טרק ה-Rees Dart ב-4 ימים

4 ימים מעמק הrees לעמק הdart עם טיול צד ל-Cascade Saddle במזג אוויר מושלם

עונה מומלצתנובמבר עד אפריל

מדובר על טרק שונה בנופים של ניו זילנד בגלל העמקים הרחבים וכמות הקרחונים וההרים המושלגים. הרגשנו קצת יותר כמו בטרק בצפון הודו מאשר בניו זילנד. התוספת הנחמדה היא הבקתות המדהימות של המסלול שכנראה הן הבקתות הטובות ביותר שאפשר לישון בהם עם הבקקאנטרי האט פאס (או ב15 דולר בכרטיסים). הבקתות ממש נראות כהכנה לגרייט ווק אך המסלול עוד לא שם. במקור תכננו לעשות את המסלול 5 ימים אך בגלל תחזית מזג אוויר עשינו את הטרק ב4 ימים ע"י כך שאיחדנו את היום השני והשלישי וכך מצאנו עצמנו ביום אחד יוצאים מהshelter rock hut לdart hut ומשם עם תיקים קטנים עושים הלוך חזור לcascade saddle. יום ארוך שהסתיים ב2200 בלילה. אנחנו ממליצים במידת האפשר כן להשאיר את המסלול 5 ימים וממש לא לוותר על הcascade saddle.
למרות מה שרשום בסיפורי דרך קודמים אנחנו ממליצים כן לעשות את החזרה מהdart hut לחניון הריס או הדארט ביומיים ולא לאחד אחרת יהיה יום קשוח מאוד וחבל על הברכיים אם לא חייב.

מנהלות

הטרק הזה מצריך לפתור את עניין ההגעה לתחילת המסלול והחזרה מסיומו שכן שני החניונים- בנחל הריס או נחל הדארט רחוקים אחד מהשני ודורשים כחצי שעה נסיעה בדרך עפר כל אחד מהם.
פתרונות אפשריים:
1. שאטל- יוצא מglenorchy בהזמנה מראש (או בטלפון שנייה לפני) בשעות 0700 ו0900 בבוקר וחזרה ב 1400 כאשר יותר מ3 אנשים הזמינו שאטל לאותו היום. אפשר להצטרף ספונטנית על בסיס מקום פנוי.

2. שני רכבים- יום לפני או באותו היום למקם רכב בחניון שבו תסיימו ולהגיע לחניון בו תתחילו.

3. טרמפים- פגשנו לא מעט שהצליחו להתחיל ולסיים כך את המסלול. שני הכבישים לחניונים עם תנועה ערה בקטע לא ברור עקב מטיילים שבאים לשנייה להסתכל ולחזור. הכי טוב להשאיר את הרכב בחנייה שנמצאת ממש על הפיצול לחניון הריס ומשם לקחת טרמפ עד תחילת המסלול ולתפוס טרמפ חזרה לרכב בסוף הטרק.

4. לשלב- אנחנו לקחנו שאטל בבוקר הטרק והשארנו את הרכב בחנייה די בטוחה ליד החנות בglenorchy ותפסנו טרמפ בחזור (יורחב בהמשך). זאת עקב הגעה בערב שלפני וחוסר מוטיבציה להתעסק בלחסוך את הכסף ולחפש טרמפים על הבוקר.

