4-5 ימים בפירינאים - ספרד

טיול מאספוט לאגם מאוריצי וחזרה. והמשך לעוד 4 ימים מופלאים עם הרים ואגמים.

תאריך הטיולAugust 2023
עונה מומלצתסוף יוני עד ספטמבר תלוי בתחזית ובתנאי השטח כשיוצאים (שלג וטמפרטורה) - בעיקר בחודשי ההתחלה או הסוף של הקיץ

טיול שבוע בספרד הכולל 2 חצאי יום בברצלונה וטרק של חמישה ימים, אמא אבא וילדה בת 12.5

נסענו לשבוע לספרד - נחיתה בברצלונה - שכירת דירה דרך BOOKING. (עלות כולל מיסים כ70 אירו לאחד)
יום 2- 9:00 בבוקר כנסיית סגרדה פאמיליה - ברצלונה (הגעה ברכבת תחתית) + סיור מוזמן באנגלית. בהמשך ניסיון לבקר בפארק גואל אך ללא הצלחה למרות שכתוב כי הכניסה חופשית נדרשו כרטיסים ולא ניתן היה לרכוש כי הכל SOLD OUT. נסינו לשדה התעופה לקחת את הרכב שהזמנו - בברצלונה לא מומלץ להסתובב עם מכונית - עקב בעיות חניה. חזרנו לדירה אספנו את הציוד ויצאנו לנסיעה של 3 שעות ו40 דקות לאספוט למלון SAURAT.
יום 3- טרק יומי לא ארוך (הלוך חזור) לאגם מאוריצי (עליה לא מורגשת של כ300 מ' וירידה חזרה)
יום 4- התחלת הטרק הרצוף מאגם מאוריצי לאסטני לונג
יום 5- מאסטני לונג לקולומינה
יום 6- מקולומינה לג'י.אם. בלנק
יום 7- מג'י. אם. בלנק לאספוט ולשדה תעופה

טיול יומי מאספוט לאגם מאוריצי וחזרה

יום טיול נהדר עם תיקים קטנים עם אוכל וליטר - ליטר וחצי מים לאדם.
נסיעה בתוך אספוט לכוון צפון מערב לחניון Aparcament de Prat Pierro- Sant Maurici
שם חניה של האוטו נעילת נעלי טיולים והצטיידות בתיקים עם אוכל מים ובגדים בהתאם לעונה. יציאה למסלול של 7.4 ק"מ (הלוך וחזור כל כוון 3.7 ק"מ) עליה/ ירידה של 275 מ'.
מסלול נוח ביותר. ההתחלה שלו מונגשת גם לכסאות גלגלים, הליכה ביער יפהפה לצד נחל זורם. צמחיה ירוקה של שרכים ועצים מחטניים. יש מפעם לפעם שלט מידע בספרדית וקטלונית על צמחים ב"עח או הסטוריה של נקודה מסויימת. בשלב מסוים הנוף קצת נפתח. שם מבנה (סגור) של כנסיה קטנה ומקום למילוי מים היוצאים מסלע גדול. ולאחר עוד עליה קצרה מגיעים לאגם מאוריצי היפה.
מאגם מאוריצי ניתן לחזור ברכב (טקסי - ג'יפ) או לרדת ברגל. וכמובן שניתן לעשות זאת גם הפוך. לנקודת היציאה של הג'יפ- טקסי - ראו פירוט ביום 2.
מאגם מאוריצי ניתן ללכת מסלולים נוספים באורכים שונים ויש בוטקה קטנה מעץ עם מחסה וספסל ומתן מידע על ידי רנג'ר על המסלולים והשמורה. ניתן לרכוש שם מפות , שכמיות ניילון נגד גשם ועוד. (לא אוכל). לא רחוק מהאגם נמצאות 2 בקתות בהן אולי ניתן לשבת ולשתות ולאכול (בתשלום). לא ניסינו ככה שאני לא יודעת להמליץ.
הדרך חזרה מהירה יותר גם בגלל הירידה וגם בגלל שפחות מתעכבים על מראות חדשים.
ביער יש בעלי חיים. אנחנו זכינו לראות 2 מכרסמים על העצים הנראים כמו סנאים.
לינה במלון באספוט - אנחנו ישנו בSAURAT שלושה אנשים בערך ב155 אירו ללילה (כ52 אירו לאחד).

