תאריך הטיול | April 2014 |
---|---|
משך הטיול | יום אחד |
עונה מומלצת | סתיו, חורף ואביב - ממשל לא כדי בעומסי חום! |
המסלול המתואר באורך של 1.5 ק"מ והוא מעגלי, מתאים בול למשפחות שרוצות להעביר שעתיים בדרך מ/לאילת.
באמצע הדרך נעבור בדיונות של חולות כסוי ונוכל להתגלגל לאורכן.
באים מדרום - ייסעו בכביש מספר 12 היוצא מאילת צפונה לכוון מצפה רמון דרך בקעת עובדה. נוסעים צפונה כ-50 דקות מרגע היציאה מהעיר לכוון צומת שיזפון עד שלט חום המורה ימינה לכוון שחרות ועובדה.
כעת יש לפנות ימינה ולנסוע דרום מזרחה עוד כ- 10 דקות.
מכאן מומלץ לאפס את הספידומטר ולמדוד 5 ק"מ עד ההגעה לסימון שבילים ירוק בצד שמאל ( מזרח ) של הדרך.
הסימון אינו ברור ומסומן על גבי שלט קטן לבן- שימו לב !!!
( בדרך נחלוף על פני סימוני שבילים בצבעי כחול, אדום, שחור ו"שביל ישראל"- עליהם נפסח )
נחנה את הרכב בצד הכביש בסמוך לסימון הירוק, ובצורה הבטוחה ביותר – ככל הניתן הרחק מהכביש. שם יתחיל המסלול.
באים מצפון - נוסעים דרומה על כביש 40 עד לצומת שיזפון. בצומת פונים ימינה בעקבות השילוט "אילת דרך עובדה" ולאחר כ- 10 ק"מ פונים שמאלה בעקבות השילוט למנחת עבדה ולשחרות. נוסעים על הכביש הצר לכיוון דרום, מכאן מומלץ לאפס את הספידומטר ולמדוד 5 ק"מ עד ההגעה לסימון שבילים ירוק בצד שמאל ( מזרח ) של הדרך.
הסימון אינו ברור ומסומן על גבי שלט קטן לבן- שימו לב !!!
( בדרך נחלוף על פני סימוני שבילים בצבעי כחול, אדום, שחור ו"שביל ישראל"- עליהם נפסח )
נחנה את הרכב בצד הכביש בסמוך לסימון הירוק, ובצורה הבטוחה ביותר – ככל הניתן הרחק מהכביש. שם יתחיל המסלול.
ביציאה מהרכב ליד הסימון הירוק יש להתחיל ללכת בעקבותיו (השביל ברור ונראה לעין). הטיפוס קצר ולא קשה ובסופו הדיונה המרשימה תתגלה לעיניכם, אי אפשר לעמוד בפניה… לאחר שנתגלגל ונשתעשע בחולות עומדות בפנינו שתי אפשרויות חזרה לרכב.
האפשרות הראשונה היא לטפס חזרה על הדיונה ולחזור על עקבותינו בדרך שממנה באנו.
האפשרות השניה היא מעט ארוכה יותר וכוללת הליכה קצרה לאורך הכביש. יש לחפש את הסימון השחור שמתחבר לירוק בראש הדיונה. הולכים על השביל השחור המשולב עם שביל ישראל עוד כק"מ וחצי עד החיבור לכביש בו נוכל לראות את רכבינו 800 מטר צפונה.
מקור החולות הוא בלייה של סלעי משקע ימי (גיר וקרטון) הנמצאים בבקעת עובדה ואבן חול מאזור בקעת הירח ומזרח סיני. סלעי המשקע הימיים ואבן החול נשחקים כתוצאה משטפונות, ומוסעים בעזרת רוחות שגורמות לריכוז החול במדרונות שבמזרח הבקעה. להבדיל מהחולות שלחוף הים התיכון (המוסעים בעזרת הנילוס לים) הרכב החול כאן הוא 60% קלצית, 40% קוורץ.
תגובות
התגובה שלך
יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?
בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם