טיול משפחתי בסלובניה ודרום אוסטריה- קרינתיה

טסנו לשבועיים באוגוסט משפחה של 4, הורים ושני ילדים בני 4 ושנה וחצי.

תאריך הטיולAugust 2023
משך הטיולשבועיים
עונה מומלצתצריך לבדוק יותר אבל מניחה שגם בסוף האביב ותחילת הסתיו מאוד מוצלח שם.

נחיתת ערב בוינה

נחתנו בערב המוקדם לקחנו את הרכב מחברת abrix החליפו לנו כסא אחד לכסא יותר חדש ויצאנו לדרך לנסיעה של שעתיים וקצת לדרום אוסטריה. ישנו בבית הארחה קטן כדי לחלק את הנסיעה הארוכה יחסית לסלובניה מוינה.

עצירה בפארק שעשועים והמשך נסיעה ליעד שלנו בסלובניה

בבוקר הלכנו לפארק שעשועים קטן במקום יפייפה שמתאים לילדים קטנים- Family Leisure Park Märchenwald Steiermark, Pichlhofen 60, 8756 Pichlhofen, אוסטריה.
בילינו שם כמה שעות אכלנו צהריים והמשכנו בנסיעה לבית חווה שלנו בכפר קטן ליד אגם בוהיני בסלובניה, הגענו לבית חווה בסביבות אחה"צ.
את תשלום האגרה לסלובניה עשינו אונליין, אפשר גם לקנות בתחנת דלק.
(אנחנו עברנו במנהרה בין המדינות שעלתה כסף ללא קשר לאגרות).

סלובניה- מתחילים! באגמים

יום אגמים. התחלנו את היום באגם בלד המפורסם בבוקר סביב 9, שכרנו אופניים ב Polka Dot Cycling בעיירה בלד ויצאנו להקיף את האגם לכיוון צפון (אני לקחתי חשמליות ויוגי לקח רגילות). הדרך לרוב מישורית וחלקה כורכר וחלקה אספלט. עצרנו לשחייה ופיקניק על שפת האגם בצידו המערבי באתר קמפינג (יש שם גם מסעדה), יש שם אחלה חוף ונוף. (יש עוד המון מה לעשות סביב אגם בלד).
סיימנו את העיקוף ונסענו עם האופניים לקונדיטוריה מומלצת בעייירה לאכול את הקרמשניט המפורסם יחד עם קפה קר.
משם החזרנו את האופניים חזרנו לאוטו ונסענו חזרה לאגם בוהיני.
נסענו לחוף רחצה לא מוכרז עם גדה רדודה שמתאימה לילדים, היו די הרבה אנשים אבל עדיין היה מוצלח. לחוף צריך ללכת כ- 5 דקות הליכה מחניון שבו יש גן שעשועים וקיוסק (אנחנו לקחנו עגלת תינוק לחוף בשביל כורכר). החוף נמצא ליד הכפר ukanc. להמון תיירים באגמים יש סאפים מתנפחים וגם משכירים כאלו, נראה ממש כיף לעשות סאפ באגם (אולי בחוף קמפינג המוסדר קצת יותר מזרחה מהחוף שהיינו אפשר להשכיר).
אחרי הרחצה בחוף חזרנו לכפר המרכזי במזרח האגם ומשם לבית חווה שלנו.

רכבל Vogel

נסענו בבוקר המאוחר אחרי שעננות הבוקר התפוגגה לרכבל ווגל ליד אגם בוהיני. עלינו בגונדלה והיה למעלה חם! הנחנו שיהיה קריר.
חיפשנו את vogel trail הקצר ולא נראה לנו שמצאנו, עשינו שם עיקוף מעגלי די סתמי. ועלינו בחינם ברכבל כסאות יותר גבוה, הסתובבנו קצת אכלנו וחזרנו למטה. הנופים מסביב יפים, אין ממש שבילים מתאימים להליכה למשפחות, זה יותר להסתובב על ההר. יש קצת מתקנים לילדים ליד הגונדולה הראשונה בשמש.
אחרי הרכבל חזרנו לכפר שלנו והלכנו לרחוץ בנחל עם המקומיים ליד הבית.

