חמישה שבועות בסין

מסלול טיול בסין, מסצ׳ואן ליונאן דרך הבקדור, יאנגושאו והונג קונג. צ׳נגדו > לשאן > אמיישאן > סונגפאן וחואנגלונג > רילונג וארבע האחיות > טאגונג > ליטאנג > יאדינג > שאנגרילה > ליג׳יאנג > דאלי > יאנגשואו > הונג קונג 24.5.18 - 28

תאריך הטיולJune 2018
עונה מומלצתמרץ - אוקטובר

צ׳נגדו

היינו יומיים וחצי ברצף ועוד מספר פעמים כנקודה בדרך.
אם נוחתים בצ׳נגדו, לבדוק אם המטרו משדה התעופה מגיע קרוב להוסטל, עשוי להוזיל את הנסיעה בהמון (במקום מונית)

לינה
הוסטל Mrs. Panda ממש כיפי והוא 5 דקות הליכה מתחנת המטרו ותחנת האוטובוס Xinnanman. אם אתם זוג או לא ישנים בדורמס כדאי לבדוק על חדר במלון Traffic Inn שצמוד ל Mrs. Panda (שני המקומות חולקים מספר חדרים), נתנו לנו שם את אותו החדר ב20 יואן פחות והשהות כללה ארוחת בוקר בחינם (ארוחת בוקר סינית! לא לפתח ציפיות). בכל מקרה, נחמד מאוד לבלות ב Mrs Panda , יש שם ארוחות בוקר מערביות במחיר סביר, אווירה טובה, העובדים מדברים אנגלית מצוינת ו - happy hour שווה!

שמורת הפנדות
ממש חמוד! כדאי להגיע בין 9-11 בבוקר כי זה הזמן שמאכילים אותן והן הכי פעילות.
דרכי הגעה: לוקחים מטרו לתחנה Panda Avenue, קונים כרטיס כניסה ומקבלים שאטל חינם לשמורה. ברגע שתגיעו לתחנה יקפצו עליכם נהגי מונית ויגידו לכם שהנסיעה בשאטל ארוכה יותר - לא נכון! נסיעה של 10 דקות ובחינם. בחזור השאטל עולה משהו כמו 2 יואן ותוכלו לקנות כרטיס ממש ביציאה מהשמורה.

‏Chunxi Road
שדרת קניות ענקית. יש שם הרבה מותגים מוכרים, גלידות ומאכלים טובים (גם מקדונלדס וKFC)
דרכי הגעה: מטרו לתחנה Chunxi Road.

‏People’s Park
פארק נחמד וירקרק שמבלים בו המקומיים מדי יום. נחמד לעבור שם ולראות אותם מעבירים שיעורי ריקוד או משחקים בכל מיני משחקי כדור.
דרכי הגעה: מטרו לתחנה People’s Park

‏Tianfu Square
עוד מרכז קניות שניתן למצוא בו מותגים מוכרים. יש שם סטארבקס ומקדונלדס, ואמור להיות מופע מזרקות יפה בערב (אנחנו לא ראינו).
דרכי הגעה: מטרו לתחנה Tianfu Square

‏Jinlin Market
שוק מגניב שבנוי בצורה אותנטית ומלא בדוכנים סיניים מגניבים (מאוד תיירותי וממסוחר אבל עדיין כיף להסתובב) יש שם נשנושים מקומיים ודוכני עבודות יד ומזכרות.
דרכי הגעה: קו 82 באוטובוס (תבקשו מהנהג שיגיד לכם מתי לרדת)

‏Walmart
נחמד כדי להצטייד באוכל ודברים טובים לפני שעוזבים את צ׳נגדו ויוצאים לבקדור או לנסיעות ארוכות. יש שני סניפים של Walmart בצ׳נגדו, אנחנו הלכנו לזה שקרוב לתחנת המטרו Gaoshengqiao. קצת קשה להגיע אליו אבל בגדול צריך לצאת מיציאה A ולפנות ימינה וימינה עד שרואים את השלט.

שווקים מקומיים
יש כל מיני שווקים מקומיים שמוכרים בגדים נעלים וגאדג׳טים בזול. אפשר לשאול בהוסטל מה מומלץ אבל אנחנו לא התלהבנו מכלום.

