מחוז גאנסו וסצ'ואן

ממחוז שינג'יאנג (פירטנו בסיפור דרך נפרד) המשכנו מזרחה למחוז גאנסו וסצ'ואן-ביקרנו בדונחואנג, זנגייה, שיאחה ולנגמוסי. משם המשכנו לכיוון שמורות האגמים המפורסמות- גוזיגו וחואנלונג, והתקדמנו לסונגפאן, צ'נגדו וטיסה לבייג'ינג עם ביקור בעיר ובחומה.

תאריך הטיולSeptember 2016
עונה מומלצתאנחנו היינו בספטמבר-אוקטובר

דונחואנג

לדונחואנג הגענו עם רכבת מהירה מטורפאן שלקחה אותנו עד ליואן ומשם וואנים אוספים מהרכבת לדונחואנג ב- 36 יואן (שעה וחצי נסיעה).
ישנו בגסט האוס- Dunhuang international touth hostel במרכז העיר, עם צוות שדובר אנגלית ויש ווי-פיי טוב.
1. העיר העתיקה בדונחואנג- שופצה לתיירות, מלאה בדוכני אוכל, מזכרות. העיר מוארת בצורה מקסימה בערב, ונעים להסתובב בה.
2. הדיונות הגדולות- מהעיר לקחנו קו 3 לכניסה לשמורה, נסענו אחה"צ כדי לראות שקיעה. הכרטיס לשמורה 120 יואן ותקף ל3 ימים. השמורה מלאה בתיירים סינים. הסתובבנו וטיפסנו על הדיונות, השקיעה הייתה מרהיבה והיה כיף לרדת למטה בחזרה במדרונות. (שמענו שאפשר לארגן יורטה ללילה בדיונות). ויש אינספור אטרקציות במקום- טיולי גמלים, דאון, מסוק, טרקטורונים ומזחלות.
במערות מוגאו המפורסמות באיזור לא היינו.
אנחנו בילינו בעיר יומיים ומאוד נהנינו והשמורה מומלצת.
לקחנו רכבת לילה לזנגייה (9 שעות).

זנגייה

מהתחנת רכבת לקחנו קו 1 למרכז העיר. ישנו בגסטהאוס- Zhangye you-you youth hostel ממוקם באחלה מיקום, שילמנו על דורמס 40 יואן, המנהל מקום מדבר אנגלית. יש שוק אוכל נחמד עם מסעדות קטנות 10 דקות הליכה מהגסטהאוס. דברים לעשות:
1. מקדש עתיק מעץ- נחשב למבנה עץ העתיק בסין עם בודהה ענקית בתוכו.
2. החולות הצבעוניים- זו הסיבה להגיע לזנגייה!! לוקחים אוטובוס כשעה נסיעה לשמורה (כניסה עולה 20 יואן + 70 לאוטובוס לתוך השמורה). האוטובוס עובר ב-4 תחנות בשמורה עם מסלולים קצרים, אנחנו טיילנו 45 דקות בכל תחנה. התחנה ה-3 היא היפה ביותר לדעתנו ושווה להישאר בה לראות שקיעה. חזרנו במונית מהשמורה אחרי הדקיעה (אין כבר אוטובוסים).

Xiahe

נסיעה לשיאחה- מזנגייה לקחנו רכבת מהירה ללאנזו (כ2.5 נסיעה) ומשם החלפנו לאוטובוס שנסע 3 שעות בדרך יפה לשיאחה.
ישנו ב- Nirvana hotel שמנוהל על ידי זוג- טיבטי וגרמניה (מקום יפה ונקי, דורמס של 8 ב-60 יואן).
אטרקציות: 1. מנזר לבראנג- הסיבה להגיע לעיר. לקחנו סיור עם נזיר באנגלית.
2. במנזר יש בית דפוס של הגלופות תפילה, והנזירים שם מדפיסים ביד ספרי תפילה.
3. הליכה על ה-kora העליון- יש תצפית יפה מעל המנזר, שעתיים הליכה.
4. יום טיול מאורגן לערבות הדשא ולאגם באזור (בתקופתנו הייתה שלכת שהייתה יפה, ערבות הדשא מרשימות והאגם לא מיוחד).