רכבת המכוניות ומסלול טיול

יצאנו מוקדם להספיק להגיע לקדמת התור לרכבת המכוניות בבוהינסקה ביסטריצה . הרכבת הייתה ב9:15 וכבר שהגענו ב8:30 היה קצת תור. המתנו בסבלנות, הרכבת הגיע, קנינו כרטיסים מהסדרן שעבר בין המכוניות ועלינו לרכבת עם המכונית! נסענו חצי שעה בדרך יפה עם הרבה מנהרות וירדנו במוסט נא סוצי. נסיעה יפה ואחלה חוויה לנו ולילדים.
משם נסענו נסיעה קצרה ל-Tolmin gorge, מסלול יפה של נחל טורקיז בתוך עמק צר. מתאים למשפחות , מעגלי, יחסית קצר ועם עליה אחת משמעותית בסוף.
סיימנו אותו מרוצים, אכלנו גלידה והתחלנו את הדרך חזור בנסיעה הררית ומפותלת בדרכים יפות וכפריות חזרה לבוהינסקה ביסטריצה (אותו איזור שבו הרכבת נסעה). בעיירה עשינו קנייה גדולה בסופר וחזרנו לבית חווה שלנו לראות חליבת ערב .

vintgar gorge

יצאנו מוקדם לחלון זמנים שהזמנו באתר שלהם לקניון וינטגאר- המעוק המפורסם בסלובניה.
מסלול די עמוס, אבל שווה לגמרי (מומלץ להתחיל לפני 9 או אחהצ). המסלול הולך בתוך המעוק וחוזר מסביב במסלול אדום ביער או ירוק בשדות הפתוחים- שאומרים שיותר יפה. אנחנו בחרנו באדום שקצת יותר קצר ומוצל. בחזור יש עלייה לאורך ההר ומסיימים בכניסה לנקיק איפה שהתחלנו. לנו לקח עם ילדה בת 4 שהלכה לאיטה ופעוט במנשא- 4 שעות בקצב איטי.
אחרי סיום המסלול, כמובן שהמשכנו שוב לאגם בוהיני, הלכנו לחוף בבוהיני קמפינג, קצת מוזנח אבל החוף די חולי וזה נחמד לילדים, שכרנו סאפ וזו הייתה חוויה.

איזור Kranjska Gora- מגלשת הרים ואגם יאסנה

עשינו שינוי בתכניות הטיול בגלל השטפונות שהיו בסלובניה שבוע שעבר. היינו אמורים לטייל ברמת פלנינה ולישון בעמק לוגרסקה דולינה במזרח סלובניה ובמקום נסענו מערבה וישנו באיזור יפייפה ליד העיירת סקי קורנסקה גורה למרגלות שמורת הרי טריגלאב.

אז נפרדנו מהבית חווה שלנו בבוקר ומהפרות (:
ונסענו למגלשת הרים בקרנסקה גורה, היה אדיר. עשינו יחד עם שני הילדים שהיו חגורים אתנו. עולים ברכבל כסאות ולמעלה יש גן שעשועים קטנצ'יק ובית קפה.
משם המשכנו לאגם יאסנה לטבילה וסיבוב באגם.
ארוחת ערב אכלנו בעיירת סקי הציורית.

מעבר הרים ורשיץ' ומסלול קצר לצד נהר ה- Soca

נסענו בבוקר למעבר הרים ורשיץ עם המון פיתולים בדרך למעלה ולמטה. וירדנו לעמק soca בצד השני. נסענו למסלולון בתוך היער למפל בשם Šunikov vodni gaj, Lepena. המסלול קליל יחסית, לקח לנו שעתיים. הדרך לפעמים קצת לא ברורה אבל בגדול הוא מעגלי מהגשר הראשון שחוצים, ואז עולים עם השביל עד מעל המפל חוצים עוד גשר וחוזרים חזרה. לאחר מכן נסענו חזרה כ-10 דקות וחנינו לצד נהר הsoca באיזור עם כל המכוניות. יש שם איזורים כיפיים על הנהר לפיקניק וגם יש חלק בנהר שעובר בתוך נקיק יפייפה וטורקיז ואנשים קופצים למים שם (Great Soča Gorge).
לאחר מכן הלכנו לאורווה עם המסעדה ליד איזור הפיקניק. אני ציפיתי לממש אורווה. זה מלון עם מסעדה מטופחת וכמה סוסים במרעה ליד. שתינו קפה קר והמשכנו חזרה למעבר הרים בדרך חזרה למלון שלנו.

