5 ימים במעלה עמק לאנג טאנג (Langtang) עד לפסגת Tsergo Ri בגובה 4985

5 ימים במעלה עמק לאנג טאנג (Langtang), מסייברו בסי עד פסגת ה Tsergo Ri בגובה 4985, מסע לאיזור מוכה רעידת האדמה שבמהרה מתחדש, אשר מציע נופים מדהימים ולא מעט היסטוריה

תאריך הטיולOctober 2016

מבוא

שנה וחצי לאחר רעידת האדמה חזרנו למקום בו הכי הורגשה עוצמתה, המקום בו כפר שלם נמחק ולא נותר לו זכר.

הבדלים בין חדש וישן, ההימצאות של עדויות לאסון, אל מול ההתחדשות המהירה של המקום, קשה להעריך את עוצמתו של הטבע ברגעים של רעידת אדמה, הדריכה במקום זה כאשר האדמה רגועה, אך מראה סימנים של מה שהתרחש בעבר, היא שהופכת את המסלול למיוחד לא רק בגלל הנוף המיוחד בו.

את דגלי התפילה מוצאים בשפע בכל מקום שבו יש רוח, דרושה כמות גדולה של תפילה אל מול ההרים הגדולים והעוצמה של הטבע.

התארגנות

תחילת המסלול היא בסייברו בסי (syabrubesi), כדי להגיע למקום יש ליסוע בג'יפ נסיעה ארוכה של יום שלם בשבילים מאוד לא סימפטים, ארגנו את הג'יפ מפלייאיסט אותו חלקנו עם עוד אנשים אחרים כמובן.

איתנו לקחנו ציוד מאוד מינימליסטי, תיק של 4-5 ק"ג, כמה בגדים וכלי רחצה, לא לקחנו שק"ש ולא הרגשנו גם בחסרונו בגלל שכל ההוסטלים במסלול מאוד מצוידים בכל מה שצריך.
התיק הקטן אפשר לנו להתקדם מאוד מהר בקלות בשביל, ולא הרגשנו מחסור במשהו.

כל ההוסטלים מאוד מאובזרים, אז לא מומלץ לקחת ציוד מיותר.

יום 1

היום נפתח בהליכה מהכפר סייברו בסי (syabrubesi) שנמצא בגובה 1500 מטר, וחוצה את הנחל bhote, בגשרון ישן - אך יציב.
מיד אחרי הגשר מגיעים לצומת T, ישנו פיצול ימינה לדרך הנמוכה, ושמאלה לדרך הגבוהה, 2 השבילים נפגשים שוב ברימצ׳ה - לקחנו את הדרך הנמוכה בידיעה שנחזור כנראה מהדרך השנייה.

לכל אורכו של היום השביל הולך במקביל לנחל שנקרא גם הוא langtang לרוב בתוך מיוערת, וכל כמה שעות ישנה עצירה נחמדה עם תצפית.

הגענו אחרי הצהריים ללמה הוטל (lama hotel) בגובה 2500 שמה העברנו את הלילה, זה המקום האחרון בערך שבו עוד יש קליטה למי שעושה סים מקומי.

יום 2

ביום זה השביל ממשיך בטיפוס מתון עם הנחל, אך לאט לאט נפרדים מן העצים והנוף מתחיל להתגלות, לכל אורך היום ההליכה היא בערוץ נחל גדול ומרשים.

סוף היום הוא בכפר לאנג-טנג, הכפר שספג אבידות כבדות ברעידות אדמה ונמחק לחלוטין,
רגע לפני שמגיעים לכפר לאנג-טנג עוברים בדרדרת אבנים ענקית, יחסית טרייה שנגרמה מהרעידת אדמה, זאת הפעם הראשונה במסלול שנחשפים לעוצמה של הטבע, השביל בשלב זה נקטע ע"י הדרדרת (נכון ל2016), וניתן לראות מבין הבולדרים הגדולים בעומק של כמה מטרים בפנים שרידים של רעפים ומבנים עליהם הולכים.

ההליכה בקטע הזה עושה צמרמורת משום שקל לדמיין את מה שהתרחש בעבר, כפר שלם הרוס מתחת למטרים של סלעים.

מטרים ספורים אחרי הדרדרת הגדולה נמצא לו כפר לאנגטנג המחודש, המבנים חדשים ובנויים טוב, לא מראים זכר למה שהתרחש לפני שנה וחצי.

