שבוע road trip בדרום באחה קליפורניה

לא מצאנו המון מידע בעברית על מסלול עם רכב בבאחה קליפורניה הדרומית, אז החלטנו לשתף קצת מהחוויה שלנו. בילינו באזור סה"כ שבעה ימים, שכללו הרבה ים, שנורקלים, טבע, חוות ואווירה מקסיקנית נהדרת!

תאריך הטיולJuly 2024
משך הטיולשבוע
עונה מומלצתאנחנו טיילנו בתחילת יולי והיה חם כמו במדבר בארץ בקיץ, בכל זאת נהנינו מאוד מאוד (רב הפעילויות שעשינו היו במים). שיא עונת הלוויתנים הוא באזור דצמבר-פברואר, כאשר בתקופה זו גם הטמפרטורות הרבה יותר נוחות לטיול בחוץ.

רקע

אחרי ארבעה שבועות במקסיקו, ולאור מזג האוויר הגשום באזור המערבי של מקסיקו החלטנו להרחיק אל הצד השני של המדינה, באחה קליפורניה. חשבנו שהגעה ליעד הזה תהווה הזדמנות מעולה לעשות road trip, להנות מנופים יפים, חופים מהממים ושמש!
לא מצאנו סיפורי דרך רלוונטיים על road trip בעברית, ולכן בנינו את כל התכנית על סמך שילוב של כל מיני אתרים באנגלית, וזה הסיבה שבגללה אנחנו גם כותבים את סיפור הדרך הזה.
היה לנו שבוע נפלא בבאחה, מומלץ מאוד למי שאוהב את המדבר, קקטוסים, טבע, חופים יפים, חוות, צלילות ושנורקלים (אנחנו לא צוללים)!

הגעה לסאן חוזה דל קאבו

נחתנו בערב בסאן חוזה דל קאבו, אחרי טיסה מקנקון דרך מקסיקו סיטי (הייתה יקרה, כי הזמנו יחסית ברגע האחרון).
הזמנו את ההוסטל שלנו בקאבו סאן לוקאס מבעוד מועד, אולם כשנחתנו גילינו שעלות מונית / אובר לסאן לוקאס היא ממש יקרה ביחס למה שהיינו רגילים עד כה במקסיקו! לכן, ביטלנו את ההוסטל שלנו והזמנו במקום זאת הוסטל בסאן חוזה (desert hostel). שיקול נוסף היה שלמחרת בבוקר היה עלינו להגיע לסוכנות הרכב שנמצאת ליד השדה (שנמצא כאמור גם בסאן חוזה) בכדי להשכיר את הרכב שלנו לשבוע הקרוב.

יום ראשון בדרכים - Cañón de la Zorra, שינה בחווה

את הבוקר פתחנו בנסיעה לסוכנות הרכב cactus rental, שהייתה בחירה מעולה (הכי זולים ומומלצים לפי ההשוואה שעשינו). את הביטוח עשינו דרך booking.
אחרי תדלוק, סופר ועוד התאפסויות, יצאנו לדרך!
היעד שלנו להיום היה Cañón de la Zorra, שם עשינו מסלול כיפי במים, בילינו במפל ובבריכות ונהננו מהנופים של המדבר. הנסיעה אל הקניון הייתה בעיקרה דרך כביש 1 (שהוא הכביש המרכזי והיחיד בערך בצד המזרחי), ובחלק האחרון נוסעים בדרך עפר (כמו ברב המקומות בבאחה).
הכניסה עלתה לנו 200 פסו ובמקום היו ממש מעט אנשים. יש לציין שהיה מאוד חם באותו היום, ולכן בילוי במים היה אידיאלי!
במסלול נעזרנו באפליקציה all trails (המסלול של Cañón de la Zorra) כי הדרך לא הייתה ממש מסומנת, אולם ניתן להסתדר גם בלעדיה. המסלול כולל בתחילתו מפל עם בריכה, ובהמשך הרבה בריכות בעומקים שונים.
אחרי מספר שעות במסלול ובמים, יצאנו לכיוון החווה שבה היינו אמורים לישון באותו הלילה (מומלץ לנסוע בבאחה באור יום, בשל הפרות בדרך).
באותו הלילה ישנו במקום מקסים בשם Cabanas Flor de pithaya, שזו חווה ותיקה עם חדרים מהממים של משפחה מקסיקנית חמה ולבבית. המשפחה קבלה את פנינו בחום, החדר היה מפנק וגדול, החווה מלאה בפירות וירקות, והשקיעה והנוף היו מהממים!
הייתה לנו חוויה אותנטית בחווה, אכלנו ביחד עם המשפחה ארוחת ערב ושוחחנו רבות על החיים בבאחה ועל מקסיקו בכלל.

