שבועיים בטנריף וברצלונה עם תינוק👼

10 ימים בטנריף וחזרה דרך ברצלונה לעוד 3 ימים עם תינוק בן 5 חודשים

עונה מומלצתכל השנה!

בחרנו הפעם לטוס לטנריף כי יש בה שילוב של מזג אוויר טוב גם בינואר, המחיר יחסית סביר, הנסיעות לא ארוכות וזה היה לנו חשוב עם הקטנצ׳יק ושיש שילוב של טבע מרשים וחופים.
בגלל שהיינו גמישים בתזמון, בחרנו לטוס בין הכריסמס לבין הפסטיבל שיש בפברואר, ככה שיחסית היה פחות עמוס בתיירים ומשמעותית פחות יקר (משהו כמו שליש במחיר של הטיסה והלינה). קיווינו לטייל גם באיים האחרים שנראים מדהימים, אבל נצטרך נשמור את זה לטיול אחר.

מבחינתנו זאת היתה טיסה ראשונה עם תינוק וללא ספק זה היה מאתגר, אבל לגמרי שווה את זה למרות כל הבלאגן שמתווסף לטיול :)

הטיפ שלנו - גג אטרקציה אחת ביום, ופשוט לזרום ולהיות ספונטניים.

החלטנו בחזור להאריך את הקונקשן בברצלונה בשביל ליהנות קצת מהעיר ולא להתיש אותנו ואת הקטנצ׳יק בטיסות, מה שהתברר כהחלטה מצוינת. בסיפור נרחיב בעיקר על טנריף כי על ברצלונה יש המון מידע ומיותר שאוסיף הרבה, בעוד שלהפתעתנו היה לנו יחסית קשה למצוא מידע טוב על טנריף בעברית.

בגדול טנריף מחולקת לשני איזורים מרכזיים - הצפון והדרום, כאשר במרכז האי יש הר געש שנקרא ״טיידה״.
הצפון - הרבה יותר ירוק, ממש יער גשם וטרופי בחלקו, מאוכלס פחות בצפיפות, זול יותר, מזג אוויר יותר קריר ונוטה להיות אפרורי וגשום, החופים שם עם חול שחור (חתיכת דבר מגניב למי שלא ראה דבר כזה). באופן יחסי גם הרבה פחות מתוייר מהדרום אם כי יש תיירים בכל מקום באי.

הדרום - הרבה יותר מתוייר, והוא מעין גרסא מאוד משופרת של אילת בעיניי. יש שם המון אטרקציות, מסעדות, חופים, מלונות, חנויות ומה לא.

אנחנו חילקנו את הטיול בעיקר לחלק הצפוני והחלטנו שיהיה נחמד גם לסיים בכמה ימים רגועים יותר בדרום.

כסף ועלויות

טנריף היא חלק מספרד אז כמובן שהכל ביורו ומקבלים אשראי בכל מקום שהיינו, גם עם האפל פיי.
הצפון היה יותר זול מהדרום, אבל ככלל המחירים לגמרי סבירים ויש value for money מאוד גבוה כמעט בכל מקום שהיינו, בין אם באוכל, לינה, רכב, אטרקציות וכו׳.

רכב ונסיעות

הזמנו מראש רכב מCICAR בלי התחייבות ובלי לשים פרטי אשראי, והיה פשוט מעולה. יש צורך רק ברישיון הישראלי וזה עלה לנו בסביבות 27 יורו ליום לרכב משפחתי גדול וכמעט חדש כולל הביטוח דרכם. קיבלנו גם כיסא בטיחות ובקיצור הכל היה מאוד נח איתם.
הכבישים מצוינים ואנשים נוהגים שם ממש בסבלנות בניגוד לאיזו מדינה שאני מכיר. הכבישים בצפון מאוד צרים בחלק מהמקומות וזה טיפה מפחיד אבל נוסעים לאט בכל מקרה כי הנופים עוצרי נשימה אז הכל טוב.

יש מקומות שקצת קשה למצוא חניה, בעיקר כי רכב זה הדרך המועדפת על מרבית האנשים להתנייד שם. בכל מקרה ברוב המקרים הסתדרנו אבל מניח שבתקופות יותר עמוסות בתיירים זה יכול להיות מעט בעייתי.

לינה

בגלל שהמרחקים יחסית לא גדולים והיינו עם תינוק כמובן שהעדפנו כמה שפחות לעבור ממקום למקום.
לקחנו airbnb נחמד מאוד בעיירת נופש קטנה שנקרית tabaiba בחלק הצפון-מזרחי של טנריף, כרבע שעה מהשדה הצפוני. אין יותר מדי מה לעשות שם, פשוט אהבנו את הדירה שהיתה מאובזרת וגדולה וממש התאימה לנו עם התינוק, וסה״כ במיקום טוב לכל מה שתכננו לעשות בצפון.

