סנטה קרוז ולגונה 69 - 4 ימים בצפון האנדים הפרואנים

טיול שמשלב 3 ימים בטרק הסנטה קרוז עם יום רביעי בלגונה 69 המפורסמת. הרבה מאוד נוף, אגמים וההר המפורסם של paramount pictures

תאריך הטיולApril 2022
עונה מומלצתאפריל עד ספטמבר (עונה יבשה)

רקע כללי

לטרק יצאנו אני ועוד שני חברים מתוך רצון לטייל בנוף ולא לנסוע יותר מידי הלוך חזור בין הווארז לטיולים בסביבה. אחרי פתיחת מפה הבנו שהלגונה 69 (נסיעה ארוכה מהווארז) נמצאת ממש בכיוון של היציאה לטרק הסנטה קרוז (נסיעה ממש ארוכה מהווארז) , לכן החלטנו לשלב ביניהם. מטעמי חוסר זמן להתאקלמות של החברים - יצאנו עם סוכנות, אבל אמליץ לכל מי שמורגל לגובה וטייל בעבר עם ציוד על הגב - אין צורך ממשי בסוכנות אלא אם כן אתם רוצים להתפנק
הטרק נבנה כך:

יום א' : סנטה קרוז עם סוכנות.
יום ב': סנטה קרוז עם סוכנות.
יום ג': התנתקות מהקבוצה של הסוכנות, טיול עצמאי עד לסיום הסנטה קרוז בכפר chamapampa.
יום ד': לאחר לינה בכפר yungay , טיול בלגונה 69.

הטרק קל ומאוד נוח, אפרט בהמשך. כמו כן למי שבכל זאת מעוניין להתארגן לצאת עם סוכנות, אפשר ליצור איתי קשר ואשלח לכם איש קשר, הם היו מעולים.

יום א': Vaqueria למחנה paira

יצאנו בשעה 04:30 לפנות בוקר מההוסטל בהווראז עם הסעה לכיוון vaqueria. הנסיעה הייתה ארוכה מאוד ואחרי עצירה לארוחת בוקר בyungay, הגענו לתחילת המסלול בכפר בשעה 11:20. בדרך יש עצירה מאוד יפה לתצפית, מומלץ מאוד.

יורדים מווקריה על סינגל לנחל, הולכים דרך הכפר Collo שנמצא על האוכף ומטפסים עם הנחל המקביל דרך הקצוות של הכפר Huaripampa בגובה 3,420. ממשיכים ללכת בנחל כ7 ק"מ, עולים לגובה 3,790 ושם ישנים. אומרים שבעונות מסוימות יש הרבה יתושים אז מומלץ להביא תרסיס נגד.

בסך הכל יום של 10 ק"מ, מאוד נוח ובעיקר מישורי. יש ליד הנק' לינה נחל למי שמעוניין לשתוף/לרחוץ לפלטר מים לשתייה.

יום ב': paira דרך הפס לTaulipampa

היום היפה בטיול!

יוצאים בשעה 07:00 לתחילת הטיפוס לפס 1,000 מטר, לאורך 7 ק"מ. העלייה עצמה לוקחת כמה שעות ובעיקר מאוד יפה. פונים ימינה בפיצול נחלים ועולים למעלה עם הנחל, שומרים על השביל בגדה השמאלית של הנחל ואיתו מטפסים עד לפס.
מומלץ לקחת את הזמן במיוחד בגלל הגובה של הפס- 4,750. לאחר תמונות ומנוחה בפס יורדים למחנה taulipampa (גובה המחנה: 4,200) , ירידה של 600 מ', לאורך 4 ק"מ בנחל בשביל נוח. המחנה מדהים וממקום באמצע נחל מאוד רחב, עם פסגות מטורפות מכל הכיוונים בצבעים שונים.

הגענו למחנה בשעה 13:00, אחרי ארוחת צהריים יצאנו לטפס לאגם arhuaycocha . ממשיכים בצד הימני של אפיק הנחל הגדול בו ממוקם המחנה, מתחילים לטפס עד שממש פונים צפונה לנחל הגבוה, שם הולכים בעמק רחב עד שמגיעים לbase camp של הר הalpamayo, משם יש עלייה של עוד 20 דקות לאגם.

מהאגם עצמו וכבר מהעמק ניתן לראות את הר הArtesonraju, שהוא ההר הרשמי של חברת ההפקות paramount pictures - ההר עם הכוכבים המסתובבים בהתחלה של סרטים (:

בסה"כ : עלייה של 330 מ' , לאורך 5.7 ק"מ. לוקח בערך שעה וחצי-שעתיים לכל כיוון
העלייה ממש יפה, וללא ספק היפה בטיול, בדגש על העמק שעוברים בו בדרך לאגם.
לאחר החזרה למטה חגגנו יום הולדת לחבר במחנה והלכנו לישון.

יום ג': Taulipampa לCashapampa

יום אחרון למקטע הסנטה קרוז , למעשה משלב את היום השלישי והרביעי של הסנטה קרוז אבל לחלוטין לא קשה מידי.
לקחנו בבוקר את הציוד מהחמורים של הסוכנות לתיקים שלנו (הבאנו מעט מאוד דברים, בגדים תרמים וקצת חטיפים ללילה) ויצאנו עצמאית ליום האחרון. חשוב להגיד שבאמת הגענו עם מעט ציוד ואם היינו מביאים תיק לילה ענק ליומיים הראשונים זה לא היה אפשרי להתנתק מהסוכנות ולהמשיך ליומיים עצמאיים.
כל היום הוא למעשה ירידה בנחל הרחב עד לכפר cashapampa , לאורך 22.5 ק"מ , ירידה מ4,200 ל2,900. יום מאוד יפה לאורך הנחל, אפשר גם לעצור לטבול רגליים (תלוי במזג אוויר)
היום מתחיל מישורי ומרבית הירידה היא לקראת הסוף. אנחנו יצאנו בשעה 07:00 והגענו לcashapampa ב14:20.

מchashapampa נסענו בקולקטיבו לCaraz ומשם עוד קולקטיבו לYungay. היה מאוד נוח להתנייד לשם, עלה לנו 25 סול ולקח שעה וארבעים.
בYungay ישנו בהוסטל וקבענו מראש עם חברה להצטרף להסעה שיוצאת ללגונה 69 מהווארז ועוברת בyungay, ואז לאחר הטיול בלגונה לחזור איתה להווארז.

יום ד': Laguna 69

ההסעה אספה אותנו מהכיכר הראשית של yungay בשעה 07:00, משם נסענו במשך שעה ללגונה 69.
התחלנו לטפס בשעה 09:40 והגענו ב11:40 בקצב יחסית טוב, היינו כבר מורגלים לגובה.

הטיפוס ללגונה לא קל! כולל עלייה של 850 מ' לגובה 4,650. מטיילים רבים מגיעים ללגונה בתור טיול הסתגלות לגובה, בהתאם לא מעט גם מרגישים שם רע וחוטפים מחלת גבהים, באמת כדאי לקחת את הטיול לאט.
הלגונה עצמה יפה מאוד ובהחלט שווה את המאמץ !

הגענו חזרה למטה בשעה 15:30 ובשעה 16:00 עלינו על הסעה חזרה להווארז.

• להשתמש באפליקציית Mapy.cz , עובדת באופליין וכוללת קווי גובה
  • להביא פילטר מים טוב , צריך לפלטר מים מהנהרות שם / להרתיח
  • להביא עלי קוקה/כדורי גובה . יכול מאוד לעזור במקרה שמישהו מרגיש לא טוב.