מכפר הנוקדים לכביש 90

מסלול בן יומיים שמתחיל בכפר הנוקדים ועובר בבריכת צפירה, גבי הרדוף, ועוד המון תצפיות מרהיבות על נחל צאלים האגדי! ונגמר בכביש 90

תאריך הטיולMarch 2018
משך הטיוליומיים
עונה מומלצתחודשים סוף פבואר עד סוף אפריל הם הזמן הכי טוב, אפשר גם בחורף רק צריך לבדוק לפני שאין סיכוי לשטפונות! עלול להיות מאוד מסוכן! ועל קיץ אין בכלל על מה לדבר...

אורך המסלול:
אורך המסלול הוא כ- 24 קילומטר

מים:
מים מים ועוד קצת מים! חברים לא לזלזל בנושא הזה אנחנו לקחנו כל אחד (שני חברה היינו) 8-9 ליטר ליומיים, בעיקרון זה מספיק.. אבל אם יש לכם מקום ואין לכם בעיה עם משקל או משהו אז קחו עוד ליטר או שניים ליתר ביטחון (לא לשכוח שגם בלילה צריך לבשל עם מים)

ניווט:
לא ממליץ לצאת בלי מפה ולסמוך על כל האפליקציות ניווט למיניהם,כי ברוב המסלול אין קליטה. תשקיעו, קנו מפת סימון שבילים מס' 11 (ממליץ לא מריקושט, סתם יקר) מפות זה נכס! אם לא בא לכם להוציא כסף תדפיסו מעמוד ענן או מ israelhiking.osm.org.il

ציוד מומלץ:
- אוהל: בלילה ישנים בשטח אז למי אוהב לישון באוהל שיביא, אני ממליץ
- קרם הגנה: גם ל"לא אשכזנים" שביננו, זה מדבר, יבש, אדמה בהירה, אין עננים בדרך כלל, חשופים כל היום לשמש קל מאוד להישרף זה סתם לא נעים ומבאס את הטיול
- מקלות הליכה: ממש לא חובה! אבל מאז שאני גיליתי את המקלות לא יכול לחזור אחורה.. מאוד מקל עם כל המשקל בעיקר בעליות.

הגעה לכפר הנוקדים

יצאנו בערב שלפני על קו 550 לערד. כשאתם מגיעים לערד תרדו מהאוטובוס בתחנה הכי קרוב לאכסניית אנא, מולה יש פארק גדול עם הרבה מדשאות שם ישנו. אזהרה!! פתחנו את האוהל ללא הכיסוי גשם ובשלוש בלילה.. כן כן התחילו ממטרות, אז ההמלצה היא או לשים כיסוי גשם או הרבה יותר פשוט יש איזורים בפארק שהם לא מדשאות, כגון: חורש, סתם אדמה יבשה או כל דבר אחר שהוא לא דשא. שנו טוב! יום ארוך לפניכם.

