10 ימים בפירנאים בספטמבר 2021 (זמני קורונה)

חמישה ימי טיול בשמורת אגיוסטורטס (מרכבות האש) ובשמורת congost the mont-rebel חמישה ימים נוספים של טיול ברכב בקוסטה ברווה

תאריך הטיולSeptember 2021

-תכנון שבוע מראש:
תכננו את כל הטיול שבוע מראש, הזמנו טיסות ובקתות ממש ברגע האחרון. בגלל מחזור בזמן של תכנון חלק מהימים (בעיקר הימים שהסתובבנו עם האוטו בקוסטה ברווה) היו בנויים לא נכון מבחינת חישוב זמני נסיעה.
-הזמנת בקתות נוחה מאוד דרך האינטרנט
ההזמנה של הבקתות מאוד נוחה, באתר אחד ורואים את הזמינות של כל בקתה בכל יום. זה מקל מאוד על תהליך ההזמנה, לא מחכים למיילים ואישורים- הכל מיידי.
- מזג אוויר בעייתי: בגלל שטיילנו בסוף העונה היו יחסית הרבה ימים גשומים. למרות שניסינו להתחמק לא ממש הצלחנו, היו לנו ימים קשים אבל גם ימים עם מזג אוויר מעולה.
- קורונה: בגלל הקורונה היינו חייבים להתקרב לברצלונה יומיים לפני הטיסה, חלק מתכנון המסלול כמובן היה צריך להתחשב בזה.

יום 1- נחיתה בברצלונה ונסיעה לאספוט

נחתנו בברצלונה בשעה 13:30 אספנו את הרכב ששכרנו בשדה התעופה ונסענו להצטיידות במרכז קניות גדול שנמצא 10 דקות משדה- דקטלון וסופר ענק. קנינו שם לחם גבינה ונקניקים לסדוויצ׳ים לצהריים ולמחרת.
הנסיעה לאספוט לקחה 3:45 שעות. הדרך עוברת בכפרים חמודים וציוריים.
בכניסה לאספוט ישנה חניה גדולה חינמית ששם מחנים את הרכבים, אין מקום לחנות בפנים אלא אם יש למלון שלכם חניה פרטית.
ישנו באספורט במלון חמוד בשם Casa Rural Felip במחיר 50 אירו לחדר עם מקלחת. יש בלובי של המלון מטבחון בשירות עצמי. אכלנו באספוט במסעדת Juquim ארוחה טעימה מאוד, בקבוק יין מעולה עולה 5 אירו לזוג. ממליצים על מנת הסטייק סוס 😜

יום 2- יום ראשון טרק בשמורת אגואסטורטס: מאספוט->רפוחיו סבדרו

השארנו את המזוודות בשמירה אצל המלון שישנו בו ולקחנו מונית ג׳יפ ב9 בבוקר מאספוט לאגם מאוריצ׳י כדי להתחיל את הטרק. המוניות לאגם מתחילות רק מ9 (אנחנו לא ידענו וחיכינו סתם). המוניות יוצאות מהכניסה לכפר מול החנייה הגדולה ועולות 5.5 אירו לאחד לאגם מאוריצ׳י. אפשר לקחת מונית ג׳יפ לכל מיני מקומות בשמורה, היו איתנו כאלה שנסעו עד לרפוחיו אמיג׳ס.
התחלנו את הטרק בהליכה בשביל צמוד לאגם שמאוחר יותר מתחבר לGR11. יש אפשרות גם מנקודת ההורדה ללכת עם הGR11. אחרי החיבור עם הGR11 המשכנו ללכת עוד כשעה והגענו לרפוחיו אמיג׳ס שם אכלנו סנדוויצ׳ים ושתינו שוקו. מנקודת ההתחלה עד לרפוחיו לקח לנו שעה וחצי. בגלל שהרפוחיו קרוב להתחלה אנחנו העדפנו לישון ברפוחיו סבדרו ולהמשיך עוד קצת ללכת באותו היום. רפוחיו אמיג׳ס הוא גדול מאוד, יש וויפי בחינם והרבה אנשים ישנים שם ויוצאים לטיולי יום באיזור.
המשכנו ללכת אחרי הפסקת צהריים לרפוחיו סבדרו. ההליכה בין שעתיים לשלוש תלוי בכושר ומזג האוויר.
אנחנו נפלנו על יום עם מזג אוויר לא משהו, ירד עלינו גשם וברד 60% מהזמן אבל היינו מצוידים עם מעיל גשם ופונצ׳ו (מדקטלון) והציוד שבתיק נשאר יבש💪🏼
הגענו לרפוחיו בשעה 15, במידה והיה יום יפה אולי היינו ממשיכים ויוצאים לטייל קצת ליד האגם.
רפוחיו סבדרו הרבה יותר קטן ואינטימי, יש בו בסביבות ה-25 מיטות, שתי קומות. שווה כשמזמינים מקום לבקש להיות בקומה העליונה, יש פה חלון לנוף מהמם של האגם עם ההרים. ברפוחיו יש חימום, אין וויפי שאפשר להתחבר אליו אבל יש קליטת סלולר (לנו לא הייתה חבילת גלישה). השירותים והמקלחת נמצאים בבקתה ליד. יש מים חמים במקלחת שעולה 2 אירו. אחרות הערב הייתה מעולה וכללה מרק, סלט, מנה עיקרית-אורז עם נקניקיות וקינוח. הרפוחיו הוא דיי יקר- עלה לנו 124 יורו לשני אנשים (לינה, ארוחת ערב, בוקר, ופיקניק ב62 יורו)