בדרום ישנו במלון של רשת H10 שנקרא Las Palmeras, בדיעבד לא היה מדהים ולא ממש שווה את הכסף.
אבל כן היה נחמד המיקום המרכזי שלו שסוף סוף יכלנו קצת להסתובב בערב ברגל.

אוכל

האוכל בצפון היה ממש מעולה כמעט בכל מקום שאכלנו. יש המון דגים ופירות ים ממש טריים וממש טעימים. בגלל שפחות יצאנו בערבים בצפון אז בישלנו חלק גדול מהארוחות בדירה שלנו עם מצרכים מהסופר וגם היה מעולה וטעים (טוב נו אני בישלתי).

בדרום האמת שדי התאכזבנו מרוב המקומות שאכלנו, האוכל היה סביר וגם יותר יקר מהצפון.

אנחנו מאוד אהבנו את התפוחי אדמה שהם מכינים שם, שבמבט ראשון נראים לא משהו בכלל אבל יש להם פשוט טעם של חמאה ומגישים אותם בכל מקום, עם כל מנה כמעט.
עוד מאכל ספרדי מומלץ זה פאאיה (מקווה שאני אומר נכון).
יש גם ברוב המקומות גבינה צלויה עם דבש או ריבת אוכמניות - פשוט מעולה.

יין - בכל מקום שהיינו היה יין ממש אבל ממש טעים, בכמות נדיבה וממש זול. בצפון 1-1.5 יורו לכוס ענקית ובדרום זה היה 3-4, שזה עדיין ממש אחלה.

יום 1 - הגעה לטנריף

טיסה הלוך עם קונקשן בברצלונה עם חברת Vueling. לא רצינו לטוס בשעות הערב או הלילה ככה שהאופציה היחידה היתה קונקשן קצר של שעה ורבע. בדיעבד זאת היתה טעות - הטיסה התעכבה וכמעט לא הספקנו את הקונקשן, למרות שבסופו של דבר הספקנו והכל הלך מאוד חלק במעבר. הבעיה האמיתית היתה שלא הספיקו להעביר לנו את העגלה (אם כי את המזוודות כן) לטיסה לטנריף ככה שהתחלנו את הטיול שם לא בצורה הכי חלקה...

לקחנו את הרכב שכאמור היה מעולה והתמקמנו בדירה בtabaiba.
חשוב לדעת שהשקיעה והזריחה יחסית מאוחרות -השמש עולה לקראת 8 בבוקר ושוקעת לקראת 20:00. ֿ תוסיפו לזה שהשעון שם שעתיים אחורה ובכלל חגיגה עם הקטנצ׳יק שלקח לו כמה ימים טובים להתרגל לשינוי.

יום 2 - הר הגעש טיידה

החלטנו להתחיל עם האטרקציה המרכזית כי למרות שהיה יחסית גשום באותו יום, ראינו שמזג האוויר בטיידה בלי גשם, ובדיעבד הבנו שמרוב הגובה פשוט נמצאים מעל העננים תרתי משמע. בעצם כל האי בנוי על שיפולי הר הגעש הדי מטורף הזה שמתנשא לגובה של 3700 מטר. יש רכבל שמגיע כמעט לפסגה שחשבנו לעלות בו בהתחלה, אבל הבנו שזה פחות מתאים עם תינוק מה גם שאסור לילדים מתחת לגיל 3 לעלות עליו בכלל. אבל זה לא היה כזה נורא, בעצם כל האיזור של טיידה הוא שמורת טבע ענקית ויש שם די הרבה מסלולים ברמות קושי שונות. מצאנו בבלוג באנגלית מסלול קצר ונחמד שאפשר לעשות שנקרא Roque Cinchado. הליכה יחסית קלילה ומעגלית, סה״כ שעתיים בקצב קל(יש ירידה ואז עלייה אבל ממש לא נורא).

בכללי הנסיעה היתה מאוד יפה לשם, ובעצם עלינו על קו הרכס המרכזי של האי, ונסענו בתוך יער גשם במזג אוויר מאוד חורפי וזה היה די מטריף, וברגע שעברנו גובה מסוים הכל התבהר ממש והשמש יצאה והכל התבהר. בכל זאת היה די קר שם בגלל הגובה אז חשוב כן להתלבש בהתאם ועוד יותר חשוב להביא קרם הגנה כי הקרינה שם מאוד חזקה.

