טרק ב-breheimen

טרק לא פשוט המשלב נופים של אגמים, קרחונים, והרבה ירוק!! כחלק מטיול של חודש וחצי עם תיק על הגב עשינו את המקטע הזה ובלי ספק זה המקטע הקשה ביותר שעשינו אבל שווה כל רגע!!! במקטע זה לא תפגשו כמעט אנשים ותזכו לראות נוף מגוון ופראי תוך כדי מעבר בבקתות שירות עצמי. בשונה מכל מקום אחר בעולם, כל נורבגיה מרושתת במערכת בקתות אשר חלקן מאויישות וחלקן הן בקתות שירות עצמי כאשר התשלום על הלינה ועל האוכל ממחסן האוכל מתבצע על פי אמון בלבד

תאריך הטיולAugust 2013
עונה מומלצתיולי-ספטמבר

grotli-skridulaupbu

מ-bergen, העיר השניה בגודלה בנורבגיה, לקחנו אוטובוס עד לפיורד המפורסם geiranger (כ-12 שעות נסיעה) ובתיכנון המקורי היינו אמורים להתחיל את ההליכה משם אך מהאינפורמיישן בעיירה נמסר לנו כי השבילים שם באותו הזמן היו במצב לא טוב ושכדאי לנו להתחיל מ-grotli וכך עשינו (תפסנו טרמפ לשם..)
היום הראשון הוא יום הליכה ארוך המתחיל מעלייה קלה עם נוף לשניי אגמים נחמדים וממשיך לאיזור סלעי עם אגם נוסף עד שמגיעים לשיא הגובה ונפרס העמק המיוער עם האגם הענק אליו יורדים בזהירות. בהמשך היום הולכים לאורך האגם, בתוך היער, הליכה שיכולה להיות נחמדה מאוד אם המזג האוויר נח ויכולה להיות לא פשוטה בכלל במידה ויורד גשם והכל נהיה חלק ובוצי (בעצם על כל יום אפשר להגיד את זה..) אבל בכל מקרה הולכים לא מעט זמן בתוואי של היער עד שמגיעים לקצה האגם שם נמצאת הבקתה של DNT (יש עוד שתי בקתות בדרך שהן פרטיות אז לא לפתח ציפיות..!!!) חשוב להגיד שהיום הזה הוא יום לא פשוט בכלל, במיוחד אם זה היום הליכה הראשון שלכם בנורבגיה (במפה רשום 7 שעות אך זה יכול להתארך..) בגלל שאנחנו התחלנו את היום בשעות הבוקר המאוחרות ולא הגענו לבקתה של DNT שכבר התחיל להחשיך אז הקמנו אוהל ביער (ממש חצי שעה מהבקתה אבל את זה רק אחר כך גילינו..)

skridulaupen-slaeom(אוהל באמצע הדרך..)

בלי ספק זה היום הכי קשה בטיול, במיוחד אם לא מחלקים אותו לשניים כמו שאנחנו עשינו..ביום זה ממשיכים ללכת לאורך האגם ומתחילים לעלות למעלה לאורך הנהר שמזין אותו. כעבור זמן מסויים התוואי הופך לסלעי ענק עליהם הולכים והנוף משתנה לנוף קרחונים. בשלב מסויים תפסה אותנו סערה שלא השאירה לנו ברירה אלא להקים אוהל לחצי שעה עד שהכל יפסק ולכן קצת בזבזנו זמן ולאחר מכן המשכנו לעלות למעלה בסלעי הענק, לצד הקרחונים והמפלים שמתגלים לאט לאט.
בשלב מסויים של ההליכה מגיעים לנקודה בה יש משטח שלג ענק אשר הסימון בו לא ברור כל כך (לפחות שאנחנו היינו שם) ולכן הורדנו את התיקים והתחלנו לחפש את הסימון בקצה השני. בגלל שמזג האוויר היה לרעתינו וכבר היה דיי מאוחר החלטנו להקים שוב פעם אוהל בשטח ולהמשיך את היום למחרת. בלילה מצאנו את עצמינו ישנים ליד קרחון ענק שסופת ברקים מטורפת מעלינו..

אוהל- slaeom

אחרי הלילה המשוגע שעבר עלינו, היום המשיך ברוחות חזקות ובטיפוס לא פשוט. הגענו שוב למשטח השלג הענק ומצאנו את הסימון בקצה השני שלו אחרי מספר נסיונות. היום ממשיך בטיפוס על הבולדרים וחציית שדות שלג בגדלים שונים וכל כמה זמן מתגלים אגמים נוספים ושדות קרח עצומים. בהמשך היום יש חציית נהר לא פשוטה, בנורבגיה ובברהיימן במיוחד יש לא מעט מקומות בהם צריכים לחצות נהרות קפואים וחזקים וזה אחד מהם.. אחרי שחוצים את הנהר מתגלה עמק נוסף עם אגם גדול בתוכו ומתחילים לרדת בירידה חלקלקה לעבר הבקתה (גם פה יש בקתה שנראית קרובה אך הבקתה של DNT יותר רחוקה אז לא להתבאס..). הבתקה אליה מגיעים היא אחת הבקתות שהכי אהבנו בנורבגיה אז שווה להגיע!
*בגלל שעד עכשיו לא הצלחנו להשיג קליטה ולהתקשר הביתה אז אחרי שהתאוששנו קצת הלכנו לטפס קצת ולחפש קליטה... לא הלך..

