ירוק על ירוק על ירוק - טרסות האורז Longji באזור Longsheng שבסין

טרסות האורז שאת בנייתן החלו שושלת יואן (1271-1368) וסיימו בשושלת צ'ינג (1644-1911) הן עוצרות נשימה. שכבות של ירוק שלא נגמר, כפרי מיעוטים.. אם אתם בסביבת גווילין או יאנגשו שבמחוז גואנגשי אסו לכם לוותר!

תאריך הטיולMarch 2019
משך הטיוליומיים
עונה מומלצתבכל עונה שלא תבחרו להגיע בה הטרסות יהיו מהממות ומיוחדות. באביב - הן יהיו מלאות מים, הירוק יתחיל לצמוח לאיטן והערפל יכסה את חלקן, בקיץ - יוריקו במלוא הדרן, בחורף - מעטה של שלג יכסה את המדרגות ובסתיו האורז מתייבש והטרסות מזהיבות. אבל העונה המומלצת ביותר היא האביב.

טרסות האורז בלונגג'י הן מהמפורסמות בסין. הן יפייפיות ומרשימות ובנייתן עוד במאה ה-12 הופכת אותן לבעלות היסטוריה ומשמעות עבור העם הסיני.

שם הטרסות האורז הוא Longji והן נמצאות באזור Longsheng שבמחוז גואנגשי (Guangxi), שם האטרקציות התיירותיות יותר הן הערים גווילין ויאנגשו עם מצוקי הקראסט לאורך נהר הלי המפורסם.
הנסיעה אל הטרסות היא לא מורכבת כלל ולוקחת בין 3 ל-5 שעות תלוי מאיפה תבחרו לצאת. אל תוותרו עליהן! הן באמת מהנופים היפים והמיוחדים ביותר שראיתי בסין כולה.

הגעה:
אל הטרסות ניתן להגיע גם מגווילין וגם מיאנגשואו.
גווילין (Guilin) - מהחניה של מלון הונג קונג יוצאים אוטובוסים מידי יום כשלוש פעמים ביום.
עלות כרטיס - 30 יואן, משך נסיעה - כשעתיים.
יאנגשו (Yangshuo) - מהתחנת אוטובוסים יוצא אוטובוס אחד ביום בשעה 08:30 ובעונת השיא מספר רב יותר של פעמים ביום.
עלות כרטיס - 90 יואן, משך נסיעה - כחמש שעות.
* ניתן לשריין מקום מראש באוטובוס בכל הוסטל שתהיו בין אם בגווילין או בינאגשו.
* האוטובוס עובר מיאנגשו דרך גווילין, זה אותו אוטובוס.
* בHigh Season, עונת השיא של התיירים, הביקוש לאוטובוס גבוה יותר ומומלץ להזמין מקום מראש.

לינה או טיול יום?
אפתח ואגיד שאפשר גם וגם.
אפשר לצאת מוקדם בבוקר מגווילין (מיאנגשו הנסיעה ארוכה יותר) ולחזור באוטובוס האחרון, אבל אז מן הסתם לא יהיה לכם הרבה זמן להסתובב.
אני בחרתי לישון כדי למצות את המקום ובעיקר לקום לראות את הזריחה שאומרים שהיא מדהימה! (לצערי מזג האוויר היה ערפילי מאוד אז נאמר לי בהוסטל לוותר מראש ושחבל על הזמן שלי). אבל למרות שלא ראיתי את הזריחה נהניתי בטירוף מכל רגע שלי שם.

ישנתי בהוסטל Dragon Den's בכפר Tian Tou Zhai.
הוא היה מקסים, עם נוף מדהים וקרוב לכמה נקודות תצפית מעולות. האוכל בו היה טעים מאוד והיה חמים ונעים בלילה למרות הקור (סדין חשמלי). הצוות היה מקסים ועזר לי בכל מה שרציתי.

אוכל:
יש מגוון ומבחר גדול של מסעדות לאורך הדרך ובכפרים השונים. אני בחרתי לאכול בהוסטל מנוחות, הרגשתי שהפעם חוויית האוכל של הטיול תזוז הצידה והנוף יקבל את מרב התשומת הלב.

הטרסות

לא משנה לאן תבחרו ללכת הטרסות יקיפו אתכם מכל עבר. הירוק, המדרגות, המים והנחלים הזורמים יקיפו אתכם ויתנו לכם תחושה פסטורלית מדהימה של נוף שאינו נגמר.

האוטובוס עצר בכניסה לשמורה וכולם התבקשו לקנות כרטיסים, הכרטיס עולה 80 יואן.
הוא המשיך עוד כעשרים דקות בנסיעה סיבובית ועצר בנקודה העליונה בה הוא לא יכול לעבור יותר. מכאן צריך להמשיך ברגל! (ניתן לשכור מונית או נהג עם רכב, שעולה כ-150 יואן לרכב כולו).