המלצת זהב
יש ליד Mrs Panda מצד שמאל (לא בכיוון של תחנת המטרו) מסעדה מקומית קטנה, ממש לפני עוד פניה שמאלה. יש שם אוכל טעים, זול ובעל המקום מאוד נחמד ודובר אנגלית בסיסית. מומלץ!

לשאן ואמיישאן

לשאן - חצי יום
אמיישאן - יומיים וחצי כולל חזרה לצ׳נגדו

נסענו מצ׳נגדו ללשאן ומשם המשכנו לאמיישאן וחזרנו לצ׳נגדו. בלשאן יש את אתר הבודהה הגדולה ואמיישאן הוא הר קדוש לבודהיסטים שבפסגתו יש מקדש ותצפית יפה.

הבודהה הגדולה בלשאן
אטרקציות
נסיעה של כשעה וחצי מצ׳נגדו. אתר נחמד, הבודהה באמת מרשימה אבל הצלחנו לראות אותה רק מלמעלה כי היה תור מטורף לתצפית התחתונה. לא הייתי מתאבדת על זה אם יש חוסר בזמן.

דרכי הגעה
אוטובוס מתחנת האוטובוס Xinannman בצ׳נגדו (כדאי להזמין יום מראש). 50 יואן. אם ממשיכים להר אמיישאן משם, אפשר להשאיר את התיקים הגדולים בשמירת חפצים בתחנת האוטובוס של לשאן. מהתחנה צריך לקחת קו 13 לאתר הבודהה הגדולה, וכדאי לקנות כרטיס לאמיישאן כבר כשמגיעים (לאחר כך).

הר אמיישאן
אטרקציות
חשוב לציין שמבחינתנו אלה היו היומיים המבוזבזים ביותר בטיול. העלייה למעלה כוללת טיפוס קשה מאוד של 12 קילומטר במדרגות, הדרך לא הייתה יפה ולרוב מעוננת, והנוף מהפסגה היה מאכזב קשות. אפשר גם להגיע למעלה באוטובוס של שעתיים ב50 יואן ולחסוך את ההליכה ואת הלינה בשמורה.
בכל מקרה, למעוניינים:

לינה
אנחנו ישנו בהוסטל Teddy Bear שממש קרוב לתחנת האוטובוס באמיישאן, נחמד מאוד לישון שם, הם דוברים אנגלית ויש חדרים טובים ואוכל סביר.
פרטים טכניים
יצאנו ב7:30 בבוקר ונסענו למקדש Wannian משם התחלנו את ההליכה. בערב הגענו לתחנת האוטובוס העליונה וישנו שם באחד המלונות (כדאי להתמקח, הצלחנו להוריד אותם ל100 לחדר זוגי). יום למחרת יצאנו ב4:30 כדאי לראות את הזריחה מהפסגה (אבל היה מאוד מעונן ולא ראינו כלום)

אוטובוס מלשאן / מצ׳נגדו

סונגפאן וחואנלונג

אטרקציות
בשמורה חואנגלונג יש טרסות של בריכות בצבעים מדהימים ונוף באמת מיוחד. לא לוותר!
חשוב לציין שבתקופות מסוימות חלק מהבריכות יבשות ואז אולי פחות מומלץ להגיע, אבל שווה לברר.

לינה
אנחנו ישנו בעיירה סונגפאן בהוסטל של אמה (Emma’s Hostel) היא מדברת אנגלית מדהים ועוזרת בהכל!

המלצת זהב
לפני הכניסה לעיר העתיקה יש מסעדה מוסלמית שממולה בחור מקסים שמכין שיפודים ממש טעימים! מומלץ לשלב

דרכי הגעה
אוטובוס מהתחנה Chandiazi Bus Terminal בצ׳נגדו לסונגפאן. כדאי להזמין יום מראש. הנסיעה אורכת כשש שעות. 100 יואן. כדי להגיע לשמורה אפשר לקחת אוטובוס מסונגפאן אבל בהוסטל אמרו לנו שהוא יוצא וחוזר בשעות הזויות אז לקחנו מונית דרך ההוסטל הלוך וחזור (חיכה לנו שנסיים) ב400 לארבעה אנשים. בדיעבד יכול להיות שהיה שווה לתת צ׳אנס לאוטובוס וטרמפ בחזור.

רילונג ושמורת ארבע האחיות

אטרקציות
רילונג היא עיירה קטנה שממנה אפשר לצאת ל3 מסלולים מסביב לרכס ארבע האחיות. יש מסלול אחד שכולו נסיעה באוטובוס, מסלול הליכה של יום על גדות נהר ומסלול יום קשה יותר שנקרא haizi valley. אנחנו תכננו לצאת
למסלול השני והשלישי, אבל היה מזג אוויר ממש גרוע אז יצאנו לשני וויתרנו על עוד יום בגשם. אבל השמועה אומרת שHaizi Valley מדהים!

לינה
ישנו ברילונג בהוסטל sun and moon, מנהל המקום, שאו, בחור צעיר ונחמד, יודע אנגלית ועוזר בתכנון המסלול.

דרכי הגעה
אוטובוס מ-Chandiazi Bus Terminal בצ׳נגדו, נסיעה של 4 שעות. 95 יואן.

טאגונג

אטרקציות
חד משמעית אחד המקומות שהכי נהננו בהם! טאגונג מלאה בערבות דשא ומסביבה הרים מושלגים. יש כל מיני טיולי יום שאפשר לעשות למנזרים מסביב. אנחנו שכרנו אופנוע והסתובבנו בגבעות (היה מזג אוויר מדהים למזלנו) ונהננו בטירוף. הגענו לכל מיני כפרים ומנזרים ועצרנו בדרך לפיקניק. מומלץ בחום!

לינה
ישנו אצל מקס ב- Kampa Cafe, בחור צ׳כי ואשתו מנהלים את המקום, יש להם אוכל מערבי ממש טעים ומבשלת בירה מקומית (שווה טעימה). בעלי המקום מקסימים, עזרו לנו עם האופנוע והמסלול.
אומרים שההוסטל Himalayak גם מוצלח.

דרכי הגעה
אנחנו הגענו בטרמפים מרילונג, אבל אפשר להגיע בוואן מאורגן מכל מקום ב 110 יואן בערך (באמצעות ההוסטל או הנהגים שבחוץ)

ליטאנג

אטרקציות
ליטאנג קצת מזכירה את טאגונג מבחינת הנוף הירוק וההרים המושלגים מסביב, אבל הרבה יותר עירונית. לצערנו לא הרגשנו טוב ולא עשינו אטרקציות אבל אומרים שהמעיינות החמים נחמדים וגם המנזר בקצה העיירה.
בבוקר לפני שעזבנו הלכנו לראות קבורת שמיים (טקס הלוויה בו מבתרים את גופת המת ונשרים מגיעים לאכול אותה), היה מרתק אבל לא לבעלי לב חלש. אפשר לקחת לשם מונית ולחזור עם הנזירים בטרמפ, צריך להגיע בסביבות 6:45 בבוקר (ימי שני, רביעי ושישי אם מישהו מת). המיקום מופיע ב Maps Me כ - sky burial.

לינה
ישנו בpeace guesthouse, סביר מאוד, לא יודעים אנגלית. אומרים שב medok נחמד, לא הצלחנו למצוא את המקום.

לכו לאכול במסעדת Tian Tian! קישור למפס מי:
ge0://s2J2Y0WJ-2/Tian_Tian
בעל המקום מקסים ויש לו ספר המלצות של המנות בעברית. נסו את העוף חמוץ מתוק, ארוחת בוקר טיבטית, והכי חשוב - קינוח שוקולד!

דרכי הגעה
הגענו בטרמפים מטאגונג, אבל אפשר להגיע בוואן (120 יואן)

יאדינג

אטרקציות
שמורת טבע מדהימה! לא לפספס. יש בה שני מסלולים: אחד ארוך יחסית שמגיע לאגם החלב ואגם חמשת הצבעים, והקצר יותר שמגיע לאגם הפנינה. אנחנו התחלנו מהמסלול הארוך (אפשר לקחת אוטובוס חשמלי באמצע שמקצר את ההליכה ב6 ק״מ לכיוון, עולה 80 יואן הלוך חזור) ולקח לנו בערך 5 שעות עם עצירות, אחריו עלינו לאגם הפנינה (עלייה של 20 דקות במדרגות). באותו יום כבר חזרנו לדאוצ׳נג בוואן כדי לעלות משם לאוטובוס לשנגרי לה למחרת בבוקר.

לינה
ישנו בכפר יאדינג אבל אפשר לישון גם בעיירה שבה נמצאות הקופות. שם קונים את הכרטיס ויוצאים עם שאטל שעוצר בכמה מקומות: נקודת תצפית (לפעמים, כשסינים רוצים לצלם), כפר יאדינג למעלה, כפר יאדינג למטה ואזור הכניסה לשמורה. הנסיעה מהקופות למטה לוקחת קצת יותר מחצי שעה. חשוב לציין שבכפר יאדינג אין כלום חוץ ממלונות והאוכל שם מאוד יקר.

דרכי הגעה
הגענו בטרמפים מליטאנג אבל אפשר להגיע בוואן עד דאוצ׳נג ומשם עוד וואן לקופות, או וואן ישיר לקופות. אם רוצים לעשות קניות, כדאי לפני שמגיעים לשמורה כי אין שם מה לאכול וביאדינג הכל יקר.

שאנגרילה

אטרקציות
עיירה יפייפיה! העיר העתיקה ממש מיוחדת ויש בה אווירה אותנטית. ליד שאנגרילה יש את אגם נאפה, אנחנו שכרנו אופניים ונסענו מסביבו עד שהתחיל לרדת גשם, אבל מאוד יפה ופסטורלי. כל יום בין 7-9 בערב יש בעיר העתיקה ריקודי עם, מומלץ להגיע לראות ולהמשיך להסתובב לכיוון המקדשים המוארים (כל המבנים מוארים בלילה, מחזה מדהים לא לפספס).
משאנגרילה אפשר לצאת לטרק יובנג/ערוץ דילוג הנמר (אנחנו לא היינו) יוכלו לעזור לכם בהוסטל עם תכנון המסלול.

לינה
ישנו ב - Kevin’s Trekker Inn, בעלת הבית מקסימה בטירוף ויודעת אנגלית מעולה! לא יקר, נקי ומסודר וממוקם 2 דק׳ מהעיר העתיקה.

דרכי הגעה
אוטובוס מדאוצ׳נג לשאנגרילה (יוצא פעם ביום ב6:10 בבוקר), 108 יואן, 8 שעות נסיעה (מהממת).

ליג׳יאנג

אטרקציות
ליג׳יאנג קצת מזכירה את שאנגרילה, יש בה עיר עתיקה יפייפיה ומבנים סיניים מרשימים. אגם הדרקון השחור מאוד יפה (בעיקר אם יש יום יפה) אבל עולה 80 יואן כניסה לפארק. יש את ארמון משפחת מו (אנחנו לא היינו) שאמור להיות מאוד מרשים. מסביב לעיירה יש כל מיני אטרקציות: כפרים, אגמים, דילוג הנמר, הר דרקון הג׳ייד הלבן וכו. לנו לא היה מזג אוויר ממש טוב אז היינו בפארק הדרקון השחור ובעיר העתיקה.

לינה
ישנו אצל Mama Naxi, גסטהאוס ממש מגניב, אירוח ביתי כי כל המשפחה גרה שם. קרוב מאוד לתחנת האוטובוס ויחסית קרוב לעיר העתיקה. שימו לב שאתם מגיעים למקורי שמחוץ לעיר העתיקה ולא למזויף!

דרכי הגעה
אוטובוס משנגרילה (די תדירים). 58 יואן, כ3.5 שעות.

המלצת זהב
אם אתם ישנים אצל Mama Naxi תרשמו לארוחת ערב משפחתית ב25 יואן, חוויה מגניבה לאללה ואוכל סיני טעים מאוד!

דאלי

שלושה וחצי ימים
עיירה מהממת! יש הרבה מה לעשות והיא מאוד צעירה ותוססת.
סדנת בישול
עשינו סדנת Dumplings אצל בחורה מתוקה בשם לושי, הסדנה שלה נקראת Rice & Friends (אפשר לקבל פרטים בהוסטל). היא מדברת אנגלית מעולה, מסבירה לעומק על כל שלב ובסוף מחלקת ספרונים עם המתכונים באנגלית. הסדנה אורכת כ4-5 שעות וכוללת יציאה לקניות בשוק, הכנה של כל הארוחה מאפס, וסעודה משובחת בסוף! ממש ממש מומלץ.

רכיבה מסביב לאגם
ליד דאלי יש אגם גדול שמקיפים אותו הרבה כפרים ועיירות. אנחנו שכרנו טוסטוס חשמלי ונסענו מסביב לאגם ובין הכפרים, זה היה נהדר! אם יש מזג אוויר טוב אז ממש מומלץ (אפשר גם אופניים). האגם יפייפה והכפרים ציוריים ומזמינים.

פארק שלושת הפגודות
שמורת שלושת הפגודות נמצאת קרוב יחסית לעיר העתיקה של דאלי. המבנים ממש מרשימים לאורך כל הפארק (לא רק הפגודות), בסוף מגיעים לתצפית יפה על האגם, ולכן לדעתנו בהחלט שווה את מחיר הכניסה! (120 רגיל, 60 לסטודנט).

העיר העתיקה
כמו ליג׳יאנג ושנגרילה גם בדאלי יש עיר עתיקה יפייפה ותוססת, אבל שם מצאנו בה גם חיי לילה עשירים ומגניבים יותר (לדעתנו).

מקדש הטאי צ׳י וקונגפו
אנחנו לא היינו, אבל יש בדאלי מנזר שאפשר לשהות בו בעלות של 500 יואן לשבוע (כולל הכל) וללמוד טאי צ׳י / קונג פו מקצועיים.

לינה
ישנו ב The Jade Emu, יש בו המון תיירים מערבים אבל אחלה של הוסטל. מכירים את כל האטרקציות, דוברים אנגלית מעולה ויש שם אחלה אווירה.

דרכי הגעה
אוטובוס מליג׳יאנג לדאלי. 4 שעות. 56 יואן.

יאנגשואו

5 וחצי ימים
מקום מיוחד עם טבע מטורף! נשארנו שם כמעט שבוע והיה מלא מה לעשות, אבל מאוד מאוד חם ולח (היינו בסוף יוני).
גבעת הירח
ממש נחמד, טיפוס לאחת הגבעות שיש בה מערה בצורת ירח. נוף יפה!

טוסטוס / אופניים ברחבי העיר
שכרנו טוסטוס ונסענו לכל מיני מקומות ובכל מיני סמטאות, היה מגניב ממש.

המסלולים והאטרקציות של מלון ״מכאן״
ביאנגשואו יש את מלון ״מכאן״ שמנהל אותו בחור ישראלי בשם אילן. יש מספר מסלולים נהדרים ונקודות יפות שהתגלו על ידי החבר׳ה שנמצאים אצלו. עשינו כמה מהם וממש נהננו (בעיקר כי הם גם נטולי סיניים ומאוד בתוליים), ממליצים בחום על הכל.

המלצת זהב
‏ Ganga Impression מסעדה הודית מעולה! ממש מומלץ.

לינה
כאמור ישנו אצל אילן ב״מכאן״. הלינה הייתה יקרה יותר מברוב המקומות שיצא לנו אבל שווה את זה. אכן מדובר באווירה ישראלית לחלוטין, אבל לנו זה היה קצת חסר אז היה נחמד לנו בסוף. המלון ממוקם על גבעה (נוף מדהים) וקצת רחוק מהעיר המרכזית, אנחנו שכרנו טוסטוס לכמה ימים בשביל הנסיעות ויצא ממש משתלם! ממליצים בחום על המלון.

דרכי הגעה
רכבת לילה מדאלי לקונמינג (7 שעות), רכבת מהירה מקונמינג לגווילין (8 שעות) ואוטובוס מגווילין ליאנגשואו (שעה).

הונג קונג

4 ימים
ניו יורק של אסיה. עיר מגניבה (אך יקרה) לגמרי עם הרבה מה לעשות ולנו היא הייתה עצירה מערבית מרעננת.
‏Victoria’s Peak
תצפית מהממת מהאי על מרכז הונג קונג. אנחנו היינו בערב, כנראה שיותר שווה להגיע בשקיעה ואז לראות את זה גם באור יום וגם בחושך. רק חשוב לדעת שיש תור די ארוך (לפחות 40 דקות) לעלייה בטראם. אם מגיעים אחרי 20:30 בערב התור מצטמצם מאוד. לא לפספס!

‏Times Square
הרבה שופינג ומסעדות טובות! אווירה עירונית מגניבה (אך עמוסת תיירים)

‏Tian Tan Big Buddha
פסל בודהה ענק שיושב על פסגת גבעה. קצת מרוחק מהעיר ובדרך אליו יש אאוטלט ענק ושווה עצירה (citygate outlet). אפשר להמשיך מהבודהה לעיירה Tai O, יש שם מסלול קצר לבריכת אינסוף (מסלול מפורט באתר Travel China)

‏Ladies Market
שוק ענק ומלא בתיקים, בגדים, צעצועים ופיצ׳פקס. המוכרים מתחילים ממחירים ממש גבוהים, אפשר להוריד אותם לפחות בחצי.

