טיול עצמאי בירדן

ואדי מוסא,פטרה ועקבה

תאריך הטיולMay 2018

טיול לפטרה ועקבה - מידע כללי

רצינו לעשות טיול עצמאי בירדן שבו פטרה היא המטרה העיקרית של הטיול ובעלות מינימלית.
לאחר הרבה בירורים מספר דברים שחשוב לדעת לפני הטיול:
- כיום אי אפשר לעבור את הגבול אם אין מדריך טיולים שמעביר אותך לצד הירדני ואתה תחת אחריותו ואנשי קשר שלו או חלק מקבוצה גדולה
- אם נשארים מעל 2 לילות בירדן הויזה החוצה עולה 10 דינר ( 50 שקל) במקום 40 דינר (200 שקל)
- אם הולכים לפטרה ביום הראשון בירדן הכניסה לאתר עולה 90 דינר לעומת יום שני ומעלה שעולה 50 דינר - כרטיס ליומיים עולה 55 דינר
-יש מוניות בשפע עם מחירים לא רעים אך קיימת גם תחבורה ציבורית שזולה משמעותית ובאמת לא נוראית, מגיעה גם לפטרה, ואדי רם ועקבה ובטוח יש לעוד מקומות, המקומיים יודעים מעולה את השעות אבל בדר"כ האוטובוסים בין עירוניים יוצאים עד 12 האוטובוס יוצא רק כשהוא מתמלא לגמרי
( אנחנו חיכינו שעה ) אז לקחת בחשבון מבחינת הזמנים.
- לא היינו בואדי רם נטו בגלל סיבה של זמן וכסף, אבל לפי המלצות שקראנו ( ואני הייתי בעבר ) מקום מדהים ומיוחד, מטיילים שם עם גיפים או ששוכרים ויש כאלה גם שמביאים את שלהם מהארץ .

יום 1- מעבר גבול, נסיעה לפטרה ומסלול ראשון

שרק תיכננו את הטיול והבנו שחייב לעבור את הגבול עם מדריך כל המדריכים שמצאנו שמחו להעביר אותנו בנוסף לחבילת הכל כלול של טיול בירדן הכולל את כל האתרים החשובים, ניסינו להסביר שאנחנו מעוניינים בטיול עצמאי אבל הם לא הסכימו אם לא ניקח את כל החבילה,
בסוף באחד הפורומים מצאנו המלצה על נרגיזה, היא העבירה אותנו את הגבול בלי בעיות ( בתשלום כמובן 25$ לאחד )
הגענו ב8:30 עברנו את מה שצריך בצד הישראלי ( תשלום של 100 שקל שמשלמים ביציאה מהארץ)
התחברנו לקבוצה שלה ועברנו איתם את התהליך בצד הירדני סה"כ לקח בערך שעתיים.
החלפנו כסף במעבר גבול בצד הירדני הם היו בסדר גמור ולא לקחו הרבה עמלה.
נקודה חשובה- במעבר גבול מביאים לך טופס שיש בו מין טבלה בו חותמים לך במעבר גבול ביום שהגעת, היינו צריכים להחתים גם באתר פטרה וגם ליתר ביטחון במלון שישנו בו , זה נייר שמוכיח שנכנסת בתאריך הזה ןהזה ואיפה היית לפי זה יודעים כמה כסף לקחת ממך שמעבר גבול חזור ובאמת היית איפה שאמרת שתהיה- שמרנו עליו בטירוף.
מראש תיכננו לקחת מונית לעקבה ומשם אוטובוס ציבורי לפטרה אבל הקבוצה של נרגיזה גם ככה נסעה לפטרה אז הצטרפנו רק להסעה שלהם.
הגענו לפטרה אחרי בערך שעתיים נסיעה באזור השעה 13:00 קנינו כרטיס ליומיים ( 55 דינר)
בפטרה יש המון אופציות למסלולים בדרגות קושי שונות וזמנים שונים.
ביום הראשון עשינו את רוב המסלול הראשי (מסלול אדום) שמראה את כל האתרים החשובים , מסלול נוח וקל מאוד להליכה יש גם אופציה לסוסים שכלולה בכרטיס כניסה למי שמעוניין.
יש הרבה מדריכים ירדנים בדרך חלקם מוסמכים וחלקים סתם מקומיים שחיים שם את כל חייהם שרוצים לקחת אותך להראות לך את המסלולים ובתשלום כמובן, אנחנו הרגשנו שזה די מיותר אבל בהמשך הבנו שאם רוצים לראות מעבר זה בלתי נמנע.
יש שירותים ברמה גבוהה מהצפוי כל כמה זמן, כמה מקומות לשבת בהם ובעיקר הרבה אנשים שמנסים למכור לך דברים לא נחוצים.
פטרה מרהיבה ביופייה, מעבר למבנים החצובים בסלע שנשמרו בצורה מדהימה כל השנים האלו, הצבעים של הסלעים והתופעות הגיאולוגיות שניתן לראות שם ייחודים מאוד למקום, בחלק מהמסלולים הרגשנו בכוכב אחר, בקיצור אתר מומלץ מאוד ושווה להיות שם אפילו יותר מיום אחד לדעתי.
אחרי כמה שעות של טיול חתכנו למלון שלנו Valentine Inn שנמצא בעיירה Wadi Musa כמה דקות נסיעה במונית (3 דינר)
הזמנו אותו כי הוא היה מאוד זול ( 60 שקל ללילה ) ומה שקיבלנו היה בהחלט מתאים למחיר אבל לא היה נורא סה"כ, היו עוד כמה תרמילאים צעירים שהיו שם והייתה גם אחלה ארוחת ערב. חוויה.