ההליכה עד ההוסטל לא הייתה פשוטה עבורי, בעיקר בגלל התנאים - לא ידעתי מה מצפה לי והגעתי לא מוכנה. ציפתה לי עלייה של כארבעים דקות בתוואי לעיתים ברור יותר ולעיתים פחות, הבאתי את כל התיקים הגדולים שלי איתי כי הגעתי מיאנגשו וחזרתי לגווילין, ג'ינס וחולצה טרמית, בהחלט היה חם.

כדי להגיע להוסטל קיבלתי במייל כמה ימים לפני כן הוראות הגעה - צילום של איך ללכת, עם חצי הסברה מתי לפנות ואיפה (מצורף בתמונות). זה היה ברור אך קצת התברברתי, אבל זה הביא אותי לנקודת התצפית של שלושת הבודהות שהייתה יפייפיה!
אחרי כשעה הליכה (אמור לקחת כארבעים דקות בלי להתבלבל) הגעתי אל ההוסטל. הנוף ממנו מדהים!

אחרי ארוחת צהריים קלילה יצאתי לטייל ולהסתובב באזור הכפר, ובהוסטל כיוונו אותי לנקודת התצפית 1000 Layers to Heaven. יש שילוט לאורך הדרך אז היה די ברור, גם האפליקציה מאפס מי עשתה את שלה וכיוונה אותי נכון. לקח לי כעשרים דקות להגיע.
שימו לב - יש מרפסת קטנה לפני שמגיעים אל הנקודה עצמה שגם בה אפשר לשבת ולהינות מהנוף. שווה להמשיך עוד חמש דקות הליכה עד הנקודה עצמה!

בכל נקודת תצפית יש מרפסת ענקית עם כמה קומות, ספסלים ומקומות ישיבה שאפשר להינות מהנוף! תביאו לכם פק"ל, פירות, עוגיות או סתם תקראו ספר או תשמעו מוסיקה אל מול הנוף העוצר נשימה! אין שני לו!

בחזרה להוסטל טיילתי בכפר הקטנטן שבו ישנתי ומצאתי המון בתי הארחה, מסעדות ומכולת קטנה. הכפר כולו הוא שבילים מתפתלים בין הבתים לצד הטרסות, אפשר למצוא חזירים, תרנגולות ואפילו ברווזים שמטיילים להם בנחת! ממליצה בחום לסייר ולהסתובב גם שם.

בבוקר תיכננתי ללכת לזריחה, ואחרי שהבנתי שזה לא יתאפשר בגלל המזג אוויר, הלכתי רק לנקודת תצפית אחת שנמצאת במרחק הליכה של כארבעים דקות מההוסטל.
הלכתי לנקודת התצפית Music of Paradise והנוף היה יפייפה, השמיים היו בהירים ונפתחו והשמש זרחה! רואים משם את הטרסות בצורה יוצאת דופן וזה מאוד שונה מהנוף שראיתי בתצפית יום קודם.

חזרתי חזרה להוסטל כדי לקחת את הדברים שלי (הפעם התארגנתי כראוי) והתחלתי לרדת עד לתחנת האוטובוס (אוטובוסים יוצאים לגווילין ויאנגשו מידי יום כמה פעמים ביום) כדי לקחת את האוטובוס של השעה 13:00. גם הנוף בדדרך למטה היה מהמם והפריחה הצהובה בכפר Pingan הוסיפה מאוד!

לסיכום אאמר שהחוויה הייתה מעולה, טיילתי לבד והרגשתי ביטחון מלא!
לא היו הרבה אנשים איתי בכלל, וזכיתי בימי שמש טובים (כמה ימים לפני הכול היה ערפילי ולא ראו שום דבר) אז כדאי לבדוק את מזג האוויר לפני שמגיעים.

תהנו!!!

• הביאו נעליים נוחות להליכה ותיק קטן עם מה שצריך רק ללילה אחד! יש הליכה עד ההוסטל של כ-40 דקות בטיפוס, כדאי לכם לא לסחוב את המוצ'ילה הגדולה או המזוודות (מניסיון).
  • ניתן להשכיר רכב ולעלות עמו לכפר שבו ההוסטל נמצא, אבל מפספסים נוף יפייפה בדרך!
  • הביאו מנעול לנעול את התיק, ההוסטל לא מספק ארונות או לוקרים.
  • הביאו נשנושים שיהיה לכם בין הארוחות, תמיד טוב וחשוב שיהיה בתיק :)
  • באפליקציית Mapsme מסומנים הרבה נקודות תצפית נוספות, מסעדות ומלונות וממש מומלץ להשתמש בה לניווט.