יום 1 - מחניון הrees לshelter rock hut

התחלנו את היום ב09:30 אחרי שלקחנו את השאטל מגלנורקי בעלות 35 דולר לאדם.
במהלך היום הסיכוי להישאר עם נעליים יבשות שואף לאפס ולכן שחררו ותרטיבו אותם מההתחלה. סנדלים הם אופציה גרועה עם משקל כבד על הגב ומעלים את הסיכוי שתחליקו.
ההליכה מתחילה בחציית הmuddy creek, את זה אפשר לעשות עם נעליים ולהישאר יבשים. בהמשך לא רחוק ממנו יש עוד 3 נחלים צלולים שצריך לחצות ולאחר חצי שעה מהתחלת המסלול הוא יורד מכביש כורכר ומתחיל להיות שביל מסומן על עשב. העמק יפיפה רחב וירוק עם נופים של הרים מושלגים ומפלים סביב.
כך השביל ממשיך כשעתיים וחצי על קרקע של עשב גבוה עם הרבה ביצות שבהם אנחנו פשוט בחרנו להרטיב את הנעליים ולהיות עם גייטרים אטומים למים (מגני נעליים שמונעים מבוץ להיכנס לנעל).
לאחר כ3 שעות מתחילת היום חוצים גשר מאסיבי מעץ וההליכה נכנסת ל"בוש".
משם ההליכה בעליה מתונה כשמידי פעם יוצאים מהבוש להליכה על עשב וחוזר חלילה עד שלבסוף אחרי 6 שעות הליכה מגיעים לגשר החוצה את הנהר ובסמוך אליו נמצאת הבקתה.
הבקתה ברמה גבוהה מאוד - יש מבנה מרכזי בו יש מטבח, אח ו6 מיטות ומבנה נוסף המחולק ל2 חדרים בו יש 8 מיטות בחדר.
ליד המבנים הללו יש מבנה שירותים עם ניאגרה (לא כימי!) ואפילו מספקים בו נייר טואלט.
בבקתה שטפנו את המכנסיים והנעליים מהבוץ ותלינו אותם לייבוש על חבל הייבוש של הבקתה. במזג האוויר המעולה שהיה לנו הם התייבשו בקלות.
בלילה שמענו שיש קיה מחוץ למבנה ומיהרנו להכניס את הנעליים ויתר החפצים פנימה. כיוון שקיה הוא תוכי סקרן וגדול הוא עושה לא מעט נזק לפעמים. בבוקר ראינו נעליים של אנשים במרחק כמה מטרים מהבקתה ועוד חפצים פזורים בכל מקום. הביקורים של הטרוריסטים האלה נפוצים בבקתה הזו ספציפית ובקמפ שליד הcascade saddle.

יום 2 - עליה לdart hut ועליה לcascade saddle

מכיוון שמזג האוויר ליום השלישי שלנו בטרק לא נראה מבטיח החלטנו לעלות לdart hut וממנו לצאת לcascade saddle באותו היום - יום ארוך מאוד!
התארגנו מוקדם בבוקר ויצאנו לדרך ב7. ההליכה היא במעלה העמק ויחסית מתונה עד שמגיעים לאוכף עצמו שם העליה נעשית תלולה - לנו לקח שעתיים ו45 דקות להגיע לשם.ישנו שביל חצי מסומן היוצא לפסגה קטנה מימין ומשם יש נוף מאוד יפה, מדובר על 2 דקות- לא לפספס!!!. אנחנו עלינו למעט נוף והפסקת נשנושים להורדת הרחמים העצמיים. משם השביל ממשיך בירידה בעמק, חולף על פני גשר שאחריו ישנו מפל עצום ויפיפה ומשם עוד קצת ירידה ומגיעים לבקתה. לנו לקח כולל העצירה בפסגה 5 שעות ו20 דקות.
שוב הגענו לבקתה מצויידת באותה הרמה רק שפה יש 4 חדרים של 8 מיטות והיא גדולה בהרבה מקודמתה. בישלנו ארוחת צהריים, ולאחר בדיקה נוספת של מזג האוויר והתייעצות עם אנשים שירדו מהסאדל החלטנו לארוז תיק קטן ולצאת לאוכף.
יצאנו ב13:40 מתוך ידיעה שנחזור אחרי השקיעה אך שיש אור עד איזור 22:00 בלילה לפחות.
השביל יוצא מהקמפינג שליד הבקתה למקטע קצר בבוש שאחריו יורדים לצד הנחל והולכים במישור. ישנם 3 נחלים שצריך לחצות, 2 מהם הצלחנו לקפץ מעל אבנים ובשלישי חלצנו נעליים. משם המסלול ממשיך במישור יחסית עם עליות וירידות קלות עד קרחון הdart. בשלב הזה רואים רק את קצה הקרחון ואם לא תעלו בגובה לא תוכלו לראות את היופי שלו אלא רק את המקטע המכוסה בעפר. משם יש עליה חדה של כשעה וחצי עד הסאדל - כלומר, לנו לקח 4 שעות וקצת להגיע לשם מהבקתה.
עצרנו בסאדל לארוחת ערב (סנדוויצים שהבאנו איתנו) ולאחר שצילמנו קצת תמונות ירדנו חזרה.
החזרה היא באותו השביל רק שהפעם לקח לנו 3 שעות ורבע והפעם חצינו את הנחלים בנעליים רק כדי לסיים את היום כמה שיותר מהר.
הגענו לבקתה קצת לפני 22:00 הכנו לנו שתייה חמה ונשנושים ועייפים אך מרוצים הלכנו לישון.

