טיולים יומיים ב daisetsuzan national park

מידע כללי על הפארק הלאומי ועל סביבתו. ובנוסף פירוט על שני טיולים יומיים אפשריים בפארק עצמו. טיול אחד לפסגת הר kurodake וטיול שני למרגלות ההר ashidake

תאריך הטיולSeptember 2018
משך הטיוליום אחד
עונה מומלצתהסתיו (ספטמבר - נובמבר) האביב (מרץ- מאי)

הפארק הלאומי daisetsuzan ודרכי הגעה

אחד המקומות היפים ביותר בהוקאידו וביפן בכללי הוא daisetsuzan national park
בפארק הלאומי יש הרבה טיולים יומיים מגוונים וגם טרקים של כמה ימים. הפארק נמצא צפונית לסאפורו, הבירה של הוקאידו וכל מי שמצפין להוקאידו חייב לבקר בו!
אני ממליצה להקדיש לפחות 4 ימים לפארק עצמו ולסביבתו, אנחנו היינו יומיים וזה הרגיש לחוץ ושאנחנו מפספסים הרבה!
יש טיולים יומיים קצרים, טיולים יומיים ארוכים, טיולים של מספר ימים ושבילים יפהפיים ומגוונים בכל דרגות הקושי!

ניתן להגיע לעיירות השונות בפארק באוטובוסים אך חשוב לקחת בחשבון שהם בתדירות יחסית נמוכה. לכן מומלץ להשכיר רכב ולהתנייד בעזרתו ברחבי הפארק.
כמובן שאפשר להיעזר בטרמפים עם מקומיים או תיירים אחרים שהשכירו רכב, אבל גם פה לקחת בחשבון שזה לוקח זמן ומצריך הרבה סבלנות.

חשוב לקחת בחשבון שבחורף המסלולים בפארק סגורים ואין תחבורה ציבורית בכלל לאזור.

העיר המרכזית שנמצאת ליד הפארק היא asahikawa בה אפשר למצוא מקומות לישון במחירים סבירים ואפשר למצוא טוריסט אינפורמשיין שייתן מידע על המסלולים בפארק עצמו. המרחק בינה ולבין העיירות השונות יכול לקחת יותר משעה נסיעה ברכב. לכן צריך לקחת בחשבון שזה מצריך לקום מוקדם אם רוצים לעשות מסלולים ארוכים.

ישנן מספר עיירות קטנות בתוך הפארק, גם בהן אפשר לישון אך מקומות השינה מאוד מוגבלים וגם הרבה יותר יקרים, יש בערך מקום לינה אחד עד שניים בכל עיירה. המסלולים השונים יוצאים ממש מהעיירה כך שזה היתרון הגדול למי שישן בהן. העיירות הן: sounkyo onsan, ginsendai, kogen onsan, asahidake onsan, aizankei onsan.

שתי העיירות המוכרות ביותר הן סונוקיו ואסהידאקה והן גם בצורה כזו או אחרת ההתחלה והסוף של הטרק הארוך שאורך כמה ימים. למרות שיש מספר דרכים לעשות אותו ולכן אפשר גם להתחיל ולסיים בעיירות אחרות.

העיירות הן מאוד מאוד קטנות, ולרוב משמשות כעיירות סקי כיוון שבחורף הפארק משמש כאתר סקי פופלרי. בכל עיירה יש טוריסט אינפורמשיין שלרוב ייתן מידע בעיקר על המסלול שיש בקרבת העיירה ולא תמיד ידעו לתת מידע על מסלולים נוספים בפארק. יש כמה מסעדות קטנות שנסגרות ב 17:00. יש אונסנים מאוד נחמדים בעיירות וגם יקרים. אונסן זה מעין בית מרחץ יפני בו יש מעיינות חמים הנוצרים מהפעילות הגעשית הרבה שיש באזור.

ההרים העיקריים בפארק הם:
asahidake - 2290m
hakuundake - 2230m
akadake - 2078m
midoridake - 2020m
kurodake - 1984m

חשוב לבדוק את מזג האוויר בפארק גם דרך האינטרנט וגם בטוריסט אינפורמיישן. לא כיף לעלות עד לפסגות ולגלות שהכל מעונן ולא רואים כלום!

קצת על עונת הסתיו בפארק. שתי העונות התיירותיות ביפן הן האביב והסתיו. באביב יש את פריחת הדובדבן (סאקורה) ובסתיו יש את צבעי השכלת המדהימים.
צבעי השלכת ביפן מתחילים בצפון בתחילת העונה ולאט לאט מדרימים. המקום הראשון בו נראה את צבעי השלכת הוא בפארק הלאומי daisetsuzan. לכן מומלץ להתחיל את הטיול באי הצפוני. ממליצה לברר לפני ההגעה מתי צפויה להתחיל השלכת וזה יוסיף המון לנופים המדהימים שגם ככה נמצאים. אנחנו הגענו מעט מוקדם ויצא לנו לראות את ההתחלה של צבעי השלכת.

