Tour du Mont Blanc בשמונה ימים

תיאור מסלול של שמונה ימים (אינטנסיבים) למסלול ה Tour du Mont Blanc המלא!

תאריך הטיולJune 2015
עונה מומלצתאמצע יוני עד אמצע ספטמבר

• ציוד: בחרתי לעשות מסלול שבו אסחוב כמה שפחות על הגב ואדאג כמה שפחות לכל מה שאינו קשור להליכה. על כן לא לקחתי איתי אוהל/שק"ש/מזרון/כלי בישול וטיילתי בסה"כ עם תיק יחסית קטן, שקית שתיה, ביגוד חם וכלי רחצה.
• לינה/אוכל: בכל הלילות ישנתי בבקתות שמספקות ארוחות ערב + ארוחת בוקר ואורזות לך גם ארוחת צהריים ליום שלמחרת. הלינה היא בחדרים משותפים בכולם.
• מפה: קניתי מפה ב Les Houches ביום שהגעתי (15 יורו)
• הגעה: טסתי לג'נבה עם חברת easyjet (190 יורו) ומשם שאטל הסיע אותי ל Les Houches (45 יורו ל-2 כיוונים בהזמנה מראש)
• כסף: בצרפת ואיטליה משתמשים ביורו ובשוויץ בפראנק שוויצרי אבל הם לרוב מקבלים גם יורו. הטרק בסה"כ לא זול אבל רמת השירותים הגבוהה מאפשרת לטייל כמעט ללא הוצאות נלוות. לי עלה בסה"כ פחות מאלף יורו.
• מסלול: בחרתי ללכת במסלול בכיוון השעון בניגוד לכיוון שרוב האנשים הולכים בו כך שכמעט לא פגשתי את אותם אנשים פעמיים. כמוכן המסלול שלי עבר בכל הווריאנטים הגבוהים (והקצרים יותר) וגמעתי את המסלול כולו (172 ק"מ) בשמונה ימים.
• מזג אוויר: אני טיילתי בסוף יוני ותחילת יולי ומזג האוויר היה מושלם. לא ירד בכלל גשם, היה נעים והייתה ראות מעולה.

יום 1: מ Les Houches ל Refuge La Flegere

17.8 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 1800 מטר וירידה מצטברת של 950 מטר (6 שעות הליכה)
ב Les Houches ישנתי ב Gite Michel Fagot- (74 יורו ל-2 לילות + ארוחת בוקר) מקום יפיפה במרכז עם אוכל טעים ומארחת מדהימה שעזרה לי המון במיוחד לארגן הסעה חילופית לשדה התעופה כשיום לפני הטיסה חזרה לארץ החברה שהזמנתי ממנה החליטה שלא משתלם להם להסיע אותי.
המסלול יוצא ממש סמוך למלון על המדרכה וחוצה בגשר את הנחל. לאחר הגשר השביל פונה ימינה לדרך אפר שבהתחלה הולכת לאורך הנחל אך עד מהרה מתחילה לטפס במעלה ההר. הנוף המתגלה מולנו של פסגות המון בלאן מדהימות ביופהן. לארוחת עשר עצרתי ב Refuge de Bellachat מקום נחמד עם נוף מדהים על ההרים שממול. קצת אחרי הבקתה מגיעים לשיא הגובה וההרים שמצפון מערב מתגלים לפנינו. ממשיכים באזור שיא הגובה עד שמגיעים לנק התצפית ב Le Brevent (2525 מטר). העצלנים יכולים להגיע לכאן ברכבל מעמק שמתחתינו.
אחרי ארוחת צהריים מזינה המשכתי ללכת צפונה בשביל שמתחיל לרדת (לפעמים עם שימוש קל של יתדות) דרך Col du Brevent עד מפגש שבילים ליד La Bergerie de Plan Praz. משם השביל פונה שמאלה לאורך צלע ההר עד שמגיעים ל La Flegre. גם לכאן ניתן להגיע ברכבל. הבקתה יפה מאוד והאוכל ממש טעים ומפנק (65 יורו לפנסיון מלא)