‏Soho
אזור מגניב לצאת בערב ולהסתובב, יש שם מלא פאבים ומסעדות טובים!

‏Sai Kung
עיירת חוף מחוץ למרכז העיר, ממש כיף לעשות לשם גיחה אם יש זמן, קצת מנותקת מהעומס והבאלגן. עלינו על סירה לאי החד (sharp island) וטיילנו שם, היה ממש יפה. יש את כל פרטי ההגעה לעיירה ב Travel China.

מסעדה מקומית וקטנה עם אוכל מעולה! נמצאת ב Temple street וזה המיקום שלה במאפס מי
‏http://ge0.me/006uPgiELT/My_Position
‏ge0://006uPgiELT/My_Position
עוד מסעדה מעולה שנקראת Din Tai Fung - יש 4 כאלה בהונג קונג, לזו שליד הטיימס סקוור יש כוכב מישלן, שם אכלנו והיה ממש טעים.

לינה
ישנו ב Canada Hotel, ממוקם על המטרו וקרוב להרבה שווקים. החדרים נקיים והכל מסודר אבל קטנים בטירוף. עלה לנו בסך הכל 17 דולר ללילה לחדר זוגי (ממש זול להונגקונג) והיה שווה את זה!

דרכי הגעה
אוטובוס לילה מיאנגשואו לשנזן (אפשר לקנות מהסוכנויות ביאנגושואו), מונית מהתחנה למעבר הגבול, אוטובוס ממעבר הגבול ל Tsim Sha Tsui שם ישנו.

• ויזה אנחנו עשינו ויזה דרך ש.מ אשרות בתל אביב, הם דואגים להכל בעלות של 100₪. רק צריך להביא להם את הדרכון.
  • כרטיס סטודנט חובה! (למי שמתאפשר) חצי מהעלויות ב90% מהאתרים והאטרקציות. הרבה אנשים משתמשים גם בתעודת שחרור/רשיון/רב קו אבל זה לא תמיד עובד. אפשר להוציא כרטיס סטודנט בינלאומי בקלות באיסתא ב50₪ עם הצגת אישור לימודים.
  • ‏VPN כידוע לא ניתן לגלוש לאתרים כמו פייסבוק, גוגל, יוטיוב ועוד. יש כמה אפליקציות vpn שניתן להוריד לפני ההגעה לסין. Express VPN ממש טוב ומהיר, יש לו שבוע ניסיון חינם וחודש בתשלום שאפשר לקבל בחזרה אם לא מרוצים.
  • טרמפים אנחנו בחרנו להתקדם בטרמפים לאורך הבקדור (המעבר מסצ׳ואן ליונאן) מכמה סיבות: הנסיעות בוואנים עולות המון כסף, הבקדור כולו כביש אחד ארוך וגם היה נראה לנו כמו חוויה מגניבה. היה ממש קל לתפוס טרמפים (לא עמדנו יותר מחצי שעה בשום מקום), חסכנו המון כסף ובהחלט הוסיף לטיול אבל חשוב לציין שהסינים נוהגים כמו פסיכופתיים וחלק מהנסיעות היו ממש מפחידות!
  • מסעדות halal בהרבה מסעדות מקומיות ניתן לראות את המילה halal לצד שם המסעדה, לרוב זה אומר שמדובר במטבח מוסלמי ולרוב האוכל הרבה יותר מוצלח! פחות שומני, יותר טעים.
  • ‏Trip.com אפליקציה להזמנת טיסות במזרח, נסיעות רכבת בסין ומלונות. ממש נוח! לרוב הטיסות שם יותר זולות אך הם לוקחים עמלה של 4$ לכל הזמנה.
  • סבלנות הם יעשנו באוטובוסים ובמסעדות, יקפצו עליכם עם הצעות תיירותיות ולא יעזבו, לא יבינו אתכם בשיט, ימשיכו לדבר איתכם סינית גם אחרי שברור שאתם לא מבינים, יגיעו למסקנה שאולי כדאי לכתוב לכם בסינית, יגישו לכם אוכל חריף עד דמעות למרות שביקשתם לא, ועוד רבות הדוגמאות.. אבל! רובם רק רוצים לעזור ויש להם לב רחב. נסו להתמסר לתרבות הבאמת שונה ולהנות ממנה!