אני אפרט בסיפור דרך זה על שני מסלולים יומיים שעשינו בפארק ועל אטרקציות נחמדות בדרך אל האזור.

טיול יומי לפסגת הר kurodake

המסלול מתחיל מהעיירה sounkyo onsen העיירה מאוד מאוד קטנה ולכן לא קשה לפספס את הטוריסט אינפורמשיין ואת הביתן של הרכבל.

המסלול מתחיל בעלייה ברכבל.
אני כמעט בטוחה שיש מסלולי הליכה שעולים את הדרך שהרכבל עושה אבל אני ממליצה על הרכבל גם כי זו חוויה מדהימה שמאפשרת לראות את הנוף עוצר הנשימה בישיבה וגם כי הוא שומר כוחות לשאר העלייה שהיא אינה פשוטה בכלל.
יש שני רכבלים. הראשון זה כמו מיניבוס רק באוויר שעולה הלוך חזור 1950 יין ולוקח 5 דקות בערך. לאחר מכן יורדים ממנו, הולכים 2-3 דקות בתוך יער אל עבר הרכבל השני שהוא כמו ספסל פתוח שיושבים עליו בזוגות והוא עולה הלוך חזור 600 יין ולוקח 15 דקות בערך.
(את שעות הפעילות של הרכבל אפשר לקבל מהטוריסט אינפורמיישן - לא כדאי לאחר לרכבל האחרון...)
כשיורדים מהרכבל השני, ביציאה מצד שמאל יש בקתה, עולים אליה במדרגות ואז רואים את השביל שיוצא לפסגה. יש עוד שבילים שיוצאים מהבקתה אך הם לא מגיעים לפסגה. אם מסתבכים אפשר להיכנס לבקתה ולשאול איפה השביל שמגיע לפסגה.

לנו לקח שעה וחצי לעלות עד לפסגה. העלייה לא פשוטה בכלל אך הנוף שווה כל רגע. המסלול מאוד נוח, כולו עלייה, יש מדרגות מידי פעם והוא ברובו בזיגזגים עד לפסגה. כשאנחנו עלינו ירד עלינו מבול כמעט כל הזמן והיינו בערפל חלק לא קטן מהזמן. כשהגענו לפסגה היה עדיין מעונן מאוד, גשום וקפוא אך לאחר שנשארנו כמה זמן התחיל להתבהר, העננים זזו והנוף המדהים התגלה!
(לפני שעלינו ביררנו על מזג האוויר ואמרו לנו שב 15:00 יתבהר ולכן החלטנו לעלות ולהישאר ואכן ב 14:55 באמת התחיל להתבהר) עדיין היה מאוד מאוד קר בפסגה (מתחת ל3 מעלות) והיו רוחות ממש חזקות. חשוב לבוא מצוידים עם בגדים חמים מאוד.

הירידה לקחה לנו שעה ועשרים דקות, באותו מסלול ממנו עלינו.
בירידה עצרנו ליהנות מהנוף בכמה נקודות תצפית יפות.
חשוב לתכנן את הזמנים ולהגיע רבע שעה לפני הרכבל האחרון שאם אני לא טועה יוצא ב 16:30 אבל לא להסתמך ולבדוק לפני!

טיול יומי למרגלות הר asahidake

המסלול מתחיל בעיירה Asahidake onsan.
הר Asahidake הוא הגבוה ביותר מבין ההרים שיש בפארק. יש באזורו הרבה מסלולים מדהימים מאתגרים יותר ומאתגרים פחות.
כשהגענו לעיירה הלכנו ישר לטוריסט אינפורמשיין לקבל מידע על המסלולים שאפשר לעשות ועל מזג האוויר בהמשך היום בגלל שהיה גשום מהבוקר.
אחרי שהבנו שהגשם הולך להיות כל היום ושבמעלה ההר מאוד מעונן ולא הולך להשתפר החלטנו לוותר על המסלול על ההר ולעשות מסלול נחמד למרגלותיו.

כיוון שקצת ביררנו על המסלול אכתוב פה את הפרטים היודעים לי אך יש לקחת בחשבון שלא עשיתי את המסלול ובהמשך אפרט על המסלול שאנחנו עשינו.

המסלול מתחיל ברכבל שיוצא מהעיירה ועולה 2900 יין הלוך חזור. לאחר שיורדים מהרכבל מתחיל המסלול המעגלי שבסופו חוזר אל הרכבל. המסלול לוקח בערך שעה והוא עובר בנקודות תצפית יפות על ההר ובריכות יפות אשר ההר משתקף בהן. באמצע המסלול המעגלי ליד sugatami pond יוצא שביל המגיע לפסגת ההר. הטיפוס לוקח בערך שעתיים עד לפסגה והוא יחסית קשה ונחשב למטיבי לכת.

