טיול מעיינות בהרי ירושלים

את הטיול מתחילים במבשרת ציון וגם מסיימים אותו במבשרת ציון, במהלך שלושת ימי הטיול עוברים בהמון מעיינות ובעיקר נהנים מהנופים של הרי ירושלים.

תאריך הטיולOctober 2020
עונה מומלצתאפשר בכל עונות חוץ מבחורף, כל עוד בחרתם ימים חמים שתוכלו להכנס לכל המעיינות זה סבבה, אם חם מידי זה יכול להקשות על הטיול.

נקודת התחלה וסיום

את הטיול נתחיל במבשרת ציון בקסטל, יוצאים מהקסטל לכיוון כביש 3965 (כביש שמוביל להדסה), ממש חצי קילומטר לתוך הכביש רואים אתר בנייה ונכנסים אליו בסוף שלו תראו כניסה לשביל, זה תחילת הטיול.
סוף הטיול יהיה גם במבשרת ציון אבל הפעם נכנס למבשרת דרך רחוב "בילו" הרחוב מאוד קרוב למחלף הראל. (למי שמעדיף לא להסתבך עם תחילת הטיול באתר בניה וכו.. עדיף להתחיל את הטיול בכניסה להר איתן + מצרף תמונה של הכניסה למסלול דרך האתר בניה)

!!!

בפרקים הבאים השתדלתי להסביר בצורה הכי ברורה איך עושים את המסלול אבל בגלל שזה כה מסובך וירודים ועולים על המון מסלולים שונים אני מאוד ממליץ להוריד את האפליקציה israel hiking map שם תכננתי את הטיול, הכל יותר ברור שם, אפשר גם תוך כדי הטיול להפעיל מיקום ולראות בתוך האפליקציה אם אתם על המסלול, אני מעלה קישור למפה אפשר לפתוח גם מהטלפון, אם אתם מתכננים לעשות את המסלול אני ממליץ מאוד להסתמך על האפליקציה ובנוסף להעזר במה שרשמתי פה.

יום ראשון. קסטל - חרבת סעדים (13 ק"מ)

כמו שציינתי מקודם נכנסים למסלול דרך הקסטל מתקדמים על המסלול עד שמתחברים עם שביל ישראל, ממשיכים עם שביל ישראל עד למעיין עין סטף, משם ממשיכים על שביל ירוק\שביל ישראל, יורדים במדרגות מאוד ארוכות שמורידים אותכם לגמרי מהר איתן, שמגיעים לסוף המדרגות ממשיכים ללכת על שביל ירוק\שביל ישראל עד שמגיעים לצומת, שם פונים ימינה להמשך השביל הירוק, מגיעים לעין חנדק, מעיינן ממש מגיב ממולץ מאוד להכנס עם פנסים ולהגיע לסוף, לאר מכן ממשיכים בשביל הירוק עד שמגיעים לתחילת שביל המעיינות (עין סריג) ממשיכים בשביל המעיינות עד לחרבת סעדים (עוברים בדרך בעין תמר עין עוזי ובעין עמינדב שמיובש) בסוף השביל הירוק מגיעים לחניון לילה עם ברז מים עובד(מים קרים ומצננים) אנחנו בחרנו שלא לישון בחניון לילה סעדים מכיוון שמצאנו פינה שקטה וריקה מאנשים בין העצים אבל בעיקרון כדי להגיע לחניון לילה צריך להתקדם על השביל האדום עד שתראו שולחנות קקל.

יום 2 חרבת סעדים - הר איתן (20 ק"מ)

