שבוע וחצי בלאוס

טיול בן שבוע וחצי בלאוס: ויאנטיין, ואנג ויינג, לואנג פראבאנג שנקטע מוקדם מהצפוי עקב תקרית לא נעימה

עונה מומלצתאוקטובר-מרץ

אתחיל ואומר שהיו לי תכניות רבות לגבי לאוס ויש לי תחושת החמצה אדירה מהמדינה הזו, התחלתי לטייל בה ולעשות את המסלול המוכר פחות או יותר כשירדתי לכיוון דרום המדינה גיליתי שהכרטיס אשראי שלי (Visa) אבד היה לי כרטיס גיבוי של אמריקן אקספרס שמתברר שהוא חסר תועלת בלאוס ולא הייתה לי ברירה אלא להשתמש במעט כסף חירום שהיה לי בצד לנסוע לפאגסה ומשם לקחת אוטובוס לבנגקוק ולסיים את הטיול בלאוס בתחושת החמצה.

טיול בלאוס

כסף (נכון לינואר 2014): המטבע בלאוס נקרא קיפ 1שקל=4500 קיפ

ויאנטיין:
נחתתי בשדה התעופה בבירת לאוס ויאנטיין, הוצאתי ויזה כשהגעתי תמורת 20$ או 25$ ותפסתי טוקטוק למרכז העיר.
זוהי עיר הבירה הנעימה ביותר שראיתי במזרח, גרים בה רק 300,000 תושבים היא מרווחת,נעימה, לא זכור לי שראיתי בניינים כלשהם והאוויר בה לא מזוהם מפיח כמו בערי בירה של מדינות שכנות.
ממקורות שונים שקראתי הבנתי שאין יותר מידי מה לעשות בעיר עצמה אז קניתי במשרד כרטיס בסליפר ללואנג פראבאנג (מחיר כרטיס 200,000 קיפ), השעה הייתה שעת בוקר והיה 9-10 שעות עד שהאוטובוס יצא אז החלטתי להשאיר את המוצ'ילה במשרד בו קניתי את הכרטיס ולהסתובב בין המקדשים והמבנים העיקריים בעיר.

לואנג פראבאנג:
לואנג פראבאנג היא עיר יפה מאוד עם המון מקדשים ונזירים והייתה עיר הבירה עד שהחליטו להפוך את ויאנטיין לעיר הבירה.
לאחר 12 שעות נסיעה הגעתי ללואנג פראבאנג לפנות בוקר נכנסתי לאחד הגסטהאוסים שמה הערתי את הפקיד בקבלה ושלמתי על מיטה בדורמס (30,000 קיפ) נרדמתי מיד, כשקמתי בשעות הבוקר המאוחרות ירדתי מהמיטת קומתיים בה ישנתי כל שותפיי לחדר כבר היו ערים ומיד שסיימתי לרדת בסולם נעמדה מולי בחורה ודיברה איתי בשפה לטינית שלא הבנתי, הבחורה הייתה ברזילאית וכנראה שחשבה שגם אני היא התנצלה והציעה לי לבוא איתה ועם השותפים לחדר בטוקטוק למפלי קואנג סי ולמערות הבודה באזור.
יצאנו מהגסטהאוס אני שתי ברזילאיות, גרמניה, הולנדית ושוויצרי ותפסנו טוקטוק ביחד, אחרי מיקוח קל הוחלט שנשלם לו 40,000 קיפ כל אחד לנסיעה מהגטהאוס למפלים, למערות הבודהה ובחזרה לגסטהאוס.
מפלי קואנג סי: מפלים יפים עם מים בצבע טורקיז משגע, מחיר כניסה 20,000 קיפ. ניתן לשחות במים הקרירים ויש עמדת טרזן לקפיצה למים.
מערות הבודה: מערות נחמדות שלפי דעתי השיט (שעלה 20,000 קיפ הלוך וחזור) על הנהר בדרך אליהם היה יפה יותר.
חזרנו ללואנג פראבאנג בערב, יש מקום נחמד ומרכזי שאת שמו אני לא זוכר אבל בו כולם מתרכזים לאכול ולשתות וב23:00 הכל נסגר בעיירה והדבר היחיד שניתן לעשות זה לשחק באולינג.
ביום למחרת היו חלק שקמו מוקדם מאוד להאכיל נזירים, טיילנו בעיר עצמה בין המקדשים ובערב הסתובבנו בשוק הלילה היפה של העיר.
החלטתי שלמחרת אני אסע לואנג ויינג קניתי כרטיס ב130,000 קיפ (8 שעות נסיעה)

