טרק הסלקנטאי עצמאית בקלות ובפשטות

אם תהיתם לעצמכם אם אפשר לטייל עצמאית אז כן! בקלות, בנוחות, בזול וכן עוד פעם. בלי שק"ש, בלי מזרון, בלי אוהל, בלי לסחוב יותר מידי אוכל, עם תיק קטן. מאוד מומלץ.

תאריך הטיולDecember 2022
משך הטיולשבוע

לפני הטיול

אנחנו טיילנו שני זוגות אבל כל החדרים והמחירים מתייחסים למיטה לבן אדם כי זה מה שהיה- לא היו מקומות עם מיטות זוגיות חוץ מב- aguas calientes.

הכנו סנדוויצ'ים ליום הראשון לארוחת בוקר וצהריים.

קנינו אוכל ליום השני כי אין מקום לעצור בו לארוחה חמה וזאת בעצם הארוחה היחידה שאכלנו לא אוכל חם.

קנינו כרטיסים למאצ'ו פיצ'ו ליום שהיה לנו מתאים. כשקנינו הייתה כניסה רק בין 6-7 בבוקר, אם אתם יודעים מראש מתי אתם מגיעים למאצ'ו פיצ'ו אולי שווה להזמין יותר משבוע מראש.

סגרנו עם חברה שתיקח אותנו ללגונה humantay.

הורדנו את המפה המתאימה, ניווטנו עם mapy.cz- יש קישור למסלול בסוף הסיפור דרך.

ידענו שאנחנו ישנים כל יום בהוסטל ולכן לא הבאנו שק"ש, מזרון או אוהל. לא הייתה בעיה בכלל למצוא מקום לישון. שווה להביא מגבת וסבון קטן כי כיף להתקלח כשאפשר.

בדקנו מזג אוויר לראות שכל הימים יפים ושאנחנו לא יוצאים בסופה.

הצטיידנו מראש בכדורים מטהרי מים, קשית פילטר. אבל כל דבר מטהר עובד.

שווה לקנות גם נגד יתושים טוב ( OFF הירוק ) ומשהו להרגעה למקרה שנעקצתם.

יום הראשון 4.2 קילומטר נסיעה והליכה ללגונת humantay

יצאנו באיזור 4:30 עם חברה ללגונת יומנטי עלה לנו 45 סול לאחד, יש אפשרות לקנות גם ארוחת בוקר, אנחנו בחרנו לא לקחת את זה ואז ראינו את הבופה ולא הצלחנו להתאפק.

כשהגענו לsoraypampa חיפשנו מקום לישון והשארנו את התיקים הגדולים שלנו שם, עלינו עם תיקים קטנים רק עם מים ואוכל.
היה נראה שיש עוד מקומות לישון יותר במעלה ההר אבל יש מקומות שהם רק לקבוצות אז אני לא בטוח שבאמת יש מקום לישון שם, לא בדקנו.

בגלל שחיפשנו הוסטל עלינו קצת יותר מאוחר והיינו אחרי ההמון אנשים אז היה שם יותר נעים, נשארנו בלגונה רוב היום- אין יותר מידי מה לעשות בכפר למטה.
כשהגענו גילינו שהכניסה למים אסורה...

מבחינת אוכל הכנו סנדוויצ'ים מראש לבוקר ולצהריים של אותו היום עוד בקוסקו.

העלייה ללגונה קצרה אבל תלולה- לקח לנו בערך שעה
והירידה ממש פשוטה.
אין צל בלגונה ולכן כדאי להביא קרם הגנה וכובע.

ישנו בדורמס ואכלנו ארוחת ערב במקום שישנו בו, בסך הכל עלה 55 סול כולל ארוחת בוקר וערב ( בלי מקלחת ווויפי ). הארוחת ערב בשעה 18 וחשוב להגיע לפני כדי לא להיתקע בלי.

יום השני 19 קילומטר עלייה לפס וירידה לchaullay

קמנו מוקדם לאכול ארוחת בוקר ב5:30 כי היום הוא יום ארוך עם עלייה לגובה וירידה ארוכה ארוכה

אחרי התארגנות יצאנו באיזור 7:00 והתחלנו לטפס.
העלייה לפס כרוכה בטיפוס ארוך והפס בגובה 4600 אז שווה להתרגל לגובה לפני שיוצאים לטרק

הגענו לפס ב10:45 וכבר הר הסלקנטי היה מכוסה בעננים ולצערנו לא ראינו אותו יותר מידי.

