ספרד בתחילת החורף!

אנחנו זוג בני 20, החלטנו לצאת לחופש בספרד ולשלב גם טרק קצר אך מרשים. כאשר אירופה גשומה- דרום ספרד הייתה האופציה הטובה ביותר מבחינתנו, בשילוב ימים במדריד היפה. בסיפור דרך הקרוב, נפרט לכם את מהלך המסע.

תאריך הטיולOctober 2022
משך הטיולשבוע
עונה מומלצתתחילת החורף

נחיתה בשדה התעופה Barajas

אנחנו בחרנו לטוס עם air europe, שהתגלתה כחברה מצויינת, טיסה גדולה מאוד למדריד ומטוס מפנק.
נחתנו בשדה- לקחנו מונית (20€) למלון הקרוב ביותר- ibis hotel. מלון חמוד וזול, עם ארוחת בוקר סבירה.

הגעה לגרנדה

התעוררנו, ולאחר ארוחת הבוקר צעדנו לכיוון תחנת האוטובוס של שדה התעופה, לקחנו אוטובוס של חברת האוטובוסים המקומית ALSA, אוטובוס מצויין, וחובה להזמין אליו מראש כי הוא מלא לגמרי.
5 שעות באוטובוס עם שירותים קטנטנים ונוף בדרך דרומה.
הגענו לעיר גרנדה, ועם תחבצ קליל ונח הגענו כמעט וישירות למלון.
התאחסנו ב- Hotel Granda Center, מלון שלגמרי שווה את המחיר.
בחצי היום הפנוי שנותר לנו בגרנדה, טיילנו לאזור האלמברה ובין הסמטאות הצרות וחנויות הרחוב המקומיות, אכלנו במסעדת Carmela, שהייתה כיפית מאוד.
המשכנו להסתבובב באזור מלא הטירות ועצרנו בפאב מקומי לסיים את היום עם טאפסים.

בדרכנו לבקתה

עם השמש (העצלנית, שזורחת רק ב-8:30) התארגנו ויצאנו עם אוטובוס ALSA לעיירה Capileira. נסיעת לונה פארק מלאת סיבובים שלקחה כ3 שעות.
בעיירה קפילירה טיפסנו צפונה עד שבחור נחמד הסביר לנו איפה מתחיל השביל- כך הגענו לשלט ההתחלה.
בחרנו בשביל ה-PR23 A בסימונו הצהוב לבן, ובשיפוע רציני.
יחסית בהתחלה על יד תחנת כח בוחרים את הדרך העולה מעלה ימינה, ולא ירידה מטה- משם מתחילה עלייה רצינית ואינספור בלבולים בשביל.
העניין העיקרי הוא הדרך הכללית ומדי פעם יופיע סימון צהוב או שלט לרפוחיו.
בדרך תפגשו תעלות מים יפיפות, בית אבן נטוש (או לא נטוש), עדרים של כבשים ופרות מרשרשות עם פעמונים על צוואריהן.
בשעתיים האחרונות הולכים צמוד לתעלת המים עד שמגיעים לעמודים האדומים שמזמנים את העלייה החדה לבקתה.
ולבסוף- הללויה- הגעתם.
הבקתה- Refugio Poqueira , היחידה באזור- מומלץ להזמין מראש וזה אפשרי רק דרך מספר הטלפון שלהם באתר. בהצלחה לכם כי הם יודעים רק ספרדית.
הבקתה גדולה עם חדרים משותפים. אח בחדר האוכל המרכזי, ארוחת ערב טובה- ועוד טיפ- אין מי ברז לשתות, אז אם תרצו כמו ישראלים טובים לחסוך את קניית המים, צאו לעשר דקות צעידה במסלול העולה צפון מערב לפסגת ההר, שם תמצאו זרזיף נחל בו אפשר למלא את הבקבוק. לרוויה.

טיפוס לפסגתו של ההר הגבוה בספרד

התעוררנו בבוקר לארוחת בוקר בסיסית ביותר (ואפילו מדי) בבקתה, בה אכלנו לחם עם רסק עגבניות- יותר טעים ממה שזה נשמע...
כך עם עלות השחר יצאנו לטפס את הר ה- Mulachen. גובהה של הפסגה היא 3500 מטר, וגובהה של הבקתה הוא 2500- כך שהטיפוס הוא משמעותי ולא קל.
יום קודם תכננו את השביל יחד עם אחראי הבקתה שעזר לנו להבין את המסלול ומה צפוי לנו.
תחילת העלייה לכיוון צפון מהבקתה, הליכה כאשר הנחל לשמאלנו ולכל אורך הדרך ישנם רוג'ומים שמסמנים לנו את הדרך ונותנים הרגשה בטוחה.
500 מטר הטיפוס הראשוניים היו עד לבקתה קטנה מאבן שצופה לכמה לגונות קטנות, שם עצרנו להתרענן ולנשנש.
משם השביל יחסית ברור על רכס ההר ונציין שהחלק הזה של 500 המטרים הנותרים תלול ומתיש. אבל הליכה איטית וסבלנית יובילו אתכם לפסגת המולסן.
נוף עוצר נשימה לכל הכיוונים, בהם גם שבעת הלגונות המפורסמות.
משם, כדי לחזור לבקתה בפוקירו, ממשיכים בדרך אחרת גם היא מסומנת על ידי רוג'ומים וכיוונה הוא דרומה וכאשר הבקתה מימינכם בכיוון כללי.
ירידה ארוכה אך אל תתיאשו, היא יחסית מתונה ושומרת על הברכיים במקום. בפיצול הדרכים פונים ימינה וקצת פרסה לכיוון הבקתה. המקום מסומן על ידי שלט שמכוון לבקתה.
משם תרדו, תפגשו סוסים ופיצולי נחלים, ולבסוף תגיעו לסימון המוכר של המוטות האדומים עד לבקתה.
עוד ערב של מים קפואים במקלחת וארוחה ליד האח.

