דאסקי 2023

טרק הדאסקי עידכונים 23/3/23

תאריך הטיולApril 2023
עונה מומלצתבעיקרון החודש הכי מומלץ לטייל בפיורדלנד הוא חודש מרץ אבל כל זמן שבותקופה של לפחות שבוע בו מזג האוויר לא גרוע מאוד הוא זמן טוב אני יצאתי בגבול בין מרץ לאפריל שזו תחילת עונת הרבייה של האיילים לאפשר לשמוע את הזחרים שואגם מוזמנים נקבות וזכרים אחרים לקרב (הקיווים קוראים לזה roor והציידים מתחרפנים)

הסיפור הזה הוא בעיקר עידכונים וטיפים שעלו לי מהטרק לידע יותר מקיף ממליץ מאוד על הסיפור של נווה לב .
הדאסקי. טרק הידוע לשימצה בחוויה שלי הייה לא נורא קשה מאוד מהנה ומתגמל אני מניח שבעיקר כי נפלתי על מזג אוויר באמת ממש טוב וחוץ מיום אחד של שלג שגם אותו הייתי יכול לחסוך הייה מושלם
עוד אני אוסיף שהטרק מסומן ברמה ממש גבוהה יותר טוב מטרקים אחרים שעשיתי וגם תוחזק ברמה די סבירה
חוץ מזה ממש ממליץ לשאול את החברה בדוק על הטרק למזלי אחת הבנות עשתה את הטרק חודש קודם ומ ש הליבה והכי ה אותי לקראתו ודאגה לעדכן אותי בכל מה שידעה

אחרי ברור עם הדוק בטא אנאו הבנתי שהאופציה הכי טוב לצאת לטרק המטייל יחיד היא עם חברת trips&tramps שמציעה חיבלת דאסקי שכוללת איסוף מאיזה נקודה שבוחרים חציה של אגם הרוקו על סירה כרטיס למעבורת באגם מנפורי ומשם עוד הסעה למי שצריך במחיר של 334 דולר לבן אדם. שני יתרונות מובהקים ליציאה עם החברה הזו במיוחד למטייל הבודד הם קודם כל העובדה שאתה יוצא בסבב השבועי של הסירה בהרקו יחד עם כל מי שיוצא לטרק תחת החברה באותו שבוע ( חברה מובטח) והשני זה התחושה שמשהו מחפ"ק אותך. לדוגמא ביום הראשון פגשתי שני חבר'ה שיצאו שבוע לפני והיתחרתו החברה העלתה אותם על הסירה והסיע אותם בכוון ההפוך חזרה לטה אנאו
בכל מקרה שם פה מספר של יוהין נהג הסירה בלייק הרוקו ‏‪027 227 7223‬‏ המחיר היה 850 לסירה ( לא משנה כמות אנשים)
והמעבורת בחזור הייתה 55 דולר פעמיים ביום 11 בבוקר 16:00 אחר הצהריים אפשר לשלם במקום

יום ראשון

בשעה שש בבוקר אסף אותי הרכב של טריפס אנד טרמפס מהחניון של המעבורת במנפורי ( ככה הטרק מסתיים ממש ברכב בלי עוד כאבי ראש) אחרי שעה שעתיים נסיעה הגענו לאיזה חניון שם עברנו לג׳יפ של יוהן לעוד שעה נסיעה בדרך אספנו את הסירה ושיט של עוד ארבעים דקות הגענו לבקטה של לייק הרוקח בשעה 10
משם הדרך עברה יחסית בקלילות עד לhalf way hat אני נשארתי שם אבל ממש אפשרי להמשיך עד לליק רו כמו שממליץ נווה אני הגעתי בשעה 14:30 ובחרתי להישאר כדי לדבוק בחברה שהגיע אותי בסירה ולא להיות לבד במשך כל השבוע
הבקתה במצב מעולה אין שום כניסה של סנדי פלייס בחוץ נורא ואיום
מי שבכל זאת מחליט להמשיך קחו בחשבון שהקטה הבאה היא אלפינית ויש מחסור בעצים להסקה

ממליץ ביוםהראשון להביא סנדוויצ'ים וחטיפים גם מגוון את הארוחות שתוכלו בהמשך השבוע וגם זה יום שמתחיל ממש מוקדם ואין זמן להכין אוכל עד שיורדים מהסירה

יום שני half way to loch maree

ביום הזה עשיתי דאבל הט ביחד עם שני בניו זילנד ים שאיתי בעיקר בגלל התחזית שאמרה שיום למחרת יהיה מעונן והדרך בין לייק או ללוך מארי היא על הרכס והנוף משמעותי
בדרך בין halfway ל ליק רו ממש קצרה פחות משלוש שעות שרק השעה האחרונה היא טיפוס
Lake roe hut ממש יפה במצב טוב ופנויה לגמרי בפנים ובחוץ מסנד פלייס וממקומת במקום יפה ממש ממליץ להקדיש יום לשוטט מסביבה
המקטע מלייק רו ללוך מארי קצת יותר מאתגר בעיקר הירידה התלולה בתוך היער שנגמרת רק בבקתה אבל הנופים בחצי הראשון מדהימים
במדרון היו קטעים שהיסתובבתי והישתמשתי השורשים כמו בסולם
אבל רוב הזמן הדרך בסדר
אבל לא הייתי רוצה לעשות אותה בגשם וגם לא יום אחרי גשם רציני שהכול רטוב בסוף הירידה יש גשר חבלים (שבעבר לא היה ) שמבטיח שלא משנה כמה גשם ירד אפשר להגיע לבקתה