בפס היינו בהפסקה עד 12:15 ( הרבה מעבר למה שקבוצה מסודרת יושבת בדרך כלל ) היה מלא רוח אבל יש סלע אחד מצוין להסתתר מהרוח ולנוח שם.

הלכנו לחפש את lago humanity והלגונה קצת מיובשת. בעיניינו לא היה שווה את ההליכה. סיפרו לנו שהייתה מפולת ששינתה את הזרם של המים מחוץ ללגונה, נאחל לה שתחזור לתפארתה.

התחלנו את הירידה הארוכה ל chaullay שלקחה לנו 5 שעות כולל ארוחת צהריים.

חיפשנו בדרך לאכול ארוחת צהריים חמה אבל לא היה שום מקום שמכר אוכל חם או ירקות ואכלנו דברים שהבאנו מבעוד מועד ( טורטיות טחינה וירקות) .

ב17 הגענו ל chaullay אחרי ירידה ארוכה מאוד ועם רגליים כואבות מההליכה הארוכה.

ישנו בבקתות קטנות, ממש בכניסה של הכפר עלה לנו 50 סול כולל ארוחות, שינה וויפי ומקלחת חמה-
היה מקום ממש נעים להיות בו.

יום השלישי 18.3 קילומטר הליכה באווירה ג'ונגלית לlucmabamba

קמנו לארוחת בוקר בשעה 6:00 ואחרי בוקר איטי ביותר, יצאנו בשעה 8:00.

היום מאוד יפה והשביל עובר בצד נהר אבל לא ממש בתוכו, יש מפלים יפים בצד הדרך שאפשר להיכנס אליהם ולמלא מים אם צריך.

היום עצמו במגמת ירידה מתמדת אבל מידי פעם יש גם עלייה שגורמת לך לתהות לעצמך האם אני באמת יורד?

בערך ב11:00 ראינו קבוצה מחברה חוצה את הנהר, לא הבנו למה הם עושים את זה כי המסלול נשאר תמיד באותו הצד של הנהר, בסוף היום למחרת, פגשנו אותם וגילינו שאסף אותם אוטובוס והקפיץ אותם לhiderorelectrica.

המשכנו את היום וחיפשנו לעצמנו ארוחת צהריים מצאנו מקום קטן בדרך שהציע לנו מרק ב10 סול והלכנו על זה. היה מאוד טעים, אבל כשסיימנו לאכול הגיעו יתושים, היינו עם בגדים קצרים כי היה יום חם ונכנסנו למים באחד המפלים בנוסף הורדנו נעליים באוכל. אחרי 10 דקות בלבד התחלנו להתגרד כולנו בטירוף.

ממליץ להביא נגד יתושים טוב, להישאר כל היום עם בגדים ארוכים למרות שחם ולא להוריד נעליים בטח שלא ליד אוכל, כדי להימנע מזה כמה שיותר!
שווה גם לקנות מראש משהו להרגעה למקרה שכן נעקצתם.

המשכנו ללכת, רצינו לאכול צהריים מאוחרים באחד מהכפרים הגדולים בדרך playa sahuayaco ו sahuayaco אבל היה יום ראשון ובנוסף גם בחירות אז הכל היה סגור. אמורים להיות שם מקומות לאכול אבל לנו לא היה אז לשיקולכם. חשוב לשים לב אם מטיילים ביום ראשון כי דברים נסגרים.

בסוף הגענו ל lucmabamba, עלינו קצת למעלה ומצאנו מקום נחמד לישון בו ב60 סול כולל מקלחת אוכל וחדר (הוויפי לא עבד בגלל שהיה חסר חשמל או משהו, לא עד הסוף הבנו אבל גם זה היה כלול במחיר).
המחירים היו אותו דבר בכל הכפר, אנחנו עלינו למעלה כי רצינו לקצר את היום למחרת.

ב lucmabamba יש מלא מלא צמחי קפה וכל התושבים מייצרים קפה מקומי. אנחנו הלכנו לחוות viamonte שם טחנו לנו קפה במקום ובנוסף מציגים שם את הגרעינים והתהליך שלהם. היה מקום יפה, בעלים חמודים וקפה טעים מאוד ממליצים ללכת לשתות שם קפה. הקפה עלה לנו 5 סול.