מאגם מאוריצי לאסטני לונג (Estany Llong)

יום הליכה של כ8.5 ק"מ עליה של כ550 מ' וירידה מצטברת של כ450מ'.
ביום הזה התחלנו בעצם את הטרק הרציף. עם טקסי (ג'יפ) בעלות של 5.75 אירו לאחד עלינו ממרכז אספוט (יש חניית ג'יפים גדולה ליד מבנה של מרכז מידע) ומעבר לכביש חניה חינמית בה ניתן לחנות רכב שהגעתם איתו. את הכרטיסים לטקסי רוכשים במעין צריף מאורך דרך אשנב. הטקסי מתחילים כנראה ב8:00 בבוקר (שמעתי כל מיני גרסאות ) אנחנו יצאנו קצת אחרי 9:00.
הטקסי לקח אותנו בדיוק לנקודה בה עצרנו יום קודם באגם מאוריצי. ככה שהמשכנו את הרצף שלנו כשאנחנו קצת יותר יודעים על אופי ההליכה שלנו ועל הציוד שנצטרך איתנו מנסיון הטיול של אתמול. מצויידים ומאובזרים (ובדיעבד גם קצת כבדים מדי - בטרק הבא נקפיד לקחת מינימום נדרש), רצינו להתחיל לצעוד. גשם ורוח גרמו לנו להכנס למחסה היכן שיש נקודת מידע שציינתי כבר בפרק הקודם. שם פגשנו מטיילים שהחליטו לרדת בעקבות מזג האויר שהיה גשום ובלילה בו הם שהו בבקתה יותר נכון כשהם בדרכם אליה ירד עליהם שלג. מהקור והחשש הם החליטו לקחת פסק זמן של יום. השיחה עימם קצת בלבלה אותנו ולכן החלטנו לטייל סביב האגם ובינתים לחשוב ולהחליט אם להמשיך ולאן וגם לראות האם היום הולך ומתבהר קצת. התחלנו לצעוד ולהקיף את האגם מצד ימין ביחס לנקודת ההגעה אליו. אם היינו הולכם את המסלול ללא חשש היינו מתחילים להקיף משמאל.
הלכנו בשביל צר ויפה שנראה כי לא הולכים בו הרבה תוך שלוש חציות נחלים הזורמים לאגם (על אבנים או קורת עץ) בנקודה הרחוקה ביותר סביב האגם, מזו שהתחלנו עצרנו לארוחת צהרים שם גם "עשינו חושבים" והחלטנו כי אין לנו סיכון ממשי במסלול המתוכנן היות והשלג שירד בגבהים הנמוכים די נמס מהגשם או מכך שלא היה מספיק קר, וביום זה הנקודה הגבוהה ביותר הצפויה במסלולנו תהיה בגובה 2,430 והסיכון שהשביל יהיה מכוסה בשלג היה בגובה של יותר מ2,500 כלומר אנחנו נראה אולי רק שרידים מהשלג.
השיקול ללכת היה נכון והתחלנו לטפס לשביל העולה לכוון בקתת אסטני לונג. השביל יפה ממש ונוח להליכה, מתחיל ביער קסום אנחנו צועדים ועולים עליה בדר"כ מתונה כ500 מטר גובה. בשלב מסוים היער נגמר ויש מעין אחו מלא עשב בין ירוק לצהוב ופלגי מים. שם גם מתחילים לראות עמודי עץ עם סימון צהוב בראשם שילוו אותנו עד הבקתה. עולים עוד עד האוכף שם (בנקודה הגבוהה ביותר של יום זה), אנחנו רואים את שאריות השלג המשמחים אותנו. ונגלה לנו נוף של הרים מעט מושלגים ואגמים כחולים ויפים ומפלי מים ונחלים הזורמים ונשפכים אליהם. מרגישים כמו בתוך גלוית נוף.
מהאוכף אנחנו יורדים בדרך יפה תוך מפגש עם סוסים שרועים לבדם (מרחוק) ופרות עם פעמונים מצלצלים (מקרוב מאוד) הירידה לצד אגמים מרהיהבים עד הגעה לעמק בו הולכים לצד אגם וקצת יער עד לבקתת Estany Llong
בבקתה - אזור מרכזי עם שולחנות וספסלים, 2 מקלחות אחת בתוך החלל המרכזי והשניה בכניסה מבחוץ שם גם השירותים (2 תאים), מטבח בו נמצאים העובדים ומדרגות העולות לקומה שניה. בקומה השניה אזור השינה רצף של מזרונים בשני גבהים - גובה מיטה רגיל ובגובה קומה שניה של מיטה. העליה לקומה השניה ממדרגת עץ צרה שנראית כחתך בעמוד התומך את המיטות העליונות . לעזר בטיפוס למיטה יש חבלים מהגג.
ארוחת ערב בשעה 19:00. מקבלים מספר שולחן בו אמורים לשבת. יש אפשרות בהזמנה מראש לקבל מנה מיוחדת (צמחוני, ללא גלוטן וכד') הארוחה כוללת מרק צמחוני ולא צמחוני, סלט צמחוני/לא צמחוני, מנה עיקרית עם פחממה.
בבוקר ארוחת הבוקר גם ב7:00 ועד קצת לפני 8:00 הם כבר מפנים הכל. הארוחה כוללת לחם (עם אפשרות לקלות אותו), שתיה חמה, מיץ תפוזים, ריבות, חמאה, שוקולד למריחה, יוגורט, קורנפלקס, קרואסונים ומאפינס ארוזים, ועל כל שולחן יש צלחת גבינה וצלחת נקניקים.
למים חמים יש לרכוש אסימונים ב 2.80 אירו ל 5 דקות בערך - אל דאגה זה לגמרי מספיק אם מתכוננים נכון). עלה לנו כ 38 אירו לאחד כולל אסימון למקלחת, תשלום על Wifi, ארוחת בוקר, ארוחת ערב וארוחת פיקניק שנלקחה איתנו בבוקר לדרך . ארוחת הפיקניק 3 טורטיות עם ממרחים, קופסת מיץ, פרי וחטיפי שוקולד ואנרגיה אולי גם מסטיקים ו/או סוכריות שוקולד(לא אוכלת את זה אז לא ממש זוכרת אם זה מהבקתה הזו).