יום 3- יום שני בטרק: רפוחיו סבדרו-> רפוחיו רסטנקה

יום עם מזג אוויר מצוין ונופים מדהימים!
התחלנו את הבוקר עם ארוחת בוקר בשעה 7:30 של לחם וממרחים ברפוחיו סבדרו. קיבלנו את שקית הפיקניק ויצאנו לדרך בשעה 8:30. היום התחיל בעלייה לפס עם בולדרים שלקחה לנו כמעט שעתיים ואחרי זה ירידה תלולה לעמק שבו יש פיצול שבילים. לפי הזמנים של השלט ההליכה עד לנקודה הזאת מרפוחיו סבדרו לוקחת שעה וחצי ולנו לקח שלוש שעות. התזמונים של זמן ההליכה הם כנראה לפי מרחק ולא לפי תוואי השטח ולכן קורה שמאחרים או מקדימים אותם לפעמים אז שימו לב. מפיצול השבילים המשכנו לרפוחיו קולומרס. יש שתי אפשרויות הגעה לקולומרס מהנקודה הזאת- אחת עוברת דרך הסכר והשניה מקיפה את האגמים מדרום לרפוחיו. אנחנו הלכנו דרך הסכר, הגענו לרפוחיו קולומרס בשעה 12:15 סהכ כמעט 4 שעות. ישבנו ברפוחיו קולומרס בחוץ ואכלנו את הפיקניק בנוף מהמם מול האגם והסכר. לא נתנו לנו להיכנס לתוך הרפוחיו באמצע היום.
משם המשכנו בעליה לפס הבא. עליה קשה וארוכה. במהלך העלייה עוברים דרך נחל יפה וראינו הרבה שפני סלע. העלייה לקחה לנו שעה וחצי. מהפס יש נוף מהמם לשני הצדדים- גם לאגמים שסובבים את רפוחיו קולומרס וגם לאגמים בהמשך הדרך. משם ירדנו לכיוון העמק ועלינו לעוד פס נוסף. העלייה השניה יותר קלה- לא ירדנו את כל הגובה שעלינו. אחרי העלייה מגיעים למישור ששם יש פיצול דרכים- לרפוחיו רסטנקה או לרפוחיו ונטוסה. אנחנו ממשיכים לרפוחיו רסטנקה- ירידת בולדרים טכנית וקשה. לאורך כל הירידה נשקף נוף יפה מאוד לאגם. אחרי שמגיעים לאגם אוגפים אותו מימין ובסכר ממשיכים במגמת ירידה לרפוחיו רסטנקה. הירידה הזאת היא צמודה לנחל. במהלך הירידה נשקף גם כאן נוף יפה מאוד לאגם שליד הרפוחיו. אחד הנופים היפים בטרק לפי דעתנו. בעיקרון אנחנו ממליצים מאוד על הדרך לרפוחיו רסטנקה. הנופים היו מהממים ולדעתינו לא שווה לותר על זה.
רפוחיו רסטנקה יושב לצד האגם. זה רפוחיו גדול, המקלחות בפנים בעלות של 3 יורו בלי הגבלת זמן. יש וויפי חינם פלוס עמדת הטענה לטלפונים ליד חדר האוכל. המחיר ללינה עם ארוחת ערב ובוקר הוא 42 יורו לאדם. איתנו היו רק עוד שלושה אנשים. יחסית היה ריק לשאר הרפוחיוס שעברנו בדרך. ארוחת הערב הייתה גם כאן טובה- מרק, מנת פסטה עם ירקות ובשר לבן עם תוספת ירקות. לקינוח קיבלנו יוגורט.

