3 ימים בקוסטה בראווה - סובב חצי האי וגן לאומי Cap de creus

טרק מעולה למחפשים טרק באירופה בחודשי החורף ואביב. בזמן שכל הרי אירופה מלאי שלג, חצי האי מציע אפשרות לטרק עם נוף ים תיכון מרהיב לכל אורכו עם שלושה ימי הליכה מאתגרים ומספקים.

תאריך הטיולApril 2023
עונה מומלצתאביב

הקדמה

אנחנו זוג צעירים שחיפש לעשות טרק קצר כחלק מביקור בעיר אירופית בחודש אפריל. לא הייתה לנו גמישות בתאריכים, ולכן חיפשנו יעד שיאפשר טרק בזמן שרוב מסלולי ההליכה באירופה עדיין מלאי שלג. כשבחרנו בברצלונה, בחרנו בה בגלל העיר עצמה וגם בגלל הקרבה להרי הפירנאים. כחלק מחיפוש מקטע קצר בGR11, מסלול הליכה ארוך החוצה את הרי הפירנאים, שמתאים לעונה שלנו, הגענו לסוף המסלול, לאזור CAP DE CREUS. משם הגענו למסלולי טיול רבים בחצי האי והרכבנו לעצמנו מסלול הליכה ל3 ימים סובב חצי האי.
בניית המסלול היה כרוך בהגעה לעיירה בכל ערב למקלחת, מלון ומסעדה ולכן אורכי הימים נבנו סביב מרחק העיירות אחת מהשנייה.

הגעה לתחילת הטרק

כאמור, התחלנו את הטיול שלנו מברצלונה. אחד הפרמטרים בבניית המסלול היה קלות ההגעה והחזרה מתחילת וסיום המסלול לברצלונה.
להגעה לתחילת הטרק בעיר LLANCA (ינסה) נסענו ברכבת מברצלונה לעיירה (18 יורו לאדם). הרכבת היא ישירה, יוצאת באופן תדיר, ועוצרת בכל תחנות הרכבת בברצלנוה. אנחנו עלינו בתחנת passeig de gracia. את הכרטיס לרכבת לא ניתן לקנות מראש, אלא רק בתחנה עצמה. יש אפשרות לקנייה במכונה באנגלית.
אורך הנסיעה סביב השעתיים.
את המזוודות השארנו בשמירת חפצים בהוסטל, במחיר 6 יורו למזוודה ליום, מחיר סטנדרטי בכל שירותי שמירת החפצים בעיר. ללנים במלון, ייתכן ותולו לשמור את החפצים בדלפק המלון ללא עלות.

יום 1 - Llanca ל- Port de la Selva

9 ק"מ לאורך קו החוף.
יום הראשון להליכה, מרכבת llanca ועד עיירת port de la selva. ההליכה ביום זה הייתה לאורך מסלול ההליכה ה-GR-92, העובר לאורך קו החוף המזרחי של ספרד, המסומן שני פסים אופקיים, אדום ולבן.
מתחנת הרכבת בLlanca התחברנו בעזרת גוגל מפות לנמל העיירה, שם מצאנו את סימון השבילים הראשון שלנו. מכאן הליכה הייתה נוחה, עם שינויי גובה מעטים מאוד.
למעוניינים באתגר, יש אפשרות ביום זה ללכת לאורכו של הGR-11, הליכה ארוכה יותר הכוללת 500 מטר טיפוס.
עם ההגעה לעיירה, קנינו בירה בסופר וישבנו לראות את השקיעה.
את הלילה העברנו במלון Cal Mariner ובמסעדה תחת המלון. כאן טעמנו את הpaella הראשונה שלנו לטיול (תבשיל ספרדי של אורז ופירות ים), צמחוני במקרה שלנו, והלכנו לישון שבעים לקראת יום ההליכה הבא.

יום 2 - Port de la Selva ל- Cadaques

22 ק"מ הליכה, 600 מ טיפוס.
יום השני להליכה, היום הארוך ביותר בטיול, מפורט דה לה סלבה דרך מגדלור cap de creus ועד העיירה cadaques.
ההליכה ביום זה הייתה לאורך הGR-11, גם הוא מסומן בפסי אדום לבן, עד המגדלור, הקצה המזרחי ביותר של חצי האי. לאחר מכן, מהמגדלור ועד cadaques, הלכנו לאורכו של שביל מקומי, גם הוא מסומן (עקבנו אחרי השלטים לcadaques).
מהמלון בPort de la selva הלכנו לאורכו של הנמל, לאורך קו החוף, עד שהתחלנו בטיפוס רציני והתחברנו לשביל הGR-11 בקצה העיירה. מכאן ועד המגדלור המסלול עובר בעומקו של שמורת Cap de creus, חלק מיוער וחלק חשוף לשמש. בדרך מספר מבנים וכנסיות עתיקות שעזרו לנו למקם את עצמו במפה. היום תוכנן כך שהגענו (סוף סוף!!) למגדלור של Cap de Creus בדיוק בזמן לארוחת צהריים באחת משתי המסעדות במקום. המסעדות היו מלאות במטיילים שהגיעו ברכב לראות את הנוף מקצה חצי האי.
אחרי ארוחת צהריים נשארו לנו בערך 8 ק"מ עד לסוף היום. בהגעה לcadaques הסתבכנו קצת עם השביל והלכנו קצת לאורכו של הכביש. השביל נגמר בכניסה לעיירה ומשם הלכנו לפי גוגל מפות עד המלון. בדרך עברנו בבית סלבדור דאלי (פתוח 10:30-18:00) שהיה כבר סגור.