מאסטני לונג לקולומינה

מסלול של כ11.5 ק"מ. עליות מצטברות של כ760 מ' וירידות מצטברות של כ356 מ'.

התעוררנו לבוקר יפהפה ללא עננים, ארוחת בוקר- כפי שפורטה בפרק 3 ומיד יציאה (אין ברירה הם לא מאפשרים לקחת את הזמן...). התחלת המסלול בעליה ביער - עליה של כ300 מטר כשבדרך אנחנו רואים אוכמניות ופטל שגדלים בר. כשהעליה מסתיימת יש לכאורה קטע יותר מתון המשולב בכמה מאות מטרים של הליכה בין בולדרים. זוהי הליכה אחרת הדורשת ריכוז ולעיתים מאמץ. אך אינה ארוכה. בהמשך עמק מלא עשב ירוק ואגמים מקסימים שם עצרנו לשתות תה ופרי, {כאן נקודה שארחיב בנושא: בשמורה אסור להדליק אש כולל לא גזיות. כששמענו את זה נפרדנו מפק"ל הקפה ולקחנו תרמוס. בבקתות ניתן למלא מים רותחים בתרמוס וזה מאפשר לשתות משהו חם (תה, קפה או מרק נמס בכוס) בכל מקרה לקחנו איתנו תרמוס וזה שדרג את ההפסקות.) בבקתות אסטני לונג וג'י. אם בלאנק המים הרותחים לתרמוס בתשלום של 2.5-3 אירו לליטר. ובבקתת קולומינה ללא עלות.} וחזרה למסלול... מהאגמים טיפוס די תלול של כ200 מטרים לאוכף ממנו נשקף נוף יפהפה עם אגמים. גם הירידה מאוכף זה תלולה אך מקסימה לגמרי ומלאה פלגי מים שיורדים כצו מפלונים. אנחנו מלאנו בהם מים לשתיה כי נראה שבמקומות התלולים האלה הפרות לא מסתובבות ושותות (כמו שרואים סימנים שלהן ליד האגמים) ככה שהם נראו לנו נקיים יותר לשתיה. לאחר הירידה אגם גדול ויפה - מקום נהדר לארוחת הצהריים (הפיקניק שלקחנו). משם הדרך די מישורית אפילו קצת במגמת ירידה כאשר אנחנו עוברים עוד מספר אגמים. מעל אחד מהם הבחנו בזוג איילים ובהמשך ב3 עיזי הרים. האגמים נוצרו ונשמרו על ידי סכרים בנויים. בכמה נקודות הדרך עוברת על הסכר. ניתן גם ללכת מלמטה לידו פחות או יותר. הדרך מסומנת ביום זה בפס צהוב ובאזורים מסוימים בה אינה נראית כמו באזור הבולדרים גם עם רוג'ומים. לאחר מספר אגמים מתחילה שוב עליה מתונה אך מתמשכת של עוד כ200 מ' גובה כשבסופה אנחנו רואים את הבקתה הכי מקסימה מחודשת ומשופצת קולומינה - Colomina. בקתת קולומינה ממש נהדרת עם חלונות אל הנוף גם בחדר בו ישנו וגם בחדר האוכל. הצוות נחמד מאוד והאוכל טעים. המים החמים במקלחת חופשי - ללא אסימונים וכך גם הWifi. העלות לכל אחד מאיתנו על לינה ארוחת בוקר וארוחת פיקניק היתה 73 אירו לכל אחד. ארוחת הבוקר דומה לבקתה הקודמת למרות שהיה יותר מבחר בשתיה, בסוגי העוגיות הלחמים והנקניקים. בארוחת הפיקניק היה כריך עם נקניק למנה הרגילה ועם גבינה צהובה למנה הצמחונית ומנה סגורה מוכנה של פסטה עם טונה למנה הרגילה וקינואה עם שעועית וירקות למנה הצמחונית וגם חטיפים, פיצוחים ועוד...

מקולומינה לג'י.אם בלאנק

מקולומינה - Colomina ל J.M.Blanc דרך מקסימה אמנם לא ארוכה אך יש בה את העליה הכי תלולה בטיול אבל היא לא ארוכה (גובה של כ100 מ'). סה"כ יום זה הוא של כ 7 ק"מ. גובה העליות המצטברות הן של כ 300 מ' וגובה הירידות המצטברות כ 400 מ'.
היום מתחיל בהליכה בין אגמים ובמגמת עליה לא תלולה. את האגם השלישי עוברים בחצי הקפה מימין ולאחריו העליה התלולה. למעלה מגיעים שוב לאוכף ממנו נוף מקסים על אגמים. הירידה (הגם תלולה קצת), עוברת ליד מספר אגמים עד שמגיעים למעין עמק ציורי ומקסים ובו מלא אגמים לא גדולים ושם זה אחד המקומות הכי יפים בטרק. לאחר שעוברים את האגמים מקיפים כיפה לא גבוהה וממנה ירידה תלולה עם נוף מרחיב נשימה לכוון אגם נוסף או יותר נכון זוג אגמים אליהם יורדים ואח"כ קצת עולים לכוון הבקתה הציורית J.M.Blanc הנמצאת ממש ליד האגם כאשר כמעט מכל חלונותיה נשקף נוף האגם.
בבקתה זו גם רוכשים אסימונים למים חמים למקלחת וכניסה לWifi. נהלי ארוחת בוקר , ארוחת ערב ופיקניק זהים. יום זה אינו ארוך ואנחנו מגיעים יחסית מוקדם לבקתה זו קונים משקאות חמים ונעימים ויוצאים לשבת באחת הפחנות הקסומות סביב הבקתה והאגם.
בבקתה זו ארוחת הבוקר בין 7:00 ל8:30 כאשר אז אוספים הכל. ארוחת הערב נערכת בשני משמרות של 24/ 36 אורחים בכל פעם.

מג'י. אם. בלנק לאספוט

יום אחרון של הטרק. מסלול של כ7 ק"מ אורך בירידת גובה (לא תלולה במיוחד) של כ1000 מ'.
בוקר יפהפה המתחיל בהליכה בין אגמים עם השתקפות כמו של מראה, על דרך רכב בנויה מאבנים עד שמגיעים לאגם קטן יחסית (עם סכר) שהדרך עוברת לידו . שם עצרנו להפסקונת וראינו איילים ממש יפים. לאחר שחולפים על פני האגם יש פיצול בדרך ויורדים מהדרך הסלולה לדרך של הולכי רגל שגם היא נוחה ורחבה ברובה. עוזבים את אזור האגמים ויורדים ביער תוך שחוצים את הנחל על מעין גשר קורות ממשיכים לרדת עד שמגיעים לדרך רכב ההופכת לכביש של אספוט (ליד מרכז קמפינג). יורדים והולכים בסמטאות העיירה - חוויה מקסימה לראות את המבנים, המנעולים, התריסים המטופחים למרות שחלקם בסגנון ישן מאוד.
באספוט יורדים עד החניה בה השארנו את הרכב לפני 4 ימים.

טיפים ואתרים שימושיים

1. הזמנת הבקתות באתר מאוד נוח ככה שרואים מתי פנוי בכולן וניתן להזמין. על מנת שתישלח ההזמנה יש לשלם פרופיט - בתשלום זה אתם מקבלים חולצה וכרטיס בו תוכלו להחתים את הבקתות השונות. ניתן גם אם אתם יותר לשלם רק פרופיט אחד כדי שההזמנה תיפתח לכם ותוכלו לשלוח אותה. אבל אז תקבלו חולצה אחת. כדאי להזמין את הבקתות הרבה זמן מראש כי ביולי ואוגוסט הן די מלאות.
אתר הזמנת הבקתות: https://carrosdefoc.refusonlin...
2. מומלץ לפי מה שראינו לצאת עם תרמיל של 35 ליטר עם מינימום דברים. בעליות זה מאוד מורגש מי סוחב הרבה.
3. אתר מזג האויר המומלץ לאזור זה : windy לאתר זה יש גם מצלמות בזמן אמת באזור חלק מהבקתות : https://www.windy.com/42.573/0...
4. הזמנת ארוחת פיקניק צריכה להעשות עד הערב בבקתה כדי שתהיה מוכנה בבוקר בשעת היציאה.