יום 3+4 - אנאגה

כל האיזור של אנאגה זה האיזור הכי יפה שהיינו בו בעיניי בטיול, הוא נמצא בחלק הצפון-מערבי של האי. זה יער גשם של ממש, מזכיר מעט מקומות שראינו בדרום-מזרח אסיה עם שילוב של האוקיינוס ברקע. הגענו לכפר Taborno שהוא כפר קטן וחמוד, יש שם אפילו מסעדה קטנה שעצרנו בה לקפה ולהתארגן לקראת הטיול. ממשיכים ללכת אל קצה הכפר ועוברים את הכנסייה לכיוון ההר שנראה כמו סוג של קרמבו, בואו נגיד שאי אפשר לפספס אותו. הטיול בעצם מקיף אותו והנוף פשוט מרהיב עם ההרים והאוקיינוס מסביב, הצמחייה שם בכלל מוזרה מאוד וייחודית לאי. המסלול ברמת קושי בינונית הייתי אומר, ולקח לנו משהו כמו 3 שעות בקצב קל עם עצירות. בעינינו זה היה המסלול הכי יפה שעשינו שם, וכמעט ולא היו שם אנשים איתנו, בקיצור ממש מומלץ.

תכננו לעשות עוד מסלול קצר של 15-30 דקות בMirador Cruz del Carmen, יש שביל ביער שנקרא Walk of the Senses Forest Walk שעברנו בדרך לtaborno אבל גם המזג אוויר לא היה ממש טוב וגם זה היה יותר מדי בשביל הקטנצ׳יק אז וויתרנו.

למחרת נסענו קצת יותר צפונה והתחלנו בכפר taganana, גם כן כפר חמוד. עשינו שם סיבוב קצר ועצרנו לקפה במסעדה קטנה על הדרך. המשכנו עוד רבע שעה צפונה לעוד כפר שנקרא benijo, וכל הדרך היתה יפהפה על האוקיינוס, עצרנו גם בדרך במקומות יפים שם עם סלעים ענקיים. היתה לנו מחשבה לעשות טיול מעגלי שיוצא מbenijo אבל החלטנו לוותר, אבל יש את האופציה למי שהרפתקני (המסלול קצת יותר מאתגר מאלה שעשינו והוא אמור להיות 3-4 שעות ברמת קושי גבוהה יותר להבנתי). במקום, ירדנו במדרגות עץ לכיוון חוף שחור וסלעי ופשוט יפהפה.

אחר כך אכלנו שם במסעדה שנקרית El Frontón, וללא ספק זאת היתה המסעדה הכי טובה שאכלנו בה בטנריף, מומלץ ביותר.

יום 5 - גן חיות לורו

אחת האטרקציות המרכזיות והמפורסמות גם כן בטנריף, גן החיות לורו. הוא נמצא ליד העיר פוארטה דה לה קרוז שהיא בערך במרכז האי אז כבר לא ממש משנה אם מגיעים מהצפון או מהדרום. היה ממש נחמד בגן חיות למי שאוהב או עם ילדים קטנים אני מניח. יש שם מופעים ממש מגניבים והם מתיימרים להציג את עצמם שהם ממש בעד החיות. אני לא יודע עד כמה זה נכון באמת, אבל הם ללא ספק עושים שם מאמצים אדירים להציג את זה ככה. היינו משהו כמו 3-4 שעות בגן חיות ומיצינו, ואז הלכנו לאכול במקום מעולה ממש מחוץ לגן חיות שנקרא Tasca La Capilla de Charo Barreto, מומלץ!

לצערנו העגלה שלנו לא נמצאה עדיין אז החלטנו שכבר לא נוכל להמשיך רק עם המנשא, אז את היום סיימנו בקניית טיולון מתקפל שאפשר להעלאות למטוס. אמנם הקטנצ׳יק שלנו טיפה קטן לטיולון אבל זה היה שידרוג משמעותי ומאוד שימושי. מי שבמקרה צריך חנות תינוקות מומלצת בטנריף אז bebeland היו מעולים וקנינו במחיר סביר מאוד את הטיולון (ויש שם ממש כל מה שצריך בכללי).

יום 6 - שייט ב-los cristianos

אז לא היינו הכי מתוכננים עד הסוף ויצא שהיה לנו עוד לילה בצפון ואת האטרקציה הזאת עשינו בדרום, אבל החלטנו שנלך על זה כי המרחקים לא גדולים מדי (כשעה נסיעה) וככה זרם לנו. סגרנו דרך tripadvisor יום לפני שיט של שעתיים עם Travelin' Lady במחיר מצחיק של 16 יורו לבן-אדם. ראינו מלא דולפינים והיה ממש מגניב, מומלץ מאוד לדעתי.