למעוניינים במסלול חלופי, יש אפשרות ביום זה ללכת לאורכו של הGR-92, מסלול שלא עובר במגדלור של Cap de Creus.

עם ההגעה לעיירה, נכנסו למלון Hotel Ubaldo למנוחה הכרחית. בערב ניסינו למצוא שוב paella צמחונית, אך ללא הצלחה ישבנו באחת המסעדות האחרות בנמל העיירה, על קו החוף.

יום 3 - Cadaques ל- Roses

21 ק"מ הליכה, 420 מ טיפוס.
יום השלישי להליכה, מעיירת cadaques ועד עיירת roses.
ההליכה ביום זה הייתה שוב לאורך הGR-92, עד לכניסה לעיירה roses.
בגלל טעות בתכנון המסלול, כשקמנו בבוקר היינו בטוחים שיש לנו 16 ק"מ הליכה. מפה לשם, הבנו את הטעות שלנו ויצאנו יחסית מאוחר ליום ארוך של הליכה. לפני תחילת היום, עברנו בסופר לקנות לחם וגבניה לקראת המסלול, שכן מסעדות החוף לאורך המסלול עדיין היו סגורות לעונה.
מהמלון הלכנו לנמל העיירה ושם התחברנו לשביל בקלות.
היום התחיל בטיפוס רציני, שלאחריו הגענו לגובה המרהבי של היום. לאחר שהגענו לשיא הגובה ירדנו שוב לקו החוף (כמובן) ומשם המסלול נצמד לקו החוף, על עליות וירידות קטנות יחסית.
לקראת סוף המסלול עברנו בעיירת l'almadrava, בה יש אפשרות לכנס ליום או לעצור לבירה, ומשם ההליכה של 4 ק"מ עד למרכז Roses.
את ההליכה מ l'almadrava תזמנו כך שנגיע לroses בזמן לאוטובוס וממנו לרכבת חזרה לברצלונה.
אחרי מנוחה קלילה וחגיגת סוף הטרק בטיילת roses, הלכנו לתחנת האוטובוס המרכזית. במקום אפשרות לקנות כרטיס מעובדת התחנה ושירותים חינמיים (!!).
האוטובוס איחר אבל בסוף הגיע, ונסענו איתו עד Figueres, נסיעה של חצי שעה.
מFigueres רכבת לברצלונה (16 יורו), שעתיים נסיעה.

חזרנו לברצלונה עייפים, אספנו את המזוודות מהשמירת חפצים והלכנו לairbnb שלנו.

• ניווט - מומלץ לקנות מפה לפני תחילת הדרך, על אף שאין חובה. יש קליטה סלולארית לאורך כל המסלול (בכל המקומות שבדקנו לפחות) ו-WIFI במלונות ומסעדות מה שמאפשר לתכנן את המסלול מנקודה לנקודה. לי עדיין יש מפה, ואם אתם מעוניינים לצאת לטיול מוזמנים לשאול ממני.
  • תכנון הליכה - לאורך המסלול יש בנקודות מפגש של שבילים שלטים ובהם הכוונה ליעדים השונים ורחק מהיעדים בשעות. חשוב לציין ששעות ההליכה מכוונות להולכים אירופיים ללא ציוד כבד (כמעט ולא עמדנו בזמנים הרשומים בשלטים) ולכן כדאי לקחת זמן ספייר כשבונים על הזמןנים בשלטים.
  • שפה - כדאי לדעת ספרדית או צרפתית בסיסית בטיול בקוסטה בראווה. הרבה פעמיים המקומיים ידברו שפות אלו יותר טוב מאנגלית. יעזור בעיקר בהבנת המתרחש בתחנות אוטובוס ורכבות, כשלא הכי ברור איזה קו הוא שלכם.
  • אוכל - אנחנו בנינו על סופרים בכל אחד מהעיירות לארוחות קלות ונשנושים ועל מסעדות לארוחות גדולות יותר. בכל העיירות יש מסעדות פועלות, יש לבדוק את הזמינות של מסעדות לארוך המסלול, שלא בטוח שיהיו פתוחות. 6.
  • לינה - לרציניים (ולא מפונקים כמונו) יש אפשרות לקמפינג בקרבת כל העיירות. לא חייב לקחת מלוון, אם כי זה פינוק אחרי יום הליכה ארוך ומאפשר ללכת עם מעט ציוד (בגדים ומברשת שיניים).
  • מזג אוויר - לנו היה מזג אוויר מושלם, שמשי עם קצת רוח. חשוב לוודא לפניש אתם יוצאים למסלול שלא צפוי גשם, שכן אין כמעט מכסה במסלול. כמו כן, חושב לבדוק את מצב הרוחות שכן זה אזור שיכולות להיות בו רוחות חזקות מאוד, ובשטח הפתוח זה יכול להיות מאוד לא נעים.
  • שמירת חפצים - אנחנונ התחלנו את הטיול שלנו ביום בברצלונה וסיימנו ביומיים נוספים בעיר ועל כן הייתה לנו מזוודה שחיכתה לנו בעיר. אנחנו השתמשנו בשני שירותים של שמירת חפצים, האחד בהוסטל, שם נועלים את המזוודה בתוך לוקר והשני באמצעות השירות nannybag. זהו שירות הקיים בכל אירופה בו בתי עסק מציעים לשמור על חפציך בחדר אחורי שלהם תמורת תשלום. השירות מאוד נוח, עם המלצות של מטיילים אחרים ובכך אפשר להיות רגועים שהחפצים שלכם בטוחים. שימו לב שאתם בוחרים מקום שיהיה פתוח בשעה שאתם רוצים לשים את המזוודות וגם יהיה פתוח בשעה שאתם צריכים לאסוף את המזוודות.