יום 3 - מהdart hut לdayles flat hut

מכיוון שמזג האוויר הצפוי היה גשום מהצהריים הווארדן המליץ לכולם לרדת ביום הזה לבקתת הדייליס כיוון שלמחרת כנראה שזה לא יתאפשר בגלל נחלים שיוצפו (אזהרה מוכרת בין הdart hut לdayles flat hut). כמו כן הוא המליץ שלא כדאי לעלות לסאדל באותו היום ושעדיף לרדת לבקתה הבאה אחרת נוכל להיתקע בבקתה לכמה ימים - לכן שמחנו מאוד שעשינו זאת ביום הקודם!
למרות שממש רצינו להישאר ליום מנוחה ולהסתמרטט קצת בבוקר בחרנו לקום שוב מוקדם כדי לתפוס מיטה בבקתה הבאה. הבקתה היא של 20 מיטות ומכיוון שכבר בdart hut היתה תפוסה מלאה של 32 אנשים (לא כולל אנשים באוהלים) לא היתה ברירה אלא לצאת מוקדם.
כך לאחר התארגנות זריזה בבוקר ארוחת בוקר וקיפול הציוד יצאנו לדרך ב8 בבוקר.
ההליכה מתחילה בבוש במגמת ירידה כל היום.
לאחר המקטע של הבוש ישנה חציה של נחל, אנחנו פשוט עברנו בו כי הנעליים עוד היו רטובות מאתמול, אך ניתן להישאר יבשים.
משם ההליכה היא בעליות וירידות קלות על משטחי דשא לצד הנחל שם ניתן לראות את העמק וההרים המושלגים מסביב. לאחר מקטע זה נכנסים שוב לבוש (אחרי כ4 שעות).
משם ההליכה ממשיכה בירידה ולפעמים במישור. בשלב מסויים השביל יוצא מהבוש למשטח עשב וחוזר לבוש שוב, כשהוא יוצא פעם נוספת למשטח עשב שם נמצאת הבקתה. כ6 שעות הליכה מתחילת היום הגענו לבקתה ששוב היתה ברמה גבוהה אך הפעם קטנה בהרבה עם 2 חדרי שינה עם 5 מיטות קומותיים בכל חדר ומטבח קטן עם 2 שולחנות.
ה"מירוץ לבקתה" השתלם והצלחנו לתפוס לנו 2 מיטות בבקתה. אכלנו צהריים ובהמשך החלו להגיע כל האנשים מהבקתה הקודמת כשלפחות 8 נשארו ללא מיטה ונאלצו לישון על מזרוני שטח על הרצפה בחדרים ובמטבח.
המשכנו את היום במנוחה, בישולים ומשחקי קלפים עם כמה זוגות שהתחברנו אליהם עוד בבקתות הקודמות.