לנגמוסי

משיאחה נסענו 3 שעות באוטובוס ללנגמוסי- כפר טיבטי.
ישנו שם בגסטהאוס בשם Barly ב-65 יואן בדורמס (היה חג סיני והמחירים עלו). הגסטהאוס נחמד ובעלת המקום מדברת אנגלית טוב ומכירה את האיזור, המינוס היה שהמקלחות והשירותים (שלא כל כך נקיים) בקומת קרקע ואנחנו ישנו בקומה 3 בגובה 3300 מטר. היינו בלנגמוסי 3 ימים, היה מזג אוויר ערפילי, אך עדיין האיזור יפה. מה לעשות:
1. שני מנזרים- Serti יושב גבוה מעל הכפר, Kerti יושב מדרום לכפר (הבנו שסרטי תומך בממשל הסיני ולכן הוא יותר מושקע וקרטי פחות מושקע, אך הטיבטים עורכים את כל החגים שלהם בקרטי. משלמים דמי כניסה ואפשר להסתובב בשניהם, להיכנס למקדשים הפתוחים, לשמוע נזירים משננים בעל פה בחדרים ולראות תפילות מרכזיות.

2. הצוקים האדומים- נמצאים מעל הכפר, יש טיול מעגלי של 3 שעות (השביל לא מאוד ברור)- אנחנו הקפנו את המצוק מדרום והלכנו לאורך קו המצוק צפונה. מתחילים שיוצאים ימינה ברחוב אחד תחתון יותר מהצומת שבה האוטובוסים מורידים הולכים על דרך בטון ופנינו ללא שביל לקצה הדרומי של הצוקים. הלכנו על קו המצוק עד לדגלים הטיבטים ומשם יש שביל ברור שיורד לכיוון הכפר חזרה. נוף מהמם לכיוון לנגמוסי וגם לכיוון השני!

3. קבורת השמיים- במנזר סרטי, בשביל שעולה משמאל למנזר עד לגבעה שמלאה בדגלים טיבטים. יש שם כמה אזורים שרואים ששרפו גופות ויש קופסה מלאה גרזנים וסכינים. חשוב להדגיש שזו לא אטרקציה תיירותית!! וחשוב לכבד את המקומיים ולא לשאול מתי נערכת קבורת שמיים (זה כמו לשאול אם מישהו מת..).

4. טיול חצי יום בעמק מאחורי מקדש קרטי- הליכה של 3 שעות.
**ישנם טרקים של כמה ימים באיזור אם יש מזג אוויר טוב (חשוב להיזהר מהכלבים של הנוודים בהרים) ויש טיולי סוסים.
ללילה האחרון בלנגמוסי עברנו לישון Nomad guast house הצוות נחמד, אך פחות יודעים אנגלית. יש מקלחת רותחת ומצויינת.

הפארקים המפורסמים, איזור צ'אנגדו ובייג'ין

בהמשך הטיול קצת הגברנו קצב במעבר בין המקומות, ביקרנו בפארקים שמפורסמים באגמים המיוחדים שבהם- גוזייגו וחואנלונג.
עברנו בעיירה סונגפאן ובעיר העתיקה שלה.
ביקרנו בצ'נגדו- בפארק פנדות ובפארק העם.
טסנו לבייג'ין- עשינו טיול לחומה ובעיר האסורה.
ומשם טסנו הביתה.

• בצילום מסך שצירפנו מופיעות האפליקציות שהשתמשנו בהן הרבה בסין- google translate כדי לתקשר שלא מבינים. vpn כדי לגלוש בוואצ אפ ובכל האתרים שסין חוסמת. Ctrip- אתר נוח לרכבות. skyscanner- לטיסות. tripadvisor, booking- דרכם סגרנו גסטהאוסים בסין. ובנוסף maps.me- לניווט נוח ללא אינטרנט בדרכים.