טרק הקורה הגדולה - שמורת הטבע יאדינג

טרק מאתגר אך עוצר נשימה של 4 ימים בחבל סצ׳ואן. טרק עם לא פחות מ-6 (!) פאסים, הליכה בין פסגות מושלגות, מרבדי דשא פורחים, יערות, נופי ירח מדבריים, קרחונים, אגמים אלפיניים וכפרים טיבטיים נידחים.

תאריך הטיולMay 2019
עונה מומלצתאפריל - תחילת אוקטובר

רקע כללי ופרטים טכנים

פרטים יבשים:

◾️מרחק: 53 ק״מ
◾️משך הטרק: 4 ימים (ניתן גם ב-3/5 ימים)
◾️תקופה: סוף מאי 2019
◾️רמת קושי: קשה מאוד - למטיבי לכת.
◾️ אופי המסלול: מעגלי (כמעט...)

פרטים טכנים חשובים:

▫️עונה: ניתן לצאת לטרק מאפריל עד תחילת אוקטובר. תצפו לשלג במקומות הגבוהים בתחילת/סוף העונה.

▫️ניווט: המסלול מסומן ב- maps.me, ובפועל תואם רוב הזמן למסלול בשטח. צירפתי קואורדינטות חשובות בסיפור הטיול (פאסים, קמפסייטים). המסלול ברובו מסומן ברוג׳ומים/ערימות אבנים. אני עובד עכשיו על הוספת המיקומים במאפס מי - גם בעברית.

▫️לינה: יש להיערך ללינת שטח -אוהל, שק״ש,מזרון שטח. בכל אחד מהמקומות בהם פתחנו אוהל, מצאנו בקתות רועים נטושות והרוסות (בתכלס זה רק חומת אבנים) שהגנו מצוין מפני הרוח.

▫️הצטיידות במזון: תאלצו לבשל בעצמכם. אנחנו עשינו את כל קניות המזון בליטאנג. בדאוצ׳נג כנראה תמצאו מבחר גדול יותר. עם גז נערכנו מראש, אבל בהוסטלים בדאוצ׳נג אפשר לקנות (בליטאנג אין).

▫️עלות כניסה לשמורה: 270 או 200 (סטודנט) יואן עבור הכניסה+ האוטבוס הגדול שלוקח משנגרילה עד תחילת הטרק.

▫️השכרת ציוד: לא מצאתי מקום שמשכיר ציוד טיולים באיזור יאדינג/דאוצ׳נג.

▫️השארת ציוד: השארנו במלון הסיני בשנגרילה בו ישנו לילה לפני הטרק.

▫️גבהים: פרט קריטי במיוחד. הטרק כולו בגבהים של 4000 מ׳ + כשכבר ביום הראשון מגיעים לפאס בגובה 4900 מטר. למגיעים מהחלק הדרומי של הבקדור (שנגרילה) מומלץ להתאקלם לילה בדאוצ׳נג (3750 מטר) או בכפר יאדינג (3900 מטר). מומלץ לעשות את הטרק עם כיוון השעון, כשהלילה הראשון בגובה הנמוך ביותר (4000 מ׳), והלילה האחרון בגובה הגבוה ביותר (4500 מ׳).

▫️מזג אוויר ולבוש: יש לבדוק את מזג האוויר לפני היציאה לטרק ולבוא ערוכים מבחינת מעילי גשם וביגוד חם. לנו (סוף מאי 2019) היה מזג אוויר מצוין ולמעט שלג שתפס אותנו בפאס השלישי לא היו משקעים בכלל. בלילות קר מאוד.

▫️מים: בעיה רצינית! רוב פלגי המים היו יבשים לגמרי, לכן כל פעם שאתם רואים נחל זורם, תמלאו! מומלץ כמובן לטהר את המים/ להרתיח לפני השתייה.

▫️הגעה ליאדינג: אנחנו תפסנו טרמפים מליטאנג לדאוצ׳נג (כ-3 שעות), וטרמפ נוסף עד שנגרילה- העיירה בכניסה לשמורה (כשעה וחצי). מי שלא בקטע של טרמפים, יש ואנים שיוצאים מדאוצ׳נג לשנגרילה (לא שנגרילה של יונאן) עולה משהו כמו 50 יואן.

▫️התניידות לתחילת/סוף הטרק: הטרק מתחיל מהתחנה האחרונה של האוטבוס הגדול של השמורה, סמוך למנזר Chonggusi. הטרק מסתיים ב-Luorong Pasture, משם ניתן לקחת מיניבוס חשמלי בעלות של 50 יואן עד המנזר, משם לוקחים את האוטבוס הגדול כדי לצאת מהשמורה (לשמור את הכרטיסים מהיום הראשון).