יום 4 - מהdayles flat hut לחניון הdart

מזג האוויר לא נראה מבטיח ליום זה אך גם לא רצינו להישאר עוד יום בבקתה עמוסה באנשים. פגשנו בטרק הזה הרבה זוגות צעירים שהתחברנו איתם והחלטנו כולנו לרדת באותו היום לחניון במטרה לנסות לתפוס מקום בשאטל שמגיע ב14:00 או לפחות למצוא טרמפים לגלנורקי ובערב להיפגש כולנו בפאב.
מכיוון שידענו שאנו איטיים החלטנו לצאת מוקדם וכך לאחר התארגנות זריזה בבוקר יצאנו לדרך ב07:20.
מזג האוויר ביציאה היה בהיר ושמשי עם מעט עננים ובדיעבד הוא נשאר כזה והיה מזג אוויר מעולה על אף התחזית הגשומה.
המסלול מתחיל בבוש במגמת ירידה. לאחר כשעתיים של הליכה איטית הגענו למקטע של הליכה על קצה מדרון שמסומנת בשלטי אזהרה, אך בפועל ברובה יש מעקה או גדר ואפילו מדרגות בנויות במקומות התלולים כך שהיה די קל לעבור. באמצע מקטע זה ישנה תצפית נחמדה על הנחל עם ההרים המושלגים מאחוריו. אחריו המסלול ממשיך בעליות וירידות לא כיפיות לבירכיים ובשביל לא נוח, אך אל דאגה - לאחר 3 שעות מתחילת המסלול חוצים גשר רחב ולאחריו השביל נהיה יחסית מישורי, רחב ונוח מאוד עד החניון.
בדרך - כשעתיים לפני החניון שמענו ג'ט בואטים במים וראינו שלט על נקודת איסוף למי שעושה הזמנה מראש. דרך נחמדה ובטח גם יקרה לסיים את המסלול - לא בדקנו על הנושא אך אם אתם מתכננים על יום ארוך מבקתת הdart לחניון זאת אופציה לקיצור של שעתיים וחסכון של השאטל לעיר.
אנחנו הגענו לחניון לאחר קצת פחות מ6 שעות במטרה לנסות לתפוס טרמפ ובמקסימום לקחת שאטל.
בחניון יש מחסה מגשם ושירותים רגילים וכן תנועה רבה של רכבים ושל סנדפלייס.
אנחנו הצלחנו למצוא טרמפ עם מקום אחד, לכן אחד נסע להביא את הרכב בעוד השני חיכה עם התיקים בחניון וכך חסכנו את 70 הדולר של הנסיעה חזרה.
הנסיעה בכביש הכורכר היתה חלקה ולמרות שערב קודם היו גשמים חזקים הצלחנו בקלות לחצות עם הרכב את כל הנחלים (עם רכב נמוך).
כך הסתכמו להם 4 ימי טרק במזג אוויר מושלם על אף התחזית הגשומה וההפחדות של הווארדן. נציין שתקחו בעירבון מוגבל את הוורדן ואנשי הdoc - הם גם אמרו לנו שכדאי לחכות יום לפני תחילת הטרק בגלל שלא נצליח לחצות נחלים - אם היינו מקשיבים להם היינו מפספסים את היום הראשון של הטרק שהיה קל מאוד לחצות בו נחלים והיה לו מזג אוויר מדהים! המקום היחידי שיכול להיות בעייתי הוא המקטע שדובר עליו ביום הקודם וגם כנראה דורש קצת אחריות לפני חצייה ולא נהיה מוצף מכל טפטוף.

• לאורך המסלול יש הרבה מאוד נחלים ממי שלגים שניתן למלא בהם מים - אנחנו הלכנו עם בקבוק 1 של ליטר וחצי לכל אחד.
  • גייטרים בהחלט יעזרו בטרק הזה (מגני נעליים מבוץ) עדיף לקנות כאלה שאטומים למים בחנות לצייד ודייג - עלות של כ70 דולר לזוג מגינים (הקצרים).
  • אנחנו ממליצים לחצות נחלים עם נעליים - במזג אוויר טוב יהיה קל לייבש אותם וגם אם לא, תמיד תוכלו לייבש ליד האח בבקתה. זה מגן על הרגליים יותר טוב, יותר יציב והרבה יותר נוח להליכה. המסלול נוטה להיות מאוד רטוב עם כל גשם קל.