saleom-sprongdalshytta (אוהל)

בגלל שעד עכשיו לא הצלחנו להשיג קליטה ולהתקשר הביתה אז קמנו בבוקר והדבר הראשון שעשינו היה לטפס בלי תיקים לאיזה שיא גובה ולחפש קליטה... לא הלך לנו..
אז המשכנו בדרכינו ביום קליל יחסית בו הולכים לאורך האגם ומדלגים על נחלים קטנים ומפלים כשהכל ירוק מסביב. בהמשך הדרך עוברים באיזור עם מספר בקתות קיץ של נורבגים לצד הנהר שמזין את האגם, ואחרי זמן מסויים הצלחנו להשיג קליטה ולהתקשר סוף סוף הביתה כדי להרגיע תהורים.. באיזור הזה גם היה משטח דשא נחמד והחלטנו להקים אוהל ולעשות יום מנוחה קטן אחרי הימים הראשונים שהיו לא פשוטים בכלל..

אוהל-sprongdalshytta

יום רגוע כאשר הולכים בתוך היער ברוב היום עד שהנוף נפתח מעט ומתחילים לטפס לצד קרחון עד שמגיעים לבקתה. הדבר הכי מעצבן בבקתה הזאת הוא שבניגוד לשאר הבקתות שממוקמות קרוב מאוד לאגם או לנחל עם מים טובים, כאן צריך להתאמץ הרבה יותר כדי להביא מים לבקתה.. אבל בקטנה..

sprongdalshytta-arentzbu

קשה לי לכתוב על היום הזה ולהגיד בדיוק מה יש בו כי פשוט מהרגע שיצאנו מהבקתה ועד הרגע שהגענו לבקתה הבאה ירד עלינו המון גשם.. אבל בגדול היום נפתח בעלייה קטנה וממשיך בהליכה על סלעים לצד אגמים, יש לא מעט חציית נהרות כשלקראת סוף היום אולי בגלל הגשמים הרבים ואולי תמיד זה כך אבל יש חצייה של נחל מאוד חזק ועמוק.. חשוב מאוד להיות זהירים ולחפש את המעבר הכי נוח כדי לא להתרסק בתוך הנחל (מנסיון..).

arentzbu-skjolden

אחרי שעשינו יום מנוחה בבקתה כדי לייבש את כל הציוד שלנו שנרטב בגשם ובחציית הנחלים, יצאנו ליום הליכה במזג אוויר מדהים!
המסלול מתחיל בנוסף ירוק ופתוח לצד נהר מדהים כשביום יפה ניתן לראות באופק את הפסגות הגבוהות של יוטנהיימן. היום ממשיך בעלייה קטנה עד שמתגלה תצפית לאגם מדהים ביופיו אשר לצידו יש מספר בקתות וכמו כן בקתה של DNT. אנחנו לא עצרנו כאן והמשכנו לרדת למטה בירידה חדה עד לעיירה skjolden שנמצאת על פיורד מדהים כאשר בדרך יש המון שיחי פטל, מומלץ לקטוף ולשים בבקבוק ריק.. כשיורדים למטה ומגיעים לכביש מומלץ לתפוס טרמפ כדי לחסוך את שעת ההליכה לאורך הכביש.. ב-skjolden הקמנו אוהל בקמפינג שנמצא על אגם קטן ויפה בעיירה.

false

• עד גיל 26 משלמים חצי מחיר על הלינה בבקתות
  • מומלץ מאוד ללכת עם מקלות הליכה!!! בגלל חציית הנהרות, משטחי השלג והמקטעים הבוציים
  • מזג האוויר הנורבגי משתנה כל הזמן, גם בשיא הקיץ יש ימים שלמים של גשם ואפילו שלג..! לבוא מוכנים להכל!
  • לקנות/ לצלם מפות בפלאפון, מפת הקוד של הבקתות אותה מקבלים בחינם בסניפי DNT לא תמיד מספיקה בשטח למרות שבד"כ הסימון מעולה.
  • יש מגוון עצום של מסלולים ושל וריאציות שונות לכל טרק ולכן ניתן לתכנן טיול בהתאפ לתנאים ולדרישות האישיות שלכם
  • נורבגיה מדינה מדהימה ובעזרת מערכת הבקתות שיש בה ניתן לטייל בכיף במדינה הזאת! חשוב מאוד לשמור על הבקתות ולשלם כפי שצריך בבקתות השירות העצמי ולהוציא שם טוב לישראלים:)