ואנג ויינג:
עיירה קטנה על נהר המקונג, מתויירת מאוד זה המקום ללא ספק לחגוג בלאוס יש כאן מסיבות כל היום וכל הלילה.
הדבר המרכזי שאליו מתנקזים לפה התיירים כולל גל הישראליאדה מתאילנד זה האבובים, שוכרים אבוב תמורת 55,000 קיפ (ועוד 15,000 פיקדון שיוחזר לכם) ושטים על הנהר בין הברים. פעם היו הרבה יותר ברים (לי אמרו שבסביבות 12-15) אך סגרו את רובם עקב טביעות ומוות של תיירים שיכורים בנהר.
כיום יש 3 ברים בכל בר מוכרים שתייה ויש משחקי אלכוהול עם תיירים אוסטרלים\קנדים\גרמנים\בריטים והולנדים בעיקר.
בלילה גם יש בעיירה הקטנה מסיבות ופאבים.
יש בואנג ויינג הרבה טבע ודברים יפים לראות כמו: הלגונה הכחולה, מערות בודה, טיפוס צוקים, קאייקים, השכרת אופניים ונסיעה בין כפרים. ככה שכדאי להגיע ולא להבהל מגל הישראלים מתאילנד.
אני שכרתי אופניים (20,000 קיפ) נסעתי ללגונה הכחולה מקום יפה שבו אפשר גם לטפס 30 דקות למערה עם בודה (דמי הכניסה היו 15,000 קיפ אם אני לא טועה) ואחר כך הסתובבתי עם האופניים בין הכפרים הקטנים באזור.
ביום אחר נסעתי עם קבוצה של 6 ישראליות לראות מערות גיר ולעשות שיט אבובים בתוך מערה.
אחרי כמעט שבוע בואנג ויינג החלטתי להמשיך קניתי כרטיס לטה קק (160,000 קיפ, 7 שעות נסיעה)

טה קק+ פאגסה- סוף הטיול:
לטה קק הגעתי בעקבות תרמילאי גרמני שטייל איתנו בקמבודיה, הרעיון פה זה לשכור אופנוע ולעשות את 'הלופ של טה קק' לופ בין ארבעה ימים שעובר באזורים כפריים ויפים של לאוס, הגעתי ב1 בלילה עשיתי פה לילה בגסטהאוס מחורבן (75,000 קיפ לחדר פרטי) כי הגסטהאוס שבו מתארגנים על אופנוע ומפות היה מלא לגמרי.
למחרת הגעתי לגסטהאוס כדי לצאת להשכיר אופנוע ולצאת במקום גיליתי שהכרטיס אשראי שלי (ויזה) נעלם, לא הייתי מודאג מידי כי היה לי כרטיס גיבוי של אמריקן אקספרס, אבל גיליתי שהוא חסר תועלת והוא לא מכובד בשום מקום בלאוס. היו לי 80$ לחירום ועוד 400,000 קיפ והבנתי שאני צריך להשתמש בזה לצאת לתאילנד כדי שאוכל לפתור את בעיית הכסף.
לקחתי אוטובוס לפאגסה (80,000 קיפ, 5.5 שעות) אמרו לי שההגעה לשם היא שעתיים והיא הייתה ארוכה יותר היה עוד ישראלי שהיה איתי על האוטובוס וחפשנו גסטהאוס בפאגסה שם הכל היה מלא או יקר החלטנו שנחלוק חדר (130,000 קיפ כל אחד).
למחרת פרטתי חלק מהדולרים ושלמתי 480,000 קיפ לסליפר לבנגקוק תאילנד (10 שעות נסיעה).

התכנונים שהוחמצו

חוץ מהלופ של טה קק עליו פרטתי רציתי לראות את xe pian national bio diversity conservation area שמורת טבע הסמוכה לפאגסה עם הרבה חיות בר מעניינות.
תכננתי להגיע לאזור 4000 האיים ולעשות שם טרק עצמאי בין הכפרים.

• חשוב לטייל עם כרטיס אשראי נוסף לגיבוי, תדאגו ששני הכרטיסים מחברות ויזה או מאסטרכארד ואותם מכבדים בכל מקום בניגוד לאמריקן אקספרס ודיינרס