.5 ק"מ
שינויי גובה: 900 מטר עליות ו 130 מטר ירידות.
זמן: כ 8 שעות.

שלב 7 Champex – La fouly

בשלב זה מתחילים בגובה 1610 מטר וממשיכים לרדת לכיוון כמה עיירות ציוריות שכנראה הזמן לא שינה אותם הרבה Praz-De-Fort, Les Arlaches , Issert בגובה 1100 מטר . לאחר מכן עולים לעיירה Champex בגובה 1466 מטר כאשר בתוכה נמצא אגם קטן ויפה. כאן נגמר השלב והחברה הלכו לחפש את הרפיוג' אך היה עוד הרבה שעות אור ולכן החלטתי להמשיך עוד כשעה עד רפיוג'י Arpette בגובה 1627.

הערכים הם הדמיה ולא הקלטה כי בשלב הזה לא הייתה לי סוללה טעונה ל GPS:
מרחק: 16 ק"מ
שינויי גובה: 1000 מטר עליות ו 950 מטר ירידות.
זמן: כ 6:30 שעות.

שלב 8 Col De La Forclaz – Champex

בשלב זה מתחילים בגובה 1466 מטר ובמהרה מגיעים לפיצול שבו ניתן לבחור בנתיב הגבוהה ובנתיב הנמוך יחסית בתנאי מזג אוויר גרועים. אני כבר בחרתי ביום הקודם את הנתיב הגבוה ונעצרתי ברפיוג'י Arpette בגובה 1627. מכאן המסלול ממשיך לעלות לאט לאט לעבר הנקודה הגבוהה במסלול Fenetre I’Arpette בגובה 2665 מטר. זהו הנתיב הכי בעייתי בכל המסלול TMB מבחינת תנאי השטח והוא מכיל אבנים קטנות , בולדרים גדולים והרבה אבנים זזות כך שלא כדי לנסות אותו בתנאי מזג אוויר גרועים. לאחר שעוברים את הנקודה הגבוהה מתחילה ירידה ארוכה ומתישה עד ל La Prise De Bisse בגובה 1693. שם ניתן לבחור האם להמשיך במסלול הרשמי או לבחור בנתיב השמאלי. למי שמתכוון לישון ב Le Peuty באוהלים או רפיוג'י כדי לבחור בנתיב השמאלי (כפי שאני עשיתי וישנתי באוהל). מי שרוצה לישון ב Col De La Forcaz או Trient עדיף לבחור בנתיב הימני, כאשר בכל מקרה שני הנתיבים יורדים עוד כ 300 מטר .

לפי הספר:
המרחק הוא כ 14ק"מ , זמן ההליכה בלי הפסקות כ 6:30 שעות ושינויי הגובה המצטברים: עליה – 1199 מטר וירידה – 1139 מטר.

נעשה בפועל:
מרחק: 11 ק"מ
שינויי גובה: 1100 מטר עליות ו 1300 מטר ירידות.
זמן: כ 8 שעות.

שלב 9 Tre-Le-Champ - Col De La Forclaz

בשלב זה מתחילים בגובה 1526 מטר ) או 1279 מ ( Le Peuty ומתחילים לעלות במהירות לרפיוג'י De Balme . בלילה ובבוקר ירד די הרבה שלג וכאשר התקרבנו להר השלג הפסיק לרדת אך נשאר על האדמה בגלל הקור. רפיוג'י Balme זה המקום היחיד על המסלול שבו נאמר מפורשות לא לשתות מי ברז/נחלים בגלל זיהום קבוע. למעלה יש פיצול שמוביל לאותו היעד אך הנתיב הרגיל ממשיך על אותו הגובה ובסוף יורד במהירות ולאומתו הנתיב המשני יורד לעמק בצורה מתונה יחסית . בחרנו לרדת בשביל הנוח בגלל פציעה של בוב מרוכב אופניים יום לפני . בדרך עוברים דרך 2 עיירות קטנות Le tour ו Montroc עד אשר מגיעים ליעד .

נעשה בפועל:
מרחק: 10.5 ק"מ
שינויי גובה: 850 מטר עליות ו 850 מטר ירידות.
זמן: כ 5 שעות.

שלב 10 La Flegere - Tre-Le-Champ

בשלב זה מתחילים בגובה 1417 אך יש שני נתיבים שעולים ובסופו של דבר נפגשים בנקודת פיצול נוספת בגובה 2134 מטר. בנתיב הרגיל עוברים דרך שורה של סולמות, יתדות וגשרים מתכתיים. מהפיצול השני ניתן להמשיך במסלול הרגיל ולבחור בנתיב השמאלי , או להתקדם לכיוון אגמון ה Lac Blanc בנתיב הימני . אנחנו בחרנו לעלות ל Ref Lac Blanc בגובה 2352 שנמצא ממש ליד האגמון ומשם התחלנו את הירידה לעבר Ref La Flegere.

נעשה בפועל:
מרחק: 8.5 ק"מ
שינויי גובה: 1000 מטר עליות ו 550 מטר ירידות.
זמן: כ 6 שעות.

שלב 11 - Les Houches - La Flegere

בשלב זה מתחילים בגובה 1875 ועולים לעבר Le Brevent בגובה 2526 מטר כאשר משם ניתן לקחת רכבל ישירות ל Chamonix. לאחר מכן מתחילים בירידה ארוכה וחדה שעוברת דרך Ref De Bellachat בגובה 2152 ויער מוצל עד ל Les Houches בגובה 1007 מטר .

לפי הספר:
המרחק הוא כ 17ק"מ , זמן ההליכה בלי הפסקות כ 6:30 שעות ושינויי הגובה המצטברים: עליה – 772 מטר וירידה – 1546 מטר.

