אוורסט 3 הפסים

אחד הטיולים היפים והמיוחדים :)

תאריך הטיולOctober 2018
עונה מומלצתספטמבר-אוקטובר אפריל-מאי

מבוא

משתפת פה את הסיפור דרך שלי לטרק האוורסט 3 הפסים + רשימת ציוד מומלצת לטרק באמצע העונה (7.10-24.10)
מקווה שיעזור לכל מי שצריך ❤️
*הזמנים כוללים עצירות באמצע הדרך והפסקת צהריים לרוב.
*עשינו את רוב הטרק 3 בנות ו3 בנים. כולנו בכושר סבבה, ללא פורטרים.
*אם המקום לינה שהייתי בו לא מומלץ בעיניי/לא יוצא דופן לטובה, לא ארשום עליו.

הטיול לפי ימים

7.10
מקטמנדו לsalleri
נסיעה של 11 שעות. הדרך עצמה בסדר גמור ו99 אחוז ממנה סלולה באספלט.
שכרנו ג'יפ ב170 דולר וחלקנו 5 אנשים. התפנקנו בגלל הנסיעה הארוכה אבל אפשר גם 7.
יציאה ב07:15 הגעה ב19:00.

8.10
מsalleri לjubhing
שכרנו ג'יפ ב1000 רופי לאדם עד thuldhunga.
לקח לנו 5 שעות בדרך בעייתית. עצרנו בדרך למקום נחמד באמצע שום מקום לעצירת תה ומרק טופקה (הכי טעים שאכלתי. 50 רופי).
כשהגענו לthuldhunga, התחלנו הליכה עד jubhing. לקח לנו 4 שעות הליכה.
ישנו בjuving guest house.
אחרי התמקחות - חדר חינם, מקלחת באקט ב100, דאל באט 350 (לקח שעתיים אבל היה שווה את זה).
יציאה ב07:30 הגעה ב17:00.

9.10
מjubhing לpaiya (Chutok)
אחרי ארוחת בוקר, התחלנו הליכה. כמעט כל הדרך הייתה במגמת עלייה, לכן היה יום לא פשוט. הגענו לפס Kari la בגובה 3080 ומיד אחריו אכלנו ארוחת צהריים דאל באט.
הגענו בשעה 15:30 לpaiya והתמקמנו בdramland guest house יחסית בהתחלה. מקום ממש נחמד עם שירותים בחדר (בול פגיעה), מחירים סבבה (דאל באט ב400) ופאי תפוחים/סניקרס/מארס - יותר כמו סמבוסק.
והכי חשוב - אח בחדר אוכל אחרי יומיים שקפאנו מקור!
יציאה ב07:15 הגעה ב15:30.

10.10
מpaiya לphakding
קמנו מוקדם בבוקר והלכנו עד surke. לקח לנו שעתיים וחצי, רוב הזמן היה בירידה.
המשכנו ללכת לבד, עד הכפר chheplung, שם נפגשנו עם כל הבאים מהטיסה של לוקלה. כמות האנשים היא עצומה ולעיתים קצת מעיקה. אולי רק בשיא העונה. הגענו בעלייה (כמובן) עד לphakding, שם אכלנו עוגה ושתינו קפה. יש בעיירה גם שני ברים, בהם לא ביקרנו.
יציאה ב07:15 הגעה ב14:40.

11.10
מphakding לnamche
התחלנו את היום מעודדים מעצם העובדה שיש לנו רק 10 קילומטר הליכה, ובאמת עד monjo הייתה הליכה מעולה, קלילה יחסית וכייפית.
ביום הזה עוצרים ב2 תחנות פרמיט ומשלמים בראשונה 2000 ובשנייה 3390.
זמן קצר אחרי התשלום השני של הפרמיט עוברים גשר ואז יש פיצול למעלה או למטה. רובם הולכים למטה, אנחנו הלכנו מהדרך העליונה שהיא אמנם עם יותר עלייה במצטבר אך זה שווה את זה - קצת לברוח מכמות המטיילים המטורפת ולהנות מדרך ג'ונגלית.
אחרי התמזגות בין 2 השבילים מתחילה העלייה לנמצ'ה. פה הגובה מורגש מאד. עלייה לא פשוטה של כשעתיים.
כשהגענו התפנקנו במה שיש לנמצ'ה להציע - פיצות, וג'בורגרים, מאפים וקפה טעים ממש!
לינה בfamily house, חדר זוגי ב200, מקלחת 400, דאל באט 500.
יציאה ב07:00 הגעה ב13:00.

12.10
יום התאקלמות בnamche
תכננו לצאת לתצפיות באיזור אבל היה מזג אויר מעונן ביותר, אז החלטנו לנוח באמת ולהשאר בעיירה - בין מסעדה לבית קפה.