יום 4- יום שלישי בטרק: מרפוחיו רסטנקה-> רפוחיו קונאגלס ומשם באוטובוס חזרה לאספוט.

מכיוון שראינו שצפוי גשם בימים הקרובים החלטנו לעשות שינוי במסלול ולחזור לישון באספוט, ולמחרת לטייל קצת יותר רחוק כדי להתחמק מהגשם. מראש הזמנו רפוחיוס לשני הלילות הראשונים בגלל מזג האוויר הבעייתי. החלטנו להמשיך על שביל GR11 עד לרפוחיו קונאנגלס, משם לתפוס אוטובוס של השמורה בחזרה לאספוט איפה שהשארנו את הרכב.
אכלנו ארוחת בוקר עשירה ברפוחיו רסטנקה בשעה 7:00 שכללה לחמים, גבינות, חמון וממרחים.
יצאנו מהרפוחיו בשעה 8:30, חצינו את הסכר ואחרי עליה קטנה התחלנו לרדת לכיוון העמק. הירידה הייתה תלולה בתוך יער. בנקודה הזאת התחיל לרדת עלינו גשם. בעמק הולכים בשביל שעולה במתינות ליד נחל. לנו הייתה עננות שהסתירה את הנוף אבל אנחנו בטוחים שמהמם שם! העליה בתמונה נגמרת בלאק דה ריוס. שם היה שילוט שאומר שאנחנו במרחק שעתיים וחצי מרפיוחו קונאנגלס אבל שהדרך שעברנו מרסטנקה אמורה לקחת שעה וחצי ולנו לקח שלוש שעות. יכול להיות בגלל מזג האוויר. מקיפים את האגם מצד ימין, מגיעים לאגם נוסף ומשם מתחילה ירידה לעבר יער. כבר בתחילת הירידה רואים את הכביש שהוא היעד שלנו. הירידה מתחילה תלולה ולאט מתמתנת, כמגיעים לאזור מיוער הירידה כבר ממש מתונה. הנוף לאורך כל הירידה מדהים ובאזור המיוער יש נחל עם מים צלולים מדהימים שצריך לסטות מעט שמאלה מהמסלול כדי לראות אותו.
בסוף החלק המיוער אפשר להסתכל אחורה ולראות את כל הדרך שירדנו. משם הליכה של 20 דקות בשביל ג׳יפים שעובר דרך יער סבוך לרפוחיו קונאגלס. ליד הרפוחיו יש חניה ושם עובר האוטובוס של השמורה לכיוון אספוט. שווה לבדוק מראש באינטרנט את השעות של האוטובוס (משתנה בין חודשי השנה).
האוטובוס עלה 7.5 אירו לאדם, היינו צריכים להחליף אוטובוס בויאלה, הנהג האדיב הסביר לנו בספרדית איטית. הנסיעה באוטובוס מאוד יפה! מקיפה את השמורה מצפון ועוברת בכפרים ציוריים שכנראה לא היינו עוברים שם.

יום 5- טיול יום בcongost the mont-rebel.

