סלובניה ב-10 ימים

עונה מומלצתסוף הקיץ/סתיו

טיול לסלובניה ב- 10 ימים

הארות מקדימות:
כמעט לכל מקום שהיינו בו צירפתי קישור בעמוד קישורים כך שתוכלו לראות בעצמכם אם מתאים לכם.

יום 1 (שישי)
נחיתה. לקיחת שאטל משדה התעופה של חברת GO OPTI ונסיעה למקום הלינה בלובליאנה (פרטים על מקום הלינה במפה ובקישורים המצורפים, מחיר לינה 157 ש"ח ללילה לזוג)

יום 2
סיבוב קצר בלובליאנה ועלייה לטירה, בנוסף בכל שבת מתקיים שוק איכרים יפה שם ניתן למצוא עבודות יד ומזון בעיר בשבת.
בשעה 13:00 לקחנו אוטו מAvantcar בלובלאינה ומשם נסענו למערות פוסטיז'אנה. בגלל שהגענו לאחר השעה 15:00 התאפשר לנו רק לקחת סיור מודרך במקום. הסיור ארך כשעה וחצי והתנהל באנגלית. המערות מדהימות וזה מרגיש כמו ללכת בסצנות מהסרט שר הטבעות. כאשר קונים כרטיס למערות מקבלים גם כרטיס חינם למוזיאון , המוזיאון שמחולק לביתנים קטנים מפוזרים על פני שטח קטן- אין כל כך מה לראות שם- בעיקר נוף נחמד ודשא ירוק :)
חזרה ללובליאנה טיול לילה בעיר.
לינה עדיין באותו מקום
במקור תכננו לוותר על סיור בעיר אבל בגלל הסיבוך עם האוטו הסתובננו גם שם- יחסית עיר נחמדה אבל לא מלהיבה, לא מצאנו אטרקציות/ אתרים מאוד מעניינים, הכי נחמד זה השוק והאזור המגניב ליד פסי הרכבת(מוזכר בהרחבה בהמשך)
מידע נוסף: ישנם שני אתרים של מערות אשר יחסית קרובים זה לזה אנחנו בחרנו לנסוע לאתר הקטן יותר כי קראנו לפני שהמערות הגדולות ממוסחרות יותר.
אם אתם ממש מאורגנים ומתוכננים מראש ניתן להזמין מראש באתר סיור ארוך יחסית בסירת גומי בנהר שעובר במערות (לדעתי זה במערות הגדולות יותר). כמו כן, יש באיזור חווה של סוסים לבנים שלא הגענו אליה, איזור עצמו יפייפיה והצטערנו שלא נשארנו שם יותר.

יום 3
נסיעה לאגם בוהיני בדרך עצירה במרכז מידע ליד אגם בלאד שם שאלנו שאלות על הטרק וקנינו מפה, הגעה למלון HOTEL STARE משם טיול רגלי למפלים שעה וחצי הלוך חזור. ארוחת ערב מטורפת במלון.
כמה מילים על המלון, החדרים לא זוהרים אך האווירה נעימה,זהו מלון בוטיק קטן עם 3 קומות והמטבח אוי המטבח.... זה היה האוכל הכי טוב שאכלנו בסלובניה ארוחת ערב מפנקת של ראשונה עיקרית וקינוח במחיר סבבה וארוחת בוקר משגעת עם בופה והכל מהחומרים טריים ועשוי באהבה במטבח במקום. יוז'ה מנהל המקום מקסים, מקבל בידיים פתוחות את כל האורחים ומסביר עם סבלנות עד אין קץ על כל האטרקציות שיש.
באמת המקום לינה הכי מקסים שהיינו בו!

ימים 4,5,6 טרק הטריגלאב לו הקדשנו פרק נפרד

יום 6
הגענו בערב חזרה למלון Hotel stare לארוחת ערב מפנקת וישנו שם.