יום 2: Refuge La Flegere ל Trient

22.8 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 1500 מטר וירידה מצטברת של 2050 מטר (8 שעות הליכה)
בתכנון המקורי תכננתי לישון ב Col de Balme שנמצא על הגבול בין צרפת ושוויץ על מנת לקצר את המסלול של היום למחר, אבל הרפיוג היה סגור ללינה אז המשכתי משם ל Le Peuty ומשלא מצאתי מקום נורמלי לישון המשכתי ל Trient וישנתי ב La Grande Ourse -מקום מומלץ ונעים מאוד.
מהבקתה השביל ממשיך צפונה בעליה ומטפס לכיוון אגם Lac Blanc והבקתה שלידו (2350 מטר). משם השביל יורד, עוקף אגם קטן נוסף וממשיך צפון מזרחה על צלע ההר. לאחר ירידה מתונה למדי מתחילה ירידה תלולה ומזוגזגת לכביש שבעמק באזור Col des Montets. חוצים את הכביש ופונים ימינה לאורך הכביש עד שמגיעים לתחילת העליה הארוכה לכיוון הגבול עם שוויץ. בתחילתה עוברת העליה בתוך היער אך עד מהרה יוצא השביל אל מעל לקו העצים ומטפס דרך השלוחה לפסגה ב Aiguillette des Posettes (2200 מטר). מכאן השביל יורד לאוכף ועולה שוב, חלקו בדרך 4X4 עד הפאס Col de Balme שבגבול בין צרפת לשוויץ. אכלתי שם צהריים ומשהבנתי שלא ניתן לישון בבקתה התחלתי בירידה לכיוון Trient. ב Le Peuty יש מקום לישון בו אבל ההנהלה הייתה ב Trient אז המשכתי בסוף עד Trient וישנתי שם ב Le Grande Ourse (76 יורו לפנסיון מלא בחדר משותף).

יום 3: מ Trient ל Champex

15 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 1450 מטר וירידה מצטברת של 1250 מטר (6 שעות הליכה)
מ Trient ישנם 2 דרכים להגיע ל Champex:
1. הדרך הנמוכה דרך Col de Forclaz
2. הדרך הגבוהה דרך Fenetre d'Arpette
בחרתי בדרך הגבוהה ויצאתי מהכפר בדרך המטפסת קלות על השלוחה ממזרח. חוצה פעמיים את הכביש שמטפס ל Col de Forclaz ולאחר טיפוס קצר הופך לשביל מישורי ומקסים בתוך היער שלאורכו תעלת מים והעשרות לילדים. בסופו מתחבר השביל לקצה הכביש המגיע מהכפר ליד Chalet du Glacier ומכאן מתחילה עליה מאומצת לכיוון הפאס. ההליכה יפה מאוד ועוברת ליד קרחונים והנוף בפאס Fenetre d'Arpette (2700 מטר) מדהים ביופיו. הירידה לעמק יפיפיה גם כן, בחלקה הולכת לצד הנחל ובמהרה הפריחה האביבית של סוף יוני צובעת את כל העמק. Champex נמצאת בצמוד לאגם יפה ובעיירה הרבה מלונות. אני ישנתי ב Pension en Plein Air (67 יורו לפנסיון מלא)

יום 4: מ Champex ל La Peule

22.4 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 1100 מטר וירידה מצטברת של 500 מטר (6 שעות הליכה)
מהמלון השביל מקיף את האגם יורד לצד הכביש ואז פונה ימינה לדרך על צלע ההר בתוך היער. הדרך יפה ורצופה פסלי עץ מרשימים. הדרך יורדת במתינות עד ל Isert שבעמק ומשם מתחילה לעלות במתינות בתוך העמק דרך הכפרים Les Arlaches ו- Praz de Fort בשביל שחלקו דרך 4X4 וחלקו על כביש סלול. קצת אחרי העיירה La Fouly מסתיימת דרך ה 4X4 בחניון שליד גשר והשביל מתחיל לטפס על השלוחה עד שמגיע לבקתה La Peule. במקום פרות רבות והם חולבים בעצמם את הפרות ומכינים גבינה מקומית טעימה מאוד. הלינה בחדר משותף (70 יורו לפנסיון מלא) והנוף מהבקתה מדהים.

יום 5: מ La Peule ל Refuge Bertone

24.6 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 1650 מטר וירידה מצטברת של 1750 מטר (7 וחצי שעות)
הערות: הסימון במפה שקניתי בצרפת הייתה שבין Refuge Elena ל Refuge Bonati ההליכה היא על הכביש בעמק כשבפועל השביל המסומן הולך על צלע ההר ולכן התברברתי שם קלות.
מהבקתה השביל מתחיל לטפס לכיוון Grand col Ferret (2530 מטר) שהוא הפס בגבול בין שוויץ לאיטליה. מהפאס השביל יורד באינטנסיביות עד Rifugio Elana. מהרפוחיו השביל יורד במתינות עד לחניון גדול בקצה העמק. מכאן השביל עולה קצת שמאלה של השלוחה שממזרח והולך לאורך צלע ההר עד Rifugio Walter Bonatti (הסימון במפה שקניתי היה שגוי ואני המשכתי במורד העמק לאורך כביש סלול עד Lavachey שם הבנתי שטעיתי במסלול והתחלתי לטפס בשביל אחר עד רפוחיו בונאטי). משם השביל מתחיל לטפס לאורך נחל, חוצה את Pas-entre-deux-sex (2530 מטר), יורד קצת ואז מטפס שוב לפסגת הר Tete De la Troche (2581 מטר) מכאן השביל מתחיל לרדת על השלוחה עד הבקתה Rifugiu Giorgio Bertone. הבקתה מקסימה והאוכל טעים (במיוחד הקפה) אבל עבור מקלחת צריך לשלם 2 יורו ל-3 דקות מקלחת. 55 יורו לפנסיון מלא.

