באנו לפראג, הכרנו את צ'כיה

רצינו לעשות טיול אוטו בצפון איטליה, אבל הזמן לא אפשר עבורנו טיול של שבוע ונאלצנו להסתפק בטיול של ארבעה ימים. קנינו כרטיסים לפראג בליין הצעירים החדש של אלעל, UP. במקום להתבאס, החלטנו שנטייל יומיים בפראג ויומיים מחוץ לה. היה מדהים

תאריך הטיולSeptember 2014
עונה מומלצתמאי-ספטמבר

יום 1 - פראג העתיקה

לאחר חוויה קשה של מלון מעפן ברומא, אמרנו שאם כבר מזרח אירופה, אז שיהיה בסטייל. לקחנו מלון 4 כוכבים בשם EA hotel manes, ממוקם מצויין, מרחק הליכה מכל מקום, מאוד קרוב לגשר Legil, שמונה דקות הליכה מכיכר וצלאב. המלון היה יקר יחסית למחירי פראג (1200 ש"ח ל-4 לילות), כולל ארוחת בוקר מצויינת. היה נקי ושקט, אבל למרות הכל לא הייתי ממליצה עליו כי אין שם אופציה למיטה זוגית אלא רק שתי מיטות יחיד שמצמידים אותן וזה לא נוח.
הגענו למלון בשעה 12:00 וכל היום היה לפנינו. מייד יצאנו לדרך. הלכנו על גדות הנהר עד גשר קארל היפהפה ופנינו ימינה לרחוב Karlovy. הלכנו למסעדה איטלקית שקיבלנו עליה המלצה מראש, Kogo (כתובת: Havelská 499/27). מהר מאוד גילינו שבאופן כללי, רוב המסעדות כאן זוכות לכינוי "איטלקיות" ומגישות פיצה, בשרים, ריזוטו, פסטה וסלט. את המעדן המקומי שלהם, חזיר צלוי על מוט מסתובב, שפורסים ממנו חתיכות עבות, אני וחבר שלי נמנענו מלטעום. ולא רק בגלל הכשרות.. זה באמת לא נראה מפתה. מעדן אחר עליו כן התענגנו הוא הקיורטוש המפורסם, מאפה מגולגל טבול בסוכר חום ולעיתים גם בשברי אגוזים. תענוג.
לייד המסעדה, לאורך רחוב Havelska, יש שוק מקומי ששווה לבקר בו. משם חזרנו לכיוון כיכר Staroměstská היפהפייה (שווה גם בערב), עלינו על בניין העירייה שבראשו השעון המפורסם וצפינו סביב, התרשמנו מהמבנים השונים בכיכר ואז המשכנו ברחוב Pařížská לכיוון יוזפוב - הרובע היהודי. הרחוב רצוף חנויות יוקרה שלא יביישו אף בירה אירופאית..
ברובע היהודי נכנסו לבית הכנסת הישן- חדש (staronova synagoga). מיותר לגמרי. חוזרים אחורה ופונים לרחוב Siroka לכיוון בית הכנסת הספרדי. יפהפה. משם הלכנו לקניון Paladium (ענק, שווה) הנמצא בקירבת מקום, עד להצגה בערב.
הזמנו כרטיסים להצגה של התיאטרון השחור ב-image theatre ב-20:00 בערב. ההצגה מציגה ב-18:00 וב-20:00 ואפשר להזמין כרטיסים מהארץ (80 ש"ח). מומלץ!! התיאטרון בדיוק עבר למקום חדש, והיום הוא נמצא ב-Betlemske 5.
חזרנו להתרעננות במלון לפני ארוחת ערב בכיכר וצלאב. זמן לישון :)

יום 2 - Český Krumlov

ביום השני נסענו דרומה מרחק 170 ק"מ לעיירה מהממת בשם Český Krumlov. הזמנו מהארץ כרטיסים ל-7:00 בבוקר לאוטובוס של חברת Student Agency שעולה 15 יורו הלוך ושוב. האוטובוס מרווח ונוח, מקבלים קפה ולכל אחד יש טלויזיה אישית .. כמעט כמו semi cama בדרום אמריקה. הנסיעה לקחה כמעט שלוש שעות, אולי שווה לשקול לקחת אוטו.
העיירה מהממת באמת. בגלל המבנה המיוחד שלה, אתה רואה כל פעם עוד חלק ועוד אחד ומתרגש מחדש.
העיירה בנויה על לשון יבשה על גדותיו של נהר הוולטאבה (אותו אחד מפראג) שעוטף אותה בצורת לולאה. יש המון בתי-קפה, גלריות, ובצד השני של הנהר יש מקדש. מטפסים עליו ורואים מלמעלה נוף עוצר נשימה. אנחנו לקחנו אופניים ועשינו מסלול של 8 ק"מ, חלק ממנו הררי אבל שווה ביותר.. צריך להוריד את הקיורטוש הזה איכשהו.
בערב חזרנו לפראג עייפים ומרוצים.

