שבוע בצפון יוון

שבוע בצפון יוון - טיול מגוון הכולל כפרים נידחים, נהרות, יערות, הרים וים

תאריך הטיולMay 2018
עונה מומלצתהעונה המומלצת היא מחודש יוני ועד ספטמבר

מכיוון שיש לנו שני ילדים קטנים, חיפשנו יעד קרוב עם טיסה קצרה וישירה, יוון נתפסה בעיניי כיעד של חופים ובטן גב אבל לאחר חיפושים באינטרנט הבנתי שיש בה הרבה מעבר. בהסתכלות לאחור, לא יכולנו לבחור יעד טוב יותר: מדינה יפייפיה, קרובה, אנשים סופר נחמדים, נסיעות לא ארוכות מידי, הרבה טבע מיוחד מאוד, כפרים נידחים, מחירים נוחים וכיף גדול.

לשמחתינו יצא שהסתדר לנו לנסוע בסוף מאי ממש בתחילת העונה. למועד זה מספר יתרונות גדולים - מזג אוויר היה מושלם, כמות המטיילים הייתה סבירה בהחלט והמחירים היו נמוכים משמעותית מיולי אוגוסט.
לתכנון המסלול נעזרתי המון באתר https://www.greece-islands.co.... שמספק מידע רב מאוד ומעמיק על כל מקום ביוון.
מכיוון שטיילנו עם ילדים בני שנתיים ו 4.5 היה חשוב לתכנן את הטיול כך שיתאים לצרכים שלהם, נסיעות בשעות הצהריים שיוכלו לישון, זמינות של מסעדות בשעות בהם צפויים להיות רעבים, מסלולי טיול קצרים ומגוונים ובכלל גמישות בהתאם למצב רוח הילדים.

אז קנינו כרטיסי טיסה לאתונה, עשינו ביטוח, ולאחר למידה של האיזור באינטרנט, סימון המקומות שמעניינים אותנו במיוחד, התחלנו לבנות מסלול. הוחלט על 3 איזורים מרכזיים אותם לא נרצה לפספס - כפרי זגוריה, המנזרים התלויים במטאורה וחצי האי פליון.

היום הראשון והשני - נחיתה, נסיעה לקורינת ומשם לכפרי זגוריה

דאגנו לרכוש כרטיסי טיסה הנוחתת באתונה בשעות הערב, כך אפשר לנסוע למלון, לישון, לקום בבוקר ולהתחיל את הטיול. לאחר הנחיתה אספנו את הרכב אותו הזמנו מראש דרך איסתא ונסענו למלון Lido Hotel בקורינת ( כ 50 יורו) כשעה וחצי נסיעה. מלון מקסים על חוף הים במפרץ קורינתוס. בבוקר העברנו מספר שעות על החוץ, הייתה שמש חמימה אבל לא מזג אוויר להכנס למים. בשעות הצהריים יצאנו לכיוון המלון בכפר קיפוי שבכפרי זגוריה, נסיעה ארוכה של יותר מ 4 שעות. בחרנו את הדרך הצמודה לחוף, דרך ציורית ומהנה מאוד, מצד אחד הים ומצד שני מבנים בסגנון ארכיטקטורי מהאגדות.
לפני המעבר על הגשר שמעביר אותנו מצידו הדרומי של המפרץ לצידו הצפוני, סטינו מהדרך ונכנסו לעיר פטרס, העיר השלישית בגודלה ביוון, לא משהו מיוחד לכתוב עליו אבל היה לנו חשוב לשבור את הנסיעה, להסתובב במדרחוב, לאכול במסעדה, גלידה לילדים וממשיכים. לאחר עוד כ 3 שעות נסיעה, הגענו לכפרי זגוריה, הנוף היפה מתגלה קצת אחרי איואניניה כשמתחילים לעלות לכיוון הכפרים. האיזור עוצר נשימה ביופיו ויחודיותו, הגענו למלון Hotel Machalas בקיפוי (75 יורו), אותו הזמנו מראש דרך בוקינג. המלון סופר מומלץ, תוכלו להתרשם בתמונות. בדירה שכללה 2 חדרי שינה, היה אפילו ג'קוזי שהיווה אטרקציה בפני עצמה לילדים. בצידו השני של הכביש ישנה מסעדה מקסימה בה אכלנו ארוחת ערב. מלון מקסים, כפר מקסים, אנשים מקסימים, חוויה מקסימה.

יום שלישי - טיול מקיפוי לפפינגו

אחרי ארוחת הבוקר נסענו לכיוון הכפר פפינגו, נסיעה לא ארוכה של כשעה בדרך מהממת, מתפתלת ותלולה. בדרך עצרנו הרבה בצידי הכביש לטיולים קצרים - יער מכושף שמוביל לנהר, מתחת לגשרים יפים, תצפיות יפות להר ויקוס. בכפר עצמו אין הרבה מה לעשות מלבד טיול רגלי כאילו בתוך אגדה, בכפר פזורות מספר מסעדות שמגישות אוכל מקומי, לאחר ארוחת הצהריים טיילנו בפפינגו ROCK POOLS, טיול קצר ונחמד לאורך נחל שזורם בנקיקים, מגניב לילדים. משם פנינו חזרה למלון, להנות מהגינה, המרפסת, המסעדה, הנוף והשלווה.