יום 7
יום באגם בלאד- האכלת ברווזים, הליכה מסביב לאגם, שחייה באגם, שכרנו סירת משוטים וחתרנו לאי קטן בתוך האגם שיש בו מבנה עם עם כנסייה. ליד האגם יש מסלול שלוקח למעלה ויש שם נוף יפה ומוזיאון, על המוזיאון לדעתנו אפשר לוותר (שניינו חובבי מוזיאונים ועדיין, ספציפית עליו אפשר לוותר).
לינה בדרך במקום לא מומלץ

יום 8
טיולון קצרצר למקור של נהר ה-Soca (סוצ'ה) אחד מהדברים הכי יפים שראיתי בחיים שלי. זה מסלול של שעה- חצי שעה הלוך וחצי שעה חזור באותה דרך. מסלול באמת מדהים יש קטע קצר שצריך להיצמד לקיר וצועדים על קטע צר, בעיניי למי שרגיל לטייל זה בסדר יחסית. אם אתם מתקשים במציאת המיקום במפה זה קרוה יותר לקצה של הנהר שנמצא ליד העיר Trenta. אח"כ קפצנו לגן בוטני שהיה יחסית קרוב (מיותר לגמרי, אין שם כמעט פרחים). אח"כ לינה בקראנג'.

יום 9
טיול עירוני בקראנג' (אני פחות התלהבתי מהעיר הייתה בה תחושה קצת אפורה לטעמי ולא היה דברים יפים לראות), משם נסיעה ל- BTC CENTER עיר אאוטלאטים ענקיתתתת שם את מרבית הקניות עשינו בחנות שנקראת DECATLON ציוד איכותי לטיולים וספורט במחירים ממש נמוכים, נעלי טיולים לא הייתי קונה שם ותיק גב לטיולים אולי היו שם שני דגמים שראיתי שהיו איכותיים.
לינה בעיר בלובליאנה דרך airbnb
טיול בעיר קפיצה לרובע סופר מגניב בלובלינה שנמצא ליד קרוב לתחנת רכבת של לובליאנה , צמוד לשם יש הוסטל שנקרא Celica Art Hostel שהיה פעם כלא צבאי והומר להיות הוסטל. הוא נמצא ממש קרוב לרובע של הצעירים עם סצנת הלילה.
טיסה הביתה.

טרק הטריגלאב

יום ראשון
יציאה מנקודת חניה בBlato הבקתה הראשונה בדרך היא - Koca na pl.pri jezeru שהבנתי מאנשים שהיא מפנקת אבל מגיעים אליה יחסית ממש מהר מנקודת ההתחלה.
הליכה של בסביבות 8 ק"מ ומגיעים לבקתה koca pri triglavskih jezerih שנמצאת ליד אגם. רצינו להמשיך ללכת אבל מאחר והבנו שלוקח לנו הרבה יותר זמן ללכת מהערכת הזמנים של הסלובנים והשמיים היו כבר מעוננים חששנו מגשם שיתפוס אותנו בדרך ושניתקע בחושך אז החלטנו להישאר לישון בבקתה הזו. בגלל שהגענו יחסית מוקדם תפסנו את החדר האחרון הזוגי. יש שם חדר שהוא doorms עם מיטת קומותיים שמלא אנשים ישנים בו.
החדר קטן יש בו מיטה וחלון קטן, אבל נותן מקום לשים את הראש (שירותים משותפים לכולם).

יום שני
יציאה koca pri triglavskih jezerih והליכה של בסביבות 7 ק"מ (אולי יותר כי יש עליות) עד לKoca na dolicu (שם לא ניתן למלא מים, ניתן רק לקנות מים מוגזים) משם הבנו שזה עוד שעתיים עד לפסגת הטריגלב. ירדנו חזרה לדרך שממנה הגענו ופנינו בשלב כלשהו לבקתה- בZasavska שהיא סטייה של ק"מ מהשביל שבו צעדנו. ישנו שם בDoorms. קצת מבאס לישון בבקתה הזו- עד שעה מסויימת שמחשיך יש הליכה לשירותים, הם מחוץ לבקתה קצת תלול ללכת אליהם ולא צמודים אליה. בלילה יש שירותים אחד עם תא אחד לכל הבקתה וסוגרים אותם ממש מוקדם בבוקר.