▫️אופציות להארכת הטרק: הקורה המלאה - אורכה של ההקפה המלאה היא כ-120 ק״מ והיא לוקחת 6-9 ימים. אפשר לחבר את הטרק עם הטרק המומלץ לאגם לוגו בגבול סצ׳ואן-יונאן , אבל המסלול לשם לא מסומן במפות ויש צורך לקחת מדריך, וסוס שיסחב את הציוד כיוון שהמסלול חד כיווני.

הבהרה חשובה ליוצאים לטרק

דרגת הקושי של הטרק גבוהה במיוחד. הטרק משלב הליכה במתאר טופוגרפי לא קל, בגבהים מסחררים של 4000 מ׳ ומעלה עם סחיבת משקל על הגב וצורך ביכולות ניווט בסיסיות. לא הייתי ממליץ לצאת לטרק למי שטרק מסוג כזה הוא הטרק הראשון שלו.

יום 1 - יציאה לטרק ׳הקורה הגדולה׳

מרחק הליכה: 16 ק״מ
זמן הליכה ברוטו: 9 שעות
שיא גובה:4900 מטר
לינה בגובה: 4000 מטר

השארנו ציוד מיותר במלון בעיר שנגרילה, קנינו כרטיסים לשמורה (200 יואן סטודנט כולל אוטבוס פנימי) והתחלנו את הטרק.

הטרק מתחיל בתחנה האחרונה של האוטבוסים הגדולים- ליד מנזר chonggu. משם הולכים על הדק לכיוון דרום מזרח 10 דקות עד שמצד שמאל לכביש, בתוך היער מתחיל הטרק (28.427971, 100.365071). מכאן מתחילה עלייה תלולה ומעצבנת של כמה ק״מ בתוך יער. עקבו אחרי הסרטים הכחולים. בערך בגובה 4300 יוצאים מהיער והנוף המטורף נפתח. לכו כל הזמן בעקבות הסרטים הכחולים עד שתגיעו לפיצול שבילים, שם נגמרים הסרטים הכחולים (28.42603, 100.39588). בפיצול תחצו את הגשר לצד ימין וקחו את השביל מעל הגשר. משם עוד כשעה וחצי עד הפאס עצמו. הנוף מתחיל אט אט להשתנות והופך להיות צחיח בעל גוון מדברי. בגובה 4900 מטרים נמצא הפאס, החלק הגבוה ביותר בטרק כולו. מהפאס ישנה ירידה לנוף מדברי למחצה, שהופך לירוק יותר ככל שיורדים. בגובה 4450 מטר ישנה התיישבות רועים טיבטים קטנה. סביר להניח שהם יזמינו אתכם לארוחה+ לישון אצלם. לנו הלינה בגובה הזה הייתה גבוהה מידי לכן סירבנו, אבל אני בטוח שזה חוויה. מהכפר הטיבטי ישנה ירידה תלולה עד העמק. בדרך עוברים מתחת למפל חמוד וחוזרים להליכה ביער.
כרבע שעה אחרי שירדתם לעמק, יש איזור פתוח עם בקתה נטושה(28.397788, 100.464259) . אנחנו הקמנו אוהל בתוך הבקתה.

יום 2 - מהבקתה הנטושה לאמפיתאטרון

מרחק הליכה:16 ק״מ
זמן הליכה ברוטו: 9 שעות
שיא גובה: 4720 מטר
לינה בגובה: 4300 מטר

יום קשוח ביותר אך נופים מטורפים שלא מפסיקים להדהים לדקה. היום מתחילה בהליכה בעמק יפיפיה עם נופים מרשימים להר Xiaruoduo. כשהעמק נגמר מתחילה עלייה תלולה ומתסכלת בתוך יער. אחרי כשעה יוצאים מהיער וממשיכים לעלות לעבר הפאס השני לטרק- עוד כשעה. הנוף מהפאס השני (4540 מ׳) מאוד יפה וצופה לאגם אלפיני. משם ממשיכים ללכת לאורך קו הרכס במגמת ירידה קלה. בדרך נופים מרהיבים. לאחר כשעה וחצי מגיעים לבסיס הפאס השלישי. משם מתחילה עלייה מאוד מאוד (מאוד!) קשה אל עבר הפאס. מרחק של קילומטר לקח לנו יותר משעה. יש צורך בשימוש בידיים בחלק מהעלייה(לא משהו מסוכן). כשהגעתם לדגלים - כמעט הגעתם לפאס, משם יש עלייה קצרה נוספת. הנופים מהפאס (4720 מטר) מטורפים. בירידה מהפאס החל לרדת לנו שלג. מהפאס לקמפסייט משהו כמו 3 שעות. רגע לפני הסוף, אחרי שהיינו מותשים, הפתיעה אותנו עלייה לא קלה נוספת שבאה לבחון את קצה גבול היכולת האנושית. לאחר העלייה , יש ירידה של כקילומטר וחצי עד האמפיתאטרון - הקמפסייט (28.331364, 100.342613) . המקום נקרא ככה עקב הרכסים המקיפים אותו בצורה סימטרית כל כך המדמה אמפיתאטרון. אנחנו מצאנו שם בקתה נטושה (ומטונפת) ובנינו את האוהל בתוכה. שימו לב שאין מים לפני הבקתה ויש למלא בנחל הנמצא כ-400 מטר לפניה.