המסלול שאנחנו עשינו ממש קליל, מישורי וקצר מאוד (מעגלי, 3 ק"מ) הוא היה ברירת מחדל עבורנו בגלל מזג האוויר וכמובן שהמסלול המעגלי במעלה ההר הוא המומלץ ביותר.
ברובו הוא נמצא בתוך יער ולא ראינו את ההר בכלל. לנו הוא התאים בגלל מצג האוויר אבל מלבד צבעי השלכת היפים שראינו לא היה נוף מיוחד ולא חווינו את חווית ההר הגבוה בכלל.
השביל יוצא מאחורי בית המלון (יש סימון של סרטים על עצים). לקח לנו שעה ורבע כל המסלול עם המון עצירות של תמונות שלכת, פקל קפה ועוד. יש אפשרויות נוספות של עוד מסלולים שמתחברים למסלול שלנו. אנחנו החלטנו לקראת סוף המסלול להאריך את המסלול שלנו. ברגע שהמשכנו התחיל לרדת מבול חזק אז העדפנו לחזור ולסיים את המסלול המעגלי ולחזור לרכב.
את המפה של המסלול קיבלנו בטוריסט אינפורמיישן שם היא גם הסבירה לנו מאיפה להתחיל את המסלול.

טרקים של יותר מיום אחד בפארק

אנחנו לא עשינו טרק של כמה ימים אלא רק את הטיולים היומיים שציינתי בפרקים הקודמים. אבל לפני שהגענו לאזור ביררנו המון על האפשרויות שיש לנו ולכן אפרט בפרק זה מעט מהידוע לי על הטרקים הלוקחים יותר מיום אחד.

רוב האופציות האפשריות שביררנו עליהן מתחילות בשתי העיירות המרכזיות Asahidake onsen ו Sounkyo onsen. יש טרק של יומיים שחוצה את הפרק בין שתי עיירות אלו ויש טרקים יותר ארוכים עד 7 ימים שעובר בהרים ושבילים נוספים. המסלול הארוך ביותר לפי הידוע לי הוא 80 ק"מ ולוקח בין 5-7 ימים.

יש בקתות שאפשר לישון בהן ברחבי הפארק, כמובן שהן עולות כסף ויש להזמין מקום. לכל בקתה יש מחיר שונה שנע בין 1000-2000 יין ויש גם קאמפסייטים להקמת אוהלים.

אנחנו לא הגענו לרמת התכנון ולכן אני לא יודעת להגיד יותר מכך. מניחה שב visitor center בכל עיירה קטנה בפארק או בעיר Asahikawa ידעו לתת פרטים נוספים על האופציות השונות, איפה ישנים בדיוק ופרטים חשובים נוספים.

אטרקציות נחמדות בדרך מסאפורו לפארק

הדרך מסאפורו לאזור הפארק היא יחסית ארוכה.
אם עושים אותה בתחבורה ציבורית אז קשה יותר לעשות עצירות בדרך כיוון שלא לכל מקום מגיע האוטובוס וכיוון שהנסיעה גם ככה יותר איטית אז לא תמיד רוצים לעשות עוד עצירות בדרך.
אם החלטתם להשכיר אוטו ואתם נוסעים לפארק מהעיר סאפורו יש כמה נקודות יפות שמומלץ מאוד מאוד לעצור בהן. חלקן מאריכות טיפה את הדרך אבל הן שוות מאוד:

1. blue pond ליד העיירה biehi
הליכה של שתי דקות מהחניה לכיוון אגם בצבע טורקיז מדהים ביופיו וממנו צומחים במבוקים דקים. מראה ממש יפה ועצירה מאוד נחמדה

2. shirahige waterfall
מפלים מאוד נחמדים ונמצאים על הדרך. אנחנו לא הגענו אליהם כי ירד גשם והחלטנו להמשיך בנסיעה הארוכה, אבל אומרים שהם מאוד יפים ומרשימים.

3. Shikisai no Oka
שדה פרחים צבעוני ויפהפה. ממוסחר מאוד אבל עדיין יפה מאוד. יש בדרך שדות קטנים יותר וממוסחרים פחות. אנחנו היינו באחד קטן יותר. קשה להגיד מה עדיף כי מצד אחד לא חווינו את חווית הצבעים המטורפת כמו שמופיעה בתמונות ומצד שני היינו לגמרי לבד בשדה ולא שילמנו כלום.

• לבדוק טוב טוב את מזג האוויר באזור לפני שמגיעים
  • להקדיש לפארק לפחות ארבעה ימים. יש מסלולים מדהימים באזור והנוף מאוד שונה ומגוון.
  • אם אתם חוזרים בטיסה מומלץ לישון בעיר שקרובה לשדה בשם צ'יטוסה כדי לחסוך את התחבורה הציבורית מסאפורו לשדה שיכולה לקחת זמן
  • הוקאידו הוא אי מאוד אותנטי ומרגיש שהקידמה של יפן לא ממש הגיע אל האי. המקומיים לא יודעים בכלל אנגלית, גם לא במקומות תיירותיים כמו מסעדות, טוריסט אינפורמשיין והוסטלים. בעייני זה חלק מהקסם של המקום.