יומיים ל-caroline hut

טיול של יומיים על מקטע מה-ball pass, תצפית על קרחונים ועל הר cook.

משך הטיוליומיים
עונה מומלצתנובמבר עד אפריל

טרק הבול פאס שבשמורת מאונט קוק הינו טרק שבעיקרון מיועד למטפסים ועושה את המעבר מעמק הtasman לעמק הhooker. החלק היותר בעייתי של המסלול הוא מהפאס לכיוון עמק הhooker ולכן בחרנו לחסוך את המקטע הזה שכן עיקר הנוף נמצא בצד של הטזמן. ניתן לחצות את הפאס והדרדרות ולעשות את המסלול כמעט מעגלי אך דרוש ניסיון, קרמפונים וגרזן קרח. להרחבה תראו את הסיפור של איל ויפעת. המקטע שאנחנו בחרנו לעשות בו הלוך חזור מגיע לבקתת הקרולין שהיא בקתת מטפסים פרטית (לא ניתן לישון בה) ולכן מחייב אוהל. העלייה על הרכס וההליכה על הסכין היא לא מאוד מסוכנת אך כן כוללת לא מעט טיפוס על דרדרות והסתמכות על רוג'ומים. זה בהחלט מסלול למי שיש לו קצת ניסיון וממש לא דומה ברמת הניסיון הדרוש למולר האט.
הנוף מהמסלול הזה הוא בעיקר מאונט קוק שנראה בזווית קרובה מאוד וקרחון הtasman מהצד השני שמלווה את רוב המסלול. בין הנופים היפים שניתן להשיג בניו זילנד בכלל.

יום 1 - ביקור בblue lakes ועלייה לcaroline hut

את היום התחלנו יחסית מאוחר (10:00), אחרי נסיעה בבוקר מהקמפ החינמי שממוקם 40 דקות נסיעה מהמסלול ואחרי מעבר בdoc.
החלטנו לשלב במסלול את הblue lakes ולהאריך ממש במעט את המסלול. השביל יוצא ממש מהחניון ותוך כמה דקות כבר מגיעים לאגם הראשון שבתכלס הוא קטנטן ולא כחול כמו הבאים אחריו, אבל עדיין חביב ביחס לאלטרנטיבה של ללכת בשביל כורכר...
לאחר כחצי שעה של הליכה לצד האגמים ירדנו לשביל הכורכר הרגיל המוביל לball shelter. המסלול הוא יחסית במישור כשעתיים וחצי על שביל כורכר. בקצה שביל הכורכר ממשיכים בשביל שעולה ויורד על דרדרת אבנים ולנו לקח כשעה עד הball shelter (כלומר - 3 וחצי שעות מהחניון דרך האגמים ועד הבקתה). המקטע שמסוף כביש הכורכר ועד הבקתה לא מאוד נוח ולעיתים תלול והוא כנראה מקטע חלופי לכביש הכורכר שפעם הגיע כמעט עד הבקתה אך כנראה נשטף במפולות לאחרונה.
בבקתה הקטנטנה שיש בה רק 3 מיטות ודלפק והיא מתוחזקת היטב, עצרנו לארוחת צהריים ומנוחה. לאחר כשעה הפסקה המשכנו לכיוון הcaroline hut. השביל מתחיל במישור קצרצר לצד הבקתה ומהר מאוד עולה בדרדרת חדה לכיוון הרכס. העליה לרכס לקחה לנו 40 דקות ומהרכס כבר אפשר לראות את הר קוק ואת הקרחון היוצא ממנו ומשתלב עם קרחון הtasman - מדהים! לא לפספס בשום אופן! (גם אם אתם מתכננים רק לישון בball shelter ולמחרת לחזור - שווה לעלות לרכס בלי ציוד וחזרה).
משם השביל פונה בחדות שמאלה על הרכס ועוד כ3 שעות וקצת הגענו לבקתה. כל הדרך הזו היא בנוף מדהים על הרכס עצמו ולפעמים לצדו השמאלי ומסומן יחסית טוב ברוג'ומים. חשוב מאוד לעקוב אחרי הרוג'ומים ובמידה ואתם לא מוצאים - לחזור אחורה ולמצוא את הבא. לאורך כל המקטע הזה העקיפות של המקטעים התלולים של הרכס נעקפים מצידו השמאלי (זה שקרוב לעמק הtasman) פרט למקטע הממש אחרון שהוא גם מסומן הכי גרוע שעובר מצדו הימני של הרכס (קרוב להר קוק) אך לפחות ממנו אפשר לראות את הבקתה ולכן לא נורא אם יורדים מעט מהשביל.
לבסוף עייפים אך מרוצים הגענו לבקתה לאחר כ7 שעות מתחילת היום כולל הפסקות. שם ביקשנו מהמדריך של הקבוצה בבקתה להקים את האוהל שלנו בקרבת הבקתה - ולא במרחק 200 מטר כפי שדרוש והוא הסכים בשמחה ואף הראה לנו מקומות טובים לאוהל.
ליד הבקתה יש שירותים כימיים ומים שניתן להשתמש בהם.
הקמנו את האוהל ונהננו משקיעה מרהיבה ומהמון הקיות שסבבו אותנו (תוכי ירוק כחלחל יפה וגדול).
לנו היו מעט רוחות בלילה לכן קשרנו את האוהל היטב לאבנים סביב והצטיידנו בביגוד חם ולא היו לנו בעיות - שימו לב שאתם נערכים בהתאם במידה וצפויות רוחות כי אין יותר מידי מסתורים מרוח והאיזור די פתוח.
אחרי השקיעה עייפים אך מרוצים הלכנו לישון.

יום 2 - חזרה לחניון וביקור בתצפית על קרחון הtasman

קמנו מוקדם בבוקר כדי לראות את הזריחה שהיתה מדהימה ביופייה ושווה מאוד שכן גם היא הייתה בצבעי כתום ואדום וגם כל העמק מתחתינו התמלא עננים - כך שהיינו מעל העננים! מטורף!
אחרי הצילומים והמחזה המרהיב המשכנו לנמנם מעט ולאחר ארוחת בוקר וקיפול הציוד - יצאנו לדרך חזרה ב09:45.
השביל חוזר בדיוק באותו המסלול וגם כאן חשוב לשים לב לשביל ולרוג'ומים.
שוב עצרנו בball shelter לארוחת צהריים ומנוחה ומשם המשכנו לחניון. כשעה לפני ההגעה לחניון ראינו שמשאלינו ישנה עליה לרכס קטנטן שנמצא בינינו לבין קרחון הtasman ובחרנו לבדוק מה רואים משם. עלינו כ2 דקות לרכס שהתגלה כתצפית מדהימה לנקודה שבה קרחון הtasman נשבר למים! לא לפספס!! (סימנתי במפה גם).
משם עוד שעה קלילה על שביל הכורכר והגענו לרכב - בסה"כ כ6 וקצת כולל ההפסקות בדרך.
משם חזרנו לעיירה של הר קוק למקלחת קצרה במקלחות הציבוריות ומשם המשכנו נסיעה חזרה לקמפ בו ישנו יום קודם.

• תביאו ציוד חם לילה ואוהל שמחזיק טוב ברוחות
  • תבדקו בdoc את מצב המסלול לפני היציאה
  • צאו למסלול רק במזג אוויר טוב! אין פואנטה ללכת בגשם ולא לראות את הנוף ולהסתכן בהחלקה...