יום הרביעי 11.1 קילומטר עלייה לרכס וירידה ל hidroelectrica

קמנו מוקדם והתארגנו לפני ארוחת בוקר ( לא קרה בדרך כלל ) כי לא היינו בטוחים אם אנחנו רוצים לישון ב santa teresa או להמשיך ל aguas calientes (Machu Picchu pueblo) אכלנו ב6:00 ויצאנו ב7:00 לדרך.

היום הזה מתאפיין בעלייה בבוקר ועבירת רכס ואחרי זה ירידה תלולה לhidroelectrica .

בשלושת רבע העלייה בערך יש שתי נדנדות שרואים מהן את הנוף בצורה ממש מגניבה. אנחנו עצרנו שם לשעה והיה לנו ממש כיף. הגענו לשם ב9:00.

הגענו למעבר רכס ב10:30. יש שם פיצול- להמשיך בשביל או לצאת ממנו להליכה של שלוש דקות לתצפית, הלכנו לתצפית והיה מאוד יפה. בהמשך השביל למטה אין תצפית יפה כמו שם, לכן ממליץ.

בתצפית במעבר רכס זאת הפעם הראשונה שרואים את המאצ'ו פיצ'ו.

הירידה למטה לא ארוכה במיוחד אך תלולה ומאוד זיגזגית והתחיל קצת לטפטף עלינו גשם לקראת הסוף, לכן הלכנו מהר והגענו לhidroelectrica ב13. אכלנו ארוחת צהריים במקום שבו החברות אוכלות. תכלס היה לא משהו ואולי עדיף להמשיך עוד קצת פנימה לאורך פסי הרכבת ולאכול במקום עם פחות תיירים.

ההגעה לhidroelectrica לוותה בהלם מכמות האנשים שיש שם אבל כמעט כולם עוצרים ברכבת ואחרי זה בהליכה לaguas calientes לא היו איתנו הרבה אנשים.

החלטנו לנסות לנסוע לsanta teresa בשביל לישון שם, הגענו למקום של הקולקטיבו בשעה 15, שם הבנו שיש עבודות בכביש ולא תמיד יש אפשרות לעבור. היה שם נהג מונית שביקש מאיתנו 150 סול לנסיעה (כמובן שלא הסכמנו). לא הגענו להבנות והחלטנו להמשיך ללכת לכיוון aguas calientes ( בשנייה שהתחלנו ללכת הוא הוריד את המחיר ל15 סול לאחד אבל כבר לא היה לנו כוח אליו והמשכנו ללכת ) בתמונה מצורפת השעות של העבודות בכביש ומתי אפשר לעבור.

המשכנו ללכת ולחפש מקום לישון בו. אחרי 6 קילומטר של הליכה לא קשה על הפסי רכבת הגענו למקום שקוראים לו mondor, לפניו יש רק מקומות של קמפינג. החדרים עלו 40 סול לא כולל אוכל. ארוחת ערב עוד 20 סול. וארוחת בוקר (לא לקחנו) עוד 20. הארוחת ערב הייתה קטנה ולא מספיק משביעה ולכן הזמנו עוד, מה שהיה מעצבן. בנוסף הקפה שלהם לא היה טעים. באופן כללי לא עפנו על המקום...

שווה לחשב מראש אם רוצים להמשיך אז להגיע לaguas calientes - הליכה ארוכה של 20 קילומטר. או אם לא אז להגיע בזמן לקולקטיבויים הזולים ל Santa Teresa - נסיעה שהיא יציאה מהמסלול רק לשינה וצריך לחזור בבוקר חזרה לhidroelectrica ומשם להמשיך. אבל Santa Teresa היא עיירה יותר מסודרת לפי מה שהבנו.

יום החמישי 10.2 קילומטר הליכה לaguas calientes

קמנו מאוחר כי הייתה לנו הליכה קצרה של 4 קילומטר בלבד. התחלנו ללכת ב8:40 והגענו לקפה בaguas calientes ב10.
שתינו קפה בinfiniy cafe והיה מאוד נעים.
ישנו בmachu picchu lodging 2 שווה להגיע לשם ולא להזמין מראש. כי יוצא יותר זול אם מגיעים לשם. עלה לנו 35 סול לאחד לחדר זוגי.