13.10
מnamche לpangboche
התחלנו את היום בעליית מדרגות קשוחה עד סוף העיירה. השמש עוד לא עלתה אז כל הדרך היה מלא קרח וקרה על העצים ועל האדמה.
רוב הדרך הייתה נוחה ומישורית עד שהגענו לעלייה לtengboche. עלייה של 600 מטר שהגובה בה מורגש. המשכנו 10 דקות בירידה עד שהגענו לdeboche, שם אכלנו ארוחת צהריים מדהימה במסעדה מקומית של כל הפורטרים (שלט בנפאלית, בערך הבית השני בכפר). דאל באט הכי טעים שאכלנו בנפאל, כולנו הכרענו פה אחד.
אחרי זה הליכה בעלייה של 200 מטר במשך שעה וחצי. עד שהגענו לpangboche וישנו בwind horse. בעלת הבית כיבדה אותנו איך שהגענו בתה חם וגם איך שיצאנו (good luck tea) חדרים מרווחים והול מתוק.
חדר חינם, דאל באט 570.
יציאה ב07:15 הגעה ב14:40.

14.10
מpangboche לdingboche
רובנו התחלנו את היום דיי שבורים.. הגובה, הקור, ו7 ימי טרק עשו את שלהם.
התחלנו ללכת מאוחר, ב8 וחצי בבוקר. הלכנו ממש ממש לאט וניצלנו את העובדה שיש יום קצר לפנינו. הגענו לdingboche לפני הצהריים. אחרי מרק שרפה עלינו לתפצית יפה להסתגלות.
יציאה ב08:30 הגעה ב11:30.

15.10
מdingboche לchukung
תוואי דרך של עלייה מתונה מאוד לאורך כל הדרך. הולכים בעמק שמכל מקום רואים 360 מעלות של הרים מושלגים. כל הדרך מלאה בנחלים קטנים עם קרח, ובכללי - דרך מהממת, פשוטה ויפה.
הגענו לkanga resort, עשינו עלייה חלקית ל chukung ri למען התאקלמות וחזרנו למלון לתה ועוגיות של אחרצ. (מומלץ לקנות עוגיות וצ'וקולוקים בדינגבוצ'ה. זול משמעותית).
מלון מהמם עם מלצר (sky) מושלם! Kangari resort.
יציאה ב08:15 הגעה ב11:15.

16.10
יום מנוחה בchukung
חלקנו ניצלו את היום בטיול לאגמים ליד הבייס קמפ של האיילנד פיק.
חלקנו החולים ניצלו את היום לנוח ולהבריא.

17.10
מchukung לlubche דרך kongma la pass
יצאנו בבוקר במגמת עלייה ניצחית לכיוון הפס.
*אין שום מקום למלא מים כל הדרך/לקנות והיום ארוך!! מומלץ לעלות כל אחד עם 3-4 ליטר מים.*
העלייה לא פשוטה בכלל אבל יש גם מעט מישור בין לבין מה שמאפשר מעט מנוחה והסתגלות לאויר הדליל. לפחות מבחינתי הפאן הכי קשה בעלייה זה הנשימה, אבל אם הולכים לאט שורדים גם את זה.
אחרי מנוחה, תמונות והתאקלמות התחלנו בירידה מטה. ירידה עם אבנים מתגלגלות, כדאי לשמור מרחק אחד מהשני.
הקטע האחרון ביום הוא חציית 'הקרחון', לא בדיוק קרחון אבל תוואי דרך לא פשוט. מומלץ להצמד לקבוצה עם מדריך וללכת אחרי הרוג'ומים.
06:45-11:30 מצ'וקונג עד הפס.
12:40-14:15 הירידה עד הקרחון.
14:45-16:00 חציית הקרחון.
ישנו במלון new ebc. בעלת הבית נחמדה אבל התקמצנו על הדלקת האח. שרפה סטו הכי טעים שאכלנו.

18.10
מlubche לgorak shep
דרך פשוטה יחסית ומפוצצת בתיירים.
לקח לנו 07:00-09:10.
יש ממש מעט מלונות וצריך להגיע מוקדם כדי שיהיה מקום. היחס של כל המלונות ממש מחפיר. זאת התוצאה של תחנת הרכבת העיקרית של כל הטרק.
אחרי ארוחת צהריים מוקדמת עלינו לkala patar, תצפית מהממת על הר האוורסט ועוד הרים רבים מרכס ההימילייה.
לקח לנו שעתיים עלייה ושעה ירידה.
*לא ממלאים מים במלונות, ודורשים ממך לקנות ב400 רופי בקבוק. יש ברחבה לקראת העלייה לקלה פטר צינור מים שזורם תמיד ואפשר למלא משם. בלילה הצינור קופא.

19.10
מgorak shep לdzonglha
החלטנו לוותר על האבן עם השלט של הebc וחזרנו באותה הדרך לlubche לאכול ארוחת בוקר במלון שישנו בו אתמול.
המשכנו בירידה מתונה עד פיצול, שם פנינו ימינה ועלינו על צלע הר, שם הייתה רוב ההליכה שלנו. הדרך נוחה ופשוט מדהימה בנוף שלה!
הגענו לdzonglha לארוחת צהריים והתמקמות במלון נחמד ממש mountain house.
יציאה ב07:30 הגעה ב13:00.