יום שלוש הולכים לsaper cove

יום עם הליכה יחסית פשוטה לבקטה שלדעתי היא הלב של הטרק בשום אופן לא לוותר
ממליץ להשתמש וללכת בזמני והשפל ממש מקצרים את הדרך עושים את ההליכה פשוטה יותר
הסולם הוא בערך אמצע הדרך
הלוך לקח לי 5 שעותמסלול גאות חזור קצת פחות מ4 במסלול של השפל
ממליץ להשאיר את רוב האוכל והציוד בלוך מארי ( גם ככה עושים הלוך חזור )
כמו נווה גם אני הצלחתי לדוג בסאוונד ממש בקלות השתמשתי בקבנוס וחכות שהיו בבקתה תוך שעה העלתי שני דגים יחסית גדולים חוץ מזה אפשר לאסוף צדפות ולבשל במיים או במדורה

Loch maree to kantail

אווירה של סוף באוויר מחר זההפס לאחריו אתם בחוץ יום חביב הרבה ביצות בדרך כמה ממש עמוקות ויש גם כמה נהרות עמוקים שצריך לחצות כדאי לארוז את השקש בעוד שקית ניילון ולכסות את התיק בכיסוי גשם
סימו לב שלבקתה מגיעים אחרי גשר אחד והיא נמצאת באותו הצד של הוואדי בו הלכתם כל היום. אני המשכתי בהתלהבות עוד חצי שעה במעלה השביל עד שהרגשתי שמשהו לא נכון וחזרתי על עיקבותי

Kntail to upper spay

היום הזה הבוקר הייה ממש יפה קצת שלג על הפסגות והייתי בטוח שהשמיים נתנו הכול ואםשר לחזור ולהנות מיום טיול יפה אבל כשהגעתי לראש הפס חטפתי שלג וערפל כבד אז ויתרתי על mt memphis
העליה לפס לפעמים מצריכה כמעט לטפס אבל באופן כללי לא יום קשה כל כך הנוף מלמלה יפיפה ותמונות שחלחו לי חברה שעלו יום אחרי מmt memphis היו מחריפות הירידה יחסית תלולה וקצת לפני הבקתה מתחיל איזה דק מעל לביצות

Upper spay to Manapouri

את היום הזה החלטתי להתחיל בשעה שש וחצי כדי לתפוס את המעבורת הראשונה ככה שיהיה לי זמן להתארגן על עצמי כשאחזור לציבילזציה
ההליכה בהתחלה הייתה מהנורכבות והטכניות שהלכתי חושך כמעט מוחלט רק הפנס שלי מאיר והמון עיקופים של ביצות לפעמים קשה למצוא את המשך השביל אבל מרגע שהשמש עלתה הדרך היתה פשוטה יותר ואם זאת היו המון עצים על הדרך שלפעמים פשוט העדפתי ללכת בתוך הנהר השביל נגמר בשלט קטן על דרך עפר למזלי עצר אחד הרכבים שמסייע תיירים מהאגם על הפיורד אוסף אותנו ישבנו בטרמינל משהו כמו חצי שעה מוקפים בתירים מלוקקים שמסתכלים עלינו בשילוב של הערצה וגועל ואיך אפשר בלי בירה על סיפון המעבורת

סיכום

ממליץ מאוד על הטרק ממש נהנתי למרות כל ההפחדות
חשוב לתזמן נכון מבחינת מזג אוויר
חשוב לארוז הרבה אוכל זה נותן גמישות וחופש לשחק עם הימים
תארו חטיפים נדנודים וממתקים זה קריטי למורל למרות המשקל
זה לא גרייט וואק אבל עם כבר עשיתם כמה טרקים של bakecantry אז אתם תהיו אש
הרגלים הולכות להיות רטובות כל יום כל היום אין מה לנסות ולהימנע
שווה להיתעמץ על פרטנר זה משדרג את החוויה
מצד שאני אותי אימצו מטיילים בדרך ואפילו מצאתי עבודה:)
יש בנמפורי אחלה קאמפ סייטpossum lodge ב22דולר לילה עם מטבח מקלחת וכביסה,הנרי הבעלים ממש מתוק ישנתי שם לפני ואחרי

זמין בוואטאפ להיתיעצות 0524752448 נדב

• להוריד את הסיפור דרך של נווה לב ידע זה כוח (יש דרך לעשות סייב לסיפור בתוך האפליקציה)
  • צילומי מסך של התחזית באזור כמה קדימה שאפשר ממליץ על windy
  • צילום מסך של הגאות סביב הדסקי סאוונד
  • להשאיר מצרכים לארוחה בואן לסיום הטרק ( במנפורי אין סופר )