יום 3 - פראג שמעבר לנהר

עברנו לצד השני של הוולטאבה על פני גשר קארל. לייד הגשר יש דוכן information, קנינו כרטיס חלקי למצודת פראג שכלל את קתדרלת ויטוס הקדוש, הארמון המלכותי, סמטאות האלכימאים (שווה! נקרא גם סימטת הזהב - zlata ulicka) ובזיליקת ג'ורג' הקדוש. זה היה מספיק.
נכנסנו למצודת פראג מכיוון כיכר הראדצ'אני, שווה להיכנס לארמון שוורצנברג בשביל הנוף. כשיצאנו מהצד השני עשינו הפסקה ליין חם - משקה פופולרי בפראג. שוה לציין שחצי ליטר בירה (מקומית) עולה בערך חמישה שקלים. מסיבה.
משם חזרנו למטה ועברנו דרך האי קאמפה ודרך גשר המנעולים הרומנטי (המוני זוגות תלו עליו מנעולים עם שמם. שווה להביא מראש.) המשכנו דרומה עד הרכבל לגיבעת פטז'ין (אפשר גם לעלות ברגל, אבל שווה לדעת שהוא עולה כמו כל נסיעה מקומית ברכבת). עלינו למעלה בשעה די מאוחרת ואז טיפסנו על מגדל התצפית הגבוה בראשו. נוף מהמם, ופתאום מגלים שפראג היא פשוט ענ-קית.
חזרנו לאיזור של כיכר וצלאב, יש שם הרבה קניות (שווה סיבוב..)..

יום 4 - Prachovské skály

ליום הזה שכרנו אוטו! ביררנו על הגעה באוטובוס אבל זה יצא מסורבל ולא מוצלח מבחינת הזמנים. השכרה מהארץ עולה 300 שקל שזה נשמע ממש מוגזם, הזמנו דרך המלון ויצא כמעט 200 בחברת ASAP. זה נשמע כל-כך נחמד כשהבטיחו שיביאו לנו את הרכב עד לפתח הדלת, אבל לא חשבנו על פרט חשוב: הצנטרום של פראג הוא ברובו מדרחוב אחד גדול ולכן היציאה בבוקר והחזרה בערב היו ממש מאתגרים. עדיף לשכור רכב מסוכנות שנמצאת ביציאה מהעיר ולהגיע לשם במטרו/ טראם. יותר קל.
מבחינת ניווט, כל האפליקציות למיניהן (oruxmaps, googlemaps) לא ממש תפקדו בהיעדר אינטרנט. לקחנו מפה רגילה מהמלון.
נסענו בכיוון צפון מזרח אל Jicin שלייד השמורה היפהפייה Prachovské skály המכונה גן העדן הצ'כי. ירוק ויפה. זה לוקח בערך שעה ורבע. במקום קנינו מפה, שילמנו על החניה ועל הכניסה וקיבלנו המלצה על שבילים. בחרנו שביל באורך שעתיים-שלוש ועצרנו המון. ההליכה קלה ובדרך רואים את צוקי פראכוב משני הכיוונים ונרגעים בטבע.
בדרך חזרה הארכנו קצת בכיוון מערב לעיירה בשם Melnik. בעיירה כנסייה הצופה על איחוד נהרות הוולטאבה והלאבה. נחמד אבל לא חובה. כדאי להגיע לכאן מוקדם, אנחנו הגענו ב-18:00 ונראה כי המקום כבר ריק.. הולכים לישון מוקדם באירופה.
משם חזרנו ללילה אחרון בפראג.. לפי המלצות הלכנו לפאב james dean, המשכנו דרך כיכר Staroměstské שם היו פאבים עם הופעות חיות של מוסיקה אירית והמון אנשים שבאו לבלות.. משם המשכנו למועדון Karlovy Lazne הממוקם לייד גשר קארל. המועדון בנוי מחמש קומות שבכל אחת מהם מוסיקה שונה, הוא מושקע בטירוף ושווה ביקור, גם למי שאינו חובב מועדונים בדרך-כלל (כמונו).
חזרנו למלון שמחים ומרוצים לשעת שינה אחת לפני הדרך הביתה..

• כרטיס באלעל UP - יצא 250 דולר לכל אחד + 20 דולר לכיוון למזוודה אחת. שווה.
  • להביא כרטיס סטודנט, מקבלים הרבה הנחות (אף על-פי שברובע היהודי מקבלים הנחה רק עד גיל 26. לא שמעו על צבא וכאלה.)
  • אם לא לוקחים מלון ממש בצנטרום, שווה לעשות כרטיס יומי (כולל רכבת וטראם). פראג מרושתת היטב וזה מאוד נוח.
  • שווה לנצל גם את חיי הלילה. תבלו!