מספר טלפון של נרגיזה - 0526545729

יום 2 - פטרה, נסיעה לעקבה

פלוס למלון - יש הסעות בחינם לכניסה לאתר פטרה אז אין צורך במונית - יוצאות בשעה 7:00 ו8:00 וחזרה אחה"צ
נסענו עם ההסעה של 7:00 והתחלנו עוד יום טיול באתר , אחרי התייעצות קלה בתחנת מידע החלטנו להתחיל עם האדום להתחבר לכחול ומשם יש מקטע לא מסומן במפה שנאמר לנו בתחנת מידע שנוכל למצוא בקלות דרך להתחבר למסלול הכתום ולראות נוף מאוד יפה שמשקיף על אחד התארים החשובים.
היה קצת קשה למצוא את ההתחלה של המסלול הכחול ( החיבור בין הכחול לאדום) ניסינו לשאול מדריכים אך הם רק רצו לקחת אותנו בעצמם ( בתמורה כספית) בסוף הבנו מה השביל וההמשך היה הרבה יותר מובן ומסומן עם אבנים בצדדים ורוגומים.
השביל היה מדהים ומיוחד, הוא בעצם לוקח אותך בין ההרים שמשמאל לשביל הראשי ומטפס לגובה, מרגיש כיאלו בכוכב אחר.
באיזשהו שלב נגמר השביל והתחלנו לחפש את התצפית והחיבור לשביל הכתום, בתחנת מידע גם נאמר לנו שיש תחנת מידע למעלה בקצה שתעזור לנו.
לא היה כלום חח בסופו של דבר אחרי כמה דקות כבר התחלנו להתלבט מה עושים צץ בחור שנראה מקומי , לא מדריך מוסמך ובקושי דובר אנגלית.
ניסינו לשאול אותו על השביל ואיפה אנחנו במפה . הוא פשוט סימן לנו לבוא אחריו והתקשר לחבר שלו שמדבר אנגלית כדי שנסביר לו לאן אנחנו רוצים.
בסופו של דבר בלי שהתכוונו הוא בא איתנו את כל הדרך לתצפית מה שהתברר כחיוני כי בחיים לא היינו מצליחים להגיע לשם בלי מישהו שמכיר ויודע את הדרך, אין סימנים שמראים, הדרך עקלקלה וכו. אז כמובן ששילמנו לו והודינו לו ואחרי תצפית באמת ששווה כל רגע התחברנו למסלול הכתום והמשכנו לפי התכנון.
באזור השעה 11 כבר היינו בתחנה המרכזית של פטרה - לילה קודם ביררנו במלון על האוטובוסים הציבוריים שיוצאים לעקבה, אמרנו לנו שיש רק עד 12:00 בצהריים.
עלינו על האוטובוס ב11:00 והוא יצא שעה אחריי, הם מחכים עד שהאוטובוס יתמלא ואז נוסעים, נסיעה מאוד חוויתית ובכללי הנהיגה בירדן לא לבעלי לב חלש.
הגענו לתחנה מרכזית בעקבה, המלון שלנו היה בחוף המערבי בערך רבע שעה נסיעה, הנהג של האוטובוס התקשר לחבר שלו שהוא נהג מונית שיקח אותנו וזה גם עלה 5 דינר.
המלון בעקבה מאוד נחמד. מכירים ישראלים , מלון של צלילות, רק צעירים תיירים ואחלה של אוכל.
לילה עלה 35 דינר לחדר פרטי עם שירותים ומקלחת צמודים וברמה סבבה לגמרי.

יום 3- עקבה ומעבר גבול חזרה

רצינו לראות איך נרגיש בעקבה מבחינת להיכנס לים וכו. את האמת שאני הרגשתי לא הכי בנוח, כל הבנות בים מכוסות לגמרי והרבה נעיצות מבטים
אז אחרי ארוחת בוקר חתכנו לאילת . מונית מהמלון למעבר גבול עלתה 15 דינר .
המעבר גבול בדרך חזרה היה קליל מאוד. תוך פחות משעה כבר היינו בצד השני.
הייינו צריכים להראות את הנייר ששמרנו עליו כמו על חיינו המוכיח שהתאריך שהגענו אכן היה לפני יומיים וחתימה של פטרה שהיינו שם וחתימה של המלון וכך גם שילמנו את הויזה המוזלת ( 10 דינר ).