יום 6: מ Refuge Bertone ל Refuge Elisabetta

20.6 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 1500 מטר וירידה מצטברת של 1300 מטר (6 שעות הליכה)
מהבקתה השביל מתחיל לרדת לכיוון העיר הגדולה Cormayeur. השביל חוצה את העיר ולאחר שחוצים את הגשר השביל מתחיל לטפס בין הבתים ולאחר מכן מתחת לרכבל עד Rifugio le Randonneur. השביל עובר בקתה נוספת Maison Vielle יורד קצת וממשיך דרום מערבה על השלוחה. הנוף של המון בלאן מצידו הדרום מזרחי מרשים ומלווה אותנו כמעט כל היום. לאחר הליכה די מישורית, השביל מתחיל לרדת בתלילות לעמק שמתחת. בהגיעו לעמק ליד Rifugio Combal הופך להיות דרך 4X4 שמטפסת במתינות בעמק עד Rifugio Elisabetta solodimi Montanaro. בבקתה יש אווירה טובה ואוכל טעים (57 יורו לפנסיון מלא)

יום 7: מ Refuge Elisabetta ל La Balme

20.3 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 1300 מטר וירידה מצטברת של 1750 מטר (6 שעות הליכה)
הערות: הלכתי דרך הוריאנט של Col de Fours ולאחר שהגעתי לבקתה ונחתי קצת ועליתי ללא תיק לשחיה קצרה באגם Jovet.
מהבקתה השביל מטפס במתינות לכיוון הגבול הצרפתי. עוברים את פאס Col dela Seigne (2510 מטר) ומתחילים בירידה מתונה בצד הצרפתי שהופכת לתלולה יותר לפני ההגעה לבקתת Refuge des Mottets וממשיכים במורד עד La vile des glaciers. מכאן יש 2 אופציות להמשך:
1. דרך ארוכה וונמוכה העוברת בכפר Les Chappieux
2. דרך קצרה יותר וגבוהה דרך הפאס Col des Fours
התחלתי לטפס לכיוון הפאס. זהו כנראה הטיפוס הקשה ביותר שהיה לי בכל הטרק. הדרך תלולה ואיטית אבל אבל הגעתי לפאס בגובה 2670 מטר שעדיין מלא בשלג ובמטיילים הנהנים מיום יפיפה. מכאן השביל מתחיל לרדת בתלילות ולאחר מכן פונה ימינה בירידה מתונה יותר עד לפאס Col du Bonhomme שבו נפתח לפנינו הנוף היפה של העמק מצפון. ממשיכים בירידה בעמק וחולפים על פני עליה לאגם jovet. ממשיכים עוד קצת בירידה עד הבקתה Refuge de la balme.
אני הגעתי די מוקדם ולאחר מנוחה קלה ובירה קרה החלטתי לעלות ללא תיק בחזרה לאגם jovet היפה לטבילה קלה. המים קפואים אבל מרעננים.
האוכל בבקתה טעים מאוד והחברה מדהימה (49 יורו לפנסיון מלא)

יום 8: מ La Balme ל Les Houches

30.3 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 1800 מטר וירידה מצטברת של 2500 מטר (8 וחצי שעות)
מאחר וידעתי שזה יומי האחרון בטרק והערכתי את כושר ההליכה שלי בחרתי להאריך את המסלול של היום הזה. המסלול המקורי עובר בעמק דרך העיירה Les Contamines-Montjoie . אני במקום זאת בחרתי מסלול הררי גבוה יותר שלא מומלץ למי שאינו בכושר טוב.
מהבקתה ירדתי בדרך 4X4 עד Chalet-Reguge de Nant Borrant ושם פניתי ימינה לשביל בין העצים שמתחיל לטפס עד הדופן שממזרח לעמק. השביל עובר על השלוחה שמזרחית לעיירה ובדרך אפילו מחייב לחצות קרחון באחד הנחלים. רוב המסלול בתוך היער עד שמטפס ויוצא ליד הבקתה Auberge du Truc והפאס שליידו. מכאן השביל יורד בתלילות, חולף על פני עוד בקתה בעמק (Refuge du Miage) ומתחיל טיפוס תלול לעבר Col de Tricot (2111 מטר). מכאן השביל שוב יורד ואז ממשיך בדרך מישורית עד תחנת הרכבת ב Col de Voza.
מכאן השביל מתחיל לרדת במקביל למדרונות הסקי עד שנכנס בין הבתים בקצה המדרום מזרחי של Les Houches. משם המשכתי למלון Gite Michel Fagot.
זה היה היום הארוך ביותר בטרק וסיימתי אותו רק בשש וחצי.
בשעה 2 וחצי לפנות בוקר אספה אותי הסעה לשדה התעופה בג'נבה.