בגלל הגשם הצפוי באזור אספוט הדרמנו כשעה וחצי נסיעה לאזור פחות גשום. התבססנו בטיול שלנו על סיפור דרך באתר מפברואר 2020. הטיול הוא הלוך חזור באותה הדרך. הכניסה לחניה של השמורה עולה כסף, אנחנו חנינו בהמשך הכביש ליד השער, בחינם. מתחילים את הטיול בנחל רחב כשהמים בצבע כחול עכור בגלל סלעי הגיר, ומתקדמים לעבר הנחל הצר והמים הופכים להיות בצבע טורקיז צלול מהמם. בערך 20 דקות מהחניה ניתן לשכור קייקים, אנחנו לא עשינו אבל זאת אפשרות מגניבה גם ממש. עוברים את הגשר הראשון, לאחר הליכה קצרה בתוך יער מגיעים לשביל חצוב בתוך הנקיק. השביל החצוב באורך קילומטר פחות או יותר. באמצע השביל החצוב יש פינות ישיבה חמודות עם נוף מהמם. אחרי שעברנו את השביל החצוב מגיעים שוב לאזור מיוער, הולכים לאורך הנחל בשביל שמסומן אדום לבן (gr1). לאחר 40 דקות הליכה מגיעים לגשר תלוי נוסף שעובר מעל הנחל. אחרי הגשר יש עליה תלולה לעבר מדרגות תלויות מעץ. במידה והשכרתם קייק ניתן בתחילת העלייה לעגון אותו ולעלות למדרגות התלויות. המדרגות תלויות מעל המצוק בצלע ההר עשויות מעץ ויורדות עד למטה. הירידה במדרגות בהתחלה ממש מפחידה אבל שווה ממש לרדת למטה! אחרי המדרגות השביל בעיקרון ממשיך, אנחנו הלכנו עוד 10 דקות לנקודת תצפית יפה ומשם חזרנו על עקבותינו. לפי המפה של המקום ראינו שאמורות להיות עוד מדרגות בהמשך אבל לא הגענו אליהן. סהכ הלוך חזור לקח לנו 5 שעות.
הטיול מאוד יפה, מומלץ למשפחות, רמת קושי בינונית בגלל העליות והירידות. אבל האטרקציות של הקייק, הגשרים התלויים והמדרגות התלויות ממש מגניבות. הנופים לא פחות יפים מאגיוסטורטס!

יום 6- חזרה לשמורת אגיוסטורטס

בהתחלה תכננו לחזור ולעשות את היומיים האחרונים של הסיבוב בשמורה (לישון ברפוחיו קולומינה ואז ברפוחיו גוסף מריה). בגלל ששוב אמור להיות גשום ביום למחרת עשינו רק את היום הראשון בטרק המקוצר שלנו ללא לינה ברפוחיוס. הגענו לרכבל sallente בשעה שמונה וחצי אחרי שעה וארבעים דקות נסיעה מאספוט, קנינו כרטיסים הלוך וחזור לרכבל ב18 יורו לאדם ועלינו למעלה להר ברכבל של שעה 9. אם היינו ישנים קרוב יותר היינו מעדיפים לעלות בשעה 8 כבר למעלה. גם כאן השעות של הרכבל משתנות בין העונות וצריך לבדוק מראש באתר.
בהר בנקודה שאליה מגיע הרכבל יש בקתה עם מסעדה (שהייתה סגורה כי זה כבר סוף העונה) ועמדת אינפורמיישן שנתנה לנו מפה וחידדה לנו את המסלול המעגלי שרצינו לעשות. מהבקתה של האינפורמיישן הלכנו לרפוחיו קולומינה, הדרך לקחה לנו חמישים דקות בעליה. ברפוחיו קולומינה עשינו הפסקה של חצי שעה ואכלנו סנדוויצי׳ים. לאחר מכן ממשיכים על שביל שמסומן אדום (השביל של קארוס דל פוק) עד לאגם בשם saburo. משם יש שילוט- פונים שמאלה ולא ממשיכים עם השביל האדום לכיוון אגם petite saburo. כשמגיעים לאגם, עוקפים אותו משמאל ומתחילים לעלות בעליה שמסומנת עם רוג׳ומים. מכאן המסלול מסומן רק עם רוג׳ומים ולכן צריך להסתמך גם על מפה כדי למצוא את השביל שלפעמים לא הכי ברור. (בימים האחרים שלנו בשמורה הסתדרנו בלי מפה כי השבילים מסומנים מעולה). אחרי העליה מגיעים לשלושה אגמים, עוברים אותם מצד שמאל עולים מעט ואז נפתח נוף מרהיב לכיוון העמק ממנו באנו ולאגם tort. מכאן ממשיכים בירידה כשבחצי העליון היא טכנית על בולדרים, לאט הירידה מתמתנת. לאורך כל הירידה יש נוף ממש יפה של האגם. באמצע הירידה חוצים גשר מעל נחל ומשם ממשיכים ללכת על צלע ההר במגמת ירידה קלה עד שמגיעים חזרה לשביל האדום של קארוס דל פוק שעברנו בו בתחילת היום. כשהגענו לנקודת איחוד השבילים היה עוד זמן רב לחכות לרכבל אז ישבנו שעה למעלה עם נוף מדהים לעמק. שעה לפני זמן הירידה של הרכבל ירדנו חזרה למטה באותה הדרך שבה עלינו- הירידה לקחה לנו חצי שעה. סהכ הלכנו חמש שעות ביום הזה, לא כולל עצירות, ובלי להסתבך עם הניווט.
חזרנו לאוטו והמשכנו לישון בעיירה טרמפ.
אנחנו מאוד נהנינו ביום הזה- רואים נופים קצת אחרים מהימים הקודמים שעשינו בשמורה, וגם עוברים בדרך שהמסלול של הטרק לא מגיע לשם, הנופים היו ממש יפים!