יום שלישי
חזרה לחנייה

לפני הטרק- ישנו מרכז מידע ממש לפני אגם בלאד שם אפשר לקנות מפה טופוגרפית ולקבל הסבר על אופציות להליכה. יש כל מיני נקודות מהן ניתן לעשות את הטרק. לצערנו הרב חלק מהמידע שנמסר לנו היה מוטעה
יש אוכל בבקתות, בכל בקתה ניתן לקנות! במרכז מידע אמרו לנו לקנות אוכל לכל הימים.....
יש מים לקנות, ובכל הבקתות שהיינו היה ניתן למלא חוץ מבבקתה לפני הפסגה (KOCA NA DOLICU) שם אפשר היה לקנות רק מים מוגזים- בנוגע לבקתות שאחרי הפסגה אין לנו מושג

ישנם מספר נקודות מהם ניתן להתחיל את הטרק -החלטנו לא להתחיל את הטרק מDOM SAVICA כי במרכז המידע אמרו לנו שהעלייה תלולה יותר משם אז עדיף לנו דרך PL BLATO הכביש לPL הוא בתשלום אך כיוון שהגענו ממש מוקדם לא היה אף אחד בגבייה עולים מעלה בכביש עד שמגיעים לחניה. החנייה עצמה היא חינם. בסוף הדרך איפה שיש חניה יש שלט, חשבנו שמתחילים משם אך לא הצלחנו למצוא שביל חזרנו כדקה וחצי אחורה בהליכה בכביש שממנו הגענו ושם יש עוד סימון אז התחלנו משם.

מומלץ מאוד לקנות מפה טופוגרפית, הם מפורטות מאוד, מה שכן לא שורדות זמן רב מידי בגלל הנייר שלהן (הן לא מנויילנות ) אז עדיף לשמור עליהן בניילון כמה שיותר.
הקנה מידה של הסלובניים כנראה מאוד שונים משלנו, אני כן מטרקת בארץ אבל הייתי בכושר יחסית גרוע כשיצאנו לטיול אבל בן זוג שלי היה בכושר טוב וגם הוא לא הבין את ההערכות שלהם-
כל הערכה של זמן שהם נותנים לכם תכפילו בשתיים. היה עוד זוג בערך בגילנו שסיפר לנו שגם הם מכפילים בשתיים את הערכת הזמן שמספקים הסלובנים ואז הרגשנו טוב עם עצמנו:) לעומת זאת ראינו גם חברה מישראל שכן עמדו בקצב אז נתון לשיקולכם.
יש סלובנים שעושים את זה ביום.... עולים ויורדים.... הם כנראה אוכלים סטרואידים לארוחת בוקר...

חשוב לצאת עם ציוד שאתם רגילים אליו, נעלי טרקים טובות, תיק טיולים ומקלות הליכה. אני אישית יצאתי לטרק עם נעליים מעולות אבל המידה הייתה כנראה גבולית מה שגרם להרבה כאב +הייתי בלי מקלות ועם תיק כבד מלא באוכל ובמים מיותרים (כי במרכז מידע אמרו לנו שאין בדרך) כל זה מנע מאיתנו בסוף לטפס לפיסגה.
מקלות- חובה חובה חובה- מעולם לא טיילתי עם מקלות בטרקים ארוכים וחשבתי שזה מיותר אך שם זה באמת קריטי
ביום לנו היה אישית חם, בלילה היה קריר אבל לא קפוא.