ירידה לטרבלז וחזרה לעיר הגדולה

את הבוקר לקחנו באיזי, בידיעה שהמסלול יחסית קצר ולוקח בין 3 ל-4 שעות.
יצאנו מהבקתה אחרי ארוחת הבוקר לכיוון הדרך אותה עשינו אתמול- עד לשילוט לכיוון טרבלז (שעה ראשונה- בעיקר עליות).
אחר כך מגיעים לתצפית לכיוון העמק של טרבלז ומיד התחלנו לבלות בירידה תלולה מאוד במשך שלוש שעות (די מבאסת)...
הנוף מרהיב ועוצר נשימה אך הברכיים עוצרות יותר.
בדרככם שימו לב לשילוט לכיוון טרבלז כי לקראת ההגעה הדרך קצת מבלבלת והספרדים לא מסמנים את הדרכים טוב מספיק.
העיירה בהחלט מגניבה ומשופעת מאוד, אנחנו אכלנו במסעדה מצויינת, "ג'ולי קאסה".
משם לקחנו אוטובוס חזרה לגרנדה שהתפתל לו ברחבי ההרים במשך כמעט שלוש שעות.
בעיירה האהובה גרנדה בילינו עוד קצת בברים המקומיים הנחמדים באזור המרכז, ישיבה בחוץ טאפסים ושתייה טובה.
לאחר התארגנות קלה בלובי המלון הקודם, לקחנו אוטובוס לילה ALSA למדריד.

העיר הגדולה

בשעה טובה ומוקדמת הגענו לעיר הבירה, ובעזרת כרטיסי התחבורה הציבורית קנינו חופשי יומי- הדרך הכי טובה להתנייד בעיר.
הגענו עם המטרו למלון שהזמנו- Generator hotel, ספק מלון ספק אחסנייה, אבל חדר זוגי מעולה, שהתפנה לנו רק בשתיים.
על כן התחלנו לשוטט בעיר מוקדם מהרגיל (כן, הספרדים אוהבים לישון והעיר די ריקה בשעות המוקדמות).
הסתובבנו ברחוב המרכזי ההומה, Gran via- שם נמצאים חנויות מעולות ואירופאיות.
בהמשך מצאנו בית קפה מעולה ומומלץ שנקרא Zenith ופתוח כבר מ-8.
בצהריים נסענו עם המטרו לפארק רטירו, כיפי וצבעוני, מלא בדוכנים ואנשים עם אווירה טובה.
צהריים נשארנו באזור והתפנקנו בהמבורגר במסעדת Bump green, עם שירות טוב ואוכל טעים.
ואת הערב השארנו לעצמנו.

יום ✌🏻 במדריד

קמנו בבוקר והלכנו לאכול בבית הקפה Hanso שהיה מקומי, טעים, אך צפוף מאוד.
אחרי זה התפנקנו במסאז שהגיע לנו אחרי טרק כזה- thai massage-
60 יורו לאדם במשך שעה- מעולה.
החלטנו משם לראות קצת תרבות וללכת למוזיאון הפראדו, המוזיאון הגדול והמפורסם במדריד- מומלץ מאוד לקנות כרטיס לפני באתר שלהם, מוזיאון גדול ומרשים עם אוסף ציורים של המאות 14-19 אך משעמם בשבילנו, כמו כל מוזיאון.
הסתובבנו קצת בגן הורדים- Rose garden לתמונות יפות,
ובערב כשהרעב עלה התפנקנו במסעדת Oven, מסעדה איטלקית טעימה- אל תתעצלו לעמוד בתור, או יותר טוב פשוט להזמין מקום מראש.
את הערב סיימנו במסיבה במלון שלנו 🎃.

היום השלישי והאחרון

בבוקר, כמובן, אכלנו בבית קפה, בשם Pumpum, קטן וקצת מנותק מהרחובות הסואנים, אבל זה לא מפריע לתור הארוך אך המשתלם שלו.
משם לקחנו נסיעה ארוכה במטרו לגן החיות והאווקריום של מדריד, בפרברי העיר ושווה ביקור!!
אחר למאנץ' צהריים קפצנו לבר Cereal hunters- בר קורנפלקסים מגניב וטעים.
ובערב האחרון שמענו על אזור Santa Anna כמקום בילוי לערב והצלחנו לשבת בחוץ לאיזו מסעדת טפאסים נחמדה, כמובן שלא פסחנו על החנויות
וכך נגמר לו הערב.
לפנות הבוקר למחרת חזרנו לארץ שמחים ומרוצים.

• האפליקציה המומלצת מבחינתי שעזרה לי בטרק, גם בזמן אמת ואופליין היא Maps me, ובה תצטרכו להוריד את המפה לפני הטרק.אפליקציה נוספת שמומלצת היא Wicilok.
  • מדברים בספרד ספרדית, ורוב הזמן רק ספרדית. אנחנו בקושי הצלחנו לתקשר איתם באנגלית ולפעמים זה מעצבן- אך יש גוגל טרנסלייט שכמובן יעזור לכם.
  • בקניות הרבות שתעשו- יש אופציה לבקש החזר מס בכל חנות בגדים, ולקבל את הכסף חזרה בשדה התעופה. הליך די פשוט ושווה.