מעבר לקרינתיה, אוסטריה דרך מעבר קצר באיטליה

בבוקר נסענו לאגמי פוזינה באיטליה מעבר לגבול עם סלובניה. האגם התחתון יפייפה, והקפנו אותו במשך כשעה וקצת בקצב איטי. משם המשכנו לדרום אוסטריה לחבל קרינתיה לבית חווה מקסים בהרים מעל עיירת seeboden והעברנו את אחה"צ בחווה וירדנו לעיירה הקרובה לאסוף את סבתא מהרכבת ולאכול ארוחת ערב במסעדה.

אגם Freibad Weißensee

לקחנו את הבוקר ברגוע בחווה ולקראת הצהריים המוקדמים נסענו לאגם Freibad Weißensee. יש שם חוף מעולה לרחצה בשם- Strandbad Stockenboi, עם מסעדה, השכרת סאפ וקיוסק והמון מקומיים באים לבלות שם.
למרות כמות האנשים הגדולה, זה לא מפריע ויש מספיק מקום לעשות פיקניק ליד האגם.
בילינו שם כמה שעות, עברנו בסופר בדרך חזרה וחזרנו לחווה לבלות בה את אחה"צ.

רכבל Bergbahnen Gerlitzen alpe

נסענו בבוקר לרכבל Bergbahnen Gerlitzen alpe. עלינו ברכבל סגור ואז בשני של כסאות לאיזור עם מסלולי הליכה, תצפיות יפות וראינו המון מצנחים ממריאים. משם ירדנו חזרה לתחנה הראשונה ששם יש מגלשות אבובים, טרמפולינות, גן שעשועים ועוד, נחנו שיחקנו וירדנו חזרה למטה, סהכ היינו על ההר 3 שעות (בצל היה נעים, ובשמש היה חם).
משם המשכנו ליער קופים קרוב, עם סיור מודרך שהקופים מסתובבים חופשי. והתחלנו את דרכנו חזרה לבית חווה, עצרנו לשחיית ערב באגם ליד עיירת סיבודן בפארק יפה על שפת האגם Klinger Park.

טיול למפל ואז לתצפית מסכר גבוה

נסענו למפל Fallbachfall Waterfall מפל מרשים שאפשר להתקרב אליו בהליכה ומתחתיו יש גן שעשועים עם משחקים מדליקים בתוך הנחל, אומגה קטנה ועוד הרבה מתקנים יצירתיים, היינו שם 3 שעות (הכניסה בתשלום).
משם המשכנו בדרך נוף שחלקה עולה כסף, לסכר גדול Kölnbrein-Staumauer הלכנו על הסכר הענק, יש נוף יפה ואכלנו ארוחה קלה במסעדה עם התצפית במלון ליד. בדרך חזרה לבית חווה עצרנו לסיבוב בעיירה העתיקה gmund.

מתחילים את הדרך חזרה לוינה

עשינו צ'ק אווט ונסענו לאגם עם חוף רחצה שווה עם מגלשת מים ב Strandbad Drobollach ליד העיר ווילאך בקרינתיה, בנוסף שכרנו בחוף סירת פדלים עם מגלשה שהיה מאוד כיף.
לאחר מכן התחלנו את דרכנו ללינה ליד וינה, עם עצירה בדרך לארוחת ערב.
לקראת הטיסה למחרת בבוקר לארץ.

• תכננתי את סלובניה בעזרת הספר המשפחה המטיילת ולגבי קרינתיה קראתי הרבה באינטרנט.