ממטיילים הבנתי שכדאי חהזמין מקום מראש בבקתות בעיקר אלה שאחרי הפסגה, שמענו מחבר'ה על מטיילים שהגיעו בחושך לבקתה לא היה במקום והם היו צריכים ללכת קילומטרים בחושך לבקתה הבאה.
על המפה הטופוגרפית יש טלפונים של הבקתות אז אפשר להתקשר ולהזמין מקום.
מחיר בבקתות אני לא בדיוק זוכרת מעריכה שזה היה 120 ש"ח לאדם בחדר זוגי ללילה (אל לא בטוחה) בחדר משותף עם עוד מלא אנשים זה פחות.

• תחבורה- התחבורה הציבורית בסלובניה גרועה, דיברנו עם מטיילים וזה נשמע די סיוט.
  • השכרת רכב- הזמנו רכב דרך Rentalcar שהיא חברה מתוווכת מ-Avantcar פרטים על השכרת הרכב- התשלום על השכרת רכב חייב להתבצע בכרטיס אשראי של זה שרשם את הרכב על שמו בהזמנה. אם לא עושים את הביטוח ישירות דרך Avantcar יש לשלם פיקדון של 1000 יורו ואם עושים דרכם זה פיקדון רק של 200 יורו. בגלל טעות שעשה בן זוגי שרשם את הרכב על שמו ושילמנו בכרטיס אשראי שלי - לא נתנו לנו רכב עד שנסדיר את הרישום הסתבר שאי אפשר שהרישום יהיה כך שהרכב יהיה על שמו של בן זוגי והכרטיס אשראי שממנו יוצא התשלום על שמי ושעלינו לשנות את הרישום בחברה המתווכת שממנה הזמנו באינטרנט Rentalcar. השעה הייתה 21:00 ועשינו טלפונים ל Rentalcar , באתר שלהם כתוב שהם עובדים 24/7 אך אנחנו הגענו למענה קולי בעברית שאומר שהמשרדים סגורים כעת ושנשמח לעמוד לשירותכם מחר. עשינו טלפונים להרבה מדינות ובכולם נתקלנו בתא קולי. גם יום למחרת הגענו לאותו תא קולי. בסוף ביטלנו דרך אימייל , כתבנו להם שלא הצלחנו להשיג אותם וששכרנו כבר רכב ישירות מAvantcar וקיבלנו החזר כספי. האוטו שקיבלנו היה ג'יפ ענק של אופל מוקה בצבע כתוב "לא מנקר עיניים בכלל...", זללן דלק וענק. זה מה שהיה במלאי.... ולא רק לנו נתנו כזה אלא גם ערב לפני בשדה התעופה חילקו אופל מוקה כמו שוקולדים.
  • שימו לב במידה ואתם מתכוונים לעבור גבול ולנסוע ממדינה למדינה יש להודיע מראש ולשלם מראש כבישי אגרה חינמיים ברכבי המדינה כאשר שוכרים אוטו.
  • בכביש: יש איזה חוק בצומת שלמרות שיש רמזור ויש לכם ירוק במקרים מסויימים עליכם לתת זכות קדימה לרכבים שבאים מכיוון מסויים לא זוכרת בדיוק מאיזה, אבל זה קריטי! אנחנו היינו בטוחים כמה פעמים שאנשים פשוט עוברים עם האוטו שלהם באדום וכמעט מתנגשים בנו, בקיצור שווה בדיקה.
  • שאטאל- השאטאל משדה התעופה של Go Opti לוקח אתכם עד מקום הלינה, לא הזמנו אותו מראש, אחרי שעלינו על השאטאל מקבלים כרטיס שמעניק 10 אחוז הנחה בנסיעה הבאה - כדי לנצל את ההנחה יש מסגרת זמן (יחסית קצרה , לא זוכרת של כמה)אני חושבת שהמחיר היה 14 יורו לאדם. שאטטל שהיה היה שם ולא הזמנו מראש (בשעה שהגענו כבר לא היו אוטובוסים)