יום שני בדרכים - El Triunfo, Cactus Sanctuary

יצאנו בבוקר לכיוון El Triunfo, עיירה קטנה ומהממת שניתן למצוא בה מספר מוזיאונים.
נכנסו לשניים מהמוזיאונים - האחד על "הcowboyים" שחיו באזור, ההיסטוריה והמסורות, והשני על ההיסטוריה על באחה קליפורניה ועל מכרות כסף שהיו באזור. נהננו ללמוד על ההיסטוריה של המקום, על ההשפעה של הספרדים, הקשיים לאור מזג האוויר ועל ההתפתחות של האזור עם השנים.
לאחר מכן עשינו סיבוב קצר בעיירה החמודה (היא קטנטנה) ולאחר מכן התפנקנו בגלידה עם ארבעה טעמים מיוחדים.
בתום הסיבוב בעיירה, המשכנו לCactus Sanctuary, שזהו שטח גדול ממש עם מבחר עצום של מינים שונים של קקטוסים. לצערנו כאשר הגענו בעל המקום לא נכח, אולם בכל זאת נכנסנו ללא עלות (היה עובד אחר בכניסה), ולאורך המסלול המסומן קראנו את כלל ההסברים (שהיו באנגלית).
ממש נהננו לראות את המבחר הרחב של הקקטוסים, להעמיק בזנים השונים ולהכיר עובדות מעניינות על הצמח.
משם נסענו לעיירה la ventana. עיירה קטנה (שהייתה יחסית ריקה, כי זה לא שיא העונה), שבעיקר ניתן למצוא שם אנשים שחובבים ספורט ימי. שם ישנו בla ventana hostel שהיה חביב יחסית, ואכלנו בערב במקום ממש חמוד שנקרא Polvora (היה שם אוכל "ישראלי", העתק לא מדויק). לפני כן, עשינו סיבוב בחוף ונהננו מהשקיעה היפה (כדאי להדרים כמה שיותר בחוף).
הסיבה שבגללה הגענו ללה ונטנה, היא כדי לעשות למחרת ספארי שנורקלים שיוצא מהחוף של העיירה, אבל מכיוון שלא היו מספיק אנשים שנרשמנו בסוכנויות השונות, אז החלטנו לדחות את הפעילות ליום שבת.
נציין שהדרכים בבאחה ממש כיפיות לנסיעה בעיקר בגלל הנופים היפים! אז גם זה חלק מהכיף של הטיול.

יום שלישי בדרכים - חוף balandra, מוזיאון הלוויתנים, פסטיבל בלה פז

קמנו מוקדם בבוקר (אפילו הספקנו לראות קצת את הזריחה), כדי להקדים לתורים של חוף balandra המפורסם. יצאנו מלה ונטנה לכיוון לה פאז, והגענו 20 דק לפני פתיחת השערים ב8 (כמובן שכבר התחילו התורים). למזלנו הגענו באמצע שבוע, ולכן המצב היה יחסית סביר והתורים זרמו ממש מהר.
הגענו אל החוף, שהתגלה כחוף האהוב עלינו בכל מקסיקו (הספקנו להיות בצד הקאריבי גם). המים ממש צלולים ומרעננים, התצפית נהדרת וממש שקט ונחמד. צריך לזכור להביא שמשיה / להשכיר שם (זה מה שאנחנו עשינו), ולהביא אוכל ושתייה (אין שם).
אחרי שתם זמננו בחוף (מאפשרים לסבב הראשון רק עד השעה 12 בצהריים), ביקרנו ביקור קצר בחוף El Tecolote ומשם אל מוזיאון הלוויתנים בלה פאז (Museo de ballena y ciencias del mar). למזלנו בדיוק התחיל סיור באנגלית שהיה ממש נחמד! למדנו על המינים השונים של הלוויתנים, ראינו שלדים שלהם, ושמענו על עוד חיות ימיות. הסיור עצמו ארך שעה וקלע בדיוק למה שרצינו :)
לאחר מכן, המשכנו לארוחת צהרים מאוחרים בעיר (יש המון אפשרויות) ומשם אל ההוסטל שלנו sunset hostel.
בערב היה פסטיבל (כנראה לחגיגות הקיץ) בלה פאז, שהיה ממש נחמד. הסתובבנו בין הדוכנים, אכלנו גלידה כמובן ונהננו להסתובב בטיילת בלילה.