צמוד לכפר ישנה אדרטה לנספים ברעידת האדמה, מסביב מאות (אם לא אלפי) דגלי תפילה טיבטים, בגלל שירד גשם דילגנו על המקום בידיעה שנגיע לשמה מחר בבוקר מוקדם להסתכל ולהתעמק, התמקמנו ללילה בכפר.

יום 3

פתחנו את היום באנדרטנה הגדולה שמונה את שמותם של כל הנספים ובניהם אור אסרף, ליד הכפר גם יש מסוק נטוש שאפשר להיכנס אליו, אחר כך המשכנו בדרך למעלה.

ביום זה יש הליכה קצרה עד kyanjin gompa בגובה 3850, אחרי 3 שעות הגענו לכפר.
הגענו בשעות הצהריים המוקדמות עם עודף אנרגיה וזמן לכן החלטנו בספונטניות לטפס לבייס קמאפ של הlangtang lirung.
זה לא מסלול שהרבה הולכים בו לכן השביל מבלבל ולא ברור, נעזרנו באפליקציית ניווט שלפעמים כיוונה לשביל ברור ולפעמים לעליות מוזרות ולא ברורות שלא ברור איפה השביל אמור ללכת, אבל ידענו שאנחנו בכיוון כללי נכון ואין הרבה דרכים ממש לטעות בכיוון.

הגענו לגובה 4400 למקבץ אוהלים בו היו מטיילים רציניים שחיכו למזג אויר טוב כדי לטפס על הlangtang lirung בגובה 7227 מטר.
פגשנו שמה כמה אנשים, הייתה חוויה מרשימה לדבר איתם ולהבין את הקושי אותו הם חווים בניסיון להעפיל לפסגה.

יום 4

מהכפר ישנם כמה אופציות לטיפוס על פסגות עם תצפיות בגבהים שונים לפי דרגות קושי שונות.
בחרנו לטפס לTserko Ri שנמצא בגובה 4985 ולחזור אף מעבר לkyanjin gompa, ובשביל זה התחלנו את היום בשעות מוקדמות כדי להספיק.

הטיפוס הוא מעט מעבר ל1100 מטרים לגובה, השארנו את מעט הציוד שהיה לנו בכפר ולקחנו רק פקל קפה ובקבוקי מים לדרך.
השביל מהכפר ברובו עם שביל ברור אבל ב200 מטרים האחרונים עקבות לשביל נעלמות ומתחיל טיפוס ברור כלפי מעלה בבולדרים.

העלייה ארוכה, תלולה ומעט קשה, המחסור בחמצן מורגש ככל שעולים, אבל בהחלט שווה כל מאמץ, הנוף שנשקף מהפסגה הוא מדהים ועוצר נשימה, משקיף 360 אל עבר ההרים המושלגים הגבוהים סביב ואף מעבר לנפאל ועד סין/טיבט.

התרשמנו מהנוף, שתינו קפה ואז המשכנו את היום בירידה חזרה אל איפה שישנו, אספנו את התיקים והמשכנו ללכת קצת מעבר לכפר לאנג-טנג - שמה נשארו לישון את הלילה האחרון שלנו.

יום 5

היום ממשיך בירידה על גבי הנחל ממנו באנו באותה הדרך, עד שבשלב מסוים מגיעים למקום בשם רימצ'ה (Rimche), ומשמה ישנם 2 אפשרויות להמשך הדרך:

- הראשונה היא על אותה הדרך ממנה באים.
- השנייה עולה על צלע ההר למשך כמה קילומטרים עד שיורדת בחדות ישירות לסיום.

היה לנו ברור שאנחנו בוחרים בדרך הגבוהה בגלל שזה מקום שלא היינו בו, ועדיף כמה שפחות לדרוך באותו מקום פעמיים.

השביל עולה במתינות גובה של 300 מטרים בתוך יער שנמצא על מדרון, לסירוגין נכנס בין עצים ולסירוגין רואים את הנוף.
השביל ברור לחלוטין, בכל זאת ישנם לאורך הדרך פניות קריטיות שאסור לפספס כי גם השביל מגיע למקומות אחרים.
הנוף שנשקף מהשביל יפה על עבר ההרים הרחוקים.

ירידה ארוכה מאוד הובילה אותנו לישוב סייברו-בסי, נקודת הסיום וההתחלה של הטיול שלנו.