יום רביעי - טיול לאיליוכורי ומשם למטאורה

העמסנו את כל הציוד על הרכב ויצאנו בנסיעה למפל באיליוכורי. נסיעה של כשעה מהמלון והליכה קצרה, משם. לאחר מכן נסענו לכיוון מטאורה, המנזרים התלויים, נסיעה די ארוכה של כ 3 שעות אבל הילדים ישנו ברובה כך שעברה בסדר. הגענו בשעות הצהריים המאוחרות ויצאנו לטייל במנזרים התלויים שנסגרים בשעה 17:00, טיול של כשעתיים בין המנזרים, עם הרכב וברגל, מקום יפייפה ומיוחד מאוד, בהחלט שווה את העצירה בין כפרי זגוריה לחצי האי פליון, מה גם שזה בדרך ושובר את הנסיעה הארוכה. ישנו בתוך העיר שנקראת קסטרקי. בדיעבד, הייתי מחפש מקום מרוחק מעט מהעיר בפרברים, בצידי הדרך ראיתי מקומות יותר נעימים בטבע. בכל מקרה בעיר יש מסעדות רבות וניתן להעביר ערב בכיף.

יום חמישי - ממטאורה לחצי האי פליון

בבוקר יצאנו לכיוון העיר וולוס ומשם התחלנו בנסיעה מתפתלת מאוד לעבר החוף המפורסם מילופוטאמוס. 54 ק"מ שלקחו לנו שעתיים, דרך יפה מאוד היורדת מההר אל הים, לאורך הדרך עוברים בכפרים ציוריים ותצפיות לעבר הים, מצאנו גם מפל יפה בצידי הדרך. החוף עצמו יפה מאוד עם מים בצבע תורכיז שמזכיר קצת את הקריביים. אני חייב לציין שהחוף מאוד יפה אבל עמוס וצר כך שלא המקום האידיאלי להעביר בו מספר ימים. שעתיים של כיף הספיקו לנוומשם המשכנו לחוף Chorefto שם נמצא המלון שהזמנו, כשעה נסיעה. לאורך החוף פזורות טברנות רבות המגישות אוכל מקומי, המוסקה היוונית מאוד טעימה בכל מקום בו אכלנו אותה והגבינה הבולגרית שלהם פשוט מעולה. אנחנו ישנו במלון To Mpalkon שנמצא בצידו הצפוני והשקט של החוף, המלון נמצא ממש מעל החוף ומה שמפריד ביניהם הוא צוק עם מדרגות (4 דקות ירידה ו 6 דקות עליה :)). מכיוון שהגענו ממש בתחילת העונה, החוף היה דליל ממתרחצים , מזג האויר היה מושלם ואנחנו נהננו מחוף כמעט פרטי, היה פשוט תענוג להעביר שם 2 לילות. כל היום בים, גיחות לטברנות וחזרה לים.

היום השביעי - מחצי אי פליון לשדה התעופה

הדרך חזרה מפליון לאתונה לוקחת כ 4 שעות, הכנו את הילדים מראש לכך שזה יהיה יום ארוך ומתיש והם עמדו בו בגבורה, חלק לא מבוטל מהנסיעה עובד לאורך הים, נכנסנו לאחת העיירות לאכול צהריים ולנוח והמשכנו בדרכינו לשדה התעופה.

עלויות

כפי שציינתי, מדובר במדינה לא יקרה ( לפחות מחוץ לעונת השיא).
את כרטיסי הטיסה קנינו בעלות של 230$ לכרטיס
לינה במלונות 3-4 כוכבים עלו לנו כ 75 יורו בממוצע
אוכל, שתיה, ארטיקים וכו', כ 90 יורו ליום.
דלק - בערך כמו בארץ.

ציוד

ביוון ניתן למצוא הכל, לא הרגשתי שהיה לי צורך במשהו שלא ניתן היה להשיגו.
כמובן שאם הילד שותה תחליף חלב ייחודי אז עדיף להביא מהבית...
ממליץ לשכור רכב סטיישן גדול שיהיה נוח ומרווח עם כל הציוד
מנשא לילד מתחת לגיל 3-3.5
עגלה במידה ויש לכם משהו קומפקטי כמו יו-יו שהילד יוכל להרדם בטברנות
ביגוד - אם נוסעים בתחילת\סוף העונה, חשוב להצטייד בביגוד קייצי וגם חורפי, כולל מותאם לגשם - מעיל, מטריה וכו'

• ניווט - הסתדרנו מצויין עם וויז, הוא הכיר את כל הנקודות בהם רצינו לטייל והיה סה"כ די מדוייק.
  • קליטה בנייד - לא זכורה לי בעיית קליטה, קנינו סים בארץ דרך 019 והשימוש הוא ברשת המקומית שעבדה לנו טוב.
  • האוכל ביוון היה טעים ובכל מקום מצאנו דברים שהילדים האבו כולל פסטות, פיצות ושניצלים.
  • בכל טברנה ניתן היה לשלם בכרטיס אשראי, חשוב שיהיה מזומן בכיס לארטיקים וכאלה.
  • אין ספק שאם אתם לא חייבים לנסוע באוגוסט, תחילת העונה היא בחירה מוצלחת מאוד ( צריך גם קצת מזל עם מזג האוויר)