החלטנו להזמין שני לילות ואחרי המאצ'ו פיצ'ו לחזור לaguas calientes לעוד לילה ואז ללכת ברגוע לhidroelectrica ומשם לcusco.

יום השישי ה Machu Picchu

קמנו מוקדם ב4 והתחלנו ללכת לכיוון המאצ'ו פיצ'ו ב4:40. בעל ההוסטל הכין לנו סנדוויצ'ים כי ביקשנו ממנו להחליף את הארוחת בוקר בסנדוויץ'(זה היה ממש יפה מצידו ). לקח לנו 25 דקות להגיע לתחילת המדרגות.
הזמנו כרטיסי סטודנט מראש ובקופה הראנו לבן אדם שבדק אותנו את כרטיסי רב קו כאילו הם תעודת סטודנט, זה עבד כמו קסם וקיבלנו 50% הנחה בלי יותר מידי להתאמץ. ( שמענו שזה עובד רק אם אתה מתחת לגיל 25 אבל אנחנו לא יודעים בודאות את זה )

לקח לנו בערך שעה לטפס במדרגות לכניסה למאצ'ו פיצ'ו.
בגלל שהיינו בלי מדריך היה לנו את כל הזמן שבעולם לבלות שם.
בכל הבוקר היה מעונן אז ישבנו בתצפית שעתיים וחצי עד שהתבהר. על הדרך פגשנו כמה לאמות שכנראה הביאו לשם בשביל האטרקציה אבל היו מאוד חמודות ופוטוגניות.

חשוב לדעת שאין שירותים במאצ'ו פיצ'ו עצמו אלא רק בכניסה אז לקחת את זה בחשבון.
צריך לשים לב שאי אפשר ללכת אחורה רק קדימה במסלול ויש אנשים שאוכפים את זה בדרך.

התחלנו לרדת מההר ב11:30 וב12:30 כבר היינו חזרה בaguas calientes.

יום השביעי חזרה לcusco

התחלנו ללכת חזרה לאורך הפסי רכבת ב10:00 וב12 הגענו ל hidroelectrica. ישר הלכנו לתחנה של הקולקטיבוים בעקבות מה שקרה כמה ימים קודם. קבענו עם נהג שאמר לנו שהוא יוצא ב13:30 לקוסקו ב50 סול לאחד והלכנו לאכול צהריים.
ב13:30 באמת יצאנו אבל לא לקוסקו אלא למסעדה במרחק 5 דקות נסיעה משם. שם הנהג הוריד אותנו ואמר לנו שההסעה לקוסקו תצא רק ב15. למרות ששאלנו במפורש אם יש עצירות או אם הנסיעה ישירה, עבדו עלינו.
יצאנו ב15 לכיוון קוסקו. היו איתנו זוג שהיו צריכים לאסוף ציוד מsanta Teresa ולכן התעכבנו קצת ופספסנו את המעבר בין העבודות בכביש. הנסיעה לקחה לנו בסך הכל כולל כל העיכובים של העבודות בכביש 7 שעות ( אם מחשבים את היציאה ב15 ולא ב13:30 ) הגענו לקוסקו ב22:00 עייפים אך מרוצים מזה שהצלחנו להגיע.

קצת מסקנות בעקבות היום-
כשהיינו בחניון ב13:30 היה רכבים שיצאו והציעו לנו בקצת פחות כסף אבל כבר שילמנו. לכן שווה לבדוק את האופציות לפני שמשלמים.
אין סיבה להגיע מוקדם במיוחד כי גם ככה רוב הרכבים יוצאים בין 13-15.

סיכום

אז לסיום חשוב לציין שזה היה טרק ממש פשוט לצאת אליו עצמאית וכל יום שעבר רק חיזק לנו את התחושה שעשינו את הבחירה הנכונה. ממליץ לכולם לצאת עצמאית היה נהדרררר

מסלול הטיול בmapy.cz

השתמשנו גם בסיפור דרך באנגלית

בהצלחה לכל מי שיצא עצמאית מקווה שעזרתי מוזמנים לשאול עוד שאלות בכיף!