סיכום אגיוסטורטס-
אנחנו טיילנו בשמורה בספטמבר. תקופה זו היא בסוף העונה וזה מתבטא בפחות אנשים שמגיעים לשמורה. אנחנו ניצלנו את זה בכך שלא התחייבנו למסלול מראש והתאמנו את עצמינו למזג האוויר. באמצע שבוע ראינו שיש מקום בכל הבקתות ובסוף השבוע שתי הבקתות היחידות שלא היה בהם מקום היו אמיג׳ס וקולומרס (משם הרבה אנשים יוצאים לטיולי יום בסופש).
אנחנו אהבנו מאוד את הדרך לרפוחיו רסטנקה (שיש הרבה שמדלגים על הלינה שם וחבל) משתי סיבות- גם הדרך וההליכה בgr11 בהמשך היו יפות מאוד, בנוסף מרפוחיו רסטנקה יש אפשרויות נוחות ליציאה מהשמורה. הראשונה היא ההליכה בgr11 לרפוחיו קונאנגלס והשניה היא הליכה קצרה למקום שממנו ניתן להזמין מונית ג׳יפ (מופיע במפה של השמורה).
לגבי המשך הטיול בטרק, שימוש ברכבל כדי להיכנס זאת אופציה טובה למי שעשה את החלק הצפוני של הטרק כמונו, ככה ניתן להגיע בקלות חזרה למסלול. ניתן להגיע לנקודה ממנה עולה הרכבל עם אוטובוס של השמורה.

יום 7- נסיעה מזרחה לאזור קוסטה ברווה: באסלו, פיגרס, קדקס.

בגלל שהנסיעה בזמן קורונה אנחנו נדרשים לבצע בדיקת pcr לפני הטיסה חזרה לארץ. היום אנחנו מתקרבים לכיוון ברצלונה שבאחד מהפרברים שלה אנחנו מבצעים את הבדיקה.
בדרך ביקרנו בכפר באסלו- כפר עתיק עם חומה מגדל וגשר יפה. האזור העציק ממש יפה אבל מתוייר.
יש שם שרידים של התיישבות יהודית- מקווה ובית כנסת.
משם נסענו לפיגרס למוזיאון סלבדור דאלי. הסיבוב במוזאון לקח לנו בסביבות שעה וחצי, מאוד יפה לחובבי אומנות, אנחנו ממליצים מאוד.
לאחר מכן נסענו לעיירה קדקס. עיירה על החוף עם בתים לבנים. מזכירה קצת אווירת יוון. אחרי הצהריים יש מלא ברים מלאים באנשים, אווירה מגניבה וצעירה.
היינו שם רק שעתיים כי מיהרנו להגיע למלון שלנו ליד הבדיקה אבל לגמרי ממליצים להישאר שם ללילה.