יום 3 - מהאמפיתאטרון לאגם הנחש

מרחק הליכה: 12 ק״מ
זמן הליכה ברוטו: 6 וחצי שעות
שיא גובה: 4750 מטר
לינה בגובה: 4530 מטר.

וואו, הטרק הזה לא מפסיק להפתיע. היום מתחיל (איך לא...) בעלייה לפאס מס׳ 4 בטרק. לקח לנו משהו כמו שעתיים וחצי להגיע עד לפאס. הנופים בדרך מהפנטים. אודה ואומר שהדרך במקטע הזה די מסוכנת ועוברת באמצע הרכס, מעל תהום כשהההליכה היא על דרדרת אבנים בשביל צר. היזהרו.
הפאס עצמו (4750 מטר) נמצא לא בדיוק על השביל של המאפס מי (נ.צ מדויק- 28.30451, 100.332025). אתם תזהו אותו לפי הדגלים. ככל שעולים מעלה הנוף נעשה צחיח ויבש שוב, בעל גוון מדברי. קצת מתחת לפאס יש תצפית על אגם אלפיני יפה. מפאס מס׳ 4 עד פאס מס׳ 5 יש הליכה של כשעתיים ורבע. הדרך בשלב הזה עוברת בנופים מדבריים , כאילו התהלכתם על הירח. יש ירידה קלה (לצורך עלייה בהמשך) עד לאחו אלפיני באמצע הדרך בדיוק ומשם עלייה נוספת אך לא קשה במיוחד לפאס מס׳ 5 (4770 מ׳- נ.צ מדויק- 28.348234, 100.324056). מהפאס מתחילה ירידה תלולה עד לאגם הנחש. ירידה של כשעה ואז עלייה קלה עד לכפר טיבטי קטן, היושב מתחת לקרחון, שם בחרנו לפתוח את האוהל ולהעביר את הלילה (28.360473, 100.328864). יש שם כמה שרידי בקתות שאפשר להקים אוהל בתוכם.

יום 4 - סיום הטרק דרך אגמי החלב וחמשת הצבעים

מרחק הליכה: 9 ק״מ
זמן הליכה ברוטו: 3 שעות
שיא גובה: 4670 מטר

היום מתחיל (כן, שוב) בעלייה של כ-40 דקות עד פאס מס׳ 6 והאחרון לטרק. העלייה לא קשה במיוחד ונשקפים ממנה נופים יפים לאגם הנחש. מן הפאס- 4670 מטרים (28.3664, 100.336821) יש תצפית מרהיבה לאגם החלב ולקרחונים הסובבים. מן הפאס יוצאות 2 דרכים, אחת יורדת לאגם החלב, ואחת מעליו המגיעה לאגם חמשת הצבעים (השמאלית). ממליץ לקחת את הדרך השמאלית. לאחר כחצי שעה של הליכה עוצרת נשימה, תגיעו לאגם חמשת הצבעים (באמת 5 צבעים), ומשם כבר משתלבים ל-׳כביש המהיר׳ לתיירים שהסינים בנו, כל הדרך למטה עד לתחנת השאטלים של האוטבוס החשמלי. הדרך לוקחת כשעה- שעה וחצי (אם יורדים לאגם החלב). בדרך תפגשו את ההמון הסיני שעולה לאגמים (ותגידו תודה שעשיתם את הטרק והתחמקתם מההמונים). לאחר הירידה, לקחנו את השאטל (50 יואן לאדם) עד לתחנת האוטבוס ומשם אוטבוס של שעה עד לשנגרילה. וזה סופו של טרק הקורה הגדולה ביאדינג.

• שימו לב שלאורך כל הטרק אין תקשורת וקליטת סלולר.
  • לא הייתי ממליץ לצאת לטרק מסוג שכזה לבד - הטרק עובר במקומות מאוד מבודדים ומנותקים.