20.10
מdzonglha לgokyo דרך cho la pass
יצאנו מוקדם בבוקר לפס השני. הפס היה מאתגר מאד בעיניי ולא מספק מבחינת נוף כמו הפס הראשון. העלייה לפס מתחילה בעלייה מתונה, ממשיכה בעלייה תלולה ומסתיימת בחציית קרחון (אמיתי הפעם). הנוף מהפס הוא הקרחון בגדול.
הירידה מהפס קשוחה. המון המון בולדרים וטכניקה. בסוף חוצים קרחון שדומה לחציית הקרחון מהפס הראשון. הגענו סחוטים.
*מומלץ להזמין מלון לגוקיו ללילה הראשון וללכת את הפס ברגוע.
06:20-10:00 עלייה לפס
10:30-14:00 ירידה מהפס
14:15-16:30 חציית הקרחון

21.10
יום מנוחה בgokyo
קמנו מאוחר ובכיף ועברנו למלון יותר נחמד - gokyo namaste. מלון עם נוף מהמם, מאפייה פיצוץ ואוכל טעים. (פסטה ארביאטה ווג' בורגר מנות טיל).
אחרי ארוחת בוקר מאוחרת ועוגה טיפסנו לגוקיו רי. טיפוס של שעתיים, 600 מטר עלייה (אותו גובה כמו הפס השלישי). הנוף מהמם מהתצפית.
45 דקות לירידה.

22.10
מgokyo לthametang (upper Thames) דרך ranjo la pass
התחלנו את העלייה לפס. העלייה מתחילה מהליכה על צלע הר, ממשיכה בטיפוס תלול בסלאלום, מישור ואז עלייה חדה עד לפס. סהכ הפס הכי קליל יחסית לשניים האחרים. אחרי סנדוויץ' פס ירדנו עד הכפר הכי קרוב לתה ועוגיות. אחרי זה המשכנו בהליכה מהירה עד שכבר היה קר מידי ועייף מידי. עצרנו בגסט האוס יחידי בכפר והיה מעולה.
מgokyo לפס 07:00-10:00
מהפס לlumde לקח 11:00-13:00
מlumde לthametang לקח 14:00-16:30

23.10
מthametang לmonjo
התחלנו בדרך מדהימה עד נמצ'ה. דרך פשוטה בירידה מתונה עם מעט 'תפירות' ונוף יפייפיה וירוק לשם שינוי.
כשהגענו לנמצ'ה אכלנו צהריים וקפה ועוגות במאפייה כמובן.
אחרי זה המשכנו בירידה של 600 מטר עד מונג'ו עם גשם חלש שתפס אותנו באמצע הירידה.
מלון mountain view ממש חמוד ובגלל שהיינו 7 הצלחנו להתמקח על חדרים חינם ומקלחת גז ב200.
מטמטנג לנמצ'ה 07:40-10:40
מנמצ'ה למונג'ו 14:00-16:00

24.10
מmonjo לlukla
הליכה עם המון המון תפירות בדרך. בפקדינג עצרנו להפסקת מומו ורוטי (מאפה אורז מטוגן) ובדרך לעוד סמוסה. בסוף יש עלייה ללוקלה אך הצלחנו להנות ממנה בידיעה שזו עלייה אחרונה שלנו בטרק.
יציאה ב08:00 הגעה ב13:30.
צהריים בלוקלה, ואז קפה ועוגה, בירה ופופקורן בהפי האוור באייריש פאב, המבורגר צמחוני במלון שלנו everst inn, ולילה טוב אחרון לפני טיסה חזרה לקטמנדו.

רשימת ציוד מומלצת לטרק

רשימת ציוד מומלצת לטרק:
שק"ש דק/ליינר פליז - החדרים בכפרים למעלה קפואים!
2 חולצות הליכה מנדפות (אני לקחתי 2 ארוכות)
מיקרו פליז הליכה
פליז שינה / תוספת למיקרו פליז - לסובלים מקור
מעיל ומכנס גשם (דקים)
מעיל חם (יוניקלו)
מכנס טיולים
טייץ/מכנס טיולים נוסף
סט תרמי-חולצה ומכנס (משמש כפיג'מה)
3 זוגות גרבי הליכה מנדפות
חמצאוור
באפ
משקפי שמש
2 בקבוקים (סטרו לייף ובקבוק מתכת לשים על האח ואז להשתמש בו כבקבוק חם בתוך השק"ש)
כפפות טובות חוסמות רוח
מקלות הליכה
תרופות:
קל בטן, אקמול, דקסמול סינוס, אורמוקס, אנטיביוטיקה, פלסטרים, לייקפלס, פולידין, סטרפסילס, סטופ איט, טארומיל