אחר-כך הסתובבנו בטיילת שם עוד שעתיים-שלוש וחזרנו חזרה לצפון. שוב, בדיעבד עדיף לעשות את זה בדרום כי סתם חבל על הנסיעה הלוך-חזור.

יום 7 - מאסקה ונסיעה לדרום

שמענו המון המלצות על הכפר Masca, היו שהגדירו אותו כמאצ׳ו פיצ׳ו של אירופה או משהו בסגנון. אני לא יודע לגבי זה אבל כן היה שם מאוד יפה. הדרך לשם מאוד מאוד מפותלת וצרה, צריך לבוא אליה בשיא הסבלנות והריכוז, אבל הנוף בדרך הוא בהחלט מדהים וחוויה בפני עצמה.

השארנו את האוטו למעלה וירדנו לכפר, אם כי אין המון איפה להסתובב ברגל שם. זה גם לא נח בכלל להיות שם עם טיולון או עגלה ככה שהיינו עם הקטנצ׳יק על המנשא בעיקר. יחסית היו הרבה תיירים למה שציפינו ואפילו חניה היה קשה למצוא. אכלנו בסוף הכפר במסעדה נחמדה עם נוף יפהפה. יש מסלול רגלי שיורד ממאסקה לכיוון החוף של כמה שעות שעלתה אופציה שנעשה, אבל זה דרש יותר מדי לוגיסטיקה (סירה ורכב שיחזיר אותנו חזרה) אז וויתרנו, אבל בהחלט אופציה למי שקליל יותר - המליצו לנו על זה מאוד.

אחר-כך עלינו חזרה והמשכנו את הנסיעה המפותלת שלנו לכיוון המלון שלנו בplaya de las americas, שזה האיזור המרכזי של התיירים והמלונות.

ישנו כאמור במלון של רשת H10 שהיה נחמד לא יותר מזה, לא לגמרי שווה את הכסף אבל המיקום היה מעולה והיינו במרחק הליכה מהכל.

יום 8+9 - דרום טנריף

כל האיזור של הדרום משמעותית יותר מתוייר, מלא בחנויות, מסעדות, אטרקציות וכו׳. יש טיילת ארוכה מאוד ויפה לאורך כל קו החוף שחרשנו לאורכה ולרוחבה בשלושה ימים שהיינו שם.
התחושה שלנו היתה שמדובר בגרסא הרבה יותר מוצלחת של אילת. אמנם יש הרבה אנשים, שפע והמולה אבל הכל די מרווח ונינוח סך הכל. אנחנו לא ממש עשינו אבל יש שם גם הרבה שופינג.

מעבר למנוחה והסתובבות, עשינו גם גיחה קצרה לחוף שנקרא el puertito במרחק רבע שעה נסיעה, שהיה יפהפה ויחסית פחות מתוייר. אפשר להמשיך שם לכיוון הבית הגדול משמאל ויש מפרצון מקסים שהגלים נשברים עליו בפראות, מקום ממש יפה לראות בו את השקיעה אם יש אפשרות כזאת...אנחנו נאלצנו לחזור לפני :)

אני עשיתי צלילה בCosta Adeje שזה בגדול צמוד לplaya de las americas. צללתי במקום שאמורים לראות שם צבי ים וטוענים שבדרך כלל רואים, אבל לחוסר מזלי לא ראיתי אותם אבל היה יפה וכיף לצלול שם בלי קשר.
למחרת אפרת התפנקה במסאז׳ בטיילת שם, ובכללי פשוט לקחנו שם את זה באיזי.

יום 10-13 - ברצלונה

טסנו לברצלונה שוב עם Vueling, והלך די חלק האמת. כשהגענו לשדה שם ישר הלכנו למחלקת אבידות, ואחרי התעקשות רצינית מהצד שלנו הצלחנו שיעשו בשבילנו חיפוש של העגלה במחסן אבידות(לא נתנו לנו ללכת בעצמנו). באורח פלא הצליחו למצוא אותה ומצאנו את עצמנו עם עגלה וטיולון, אך מרוצים מאוד.

כמו שכתבתי בהתחלה באמת שאין לי הרבה מה להוסיף על ברצלונה, יש כל כך הרבה מידע אז אני רק אמליץ על איפה שישנו-דירת איירביאנבי נהדרת במיקום סופר מרכזי על הרמבלה וליד הכיכר(קישור בהמשך), במחיר ממש סביר (500 שקל ללילה).

נהנינו בטירוף בברצלונה, עיר מדהימה, יפה ונוחה מאוד. האוכל היה מעולה ממש ובקיצור היה אחלה סיום לטיול.