טרק "סובב הלאנטאנג" - מורשת הטאמאנג & הלאנטאנג & האגמים הקפואים & הלמבו

טרק מדהים בכל שמורת הלאנטאנג הכולל הליכה חזרה לקטמנדו. אורך הטרק כ - 17 יום, הנופים בטרק מגוונים ועוצמתיים, הגובה המירבי בטרק הינו 4600 מטר עם אפשרות לעלות לגובה 5110.

תאריך הטיולApril 2019
עונה מומלצתמרץ-מאי או אוקטובר-דצמבר

הטרק מכיל את כלל האזורים בלאנטאנג - מורשת הטאמאנג, טרק הלאנטאנג, האגמים הקפואים והלמבו(הליכה חזרה לקטמנדו).
אורך הטרק כ- 17 יום, כלל השבילים נוחים להליכה.
הטרק אינו מחייב כושר מסויים, ניתן לראות אנשים בכל הגילאים.
לאורך הטרק ישנם כפרים לצורך שינה ואוכל כך שאין צורך באוהל או שק"ש.
למי שאין מדריך יש צורך להשתמש באפליקציית maps.me בכדי להיצמד לשבילים של הטרק.
ביצעתי את הטרק לבד, לאורך הדרך רואים מטיילים נוספים ובלילה כאשר מגיעים לגסט האוס תמיד נמצאים מטיילים אחרים מכל העולם וזה מבחינתי היה הזמן החברתי העיקרי בטרק.

נסיעה לSyabru Bensi - סייברו בנסי

הטרק מתחיל בכפר בשם Syabru Bensi.
ישנן שתי אופציות תחבורה בכדי להגיע להתחלת המסלול: ג'יפ או אוטובוס, שתי האופציות יפורטו.
קניתי כרטיס דרך הסוכנות Flyeast בתאמל, עלות הכרטיס 750 רופי.
לא חובה לקנות כרטיס בסוכנויות, אפשרי לקנות גם בתחנת אוטובוס וזה עולה פחות.
ישנם אוטובוסים בשעות 6:30 , 7:00 ו8:00, האוטובוסים יוצאים מתחנה בשם Macha Pokhari אליה ניתן להגיע במונית.
הנסיעה לוקחת בין 7-9 שעות, במקרה שלי לקח 9 שעות, הנסיעה ארוכה אך מלאת הפסקות כולל הפסקה לארוחת צהריים.
בדרך עוצרים בDunche שם כלל התיירים יורדים ועושים פרמיט(אישור כניסה לשמורה)אין צורך בTIMS לאף אחד מהטרקים, האוטובוס מחכה ואין צורך לדאוג שיברח לכם. הפרמיט עולה 3000 רופי, יש צורך להביא דרכון איתכם.
ישנה אופציה להגיע לסייברו בנסי עם ג'יפ, להתארגן קבוצה ולסגור מול אחת הסוכנויות בתאמל עולה בסביבות 20$ לאדם.

טרק מורשת הטאמאנג

https://afty.lametayel.co.il/%... - קישור למידע על טרק מורשת הטאמאנג על ידי אתר "עפתי!" של למטייל, ממליץ להיכנס ולקרוא ולצאת לטרק עם כמה שיותר מידע.
אין צורך ברישיון Tims בטרקים בכלל בשמורת הלאנטאנג, אלא רק פרמיט.

יום 1 Syabru Bensi - Gatlang

אורך יום - 6 שעות.
היום מתחיל בעלייה, ישנן שתי אופציות לעלות:
1)לעלות על בסיס הכביש - הדרך ארוכה יותר אך קלה יותר.
2) לעלות על בסיס שביל הולכי רגל - דרך קצרה יותר אך קשה יותר.
עליתי בדרך הולכי רגל אשר לקחה שעתיים עד למעלה, בדרך ישנו סימון שבילים עיגול צהוב עד כפר Gatlang.
בסוף העלייה מתגלה נוף מדהים אל רכס הרים מושלגים בשמורה וישנו מקום לשתות תה ולאכול.
לאחר העלייה ישנה הליכה מישורית של שעתיים על כביש עד לכפר Gatlang הסימון דרך יוביל אתכם לאורך הדרך.