נעשה בפועל:
מרחק: 17.5 ק"מ
שינויי גובה: 1100 מטר עליות ו 1950 מטר ירידות.
זמן: כ 8 שעות.

ביקור בשאמוני ורכבל Aiguille Du Midi

לאחר שמקיפים את ההר שווה לראות מלמעלה איך הוא נראה . ישנה רשת רכבלים שמחברת בעזרת 5 רכבלים נפרדים מסלול בין Courmayeur ובין Chamonix. אני לקחתי את הרכבל מ Chamonix לתחנת ביניים Plan De I’Aiguille בגובה 2310 מטר ומשם לפסגה הצרפתית Aiguille Du Midi בגובה 3842 מטר. שני הרכבלים זזו די מהר ויכלו להעביר בו זמנית כ 50 איש. בפסגה לקחתי רכבל נוסף שמחבר בין הפסגה הצרפתית לפסגה האיטלקית Helbronner בגובה 3462 מטר. זהו רכבל שמכיל כמה שלשות של קרוניות קטנות עד 4 איש כל אחת שזזות בקצב איטי מאוד ואפשר לראות פנוראמה של 360 מעלות על כל ההר mont blanc . זמן הנסיעה בקרונית לכל צד בערך כ 20-30 דקות . בפסגות יש מסעדות , חנויות של מזכרות ונקודות תצפית רבות לכל הכיוונים . מהפסגה האיטלקית עושים את אותו המסלול חזרה או ממשיכים למטה לצד האיטלקי. לפי מה שרשום בתחנת מידע בימים רגילים 3 הרכבלים וחזרה לוקח כ4-5 שעות . בימים עמוסים זה יכול לקחת כ 6-7 שעות כך שכדאי לבוא מוקדם מאוד . זמן הפתיחה הוא 8:10, אני הגעתי ב 8:20 וכבר היה טור של כ 80 איש לקופות . ישנם הרבה מתפסי הרים שבאים מאוד מוקדם ועולים עם הרכבלים.
עלות 2 רכבלים עד לפיסגה – 41 יורו.
עלות רכבל בין הפסגות – 24 יורו.
היו דילים נוספים לדוגמא 75 יורו עבור כרטיס יומי לרוב האטרקציות בעמק Chamonix.

רכב הרים Montenvers ומערת הקרח

יש רכבת נוסעים איטית בשם Montenvers Train שיוצאת משאמוני ונוסעת במהירות של 20-30 קמ"ש במשך כשעה במעלה ההר (כ1000 מטר עלייה) ומגיעה לתצפיות על קרחונים והרים. במקום יש מוזיאון גבישים וירידה מסודרת בגשרונים ומדרגות מברזל לתוך מערת קרח יפה ומעניינת ששווה ביקור (הייתי שם בטיול נפרד ביולי 2012) .
ביקור מלא לוקח ה 3 שעות ובעלות של כ 30 יורו.
מידע נוסף:
http://www.chamonix.com/monten...

קישור לתמונות מלאות מהביקור:
https://picasaweb.google.com/1...

לסיכום

לפי דעתי זה אחד המסלולים הבודדים שמתאים לכל אחד שאוהב לטייל ורוצה לראות טבע והרים שכמעט ולא נפגעו מנוכחות בני האדם. ניתן לשלב בו מקטעים וקיצורי דרך רבים כדי להתאים אותו לתנאי מזג אוויר, כושר ועלות שמתאימה לכל אחד. להפתעתי ראיתי על המסלול גם ילדים בני 10 וגם קבוצות רבות של מבוגרים בני 60+ שנהנו באותה מידה מהטבע וזה אומר הכול .

*תנאי שטח – במסלול הנ"ל תנאי שהשטח די נוחים להליכה למרות שהמרחקים לא קצרים בכלל ושינויי הגובה רבים במהלך כל יום (בממוצע כ 1000 מטר ביום של עליות וירידות מצטברות).
ישנם הרבה קיצורי דרך במסלול הנוכחי , ניתן להזמין טיול מאורגן שידאג להעביר את כל הדברים ממקום לינה אחד לשני , ניתן לקחת רכבלים ולקצר עליות או ירידות . ניתן לדלג על שלבים קשים בעזרת אוטובוסים/מוניות, ניתן לקחת בתי מלון יקרים עם בריכות ומסאז'ים וכמובן אפשר לקנות ציוד מאוד יקר וקל כדי להוריד את משקל התיק למינימום. זה אחד היתרונות הבולטים של המסלול , למרות היופי הטבעי הוא מאוד קרוב לציוויליזציה וכל אחד יכול למצוא בו עניין בהתאם ליכולת הכלכלית.
*מזג האוויר – בגלל הגבהים , תנאי מזג האוויר מאוד לא צפויים בעיקר במקומות מעל 1500 מטר ולמרות שהיו לנו רק 2 ימי גשם מלאים,3 בקרים/לילות של גשם ובוקר אחד של שלג אמרו לנו שהיה לנו מזג מעולה כי שבוע לפני שהגעתי היה מלא שלג בגבהים מעל 1800 מטר כל השבוע כך שחשוב מאוד להצטייד בבגדים חמים ובגדי הגנה מפני גשם (כולל כיסוי תיק) .
הטמפרטורה הייתה בממוצע 25 מעלות ביום וירד קרוב ל 0 בלילות .

תמונות מלאות בפיקאסה:
https://picasaweb.google.com/1...
הקלטת המסלול בגיפיאסיס:
http://www.gpsies.com/map.do?f...
הקלטת המסלול באבריטרייל:
http://www.everytrail.com/view...

קבצים מצורפים

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )