טרק של 5 ימים להרי הטטרה הגבוהים (סלובקיה-פולין)

את הטרק תיכננתי 2-3 שבועות מראש. קראתי המון חומרים מכל מיני מקורות שונים ואז הזמנתי טיסות ובקתות(לרוב הלילות).

תאריך הטיולSeptember 2021
עונה מומלצתאוגוסט-ספטמבר

היום הראשון 10/9/2021 - קרקוב

6:00 בבוקר טיסת אל על לקרקוב פולין.
רכבת משדה התעופה לקרקוב עלה 12 זלוטי
הלכתי למלון שהזמנתי לסוף הטיול והשארתי את הטרול וגם התיק.(ביקשתי מהם מראש והם הסכימו בשמחה) , יצאתי לטייל ברובע היהודי.
לאחר הטיול ברובע היהודי החלטתי ללכת לראות הטירה wawel royal castle 🏯.
חזרתי למלון,ארגנתי את התיק והחזרתי את הטרול לחדר שמירת חפצים עד יום רביעי בערב.
משם צעדתי לתחנת הרכבת וקניתי כרטיס אוטובוס לזקפונה.
ב3:20 יצאנו לדרך, נסיעה של שעתיים ומשהו.. שלבסוף היתה כמעט 4 שעות..בגלל פקקים .
הגעתי לזקפונה וחיפשתי מונית שתיקח אותי לזדיאר..לא פשוט, לא היו מוניות..בסוף מצאתי אבל הם לא עוברים את הגבול לסלובקיה כי יש להם בעיה עם אישור החיסון.
בסוף הסכימו לקחת אותי לנקודת הגבול ומשם אמרו שיש אוטובוס.(עלות המונית 100 זלוטי)
הגעתי לנקודת הגבול..היה כבר חושך ומישהו אמר שיש עוד 20 דקות אוטובוס.
נסעתי עם האוטובוס לזדיאר(Zdiar) וירדתי בתחנה של המלון שהזמנתי מראש, השעה כבר היתה תשע בערב והיה חשוך ושומם מאוד. (עלות האוטובוס 1 יורו)
קיבלתי את החדר וקבעתי את איתם ארוחת בוקר בשבע.
פרטי המלון: Penzión Budzák (Ždiar 176, Ždiar, 059 55, Slovakia)

היום השני 11/9/2021 מ-Zdiar - ל-Tetraska Lomnica

החדר במלון היה מצויין.
בשבע בבוקר ירדתי לאכול ארוחת בוקר..בדיוק ארגנו את הארוחה..היתה ארוחה מצויינת עם מבחר גדול של נקניקים,גבינות וקינוחים.
שילמתי על הארוחה(7 יורו) ומס עיר סה"כ 7.8 יורו.
בשמונה יצאתי לדרך..
התחלת הדרך(2-3 קמ) יחסית מישורית עם עליה מתונה לאחר מכן מתחילה עליה די תלולה וארוכה.
לבסוף הגעתי לגובה 1940, תצפית יפה לשני צידי הדרך..היה נוף מרהיב, מזג אויר מצויין.
משם התחילה ירידה קצת תלולה עד לפיצול שבילים,משם עליה קלה ושוב ירידה מתונה יותר, בדרך עברתי ליד שני אגמים וכאן כבר הייתה תנועה יותר גדולה של מטיילים מקומיים.
הגעתי לבקתה chata pri Zelenom plese, היו שם המון אנשים עם תור ממש ארוך לארוחת צהריים.
ויתרתי על ארוחת הצהריים ועל האפשרות לברר אם בכל זאת אפשר להישאר ללון שם.
המשכתי בשביל יחסית רחב בירידה מתונה לצד נחל מאוד יפה.
הגעתי למרכז עיירת היעד טטרסקה לומינקה. (Tetraska Lomnica)
בעיירה יש מרכז קטן,מצאתי מסעדה grill pub.(הייתי כבר מאוד רעב)
הזמנתי לי מרק שעועית ,סטייק ולקינוח שטרודל עם קצפת, הארוחה היתה מצויינת ועלתה 17 יורו.
בינתיים הזמנתי לי מלון דרך בוקינג.(Academia Hotel)
המלון היה במרחק של 2.4 ק"מ וכבר הייתי מאוד מותש אז המלצרית הזמינה לי מונית.( 5 יורו)
המלון היה פשוט וטוב.(עלה 55 יורו).
סיכום : 25 ק"מ , 1125 מטר טיפוס מצטבר ו-1140 מטר ירידה מצטברת.

היום השלישי 12/9/2021 - מ- Tetraska Lomnica ל- Zbojnicka chata

בשבע וחצי ירדתי לאכול ארוחת בוקר שהיתה בסדר גמור.
הכנתי לי סנדוויץ לדרך ומילאתי לי את הטרמוס במים חמים.
בשמונה וחצי לאחר ארגון התיק שילמתי על החדר 55 יורו ויצאתי לדרך.
בערך 3 ק"מ הראשונים היו בשביל אופניים שהיה סלול בחלקו לצד הכביש בעיירה עד שהגעתי למסלול הצהוב שבעצם משם מתחיל הטיפוס.
לשמחתי הטיפוס היה מתון מאוד בתוך היער לצד נחל מאוד יפה..היה ממש בסדר..עשיתי מספר הפסקות.
אחת הפסקות היתה ליד בקתה שמכרו שם בעיקר בירות לשתיה חריפה והיום שם הרבה מקומיים.
באופן כללי המסלול היום לכל אורכו היה די מלא במטיילים מקומיים.
לאחר הבקתה המשכתי במסלול הכחול ואז התחיל טיפוס יותר תלול אבל סביר, השתדלתי לעשות כל 150 מטר של טיפוס או 2 ק"מ הפסקה קצרה.
החלק האחרון (400 מטר של טיפוס) של המסלול הטיפוס היה מאוד תלול, הגעתי בשלוש לבקתה Zbojnicka chata.הזמנתי מקום מראש.
בבקתה הזאת אין מקלחות ואין כלל גישה לכלי רכב, הכל מגיע לבקתה ע"י סבלים והליקופטר אחת למספר שבועות.
הזמנתי גם ארוחת ערב ובוקר, עלה 39 יורו, 23 לינה + 13 יורו עבור הארוחות, הלינה היא בחלק העליון של הבקתה שם יש עליית גג גדולה עם שני חללים ועל הרצפה מונחים מזרנים עם שמיכה וכרית.
בשש הוגשה ארוחת הערב בחדר אוכל שכללה מרק טעים ,פסטה וקינוח.

סיכום : 12.5 ק"מ , 1150 מטר טיפוס מצטבר ו-20 מטר ירידה מצטברת.

היום הרביעי 13/9/2021 - מ- Zbojnicka chata ל-Horsky hotel Popradske pleso

ארוחת בוקר כללה ירקות, גבינה ,נקניק וכוס תה.
המסלול מתחיל בעליה מתונה , אחרי כן העליה הפכה ממש תלולה עד שבסוף זה ממש זה טיפוס עם הידיים.
היו שם זוג שעלו מעט לפני ופתאום אני רואה שהם מתחילים לרדת חזרה , מסתבר שהאשה פחדה מאוד מהירידה ממעבר הרים.
המשכתי ובאמת היתה ירידה מאוד מאתגרת שכללה שרשרות, סולמות ..לא פשוט. ולא לבעלי לב חלש.
ואחרי כל הזה היה קטע של דרדרת של אבנים קטנות יחסית..שממש הקשתה.
אבל, צלחנו את זה.. לאחר כל הירידה .. היתה עליה לאוכף ומשם ירידה תלולה.
לאחר מכן הירידה התמתנה ואז התחיל לרדת גשם קל, כיסיתי את התיק ולבשתי מעיל גשם.
היה ממש כיף לצעוד בגשם במיוחד שהגשם לא היה חזק.
הגעתי למלון בדרך (Zliezsky dom) שם עשיתי הפסקת צהריים שכללה מרק שעועית ואיזה מאכל מקומי לקינוח..היה מאוד טעים.
המשכתי במסלול שכלל טיפוס מתון אבל ארוך עם נופים מדהימים ..המסלול עבר מתחת להר ריסי (Rysy) שהוא ההר הגבוה ביותר בסלובקיה.
בסוף כל הקטע הגעתי לנקודה שבה ראיתי מלמעלה את המלון של הלילה..אבל היתה ירידה ארוכה ומתישה..ממש מעייפת..
הגעתי למלון Horsky hotel Popradske pleso, קיבלתי מיטה בחדר משותף.
ירדתי לאכול ארוחת ערב שכללה מרק שעועית, שניצל ותפוחי אדמה , היה טעים מאוד.
סיכום : 17 ק"מ , 900 מטר טיפוס מצטבר ו-1400 מטר ירידה מצטברת.

היום החמישי 14/9/2021 - מ- Horsky hotel Popradske pleso ל-Schronisko PTTK morskie Oko

בשש אכלתי ארוחת בוקר שהיתה סבירה.
התארגנתי ובשש חצי יצאת למסלול.
החלק הראשון כלל עליה ארוכה מגובה 1500 ל-2500 להר הגבוה ביותר בפולין הר ריסי(Rysy).
סוף העליה כלל ממש טיפוס רציני על ארבע..ללא שביל באמת..פשוט מטפסים על הסלעים.
הגעתי לפסגה ..נוף מדהים אבל היה גם קצת ערפל בכיוונים מסויימים וחבל..
ואז התחילה הירידה לצד הפולני..בעצם הגבול בין סלובקיה לפולין עובר בפסגה.
הירידה בחלק הראשון כקילומטר וחצי היתה מאוד מאוד תלולה עם שרשרות שבלעדיהן היה מאוד קשה לרדת.
ולאחר מכן ירידה עם המון מדרגות סלעים עד לגובה 1600 שבו היה אגם מאוד יפה .
לאחר מכן שוב המשך ירידה של 200 מטר לאגם נוסף ולמלון Schronisko PTTK morskie Oko.
לערב זה לא מצאתי מקום לינה מראש, הסתבר שיש להם מיטה בחדר משותף, עשה לי את היום, עלה 70 זלוטי.
אכלתי ארוחת ערב שניצל עם פירה וסלט..זה לא היה שניצל..הפולנים לא יודעים אנגלית וכנראה שביקשתי שניצל היא הבינה משהו אחר,אבל היה סביר.
סיכום : 11 ק"מ , 1050 מטר טיפוס מצטבר ו-1150 מטר ירידה מצטברת.

היום השישי 15/9/2021 - מ- Schronisko PTTK morskie Oko ל- Kuznice

התארגנתי בשש ובשש וחצי יצאתי למסלול..
המלון שהייתי בו נמצא בגובה 1400.
המסלול התחיל בעליה מתונה ולעיתים גם קצת תלולה עד לגובה 1850, משם יש תצפית לאגם שצמודה אליו הבקתה בה תכננתי לאכול ארוחת בוקר.
משם בירידה עד לבקתה Batizovske pleso , הזמנתי ביצים מקושקשות,גבינה צהובה ולחם..עלה 4.5 יורו.
לאחר מכן המשכתי במסלול שהתחיל בעליה מתונה ולאחר מכן ממשיך בעליה תלולה עד שלא כך הבנתי לאן הוא ממשיך כי הייתי מוקף בהרים..לבסוף התעלומה נפתרה התחלתי לעלות עוד ועוד עד שהגעתי לפתח במעבר הרים אליו הייתי צריך לטפס (טיפוס אתגרי מאוד) בעזרת שרשראות סולמות..היה קשה ומפחיד מעט..במעבר התחלתי לרדת בצד השני שוב ירידה תלולה מאוד בעזרת שרשראות, גם לא פשוט.
לבסוף הירידה הפכה למתונה עד שהגעתי שוב לאגם..ומשם בירידה מתונה עד לעיירה.
משם לקחתי הסעה (4 זלוטי) לזקפונה( יש המון מיניבוסים שנוסעים לזקופנה)
בתחנת האוטובוס בזקפונה קניתי כרטיס נסיעה לקרקוב 25 זלוטי.
סיכום : 17 ק"מ , 1000 מטר טיפוס מצטבר ו-1400 מטר ירידה מצטברת.

הגעתי בשעות הערב לקרקוב למלון שהזמנתי מראש ששם השארתי את המזוודה שלי.
מלון נחמד די קרוב לתחנת הרכבת/אוטובוסים.

היום השביעי 16/9/2021 - קרקוב

הזמנתי מראש בדיקת PCR לשעה שמונה באיזשהוא מקום בקרקוב שהיה מרוחק כ-9 ק"מ מהמלון.
החלטתי לנצל את זה לריצת בוקר, הבדיקה היתה מהירה , לא היו אנשים בכלל, חזרתי גם בריצה למלון.
התארגנתי ויצאתי לסיור בקרקוב , הזמנתי מראש סיור של Free walking לאחר כשחצי שעה השתעממתי אז פרשתי מהסיור ושוטטתי לבד.
החלטתי לפנק את עצמי במסא'ג תאילנדי , אז חיפשתי בגוגל ומצאתי מקום קרוב במרכז העיר, המסג'יסטית פירקה לי ת' צורה.. אבל היה מצויין.
לאחר מכן לקחתי רכבת פנימית לסניף של דקטלון לעשות קצת קניות.
בערב קיבלתי כבר תוצאה שלילית של בדיקת ה-PCR.
למחרת בבוקר יצאתי לשדה התעופה לטיסה חזרה לישראל.

סה"כ חמישה ימי טרק מופלאים שבהם הלכתי כ-83 ק"מ וכ-5200 מטר טיפוס מצטבר.
היה ממש כיף , מומלץ בחום.