לינה - Tamang Home הגסט האוס נמצא בכניסה לכפר וצופה על הכפר כולו.
אין ווייפיי, מקלחת באמצעות דלי מים חמים (יותר טוב משנשמע).
ניתן לראות בכפר כי ישנם גגות מפח וגגות מאבן, כלל הגגות מפח בצבע אפור או כחול הינם בנים חדשים שנבנו מחדש לאחר רעידת האדמת ב2015.
לאורך כל הטרק סגרתי "דיל ישראלי" (יפורט בפרק טיפים).

יום 2 Gatlang - Parvathi Lake - Tatopani

אורך יום - 6 שעות.
ישנו אגם שנמצא מעל הכפר, לקחתי תיק קטן עם מים ומשהו חם והתחלתי לעלות.
במאפס מי ניתן לחפש מקום בשם Gatlang Heights והאגם צמוד אליו במפה.
העלייה לאגם לוקחת כ-45 דקות והירידה קצת פחות.
חזרתי לגסט האוס, ארזתי ויצאתי לכיוון Tatopani, ירידה של שעה עד שחוצים גשר ומגיעים לכפר שצמוד ל Chilime אפשרי לעצור לשתות ולאכול.
לאחר מכן מתחילה עלייה קשה של 3-4 שעות, באמצע ניתן לעצור בשני מקומות לשתות ולאכול.
ניתן להתחיל את העלייה עם ליטר מים ולמלא בדרך בכדי להקל את העלייה.

לינה - Eco Guest House נמצא בכניסה לכפר, יש מקלחת גז ואין וייפיי.

יום 3 Tatopani - Nagthali - Thuman

אורך יום - 7 שעות.
היום מתחיל בעלייה מתונה של שעה וחצי עד שמגיעים לכפר קטן עם נקודת תצפית מדהימה, תקנו כוס תה ותהנו מהנוף.
המשכתי כשעה עלייה לכפר Nagthali שם עצרתי לארוחת צהריים, בעלייה לכפר היו רוחות חזקות ונהיה קר תשימו במקום נגיש כפפות וכובע צמר.
הכפר נמצא בשיא גובה ומתגלה נוף משוגע לרכס הרים של הלאנטאנג וניתן לראות גם הרים בטיבט.
המשך הדרך ל Thuman היא ירידה של שעה וחצי כל הדרך עם נוף מדהים.
לינה - Potala Guest House מקום בתחתית הכפר, אין וייפיי בשאר המקומות יש, מקלחת באמצעות דלי.

יום 4 Thuman - Briddhim - Khangjim

אורך יום - 7 שעות.
יש מהכפר נוף מרהיב, המלצתי תקחו את הארוחת בוקר שלכם ותשבו בחוץ. ניתן לראות את ההר השני בגובהו בשמורה שמתרומם לגובה 6596 מטר ומצפון רואים את טיבט בקיצר אל תפספסו ומי שקם לזריחה זוכה.
Briddhim נמצא מול Thuman רק שיש נחל שמפריד, שעה וחצי ירידה לכיוון הנחל, חוצים גשר ועולים לכפר שנקרא Lingling אפשרי לעצור לאכול ולשתות. ממשיכים לעלות כשעה וחצי נוספים ומגיעים לBriddhim, אני עצרתי שם לארוחת צהריים. בדרך ישנם נקודות תצפית וכמה מפלים, אם חם תעצרו לשטיפה ממליץ ב"חום".
המשכתי הליכה כשעה על דרך מישורית עם עליות וירידות קצרות והגעתי לKhangjim.

לינה - Tibet Guest House אין בכפר וייפיי, רק מקלחת דלי.

יום 5 Khangjim - Sherpagon - Lama Hotel

אורך יום - 4:30 שעות.
היום מתחיל בעלייה של שעה עד לנקודת תצפית ממנה ניתן לראות את הכפר ת'ולו סייברו ואת האזור של האגמים הקפואים (גוסייקונד).
משם ישנה עלייה קצרה והדרך משם מישורית עם עליות וירידות מתונות.
לאחר שלוש שעות הליכה הגעתי לSherpagon ועצרתי שם לארוחת צהריים.
משם כשעה הליכה הגעתי לכפר Lama Hotel, הכפר הוא חלק מטרק הלאנטאנג, תבחינו כבר בכמות רבה יותר של אנשים הגסט האוסים יותר מלאים וישנם אנשים שעוצרים שם בדרך חזרה בטרק ותמיד נוח לשאול ולהיוועץ.

לינה - Tibet Guest House כל החדרים היו מלאים אז פרסו כמה אוהלים, האוהל עם מזרון פצצה עם השמיכות, כריות ויש כיסוי גשם.
השינה הכי טובה שהייתה לי במהלך כל הטרק.

טרק הלאנטאנג

טרק הלאנטאנג עובר בעמק בין שני רכסים גבוהים, ההליכה מתבצעת במקביל לנחל שזורם בכל עונות השנה.
ההליכה בעמק מדהימה, הסביבה ירוקה בגובה ההרים מושלגים ולמהלך הדרך ניתן לראות את הפרח הלאומי של נפאל רודודנדרון - Rhododendron - בצבעים שונים של אדום ורוד ולבן(לפרח יש רעילות לכן אל תטעמו).
ככל שעולים בגובה תוכלו להבחין בשינוי הצמחייה ובדילול שלה.
הכפר האחרון בטרק נקרא Kyanjin Gompa הכפר שוכן בגובה 3800 מטר וממנו ניתן לצאת לכמה טיולי יום ונקודות תצפית בגבהים שונים.
ישנן שלוש אופציות:
1) Kyanjin Ri Low בגובה 4300
2) Kyanjin Ri High בגובה 4700
3)Tserko Ri בגובה 5100
אין צורך בציוד מיוחד בכדי להגיע לנקודות הללו, Tserko Ri יכול להיות מסוכן בגלל שלג.
שתי הנקודות תצפית Kyanjin Ri מחוברות כך שתוכלו להיות בשתיהן באותו טיפוס.

https://afty.lametayel.co.il/%... - קישור למידע על טרק הלאנאטאנג על ידי אתר "עפתי!" של למטייל.

יום 6 Lama Hotel - Gompa

אורך יום - 7 שעות.
היום לקח לי שש וחצי שעות כולל עצירה לארוחת צהריים, יום יחסית ארוך וכבר מתחילים להרגיש שהגובה מקשה על הנשימה.
ישנם המון כפרים במהלך הדרך עד לGompa כאשר תרצו לאכול תמצאו בודאות מקום לעצור.

לינה - Panorama View Guest House מקום שקט עם נוף יפה, Gompa זה כפר קטן מאוד כך שהאפשרויות מצומצמות.

אופציה נוספת לסיים את היום בכפר שנקרא Lantang שבמרחק של חצי שעה הליכה, כפר גדול יותר ורוב האנשים ישנים שם לטעמי היה נחמד ב Gompa שקט ומצומצם.

יום 7 Gomba - Kyanjin Gomba - Kyanjin Ri

הליכה לKyanjin Gompa לקחה קרוב ל 4 שעות.
אכלתי שם ארוחת צהריים ארגנתי תיק קטן עם בגדים חמים, פקל קפה, מים ויצאתי לכיוון Kyanjin Ri High בגובה 4700, תשאלו את המקומיים שיכווינו אתכם לתחילת השביל המאפס מי לקח אותי לדרכים מוזרות.
העלייה קשה ולקחה שעתיים וחצי עד לפסגה, קחו את הזמן תעשו המון מנוחות הגובה ממש משפיע על קושי העלייה.
הנוף מלמעלה מדהים ניתן לראות את ההר הגבוה בשמורת הלאנטאנג בגובה 7234 מטר.
משם המשכתי לנקודת תצפית הנמוכה, הנוף יחסית זהה לא מחייב לטעמי לעלות לגבוה יותר בכדי לקבל נוף יפה. משם חזרתי להוסטל.

לינה - Himalayan Hilton מקום חדש לא במרכז הכפר, הוייפיי עולה כסף ומקלחת באמצעות דלי חם.

יש בכפר מאפיות טובות ואחלה קפה.

יום 8 - יום הסתובבות ב Kyanjin Gompa

ישנו אגם קרוב מאוד לכפר, עשרים דקות הליכה, לקחתי מאפים ,פק"ל קפה ומשהו חם ופתחתי שם את הבוקר, הנוף מעולה.
ביקשתי בהוסטל שיארזו לי א.צ, לקחתי תיק קטן והמשכתי ללכת עם הנחל של הלאנטאנג כחמישה קילומטרים, כשהייתי שם היה קצת שלג וקרח אך לא מצריך קרמפונים.
אין כפרים בדרך לכן תביאו איתכם ארוחת צהריים ומים(אפשרי למלא מהנהר ולטהר).

יום 9 שתי אופציות

מתחילים את הדרך חזור.
אני ארשום שתי אופציות לשלושה ימים הבאים, אופציה א' זה מה שאני עשיתי בפועל אופציה ב' זה מה שאמליץ. ההמלצות נובעות מכך שבגלל הגובה ניתן לעלות רק כ500 מטר גובה ביום בכדי להתאקלם לגובה ולכן ישנם ימים קצרים בהמשך ואפשר להימנע מלעשות יום ארוך כמו יום 9.

אופציה א' - Kyanjin Gompa - Lama Hotel - Bamboo Village
יום ארוך של 8 שעות יצאתי בשעה 8:00 בשעה 13:30 הגעתי Lama Hotel עצרתי לארוחת צהריים בשעה 16:00 הגעתי לBamboo.
לינה - Tibet Guest House יש ווייפיי בתשלום ומקלחת גז ללא תשלום.

אופציה ב' Kyanjin Gompa - Rimche/Lama Hotel
יום קצר יותר באורך 6:00 שעות בערך בירידה מתונה. הייתי ממליץ לישון בLama Hotel ולחזור לאוהל.

יום 10 שתי אופציות

אופציה א' - Bamboo Village - Thulo Syabru - Dursagang
יום באורך 6:30 שעות , הדרך כולה בעלייה.
אחרי שעתיים וחצי הליכה הגעתי ל Thulo Syabru עצרתי בסוף הכפר לארוחת צהריים. אחרי כשעה עלייה נוספת הגעתי ל Dursagang כפר קטן עם שני בתים בערך, עדיף לישון בהוסטל הראשון שתראו. אין וייפיי ומקלחת באמצעות דלי בלבד.

אופציה ב' - Lama Hotel/Rimche - Thulo Syabru
יום באורך 6:30 שעות, הדרך עד Bamboo Village היא עליות וירידות קטנות ולאחר מכן עד Thulo Syabru זה עלייה ארוכה. עדיף לישון ב Thulo Syabru ולא בDursagang המקומות עם וייפיי ומקלחות גז ללא תשלום וחדשים יותר.

טרק האגמים הקפואים

https://afty.lametayel.co.il/%... - קישור למידע על טרק האגמים הקפואים על ידי אתר "עפתי!" של למטייל.
ממליץ לקרוא מבוא על הטרק לקבל כמה שיותר מידע, חלק מהמידע אינו עדכני למשל צורך ב Tims.

יום 11 שתי אופציות

אופציה א' - Dursagang - Chandanbari
יום קצר 2:30 שעות.
ממשיכים את העלייה של אתמול, לאחר כשעה וחצי מגיעים לגסט האוס עם נוף מדהים על האזור, ממליץ לישון שם במקום בDursagang. לאחר מכן הדרך מישורית וכשעה וחצי הליכה מגיעים ל Chandanbari כפר יפה עם הרבה אופציות לינה טובות.
לינה - Sherpa Guest House הגסט האוס הראשון בכפר, אחלה של מקום אך אין וייפיי ויש רק מקלחת דלי.
המלצתי היא להמשיך לתוך הכפר יש מקומות לינה חדשים.

אופציה ב' - Thulo Syabru - Chandanbari
יום קצר 4:30 שעות.
עלייה של שעתיים וחצי עד לגסט האוס עם נוף מדהים על האזור.
המלצתי היא להמשיך לתוך הכפר יש מקומות לינה חדשים.

בכפר ישנו מפעל גבינת יאק, קניתי שם כמה גרמים טובים, הגבינה מעולה! אפשרי גם לקבל סיור במפעל המקומי.

יום 12 Chandanbari - Cholongpaty - Laurebina

אורך יום - 4:30 שעות.
היום ברובו עלייה, עולים 500 מטר נוספים בכדי להתאקלם.
בדרך ישנם המון נקודות תצפית יפות על רכסי הרים מושלגים מסביב.
Cholongpaty מקום נחמד לעצירת צהריים או לשתות משהו חם.
המשך העלייה לוקחת כשעה עד שמגיעים לLaurebina.

לינה - Hotel Maya & Lodge הגסט האוס האחרון בכפר, מקום ממש נחמד עם מקלחת גז אך ללא וייפיי.

תצאו בשקיעה החוצה תעלו קצת בגובה ותזכו בנוף סוריאליסטי מדהים, זה הכפר עם הנוף היפה ביותר בטרק.

יום 13 Laurebina - Gosaikund

אורך יום - 2:30 שעות.
אם יורד המון שלג בלילה כנראה שהדרך תהיה מכוסה ולא תמיד יהיה ניתן לזהות לאן צריך ללכת, תנו לחברה אחרים ללכת לפניכם כדי שהדרך תהיה ברורה, אין צורך למהר ולהסתכן היום קצר.
ישנה עלייה קשה שלוקחת שעה בסופה יש ביתן פח שאפשרי לשהות בו, כשעליתי הייתה סופת שלגים רצינית עצרתי שם עד שהפסיקה.
המשך ההליכה לוקח שעה וחצי עד שמגיעים לGosaikund, הדרך מכילה עליות וירידות רבות, שימו לב אם ירד שלג הדרך כנראה תהיה מחליקה.

לינה - Namaste Hotel הגסט האוס האחרון בכפר, מקום ממש נחמד דאל באט מצויין ללא ווייפיי ומקלחת דלי בלבד.
הכפר ממש צמוד לאגמים, כשהייתי שם האגמים היו מכוסים שלג כך שלא היה מה לראות.
גם כאן השקיעה מדהימה ממליץ לצאת ולראות.

טרק ההלמבו

טרק ההלמבו הינו אזור הנמצא דרומית ללאנטאנג ובין קטמנדו.
הנוף בטרק שונה משאר המסלול, כל יום הליכה ניתן להבחין בסוג של חזרה לקדמה וציווילזציה, כבישים, מקלחות גז, מחירי אוכל זולים יותר.
המסלול יורד מאזור גבוה, ניתן לראות שלג רק במרחקים על ההרים(אזור הפאס), מזג אוויר נעים ונוח.

יום 14 Gosaikund - Laurebina Pass - Phedi - Ghopte

אורך יום - 8 שעות.
התחלתי את ההליכה לפאס, עולים בסך הכל 300 מטר אך ההליכה לקחה שעתיים כי היה שלג עמוק ולא ניתן היה להבחין בשביל.
מהפאס יש תצפית ממש יפה וניתן לראות ביום טוב את האנאפורנה והמנאסלו.
כאן מתחברים לטרק ההלמבו.
מהפאס ישנה ירידה חדה כשעה וחצי עד לPhedi, אחלה מקום לעצור לארוחת צהריים ולנוח.
המשך הדרך לקחה שלוש שעות עד Ghopte הדרך קשה עם המון עליות וירידות, ישנם מקומות מושלגים מסוכנים להליכה. שמעתי במהלך הדרך אבנים מדרדרות לכן אל תלכו לבד, טיילתי בהלמבו עם קבוצה - חשוב מבחינה בטיחותית.

לינה - ישנם שני גסט האוסים בכפר. ישנתי ב Namaste מקום מצויין אנשים אחלה ואוכל מעולה.
אין וייפיי מקלחת עם דלי בלבד.

יום 15 Ghopte - Magingoth - Kutumsang

אורך יום - 7:30 שעות. בעיקר הליכה מישורית עם ירידות.
אחרי שעה וחצי מגיעים לכפר בשם Thadepati מקום נחמד לעצירה קצרה ולהמשיך הלאה לכיוון Magingoth, אין כפר נוסף בין שני הכפרים הללו.
ההליכה ל Magingoth לקחה לי שעתיים שם עצרתי לאכול בגסטהאוס בכניסה לכפר.
המשך ההליכה לKutumsang לוקח שלוש שעות, אחרי עשרים דקות במהלך ההליכה ישנה נקודת תצפית מדהימה אל עבר הרכס המושלג שצמוד לGosaikund.

לינה - Namaste Hotel חצי חזרה לציווילזציה, יש כביש לכפר מקלחת טובה האוכל יותר זול.

יום 16 Kutumsang - Chipling - Chisapani

אורך יום - 7:30 שעות.
הדרך לChipling קשה ומכילה המון עליות וירידות לוקח שלוש וחצי שעות לכפר, ממליץ לעצור שם לארוחת צהריים.
ההמשך לכיוון Chisapani גם מכיל עליות וירידות רציניות, הדרך לוקחת 4:00 שעות יש אחלה נקודות בדרך לעצור עם נוף.

ישנה אופציה לעצור בדרך בכפר Pati Bhanyjang משם יש אוטובוס שיוצא ב13:00 ממרכז הכפר לקטמנדו.
היום האחרון לטעמי אפשר לדלג עליו, הנוף לא מרשים כמו בשאר הטרק וישנה ירידה ארוכה של 1000 מטר גובה.

יום 17 Chisapani - Sundarijal - Kathmandu

ההליכה עד Sandarijal לוקחת 5 שעות כולל הפסקת צהריים, רוב ההליכה זה ירידה.
ביציאה מהכפר Chisapani צריך לשלם על Premit נוסף על השמורה שנכנסים אליה, עלות 1050 רופי.
ישנה דרך ג'יפים וגם דרך הולכי רגל, ההבדל ביניהם כמו ביום הליכה הראשון.
ב Sundarijal יש כל כמה דקות אוטובוס שייקח אתכם לקטמנדו. לפי המקומיים האוטובוס האחרון יוצא בשעה 17:00.

• מחלת גבהים, לפני שתצאו לטרק תקראו כמה שיותר מידע בנושא. רבות בכל ערב מתקיימת הרצאה בנושא מחלת גבהים וסיכונים נוספים בטרקים בבית חבד בקטמנדו, ממליץ להגיע ההרצאה מלאה במידע חיוני.
  • מכשיר לוויני, במהלך הטרק אין קליטה ברוב הימים, המכשיר הלוויני הוא מקדם בטיחות שמאפשר להזעיק עזרה בכל עת. ממליץ לא לחסוך כסף בכל הנוגע לבטיחות. למי שמטייל כדי מאוד להשכיר מכשיר. ישנה אופציה להשכיר מכשיר לוויני מבית חבד קטמנדו ולהחזיר בסוף הטרק. אופציה נוספת היא להשכיר מהארץ, אני השכרתי דרך Rescue One, אין תלונות.
  • תימנעו מלסחוב הרבה, תשתדלו להגיע עם תיק עד 10 ק"ג פשוט יהיה לכם יותר נוח בטרק.
  • "דיל ישראלי" - בטרקים בנפאל יש אופציה לשלם על ארוחת בוקר וערב ולקבל מיטה חינם. זו עסקה מוכרת, כשתגיעו לגסט האוס ותבקשו מהם מיטה בחינם בתמורה שתאכלו ארוחת בוקר וערב במקום יקבלו את זה. לא קוראים לזה דיל ישראלי ואל תציעו את זה לבעל בית, תגידו מה אתם רוצים ואם הוא יסכים אחלה אם לא תמשיכו הלאה או שתשלמו את הסכום המועט שעולה חדר.
  • כסף לטרק - בממוצע במהלך הטרק השתמשתי ב1500-2500 רופי ביום (יש גם את הפרמיט של 3000 בתחילת הטרק). במהלך הטרק אין כספומטים, לכן עליכם להיות עם מספיק כסף לאורך כל הטרק (אני הבאתי 40,000 ליתר ביטחון ונשאר לי). למי שרוצה לחסוך תביאו איתכם ממרחים/שיבולת שועל לארוחת בוקר.
  • https://tomlandau.com/nepal/equipment/ - מהאתר של תום לנדאו, רשימות ציוד מפורטות ועוד..
  • אפשר לקנות מים לאורך כל הטרק בגסט האוסים ומסעדות. ככל שמתרחקים מהכבישים בקבוקי המים מתייקרים כי מביאים אותם על ידי סבלים (פורטרים). תביאו כדורים לטיהור מים בכדי להימנע מהוצאה מיותרת ושימוש מיותר בפלסטיק. ניתן לקנות את הכדורים בקטמנדו בכל בית מרקחת.