היום השני מתחיל בחרבת סעדים עובר בהר טייסים ולבסוף מסתיים בהר איתן, היום השני יחסית מסובך הייתי ממצליץ לראות בקובץ של israel hiking map שאני מוסיף ולהעזר במה שאני רשמתי פה. את היום מתחילים על המסלול האדום ממשיכים במסלול האדום בסביבות ה3 ק"מ עד שמגיעים לצומת עם שביל שחור ( יש שתי צמתים עם שביל שחור הפיצול הוא בצומת השניה) בפיצוך פונים ימינה לשביל השחור ממשיכים עם השביל השחור עד שמגיעים לפיצול עם שביל כחול שממשיך ישר! ( יש עוד פיצול לפניו שעושה דוך 180 מעלות לא לפנות אליו!!) שמגיעים לשביל הכחול נכנסים אליו הולכים עליו עד שמגיעים לחיבור עם שביל אדום, השביל האדום מקביל למסילת רכבת. ממשיכים על ל האדום לא מעהשביט ולבסוף מגיעים לכביש, חוצים את הכביש ווממשיכים במסלול האדום 50 מטר עד לפניה לשביל ירוק, חוצים את נחל שורק (יש בו זרימה!!) וממשיכים על השביל הירוק חצי קילומטר עד שרואים שביל לא מסומן שמעלה אותכם להר ( עליה לא קלה) עולים להר טייסים ופונים ימינה לשביל הירוק, הולכים בשביל הירוק עד שמגיעים לעין טייסים מעיין גדול וקר שמרען אותכם מאוד אחרי שהלכתם בסביבות ה10 ק"מ +- אחרי המעיין ממשיכים על השביל הירוק על שמגיעים לכניסה של הר טייסים, ממש במקביל לכביש יש מסלול לא מסומן שמוריד אותכם מההר, ירידה ארוכה ותלולה, שמסיימים לרדת פונים שמאלה ממשיכים על השביל הולכים כמה דקות עד שרואים פניה למסלול קצר שמעלה אותכם מהר מאוד להר איתן (עליה מאוד קשה ותלולה) שיוצאים מהעליה פונים שמאלה עד שמגיעים להר איתן עצמו ( ליד האזור של הכושר יש ברז מים כדאי למלא) עולים בכביש של הר איתן עד שמגיעים לחניון לילה "אקליפטוסים", אם נשאר לכם כח אפשר ללכת לבור איתן ולהתרען במים הקפואים שלו.

יום 3 הר איתן - מבשרת ציון (13 ק"מ)

את היום השלישי והאחרון נתחיל בחניון לילה אקליפטוסים בהר איתן, נרד לכניסה של הר איתן ונפנה לתחילת המסלול המקיף של הר איתן, אחרי בערך 500 מטר במסלול נפנה ימינה לאיפה שהיינו אתמול ונרד מההר נלך באותו המסלול שהלכנו בו אתמול עד שנעלה בחזרה לכניסה להר טייסים, הפעם בנקום להכנס להר טייסים נמשיך ישר נחצה את הכביש וישר שנסיים לחצות את הכביש נכנס למסלול לא מסומן, נלך בו ובפניה השניה שנראה נפנה ימינה לירידה לעין ראפה נמשיך ללכת במסלול עד שנגיע לעין לימון (מעיין ממש מגניב שווה מאוד להכנס למערה לראות את הנביאה!) שנסיים בעין לימון נכנס לתוך עין ראפה נלך את כולה עד שנצא ממנה ונמשיך בכביש שמוביל למחף חמד שנגיע למחלף חמד נצא בכיכר ביצאיה הראשונה נלך 70 מטר על הכביש נפנה שמאלה למסלול לא מסומן ונלך בו, נעבור במערה מתחת לכביש 1 וכשנצא ממנה נפנה ימינה נמשיך ללכת כמה קילמוטרים עד שנגיע לפיצול בפיצול נמשיך ישר ו20 מטר אחרי הפיצול יש עוד פיצול גם בו נמשיך ללכת ישר, ממשיכים ללכת עוד 200 מטר עד שמגיעים לעין נקופה או בשמו השני "גרוסמן" זה המעיין האחרון בטיול, כדי לחזור למבשרת חוזרים דרך איפה שהלכנו, בפיצול השני פונים שמאלה (יש שלטים שרשום בהם "דרך למבשרת ציון") ממשיכים בשביל ובסוף יש עליה על כביש אספלט מכניסה אותכם לרחוב "בילו" מהרגע שנכנסתם למבשרת אפשר לקחת אוטובוס לירושלים או ממחלף הראל למחלף חמד ומשם אפשר לתפוס אוטובוס לכל מקום בארץ.

• ציוד - כמה שפחות ציוד ככה יותר טוב אם התיק שוקל יותר מ15 קילו החוויה שלכם תפגע, אנחנו לקנו אוהל אבל במבט לאחר הוא לא היה נחוץ אפשר להסתדר בקלות בלי אוהל וכך להוריד מכל תיק 1-2 קילו
  • כל יום למלא 3-4 ליטר לא יותר מזה אנחנו טיילנו בימים יחסית חמים וזה הספיק לנו
  • מבחינת אוכל אנחנו הכנו כל יום שתי ארוחות גדולות ובין לבין אכלנו טונה מעושנת או נשנושים, הארוחות הגדולות שלנו היו אורז צהוב עם עדשים וקבנוס, ארוחה קלה להכנס ממלאת וטעימה. ביום הראשון אפשר להביא פירות וירקות
  • להביא כמה בוקסרים בונוס ממה שרציתם, נכנסים להמון מעיינות + הליכה מרובה, בקלות אפשר לקבל שפשפות מזה וכדאי להחליף בוקסרים
  • להכנס לכל המעיינות!!!!! היום הראשון מלא במעיינות מאוד מרעננים אל תוותרו עליהם.