יום רביעי בדרכים - ספארי שנורקלים, יער הקקטוסים בלה ונטנה

קמנו גם היום מוקדם מאוד בכדי להגיע ב8 לספארי שנורקלים. קבלנו המון המלצות לעשות את הפעילות הזו, למרות שהיא יקרה (כ570 ש"ח לאדם), וזה אכן היה שווה!!! אחרי בירור מול כמה חברות, בחרנו באחת שהיו לה מספיק אנשים עבור אותו היום והמחיר שלה היה הזול מבין מה שבדקנו (Mexico Travel Adventure). הספארי הוא בשעות 8-14, וכולל ארוחת צהריים. היינו סך הכל ארבעה אנשים שהגיעו לעשות את הספארי, בנוסף למדריך והקפטיין של הסירה :) המדריך היה נפלא, עם המון ידע (בעל דוקטורט בביולוגיה ימית), וגם הקפטיין היה מיומן וחד (בחיפוש אחר חיות). במהלך הסיור זכינו לשנרקל עם מובולות (מנטה ריי) ולראות אותם מקפצים מעל המים, המון דגים ממש יפים ליד הריפים, צבי ים, דולפינים, אריות ים ועוד. מכיוון שטיילנו ביולי, אז הגענו בתום עונת הלוויתנים, כך שרק האחרונים שבהם עוד נראים באזור (קבוצה אחרת שיצאה באותו היום הצליחה לראות אורקה!). נסכם שהיה סיור מעניין מאוד, מלמד, חיות מהממות וארוחת צהרים נהדרת (יש גם אופציה צמחונית).
לאחר מכן, נחנו קצת בחוף היפה של לה ונטנה, ומשם, כשנעשה קצת יותר נעים אחהצ, המשכנו ליער הקקטוסים (ניתן למצוא את המסלול שלו בall trails בשם bosque de cactus). מאוד נהננו ללכת בין הקקטוסים, לקרוא את ההסברים השונים על הצמחים ולהנות מהנוף. ניתן לעשות את המסלול גם באופניים.
בסוף היום, חזרנו בחזרה להוסטל שלנו בלה פאז, במטרה להספיק לראות את השקיעה ולעשות עוד סיבובים בטיילת.
זה היה היום הכי מוצלח בטיול (בגלל הספארי)!

יום חמישי - בילוי בחופים ליד לה פאז ונסיעה לכיוון todos santos

היום קמנו בנחת, הכנו ארוחה שווה בהוסטל ומשם יצאנו לסיבוב בעיר לה פאז. עד כה בילינו בעיר רק בטיילת בלילה, ורצינו לראות איך היא ביום. כיאה לעונה, היה ממש חם ולכן הסיבוב שלנו לא היה מאוד ארוך. עברנו בין ציורי קיר יפים, ישבנו קצת במזגן בבית קפה נחמד, ומשם המשכנו לחוף Tesoro.
מכיוון שזה היה יום ראשון, החוף היה יחסית עמוס, אבל זה לא הפריע לנו להינות מהמים הצלולים והשקטים. גם כאן יש להביא שמשייה / להשכיר / למצוא מקום תחת אחד העצים הבודדים שקיימים שם.
תכננו להספיק ללכת לעוד חופים באזור, אבל רצינו להגיע בזמן לשקיעה במקום הלינה שלנו ליד העיירה el pescadero שליד todos santos.
אנחנו בחרנו לישון במקום שנקרא Libra Hostel Campground-Glamping, שהיה נראה מגניב. מדובר בפרויקט של אחים שהקימו חווה אקולוגית קטנה ובה ישנים בתוך מכולה שעוצבה ממש יפה. אנחנו אהבנו את המקום (חוץ מהעובדה שהופתענו שהכל שם אקולוגי כולל שירותים ומקלחת), ומעבר לכך מדובר באזור שאין בו ממש איפה לאכול בערב (במרחק הליכה), ולכן קנינו מצרכים בסופר הקרוב והכנו ארוחת ערב מהנה.

יום שישי ואחרון בדרכים - todos santos ונסיעה לקאבו

פתחנו את הבוקר בבית הקפה same same but different cafe, שהיה נחמד מאוד!
יצאנו משם לtodos santos, עיירה ציורית מאוד שניתן לבלות בה כמה שעות. הסתובבנו שם בין הגלריות השונות, נכנסנו לחנויות הבגדים וחנויות התיירים (יקרות מאוד) ובעיקר אהבנו לראות את הרחובות הצבעוניים. הטמפרטורות באזור הזה של באחה הדרומית יותר נמוכות מאלו שבלה פאז, בשל הקירבה לאוקיינוס הפסיפי, וזה כמובן היה מורגש!
בתכנון המקורי רצינו להספיק להגיע לתצפית שמתחילה בsuger port, אולם לא הספקנו כי רצינו להגיע לקאבו סאן לוקאס יחסית מוקדם בשביל המלון שלנו.
לכן, משם יצאנו אל קאבו, הנופים כבר נראים שונים מאוד ממה שראינו בצד המזרחי של באחה הדרומית, ונעשה עמוס יותר ככל שמתקרבים אל קאבו.
את אחר הצהריים והיום שלמחרת בילינו במלון מהנה לרגל סיום הטיול!