יום 8- קוסטה ברווה: טוסה דל מר, פאלאמוס

בבוקר נסענו לTeressa שם אנחנו עושים את הבדיקת pcr. סגרנו את הבדיקה דרך democrats. בקליניקה אנשים היו מאוד נחמדים ועזרו לנו. ממליצים למי שלא בתוך ברצלונה לבצע שם את הבדיקה- היה קל מאוד להגיע, מצאנו חניה ובקלות ותוך כמה דקות כבר היינו אחרי הבדיקה למרות שהגענו לפני התור שקבענו. קיבלנו את התשובות יום למחרת בצהריים. בקליניקה לא עובדים בשבת וראשון.
אחרי הבדיקה נסענו לטוסה דל מאר- עיירת חוף יפה מאוד עם עיר עתיקה שמתוארכת לימי הביניים. זאת העיר העתיקה היחידה מהתקופה הזאת על החוף שנשמרה. יש אווירה מגניבה של חופשה, אנשים רוחצים בים, יש הרבה מסעדות ונוף ממש יפה. אכלנו במסעדה עם נוף לעיר העתיקה, הזמנו פלפלי פדרון ופאייה עם פירות ים.
אחר כך נסענו לעיירה פאלאמוס- עיירה יותר גדולה, יש שם שוק דגים שמומלץ להגיע אליו אחרי הצהריים, לראות את הדייגים חוזרים מהים ואיך מוכרים את הסחורה. הסחורה מאוד עשירה וטרייה ומגיעים המון מקומיים לקנות. אנחנו הגענו לשוק באזור חמש וחצי, ממליצים להגיע באזור ארבע וחצי כדי לראות את הדייגים מגיעים.
ישנו בעיר ביום שישי, האווירה ברחובות צעירה ומגניבה, יש בר טאפאס בכל פינה. ישבנו בבר טאפאס מעולה שנקרא La Pulperia de Palamós, אכלנו 4 מנות ושתינו קנקן סנגריה. ממליצים מאוד!
ישנו במלון ממש נחמד במרכז העיר (דקה הליכה מהבר טאפאס שישבנו בו), בשם Hotel & Restaurant Marina Palamós במחיר קצת יותר יקר ממה ששילמנו עד עכשיו אבל היה ממש שווה את זה ואנחנו ממליצים.

יום 9- קוסטה ברווה: טירת פובול, ג׳ירונה

אחרי ארוחת בוקר מפנקת במלון בפאלאמוס נסענו לטירת פובול- זוהי טירה שדאלי קנה לאשתו לגור בה ועכשיו יש שם מוזאון עם יצירות שלו. בגלל שממש אהבנו את המוזאון של דאלי המשכנו לביקור בטירה. הטירה נחמדה אבל לא בגדר חובה.
לאחר מכן נסענו לג׳ירונה. מצאנו חניה בחינם מחוץ לעיר העתיקה ליד הפארק.
בג׳ירונה יש עיר עתיקה ממש נחמדה, יפה מאוד להסתובב שם. יש מבנים ממש יפים, קתדרלה והבזיליקה ענקיות. לא נכנסנו כי זה עלה כסף. העיר העתיקה שימשה לסצנות במשחקי הכס בתור העיר בראווס. מומלץ לעבור מעל הגשים בעיר העתיקה לצד היותר חדש ולהסתובב גם שם. אנחנו ביקרנו בשבת והעיר הייתה מלאה באנשים שישבו במסעדות וטיילו. אנחנו אהבנו את האווירה ממש.

יום 10: ברצלונה

נסענו בבוקר לברצלונה, החזרנו את הרכב והסתובבנו אחר הצהריים בעיר.
אכלנו במסעדה מעולה שאנחנו אוהבים: Cerveseria Catalana. אי אפשר להזמין מקום, הגענו אחר הצהריים וזמן ההמתנה לא היה ארוך, בכל מקרה שווה את זה לגמרי. הזמנו כמה טאפאסים וכמובן קנקן סנגריה.
הסתובבנו אחר הצהריים בעיר, באותו יום היו אמורים להיות חגיגות של יום העצמאות הקטלוני, היו הרבה צעירים ברחוב והייתה אווירה מעולה.
ישנו במלון קטן קרוב לכיכר קטלוניה בשם Cami Gallery.
בבוקר למחרת נסענו באוטובוס לשדה מכיכר קטלוניה.