יום 1

קמנו בשש וחצי בבוקר אכלנו ארוחה טובה ותפסנו טרמפ לתחילת כביש 3199 בקצה הצפוני של ערד. משם ניסינו לתפוס טרמפ לכפר הנוקדים (נסיעה של 8 קילומטר) אבל עבר שם נהג מונית שהיה בדרכו למצדה ועשה לנו מחיר נחמד של 30 שקלים לשנינו ביחיד.
טיפ- הייתי אומר שהמדבר הוא המקום הכי קל בארץ לתפוס בו טרמפים, אנשים רואים אתכם בשמש עם תרמיל גדול וכבד.. בדרך כלל עוזרים
הגענו לכפר הנוקדים בשעה שמונה בבוקר חצינו את הכביש לצד השני והתחלנו בצעידה על דרך עפר באורך 3 קילומטר מסומנת שחור לחניון לילה בריכת צפירה משם ממשיכים עם השביל הירוק ומתחברים אחרי מרחק קצר שוב לדרך עפר המסומנת שחור ומגיעים לבריכת צפירה( לא בדיוק לבריכה עצמה) שם יהיו לכם שני אופציות
1- להשאיר את התיקים בסוף השביל ומשם להתחיל בשחייה בשרשרת גבים נחמדה (לא מומלץ,בדואים)
2-לעלות בשביל הכחול עלייה קצרה ולרדת בשביל ירוק קצר מאוד אך גם מאוד תלול,(יש יתדות) בסוף הירידה תגיע לגב נחמד שתאלצו לחצות(לא חייב עם התיקים) ומיד אחריו תגיעו לבריכת צפירה. חברים בריכת צפירה היא גן עדן עלי אדמות, מקום מדהים! תתקתקו את תחילת המסלול בשביל שיהיה לכם כמה שיותר זמן בבירכה
חזרנו את הירדה התלולה (הפעם עלייה) בשביל הירוק ואת השביל הכחול הקצר לדרך העפר השחורה והמשכנו איתה מרחק קצר עד לשביל כחול. בשביל הכחול המשכנו מעל נחל צאלים קצת פחות משלוש קילומטר והגענו לפיצול שבילים שחור או להמשיך עם הכחול השביל השחור הוא עלייה להר נמר שפסגתו תצפית מרהיבה על כל רמת מדבר יהודה ודרום הר חברון. בין אם תמשיכו בכחול או בשחור תגיעו לאותו מקום, שביל אדום שאיתו תמשיכו לכיוון מזרח עד לתצפית מדהימה על מזרח נחל צאלים. לדעתי חייבים להגיע עד לתצפית לפחות שעתיים לפני השקיעה. המשכנו עוד קצת בשביל האדום והשתלבנו עם השביל הירוק לכיוון צפון השביל מוביל לנחל הרדוף,בנחל הרדוף ישנה שרשרת גבים מאוד גדולים, המקום לא הכי נגיש וזה מה שהופך אותו לקסום כל כך, כמעט לא תראו אנשים (אנחנו לא ראינו בכלל) הירידה בשביל מתחילה יחסית מתונה ונעשית תלולה מאוד אז להיזהר. הגענו לגבים בנחל והמשכנו בעלייה בשביל הירוק, העלייה לא קלה אך די קצרה. מסוף העלייה המשכנו בשביל הירוק בערך עוד שני קילומטר ואז יש דרך עפר לא מסומנת בסימון שבילים ולא במפה, פשוט יש שביל.. באורך של חצי קילומטר (הדרך מסומנת במפות סימון שבילים החדשות) מכיווןן דרום לצפון שמחברת בין השביל הירוק שעליו אנחנו לדרך 4x4 מסומנת כחול. הגענו לשביל הבחול המשכנו איתו לכיוון מזרח עוד כ 800 מטר והגענו ל"חניון לילה נחל הרדוף" בחניון אין כלום, אפילו שלט לא ראינו, תזהו אותו לפי זה שהוא משמאל לשביל ויש שטח די גדול עם חומות אבנים נמוכות שמטיילים בונים כדי להגן מרוחות בלילה, וגם סימני מדורה תראו.

יום 2

היום השני מאוד פשוט לניווט וגם לא מאוד קשה. קמנו מוקדם בבוקר (שש) התארגנו אכלנו יצאנו לדרך.
-טיפ: אני מציע צאו מוקדם, כיף מאוד לעשות את הירידה עם אוויר טוב וקריר של בוקר
מהחניון לילה פשוט צריך להמשיך לכיוון מזרח איזה 100 מטר ותגיעו לפיצול שבילים כחול שחור. יצאנו בשביל הכחול לכיוון מעלה צאלים (רק שאנחנו נרד אותו) עכשיו יש ירידה של כמעט 4 קילומטר ירידה לא קלה אבל חברה הנוף מתגמל, יהיה לכם נוף מדהים לים המלח ונחל צאלים.
סיימנו את הירידה בשביל בכחול והמשכנו על שביל ירוק לחניון לילה נחל צאלים. הגענו לחניון, משם יש שני אופצייות
-1 להמשיך מהחניון לכיוון מצדה ושם לסיים את המסלול, ממצדה יש אוטובוסים למרכז למי שלא רוצה בטרמפים.
-2 להמשיך מהחניון על דרך עפר נוחה מאוד מסומסת שחור באורך של שלוש וחצי קילומטר ובסופה מגיעים לכביש 90
אנחנו בחרנו בדרך השנייה, ומשם תןפסים טרמפים חזרה.
מכיוון שהתחלנו את המסלול מוקדם בבוקר, סיימנו אותו בחצות היום, אז מכביש 90 תפסנו טרמפ ובילינו את שאר היום במים הקרירים של עין גדי..(שווה לקום מוקדם)

• לא לסמוך על המפה שציירתי למעלה! היא להמחשה בלבד,לתת כיוון איך נראה המסלול. צירפתי למטה קובץ kml מדיוק של המסלול!